F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Grupy artykułów
Formuła 1 ogólnie
Liczba artykułów: 112, najnowszy:
Monako okiem fana F1
Wywiady Wyprzedź mnie!
Liczba artykułów: 38, najnowszy:
Rozmawiamy z Robinem Frijnsem - o Audi, Red Bullu i trudach Formuły 1
Spojrzenie akkima co rymem zacina
Liczba artykułów: 60, najnowszy:
Wyścig obejrzałem, rymem opisałem: Brazylia 2012
Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń
Recenzje książek, gier i filmów
Liczba artykułów: 11, najnowszy:
'Mark Webber. Moja Formuła 1' - recenzja Wyprzedź Mnie!
Inne serie wyścigowe
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Dakar 2016 - prezentacja samochodów
Historia kierowców
Liczba artykułów: 26, najnowszy:
Niedoceniony mistrz świata - historia Damona Hilla (część 3)
Historia zespołów
Liczba artykułów: 17, najnowszy:
Bruce McLaren - początek sportowej legendy
Historia torów
Liczba artykułów: 32, najnowszy:
Historia torów: Pescara
Historia samochodów
Liczba artykułów: 1, najnowszy:
McLaren MP4/4 - najlepszy bolid w historii F1
Zrozumieć Formułę 1
Liczba artykułów: 21, najnowszy:
Zawieszenie FRIC - o co tyle krzyku?
Technika
Liczba artykułów: 22, najnowszy:
Ferrari 458 GT2 - nowe auto Kuby Giermaziaka
Bezpieczeństwo z Allianz
Liczba artykułów: 71, najnowszy:
Koniec sezonu, początek pracy
Materiały prasowe zespołów i dostawców
Liczba artykułów: 33, najnowszy:
Przewodnik Renault: Regulowane tylne skrzydło

Relacja z Bavaria City Racing w Dublinie

Relacje z wyścigów F1 i innych wydarzeń, 4 czerwca 2012, wyświetlenia: 3883
Rafał Rokicki<< | lista | >> | T- | T+
Dublin przywitał niezbyt gościnną pogodą fanów przybyłych na trzecią edycję Bavaria City Racing. Gdyby nie opady deszczu, jakie nawiedziły stolicę Irlandii w sobotnią noc i niedzielny poranek, to impreza uświetniona występami Jensona Buttona i Giedo van der Garde na pewno byłaby o wiele bardziej udana.

5-godzinne przedstawienie rozpoczęło się od wyjazdu Mistrza Świata z 2009 roku w drogowym McLarenie MP4-12C. Brytyjski kierowca już podczas konferencji prasowej zdradził, że odrobinę obawia się mokrej nawierzchni i niskiej temperatury, która nie sprzyja optymalnej pracy opon, więc pierwszy przejazd można było raczej uznać za symboliczny i zachowawczy. Jenson pokazał się irlandzkiej publiczności jeszcze dwa razy, jednak wtedy prowadził już swój ubiegłoroczny bolid Formuły Jeden. Nierówne ulice i deszcz mocno utrudniły standardowe palenie gumy, jednak gwałtowne przyśpieszenia i hamowania oraz dźwięk bolidu Formuły Jeden sprawiły, że na twarzach fanów zagościł uśmiech i ekscytacja.

Pokazy bolidów F1 były przeplatane różnymi innymi występami. Za najbardziej efektowne można było uznać występy zespołu Monster Mania Team oraz Off Road Buggy Demo. Nie obyło się bez efektownego palenia gumy, kręcenia bączków w tandemie oraz pokazów driftu, podczas których kierowcy wyraźnie chcieli dać odrobinę uciechy publiczności i nie przejmowali się zbytnio sprzętem jaki mieli do dyspozycji.

Efektowny drift między barierkami toru kilkukrotnie kończył się zahaczeniem o nie i urwaniem przedniego bądź tylnego zderzaka. Nie zabrakło również wschodzących gwiazd irlandzkiego motorsportu. Publiczność miała okazję poznać Arona Smitha (Renault Clio Cup), motocyklistę Eugene Lafferty oraz Jennifer Mullan – przedstawicielkę Formuły Sheane.

Fani mogli również podziwiać bolid Caterhama, którzy trzykrotnie poprowadził Giedo van der Garde. Holender wzbudzał przy tym nie mniejszy aplauz niż Jenson Button. Zamożniejsi fani i zarazem właściciele szybkich aut, mieli okazję przejechać się w paradzie zorganizowanej przez Klub Posiadaczy Ferrari. Liczącą 2,6 km pętlę, którą wytyczono po najbardziej reprezentacyjnych ulicach Dublina, pokonywały takie modele aut jak Ferrari F430, FF czy F40. W kawalkadzie widziałem także dwa Lamborghini oraz pomarańczowego Spykera. O ile bolidy F1 nie miały zbytniego problemu z przejechaniem pełnego nawrotu, to większość kierowców drogowych aut wolała użyć wstecznego biegu i spokojnie podejść do zakrętu na dwa razy.

Strefa dla fanów prezentowała się całkiem ciekawie. Podobnie jak na wyścigach GP, można było na własnej skórze przekonać się, że nie każdy jest w stanie zmienić koło w 4 sekundy. Fani mogli również przejechać wirtualne okrążenie za kierownicą symulatora F1 (aczkolwiek "płaskiego" bez hydraulicznych siłowników), a także zasiąść za kierownicą McLarena z 2007 roku. Wcześniej wystarczyło zalogować się do swojego konta w portalu Facebook, a zdjęcie ukazujące fana w bolidzie Formuły Jeden w kilka sekund ukazywała się na jego profilu.

Wystawiono też kaski Jensona i Lewisa sprzężone z multimedialnym mini-projektorem, po których założeniu wyświetlała się przed oczami symulacja przejazdu bolidem F1. Krótką wizytę na wybudowanej scenie zaliczył Jenson Button, który rozdał kilka autografów i odpowiedział na pytania fanów. Niestety mimo wcześniejszych zapowiedzi na imprezie nie pokazał się Eddie Jordan, który był ambasadorem tego przedsięwzięcia, oraz były tester Hondy – Adam Carroll.

Dla Dublina Bavaria City Racing to niewątpliwie impreza dużej rangi. Po Moskwie i Rotterdamie, jest to spore wyróżnienie. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że Irlandia nie ma obecnie swojego znaczącego przedstawiciela w sporcie motorowym. Dla miasta wiąże się to z szacowanym dochodem w wysokości 10 mln euro. Dla wielu fanów była to okazja, by pierwszy raz na własne oczy zobaczyć bolidy F1 w akcji. Większość stojących miejsc dla publiczności była darmowa. Jeśli ktoś się chciał poczuć jak w Monte Carlo i wykupić miejsce siedzące na specjalnie ustawionych trybunach, musiał liczyć się z wydatkiem 75 euro. Bilet ze wstępem na padok kosztował 163 euro...

<< | lista | >> | T- | T+ | zgłoś błąd w artykule | ^

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
katinka, 05.06.2012 09:02[!]
Fajne foty, widać, że była to super moto impreza, a niektórzy nie żałowali zderzaków (# 13 i # 26) ;)
# 44 - ach piękny jak marzenie :)
Wojtek, 05.06.2012 10:33[!]
Ceny biletów też były piękne :)
Fear, 05.06.2012 15:27[!]
Panowie takie male pytanko. Jak to mozliwe ze McLaren uzywa tu bolidu z 2011 skoro w regulaminie jest ze jezdzic mozna dopiero dwuletnimi?
Kamikadze2000, 05.06.2012 16:04[!]
@Fear - ale przecież to nie testy, tylko impreza dla kibiców. ;]
Fear, 05.06.2012 20:51[!]
A no myslalem ze ten przepis dotyczy wszystkiego
marcusraven, 07.06.2012 13:44[!]
Jak nazywa sie ten bolid mclarena z pierwszego zdjecia?
robur1978, 08.06.2012 00:39[!]
@marcusraven: to nie jest bolid mclarena tylko jakies buggy stworzone typowo do pokazow i driftu, wymalowane w barwy vodafone - glownego sponsora imprezy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca