F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2018
Sezon 2017
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Alonso przetestował bolid IndyCar w specyfikacji 2018

    Russell wygrywa sprint na Monzy i powiększa przewagę w F2

    Pedro Piquet wygrywa sprint GP3 na Monzy po świetnej walce

    Makino wygrywa sobotni wyścig F2 na Monzy

    Beckmann wygrywa główny wyścig GP3 na Monzy

    Alonso przetestuje w przyszłym tygodniu tegoroczny bolid IndyCar

    Nicholas Latifi wygrywa sprint F2 w Spa

    Mazepin wygrywa niedzielny wyścig GP3 na Spa

    De Vries zdominował główny wyścig F2 na torze w Spa

    Beckmann wygrywa główny wyścig GP3 na Spa

    Więcej wiadomości...
    Toyota #8 odniosła zwycięstwo w wyścigu WEC na torze Spa
    Nataniel Piórkowski, 5 maja 2018<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Embed from Getty Images

    Załoga Toyoty #8 w składzie Fernando Alonso, Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima odniosła zwycięstwo w inaugurującej eliminacji supersezonu WEC – sześciogodzinnym wyścigu na torze Spa-Franrochamps.

    Dla Alonso był to debiut w WEC. Dwukrotny mistrz świata F1 od początku weekendu prezentował konkurencyjne tempo, a w kwalifikacjach wykręcił z Nakajimą drugi wynik. Toyota #8 rozpoczęła jednak sobotnie zmagania z pole position po tym, jak zdyskwalifikowany został bliźniaczy prototyp japońskiego producenta, którym rywalizują Mike Conway, Kamui Kobayashi oraz Jose Maria Lopez.

    W sobotnim wyścigu w walce o zwycięstwo liczyły się wyłącznie Toyoty. Podczas gdy załoga #8 koncentrowała się na wypracowaniu przewagi nad prywatnymi ekipami, a później kontrolowaniu tempa rywalizacji, "siódemka" z łatwością odrabiała stracone pozycje po starcie z alei serwisowej. Okresy neutralizacji oraz żółtych flag pozwoliły Toyocie #7 stopniowo piąć się w tabeli.

    Na dziewięćdziesiąt minut przed końcem oba samochody TS050 Hybrid znajdowały się już na tym samym okrążeniu. Wtedy to Nakajima musiał zjechać na dodatkowy postój, by poprawić zapięcie pasów bezpieczeństwa. Na godzinę przed końcem Japończyk oddał stery w ręce Alonso. Hiszpan dojechał do mety z 3-sekundową przewagą nad Conwayem, któremu w ostatniej godzinie raz jeszcze pomógł safety car, jaki opuścił pit lane po kraksie Matevosa Isaakyana (SMP Racing) w Eau Rouge.

    W piątek w tym samym fragmencie toru Pietro Fittipaldi wpadł w bariery i doznał złamania obu nóg. Brazylijczyk przeszedł operację i znajduje się w stanie stabilnym, poza oddziałem intensywnej terapii.

    Na najniższym stopniu podium stanęła ścigająca się z numerem 1 załoga Rebellion Racing: Andre Lotterer, Neel Jani oraz Bruno Senna. Pozycję niżej sklasyfikowany został drugi z prototypów szwajcarskiego zespołu (skład: Laurent, Beche, Menezes).

    W klasie LMP2 triumfowała załoga G-Drive Racing #26, w GTE Pro Ford Chop Ganassi Team UK #66, a w GTE Am Aston Martin Racing #98.

    Dla Alonso jest to pierwsze zwycięstwo w wyścigu o randze mistrzostw świata od GP Hiszpanii 2013.

    Aktualizacja: Załoga Rebellion #1 została wykluczona z wyników wyścigu. Podczas kontroli okazało się, że deska umieszczona pod samochodem jest o 1,2 cieńsza niż zezwalają na to przepisy. Trzecie miejsce zajęli ostatecznie Gustavo Menezes, Thomas Laurent i Mathias Beche z Rebelliona #3.

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Sh3adow, 05.05.2018 20:01[!]
    Fernando dzik, tak trzymaj. Mam nadzieje, że przyjdą jeszcze dla nas lepsze dni.
    badi20, 05.05.2018 20:48[!]
    Tak trzymaj Fernando!
    Masio, 05.05.2018 21:30[!]
    Nie udało się w F1, to przynajmniej w WEC wygrał w Spa. ;)
    iceneon, 05.05.2018 21:36[!]
    Fajnie, że wygrał Fernando. Miał 90% szans na wygraną i udało się!!! Ależ z niego dzik! Prawdziwy mistrz!

    A tak na poważnie, to wygląda trochę tak jakby Mercedesy ścigały się z STR i Sauberami, ale ok. Co kto lubi. W sumie głupio byłoby gdyby #8 nie wygrała. Mieli trzy możliwości - wygrać, być drudzy, albo odpaść. Trochę żenujące te całe WEC. Jakby kto się pytał to nie interesuje mnie ta seria i nigdy nie interesowała. Tak tylko sobie skomentowałem.
    Sar trek, 05.05.2018 22:41[!]
    @iceneon

    Ta seria wygląda tak słabo od tego sezonu, ponieważ wycofało się Porsche. Wcześniej było dużo ciekawej, a ten sezon jest takim przejściowym przed nadejściem nowych przepisów, które mogą ściągnąć nowych producentów.
    marios76, 05.05.2018 23:07[!]
    Alonso w sumie nie mial innego wyjscia-wygrana albo awaria- reszta ponizej godnosci ;)
    Czy ktos ma info, za co zdyskwalifikowano "siodemke" z wyniku kwalifikacji??
    mich909090, 05.05.2018 23:09[!]
    Rywalizacja w LMP1 w tym roku nie ma żadnego sensu. Toyota ściga się sama ze sobą. Tak jakby w F1 był tylko jeden zespół i wygrał wszystkie wyścigi. Kto będzie oglądał jak nie ma rywalizacji jakiejkolwiek. Wcześniej mieliśmy wojny Peugeota z Audi, później Porsche, Toyota, Audi.
    Pauree, 05.05.2018 23:27[!]
    @marios76 - przepływomierz paliwa wskazywał "nieprawidłowe" wartości, stąd dyskwalifikacja.
    AleQ, 05.05.2018 23:53[!]
    Cytat :
    Rywalizacja w LMP1 w tym roku nie ma żadnego sensu. Toyota ściga się sama ze sobą. Tak jakby w F1 był tylko jeden zespół i wygrał wszystkie wyścigi. Kto będzie oglądał jak nie ma rywalizacji jakiejkolwiek.


    No tak, przecież w latach 2014-16 nie było żadnej dominacji w F1 :D
    mich909090, 06.05.2018 00:38[!]
    @AleQ
    W F1 jest 10 zespołów. W kategorii w której jeździ Toyota jest tylko Toyota :D :D Toyota nie dominuje bo niby nad kim jak są sami :D
    kibic sribic, 06.05.2018 01:10[!]
    @AleQ 2010-2013 też nie było, o latach 2000-2004 to już nawet nie ma co mówić :]
    marios76, 06.05.2018 04:36[!]
    @AleQ Jezeli mowa o domiacji totalnej, to Ferrari 2000-2004. Chcialo sie rzygac, pamietam sezon w ktorym Schumacher prawie wygral 13 wyscigow z rzedu. To przycmilo nawet sezony 88-90 McLarena, bo tam przynajmniej kierowcy z soba walczyli i nikt nie mial w kontrakcie, przepuszczania rywala, czy bycie nr 2... Czy w latach ktore wskazujesz Hamilton nie walczyl z Rosbergiem?
    Obecnie w tej serii mamy JEDEN fabryczny zespol w najwyzszej kategorii, dwa bolidy i tyle. Nie ma nawet teoretycznch szans, na wygrana kogo innego.

    @Pauree Dzieki za info. Czyli cos jak Ricciardo w Australii, ktory stracil podium.
    rolnik sam w dolinie, 06.05.2018 09:27[!]
    @Pauree Wartości wskazywał dobre. Jednak jego numer nie zgadzał się z tym który Toyota podała w dokumentach do odprawy (jechali z inną częścią niż ta którą zadeklarowali).

    Wyścig jak dla mnie ok, widać jednak kilka rzeczy.
    -Toyota #7 ma jeszcze większą przewagę szybkości nad #8 niż rok temu.
    -Alonso miał bardzo duże trudności w przebijaniu się przez tłum, w Le Mans będzie to powodować jeszcze większe straty niż tutaj, medialnie wsadzili go do auta na ostatni stint, ale gdyby mieli się bezpośrednio z kimś ścigać to zostałby objechany na pierwszym możliwym zakręcie,
    -jak ktoś narzeka na widowisko to proponuję oglądać GTE Pro, dawno nie było w niej tylu producentów a jeszcze Corvetta na Le Mans dojdzie do tej zabawy - tutaj nie można narzekać na nudę (np. zeszłoroczna końcówka o zwycięstwo)

    -prywaciarze w LMP1 faktycznie są wolniejsi niż być powinni, pamiętajcie jednak, że Toyota ma 35 litrów paliwa na stint, a pozostali 53l. Do tego dopuszczalny przepływ paliwa jest dla nich większy o 33%.
    -35 litrów w Le Mans oznacza spalanie na poziomie 18-19l/100km przy średniej prędkości wynoszącej 225 km/h i to jest coś o czym większość nawet nie myśli. Jak te przepisy są wymagające dla producentów.
    -może faktycznie nie jest to wyrównane, ale cóż. Mi to przypomina sytuację gdy zaczynałem oglądać te wyścigi. Audi, Pug + kilku prywaciarzy którzy niezbyt potrafili swoje pojazdy ogarnąć. Niech namówią jednego producenta do powrotu i będzie super.

    P.S. Rebellion #1 zdyskwalifikowany, polecam udać się do buka i obstawić LMP2 na podium w Le Mans
    bartoszcze, 06.05.2018 10:24[!]
    @rolnik sam w dolinie
    Czy można też obstawiać, że jeśli #8 wygra Le Mans, to Toyota pozwoli #7 jechać szybciej? ;)

    W oglądaniu GTE najbardziej przeszkadza, że tną się na żyletki, a tu nagle ktoś obok ziuuuu! :)
    rolnik sam w dolinie, 06.05.2018 12:33[!]
    #7 ma pozwolenie żeby jechać szybciej jeśli mamy to tak nazywać. Przy tempie jakie mają kierowcy tej załogi plan na LM musi być taki jak w tamtym roku, #7 leci po zwycięstwo a #8 ubezpiecza na P2, jakikolwiek inny plan będzie świadczyć o mocnej głupocie spowodowanej przez obecność Alonso.
    michal_7, 06.05.2018 22:32[!]
    A tak z trochę innej beczki. Gdzie aktualnie można śledzić wyścigi WEC szukałem w ramówce Eurosportu, ale albo słabo, albo ich tam nie ma. Gdzie Wy oglądacie?
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca