F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

    DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu

    Markiełow wygrywa sprint F2 w Jerez

    Lorandi wygrywa sprint GP3, Russel zdobywa mistrzostwo

    Leclerc zdobywa mistrzostwo F2 po wygranej w Jerez

    Fukuzumi wygrywa sobotni wyścig GP3 w Jerez

    DTM: Rene Rast odniósł zwyciestwo w drugim wyścigu w Austrii

    DTM: Ekstrom odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu na Red Bull Ringu

    Wickens wygrał drugi wyścig DTM na Nurburgringu

    DTM: Auer odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu DTM na Nurburgringu

    Więcej wiadomości...
    Zaprezentowano nowy bolid Formuły 2
    Nataniel Piórkowski, 31 sierpnia 2017<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>

    W czwartek po południu na torze Monza zaprezentowano nowy bolid Formuły 2, który będzie wykorzystywany w serii począwszy od sezonu 2018.

    Konstrukcja F2 2018 jest wyposażona w system halo, mający za zadanie zwiększyć ochronę obszaru kokpitu. Za projekt bolidu, odznaczającego się bardziej agresywną linią, odpowiada firma Dallara. Jest on o 32 kilogramów cięższy i o 159 milimetrów dłuższy niż wykorzystywany obecnie GP2/11. Zmianie nie uległa szerokość konstrukcji, wynosząca 190 centymetrów.

    Bolid będzie wyposażony w silnik Mecachrome V6 turbo o pojemności 3,4l i maksymalnych obrotach na poziomie 8750rpm, generujący moc 620 koni mechanicznych. Dotychczas w serii stosowano wolnossące jednostki V8 o pojemności czterech litrów.

    Przy okazji tworzenia projektu F2 2018 zdecydowano się na wprowadzenie poprawek w zakresie działania DRS, systemu wirtualnej neutralizacji oraz systemów elektronicznych.

    Dążąc do realizacji postulatu o ograniczaniu wydatków, w F2 2018 znajdą się niektóre części mechaniczne wykorzystywane w obecnym GP2/11, włączając w to większość konstrukcji skrzyni biegów, układu hamulcowego oraz niektóre elementy zawieszenia.

    Shakedown F2 2018 przeprowadzono w lipcu na torze Magny-Cours. Przed jego oficjalnym debiutem w sezonie 2018 odbędą się kolejne testy. Zgodnie z planami pierwsze bolidy mają zostać dostarczone zespołom GP2 w połowie stycznia, a kolejne w lutym.




      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Phaedra, 31.08.2017 14:48[!]
    wkleje to co napisałem kilka dni temu na forum
    "Ta seria definitywnie zeszła na psy. Zrobił się z niej taki ***idołek dla bogatych gogusiów i z niezrozumiałych powodów stała się przechowalnią dla wybitnych beztalenci. Taki Johnny Cecotto Jr startuje w niej nieprzerwanie od uwaga!!! 2009 r. Przeglądając listę startową do pierwszego wyścigu co roku przeżywam deja vu. W tym roku po za Leclerciem pozostali to festiwal nijakości. Powinni wprowadzić kryteria jak przy awansie do F1 bo zrobiła się z tego karykatura."
    Staszek2010, 31.08.2017 15:41[!]
    Paskudny. Jak jeszcze tył trzyma jakiś tam poziom (spojler a'la F1), to ten nos jest brzydki. No i to Halo...

    Choć jestem ciekaw, jak będzie wyglądał pod względem tempa w porównaniu do aut F1 z lat 2014-2016 (zwłaszcza tych z tyłu stawki).
    ---, 31.08.2017 15:57[!]
    Myślę, że w tym bolidzie Halo fantastycznie wkomponowuje się w brzydotę tego bolidu. Niech i w F1 wymyślą coś brzydkiego, przynajmniej majtki nie będą aż tak rzucały się w oczy.
    marios76, 31.08.2017 16:55[!]
    Co jest w nim nie halo? :D
    @Phaedra Gdyby bylo inaczej niz piszesz, moze bym to sledzil... a tak rzuce okiem na wyniki i statystyka pokazuje mi na kogo mozna zwrocic uwage ;)
    Sasilton, 31.08.2017 17:02[!]
    Ciekawe czy będzie szybszy od bolidów F1 z 2014.
    marcin_114, 31.08.2017 17:09[!]
    3,4 V6 to może chociaż będzie brzmiał lepiej.
    Pavlos Le Paul, 31.08.2017 18:51[!]
    Szczerze: im dłużej patrzę na HALO tym mniej mi wadzi, ale część moich zastrzeżeń wciąż pozostała.
    naked, 31.08.2017 20:09[!]
    fajny bardzo fajny myslałem ze halo bedzie okropne a tu fajny i ciekawe kto by sie zorientował ze to gp 2jak by był cały np biały i by nie było info a nie ze to jest np f1 hass na 2018 rok
    Sasilton, 31.08.2017 21:13[!]
    Zauważyłem że od kilku wyścigów podczas wyścigów mamy kamerę głównie zza ramienia kierowcy, nie klasycznego t-cama. Moja teoria jest taka, że chcą nasz przyzwyczaić, by po wprowadzeniu halo nie było takiego szoku. Z nad ramienia halo nie jest tak widoczne jak z t-cama.
    Falarek, 31.08.2017 21:24[!]
    Taki widok jest już od początku tego sezony. Ja miałem wobec tego inną teorię że to takie nawiązanie do przeszłości lat 90tych i dalej gdzie widoki z kamery na samochodzie były przeważnie z boku.
    ---, 31.08.2017 21:51[!]
    @Sasilton @Falarek
    Ba, to już pojawiało się w poprzednim sezonie, i to od pierwszej części sezonu. Modę na to zapoczątkował Haas, a potem kolejne zespoły prędzej czy później to zaadaptowały. W tej chwili już chyba w ogóle z T-cama się nie korzysta.
    lolek99, 31.08.2017 21:51[!]
    Jak dla mnie kamera zza ramienia jest słaba, nic nie widać z niej.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca