Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez kwmb Pt lip 08, 2016 11:32  Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Nie ma tematu, a chyba wypadałoby zrobić osobny. Jak pewno wiecie, Vettel w FP1 jeździ z wersją podobno 2.0 Halo, wygląda to z onboardu tak:
Obrazek
Pat Symonds nie popiera tego systemu (rozmowa w Sky Sports F1 w czasie FP1), FIA chce rozwijać koncept Red Bulla i właśnie. Skoro chcą na to postawić od 2018, to czy jest sens wystawiania Halo od 2017, skoro i tak to będzie rozwiązanie przejściowe, w dodatku mało skuteczne, problematyczne i mało popularne?
Mały (mimo 1,90m wzrostu), wkurwiony człowiek.
kwmb
 
Dołączył(a): Wt lut 09, 2016 19:59

Postprzez TommyYse N lip 10, 2016 0:03  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Oczywiście że sensu nie ma i chyba wszyscy poważni ludzie się z tym zgodzą. Do tego chciałbym wiedzieć dlaczego nie potejstują sobie tych rozwiązań w juniorskich seriach gdzie materiału badawczego mają pińset razy więcej, a od razu wrzucają to do największej serii wyścigowej na świecie...
Obrazek #22 #14 #5 #27 #3 #17
Avatar użytkownika
TommyYse
 
Dołączył(a): So lis 26, 2011 3:30
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez ewreteyrytu N lip 10, 2016 0:48  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Poruszyłeś kwestię filozoficzną, dlaczego?

To problem, który dotyka prędzej czy później każde gremium: żeby wykazać się inicjatywą i sprawiać wrażenie, że jesteśmy potrzebni, ba, niezastąpieni.

A że ilość dobrych pomysłów jest ograniczona, to wymyślane są durne. Ot choćby pójście w kierunku eco i downsizingu. Przecież zmiany pojemności i systemów odzyskiwania energii nie wynikały z żadnej konkretnej potrzeby, one wynikały tylko z tego, że bez wykazania inicjatywy ich pomysłodawcy byliby uważani za zbędnych, i jak wtedy zarobić na chleb? Wziąć się do jakiejś rozsądnej pracy, gdy zasiadanie w jakiejś tam komisji FIA jest takie wygodne?
O Vettelu: "Chwilami dorównuje głupotą Lewisowi, a czasami go nawet przewyższa".
:P :D
Avatar użytkownika
ewreteyrytu
 
Dołączył(a): Śr lip 04, 2007 11:41

Postprzez slipstream N lip 10, 2016 8:59  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Rany, już mi się nawet nie chce znowu z tymi silnikami komentować. Takie samo narzekanie dla zasady...

W każdym razie, co do halo to w sumie zastania mnie jedno nad czym nie zastanawiają się władze F1. Tyle się napracowali żeby poprawić wygląd bolidu, uczynić go atrakcyjnym czy bardziej agresywnym aby odzyskać zainteresowanie jak wszyscy podkreślają, a potem narzucą takie homonto na bolid i cały ten misterny plan w pizdu bo zamiast wszyscy rozmawiać o nowym zajefajnym wyglądzie bolidów będą wszyscy mówić jak to halo je spaskudziło.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 16:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez bartoszcze N lip 10, 2016 13:52  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

slipstream napisał(a):Takie samo narzekanie dla zasady...

I to kogoś, kto twierdzi że nie ogląda. Cóż począć, marudy zawsze znajdą okazję żeby pomarudzić, o sens się nie martwiąc.
Poblokowane trolle mogą się nie wysilać.
(nie dać się wciągnąć w bezsensownego flejma... może się uda...)
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 22:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez kwmb Wt lip 12, 2016 12:55  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

http://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-ready-to-block-halo-2017-introduction-798075/

Red Bull spróbuje zablokować wprowadzenie Halo, chyba, że FIA uzna, że wprowadzenie tego jest konieczne "ze względów bezpieczeństwa". Co prawdopodobnie chyba nastąpi, no bo z niby jakiego innego powodu?

EDIT: nie zauważyłem naszego artykułu, wybaczcie: http://f1wm.pl/php/news_id-38308.html
Mały (mimo 1,90m wzrostu), wkurwiony człowiek.
kwmb
 
Dołączył(a): Wt lut 09, 2016 19:59

Postprzez ergie N sie 20, 2017 13:33  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

W sieci pojawiła sie informacja o tym ze Force India obawia sie, że wprowadzenie #halo spowoduje opóźnienie prac nad ich samochodem na 2018 rok.
http://www.swiatwyscigow.pl/f1/f1-wypow ... towac-halo
ergie
 
Dołączył(a): So sie 04, 2007 20:03

Postprzez Gie Śr sty 24, 2018 11:21  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

W montażu skrzydełek na Halo są jakieś ograniczenia. I tak się zastanawiam czy zespoły mogą zdublować Halo. :) Zrobić drugą "aureolkę", większą niż ta w Halo, minimalnie odsuniętą od niego i nie stykająca się z nim, i na niej montować do woli elementy aerodynamiczne. Czy może jest jakiś paragraf który tego zabrania?
Avatar użytkownika
Gie
 
Dołączył(a): Wt wrz 29, 2009 17:00

Postprzez Enpasant So lut 17, 2018 21:31  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Powiem to co na stronie artykułu o wypowiedzi Verstappena. Halo zasłania widok. Na długich prostych jak w SPA czy Monzy bolid w ciągu sekundy przebywa ok 80m, halo na takiej odległości zasłania kilka metrów szerokosci toru (1-2m). Jeśli w tej martwej strefie coś się zdarzy kierowca nie ma szans na reakcję. Strach się bać. Kierowca taki jak Max, ma jescze gorzej bo ze względu na wzrost ma nieco wyżej głowę niż kierowcy „standardowi” - halo roszerza się ku górze...
"W samochodzie zalewałem się łzami - dopóki nie odezwał się silnik. Wtedy mogłem zamknąć tę szufladkę i otworzyć inną." (Sir Jackie Stewart)
Avatar użytkownika
Enpasant
 
Dołączył(a): N mar 16, 2008 9:44


Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość