Simone Resta ustąpił ze stanowiska dyrektora technicznego Haasa
Włoska edycja motorsport.com łączy inżyniera z powrotem do Maranello lub Hinwil.
10.01.2415:42
1146wyświetlenia
Embed from Getty Images
Simone Resta ustąpił ze stanowiska dyrektora technicznego Haasa - informuje włoska edycja portalu motorsport.com.
Według Francesco Nugnesa Resta powróci do Ferrari lub dołączy do ekipy Stake'a, mając w perspektywie rok 2026 i debiut w sporcie koncernu Audi.
W artykule możemy przeczytać, iż włoski inżynier nie zgadzał się z wizją rozwoju proponowaną przez właściciela stajni z Kannapolis - Gene'a Haasa.
Według plotek Resta preferował przeznaczyć środki finansowe na udoskonalanie pierwszej wersji bolidu VF-23, który prezentował konkurencyjne osiągi na szybkich okrążeniach, ale w warunkach wyścigowych odstawał tempem od rywali. Tymczasem Haas nalegał na obranie kierunku spójnego z koncepcją Red Bulla.
Długo oczekiwany pakiet poprawek, który zadebiutował na torze podczas weekendu w Austin, nie przyniósł oczekiwanego skoku osiągów. Nico Hulkenberg powrócił nawet do wcześniejszej konfiguracji konstrukcji VF-23 w finałowych wyścigach sezonu.
Resta był związany z Haasem od 2021 roku. Wcześniej Włoch współpracował z ekipą Alfy Romeo a przed majem 2018 roku piastował funkcję głównego projektanta w Ferrari.
Simone Resta ustąpił ze stanowiska dyrektora technicznego Haasa - informuje włoska edycja portalu motorsport.com.
Według Francesco Nugnesa Resta powróci do Ferrari lub dołączy do ekipy Stake'a, mając w perspektywie rok 2026 i debiut w sporcie koncernu Audi.
W artykule możemy przeczytać, iż włoski inżynier nie zgadzał się z wizją rozwoju proponowaną przez właściciela stajni z Kannapolis - Gene'a Haasa.
Według plotek Resta preferował przeznaczyć środki finansowe na udoskonalanie pierwszej wersji bolidu VF-23, który prezentował konkurencyjne osiągi na szybkich okrążeniach, ale w warunkach wyścigowych odstawał tempem od rywali. Tymczasem Haas nalegał na obranie kierunku spójnego z koncepcją Red Bulla.
Długo oczekiwany pakiet poprawek, który zadebiutował na torze podczas weekendu w Austin, nie przyniósł oczekiwanego skoku osiągów. Nico Hulkenberg powrócił nawet do wcześniejszej konfiguracji konstrukcji VF-23 w finałowych wyścigach sezonu.
Można pomyśleć, iż Resta nie był zadowolony z fundamentalnych decyzji i mając na względzie otwarty rynek techników przed zmianami, po których w 2026 roku w Formule 1 pojawią się mniejsze i lżejsze bolidy, postanowił zmienić otoczenie- tłumaczy Nugnes.
Resta był związany z Haasem od 2021 roku. Wcześniej Włoch współpracował z ekipą Alfy Romeo a przed majem 2018 roku piastował funkcję głównego projektanta w Ferrari.