F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
87 lat temu I. Ireland
97 lat temu L. Leston
85 lat temu H. Taylor
Zmarli:
35 lat temu C. Chapman
28 lat temu O. Galvez

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Jolyon Palmer
Ostatni reprezentowany zespół: Renault
Narodowość:
  Wielka Brytania
Data urodzenia:20 stycznia 1991 (26 lat temu)
Miejsce urodzenia:Horsham
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:183 cm
Waga:78 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2014 GP2 Series
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Pojedyncze testy z Force India (2014)
Lotus (2015)
Pierwsze zgłoszenie:GP Chin - 12 kwietnia 2015
Ostatnie zgłoszenie:GP Japonii - 8 października 2017
Pierwsze zwycięstwo:-
Ostatnie zwycięstwo:-
Pierwsze pole position:-
Ostatnie pole position:-

Kariera
2017
Ekipa Renault wykonuje duży postęp w sezonie 2017, przygotowując bolid zdolny do regularnych finiszów na punktowanych pozycjach. Mimo to on sam prezentuje bardzo słabe osiągi, przegrywając we wszystkich kwalifikacjach ze swoim nowym zespołowym partnerem - Nico Hulkenbergiem. Z kolei punkty zdobywa tylko raz, dojeżdżając na szóstej pozycji w Singapurze. Przez większość sezonu spekuluje się, jakoby mógł utracić posadę ze skutkiem natychmiastowym i ostatecznie dochodzi do tego przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych, gdzie przekazuje swój kokpit Carlosowi Sainzowi. Zostaje sklasyfikowany na siedemnastej lokacie z dorobkiem ośmiu punktów.
2016
Debiut w F1 po rocznej przerwie od startów w wyścigach okazuje się być ciężkim doświadczeniem. W Australii zalicza obiecujący występ, lecz w kolejnych GP prezentuje bardzo słabą formę, m.in. w Chinach finiszując na ostatniej pozycji. Z czasem zaczynają się pojawiać plotki, jakoby mógł utracić swoją posadę, lecz Renault zatrzymuje go do końca sezonu. Za kierownicą niekonkurencyjnego R.S.16 ma szansę na pierwsze punkty na Węgrzech, ale obraca się w jednym z zakrętów i dopiero w Malezji dojeżdża jako dziesiąty, otwierając swój dorobek. Ponadto po letniej przerwie zaczyna dorównywać swojemu partnerowi, Kevinowi Magnussenowi, a kiedy ten odrzuca propozycję nowej umowy, Renault decyduje się przedstawić ją Palmerowi. Pierwszy sezon w F1 kończy na osiemnastym miejscu.
2015
W dniu swoich 24. urodzin zostaje potwierdzony jako nowy kierowca testowy Lotusa startującego w Formule 1. W barwach stajni z Enstone aż trzynastokrotnie zastępuje Romaina Grosjeana podczas piątkowych treningów, a w sesjach testowych pokonuje ponad 1700 kilometrów za kierownicą bolidu E23 Hybrid. Podczas weekendu w Stanach Zjednoczonych zostaje potwierdzony jego awans do funkcji kierowcy wyścigowego w sezonie 2016, natomiast sam Lotus trafia w ręce Renault i zostaje zawodnikiem fabrycznej ekipy.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 201717158001004Renault
 201618201001005Renault
 2015-00000000Lotus
  Razem:35
(50)
90
(0.0%)
0
(0.0%)
2
(5.7%)
0
(0.0%)
0
(0.0%)
9
(25.7%)
2 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2017
Albert Park30Renault R.S.1719NShamulce
Shanghai30Renault R.S.172013
Sakhir30Renault R.S.171013
Soczi30Renault R.S.1716NSkolizja z Grosjeanem
Catalunya30Renault R.S.171715
Monte Carlo30Renault R.S.171611
Gilles Villeneuve30Renault R.S.171511
Baku30Renault R.S.1720NSzapłon
Red Bull Ring 30Renault R.S.171611
Silverstone30Renault R.S.1711NWhydraulika
Hungaroring30Renault R.S.171012
Spa-Francorchamps30Renault R.S.171513
Monza30Renault R.S.1717NSjednostka napędowa
Marina Bay30Renault R.S.17116
Sepang30Renault R.S.171215
Suzuka30Renault R.S.171812
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca