F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Robert Kubica
WRC (2013-14)
Wypadek (2011-12)
Lotus Renault (2010-11)
BMW Sauber (2006-09)
WSbR FR3.5 (2005)

1. L. Hamilton263 
2. S. Vettel235 
3. V. Bottas212 
4. D. Ricciardo162 
5. K. Raikkonen138 
6. M. Verstappen68 
6. S. Perez68 
8. E. Ocon56 
9. C. Sainz48 

  Przydatne linki
Abiteboul: Nie zebraliśmy wszystkich odpowiedzi w sprawie Kubicy
Nataniel Piórkowski, 25 sierpnia 2017, wyświetlenia: 2467<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
Embed from Getty Images

Renault przyznaje, że wciąż nie zebrało wszystkich pytań dotyczących ewentualnego powrotu Roberta Kubicy do rywalizacji w Formule 1.

Chociaż Polak zaprezentował się z bardzo dobrej strony podczas grupowych zajęć, jakie odbyły się po GP Węgier, stajnia z Enstone wciąż ma pewne wątpliwości dotyczące oceny jego zdolności rywalizacji w wyścigach. Dyrektor zarządzający Renault w F1 – Cyril Abiteboul stwierdził, że gdyby nie ograniczenia regulaminowe, jego team chciałby przeprowadzić kolejne zajęcia z udziałem Kubicy.

„Zaznaczyliśmy, że chcemy wykazać niesamowicie metodologiczne i analityczne nastawienie do tego, jak podchodzimy do spraw związanych z Robertem. To nie była zagrywka marketingowa. To kwestia, którą traktujemy bardzo poważnie. Emocje zostawiamy na boku” – powiedział.

„Nie mamy wszystkich odpowiedzi, które potencjalnie chcieliśmy otrzymać w trakcie ostatniego testu, po tym teście. W dodatku w Formule 1 obowiązują restrykcyjne przepisy w zakresie tego typu zajęć. W perfekcyjnym scenariuszu chcielibyśmy zorganizować więcej takich jazd, aby ocenić, czy Robert może się ponownie ścigać na poziomie, na którym chciałby tego zarówno on jak i my. To może, ale nie musi być możliwe. Zobaczymy” – wyjaśniał były szef teamu Caterhama.

Abiteboul zasugerował, że jedną z kwestii, jaka wymaga lepszego zrozumienia jest to, jak Kubica poradziłby sobie z różnymi wyścigowymi scenariuszami, jak na przykład zmieniającą się pogodą czy chaosem w pierwszym zakręcie. „Zamknięte testy, prywatne testy, z jednym bolidem na torze, kontrolą przejazdu, bez deszczu, bez akcji z pierwszego okrążenia – wszystko to musi być uwzględnione przy podejmowaniu decyzji na temat tego czy iść w tym kierunku, czy nie”.

„Nie chcę w to brnąć. Nie chcę tworzyć spekulacji. Nie chcę mówić, że na zespole będzie ciążył pewien obowiązek, aby pójść dalej, ponieważ panuje zainteresowanie i chęć ujrzenia Roberta z powrotem na torze. Wszyscy chcielibyśmy, aby do tego doszło, ale to musi mieć sens”.

Ze względu na uciekający czas i finalizowanie przez inne zespoły składów kierowców na przyszłoroczne mistrzostw świata, Abiteboul przyznał, że jego zespół może stanąć przed koniecznością szybkiego określenia planów na sezon 2018. Podkreślił jednak: „Nie zrobiliśmy tego wszystkiego po to, aby poddawać się na pierwszej przeszkodzie. Wiedzieliśmy, że będzie trudno. Pytanie w sprawie tego, czy będziemy mogli pójść dalej, czy też nie, wciąż pozostaje w lekkim zawieszeniu, ale w ciągu kolejnych dwóch, trzech tygodni zobaczymy, co może zaoferować przyszłość naszemu zespołowi i Robertowi”.
<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
maciejas512, 25.08.2017 19:02[!]
hmm, dziwne. Przecież w WRC trzeba się namachać kierownicą dużo więcej niż w F1. W WRC cały oes a w F1 przy starcie lub czasem w deszczu itd. Ok, w F1 są inni zawodnicy obok ale w WRC obok są rowy, drzewa, więc bliskość przeszkód jest taka sama bądź podobna, niech obejrzą sobie onboardy z wurca niż testują, a jak test to weekendowy wyścig, wtedy od razu się przekonają. Wydaje mi się, że "Ciril" jest zbyt niezdecydowany. Oby te niezdecydowanie nie zabrał Renault dobrej pozycji w klasyfikacji na koniec.
Kara Nocny Cień, 25.08.2017 19:20[!]
Myślę, że po prostu problem jest pozasportowy. Nie da się być gorszym od Palmeta, bo zdobył 0 punktów. Jeżeli chcą Kubicę na sezon 2018 to lepiej wrzucić go już teraz aby dalej uczył się bolidu i był gotowy na testy przedsezonowe.

Kubica jest na tyle zdeterminowany, że ścigał by się za darmo , a Palmeta płacili by za siedzenie.
naked, 25.08.2017 19:28[!]
jak poruszyłes temat wrc to albo nie miałes dostepu do mediów jakichkolwiek i sie obudziłes dzisiaj a Cyryl czy jak mu tam mial iteraz ma ogromne watpliwosci serce jego chce na 1000% a rozum i pełniona funkcja w renault kazą mu sprawdzic wszystko na 1000000% aby dac ROBERTOWI fotel a jak sam wspomniał na chwile obecna nie maja gdzie i jak wiec kombinuja jak moga aby cos wymyslic z dodatkowymi jazdami ale juz nie po pustym i suchym torze

i skonczcie juz z zielonymi stolikami palmerami i niewiadomo z czym jeszcze Cyryl czy jak mu tam powiedział jasno o co chodzi
dejacek, 25.08.2017 20:36[!]
ja tą wypowiedź przeczytałem w ten sposób: poczekamy, zobaczymy ile sponsorzy Kubicy mogą wyłożyć za sezon, a jeśli będą się za długo zastanawiać to wybierzemy Palmera
marios76, 25.08.2017 22:18[!]
@dejacek Mam wrazenie, ze czytalem to samo :/
paymey852, 26.08.2017 07:51[!]
@dejacek @marios76
Jak możecie dalej pisać o pieniądzach, gdyby chodziło np. o Ferrari to żaden z was nie pisał by takich ...
Renault to duży chłopczyk i nie potrzebuje pomocy.

Ja wypowiedz Cyril odbieram jako usprawiedliwienie decyzji o wcześniejszym umieszczeniu Roberta w bolidzie.
Jak by chcieli sprawdzić jedynie prędkość to Palmer może powiedzieć ok zróbcie to pod koniec sezonu na testach w Abu Zabi.
Trzymam kciuki aby zobaczyć Kubice w piątek na Singapur.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!



F1WM
F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca