F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Fernando Alonso pokonał ponad 100 okrążeń podczas testów WEC

    Toyota potwierdziła udział Alonso w testach WEC w Bahrajnie

    Alonso nie dementuje plotek o udziale w testach prototypu LMP1 Toyoty

    Alonso przetestuje prototyp LMP1 Toyoty podczas zajęć w Bahrajnie?

    Kolejna edycja Race of Champions odbędzie się w Arabii Saudyjskiej

    Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

    DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu

    Markiełow wygrywa sprint F2 w Jerez

    Lorandi wygrywa sprint GP3, Russel zdobywa mistrzostwo

    Leclerc zdobywa mistrzostwo F2 po wygranej w Jerez

    Więcej wiadomości...
    Weekend w telegraficznym skrócie
    Maraz & Pyciek, 7 maja 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Zapraszamy na kolejne podsumowanie weekendu wyścigowego bez Grand Prix Formuły 1. Wczoraj opisaliśmy już niezwykle emocjonujący wyścig DTM w Oschersleben, a dzisiaj przyszła kolej na WSbR, WTCC i NASCAR.

    Na niemieckim torze Nurburgring odbyła się w ostatni weekend druga runda World Series by Renault. W sobotnim wyścigu po zdobyciu pole position i wykręceniu najszybszego okrążenia zwycięstwo przed własną publicznością odniósł kierowca testowy zespołu BMW Sauber – Sebastian Vettel, zdobywając tym samym komplet punktów. Pecha miał tymczasem jego partner z zespołu Carlin – Michaił Aleszyn, w którego bolid tuż po starcie uderzył Alvaro Parente. Zapoczątkowało to karambol, w którym brali także udział Clivio Piccione i drugi obok Aleszyna zwycięzca z toru Monza – Salvador Duran. Cała trójka nie dojechała do mety, a tymczasem na podium oprócz Vettela stanęli Ben Hanley i sprawca całego zamieszania w pierwszym zakręcie – Parente.

    W niedzielnym wyścigu podwójne zwycięstwo odniosła mistrzowska ekipa Roberta Kubicy z 2005 roku – Epsilon Euskadi. Pierwszy na mecie zameldował się 19-letni Włoch Davide Valsecchi, a tuż za nim ze stratą mniej niż pół sekundy finiszował Filipe Albuquerque, który jako jeden z nielicznych kierowców popisał się kilkoma manewrami wyprzedzania w tym wyścigu. Było to pierwsze zwycięstwo dla tego zespołu od października 2005 roku. Podium uzupełnił startujący z pole position Miguel Molina, natomiast zwycięzca pierwszego wyścigu – Vettel finiszował na szóstej pozycji. Niemiec jest obecnie liderem klasyfikacji generalnej kierowców, mając 10 punktów przewagi nad Parente.

    Przy okazji warto wspomnieć o występie Natalii Kowalskiej w Eurocup FR 2.0 na torze Nurburgring. W pierwszym wyścigu Polka po starcie z 39 pola finiszowała na 25 pozycji na 31 sklasyfikowanych kierowców, jednak w drugim wyścigu miała mniej szczęścia, gdyż odpadła z walki po przejechaniu 11 z 14 okrążeń.

    »  Rezultaty wszystkich sesji na torze Nurburgring
    »  Klasyfikacja generalna kierowców
     
    Na holenderskim torze Zandvoort odbyły się kolejne dwa wyścigi serii WTCC w tym sezonie. W pierwszej linii na starcie do wyścigu nr 1 stanęły dwa Chevrolety. Z pole position ruszył Alain Menu i to właśnie on triumfował w pierwszym wyścigu, a tuż za nim finiszował Nicola Larini. Trzeci był Luca Rangoni w prywatnym BMW, który popisał się dobrym startem wyprzedzając Augusto Farfusa i nie oddając miejsca na podium już do końca. Czwarte miejsce zajął debiutujący w WTCC były kierowca F1 – Tiago Monteiro, okazując się w dodatku najszybszym kierowcą Seata. Zawiódł natomiast aktualny mistrz Andy Priaulx, który ukończył wyścig na 8 miejscu. Brytyjczyk miał jednak dodany dosyć duży balast, bowiem podczas poprzedniej rundy w Kurytybie finiszował dwukrotnie na drugim miejscu.

    Do drugiego wyścigu po odwróceniu kolejności pierwszej ósemki z pole position wystartował Priaulx. Wyścig wygrał jednak po raz pierwszy w tym sezonie kierowca prowadzący Seata – Gabriele Tarquini. Włoch pomimo kolizji z Priaulxem podczas próby wyprzedzania na drugim okrążeniu objął prowadzenie i nie oddał go już do końca. Drugi na mecie był Augusto Farfus, natomiast na najniższym stopniu podium po wspaniałej jeździe stanął Joerg Muller, który w ciągu 12 okrążeń awansował z 10 na 3 miejsce! Priaulx po kolizji musiał zadowolić się piątą pozycją. Do mety nie dojechał tymczasem zwycięzca pierwszego wyścigu – Menu (Szwajcar odpadł na 4 okrążeniu). Po czterech wyścigach liderem klasyfikacji kierowców jest Farfus przed Joergiem Mullerem i Tarquinim. Wśród konstruktorów prowadzi BMW.

    WTCC > 2007 > Holandia 1, Zandvoort - 4,307 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti1325:12,86310
    2. 7Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti13+0:00,6518
    3. 30Luca Rangoni (N)Proteam MotorsportBMW 320si13+0:00,9876
    4. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TFSI13+0:02,3585
    5. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si13+0:03,0054
    6. 19Roberto Colciago (N)SEAT Sport ItaliaSeat Leon TFSI13+0:05,6213
    7. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TFSI13+0:06,0132
    8. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si13+0:06,4241
    9. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TFSI13+0:07,234
    10. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si13+0:07,620
    11. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+0:08,162
    12. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si13+0:10,800
    13. 15James ThompsonN. TechnologyAlfa Romeo 15613+0:11,781
    14. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI13+0:11,937
    15. 10Michel Jourdain Jr.SEAT SportSeat Leon TFSI13+0:12,465
    16. 16Olivier TielemansN. TechnologyAlfa Romeo 15613+0:13,494
    17. 26Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si13+0:13,820
    18. 21Emmet O'Brien (N)GR AsiaSeat Leon TFSI13+0:18,637
    19. 52Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i13+0:25,713
    20. 50Lew Fridman (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i13+0:28,050
    21. 51Jewgienij Zelenow (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i121 okr.
    Niesklasyfikowani
    6Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti7
    20Tom CoronelGR AsiaSeat Leon TFSI6
    12Yvan MullerSEAT SportSeat Leon TFSI5
    33Miguel Freitas (N)Racing for BelgiumAlfa Romeo 1563
    Pole position: Alain Menu (Chevrolet) - 1:48,610
    Najszybsze okrążenie (N): Luca Rangoni (BMW) - 1:48,858 na 2 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

    WTCC > 2007 > Holandia 2, Zandvoort - 4,307 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 11Gabriele TarquiniSEAT SportSeat Leon TFSI1222:06,11010
    2. 3Augusto FarfusBMW Team GermanyBMW 320si12+0:00,4498
    3. 2Jörg MüllerBMW Team GermanyBMW 320si12+0:00,6746
    4. 7Nicola LariniChevroletChevrolet Lacetti12+0:00,9785
    5. 1Andy PriaulxBMW Team UKBMW 320si12+0:01,7144
    6. 30Luca Rangoni (N)Proteam MotorsportBMW 320si12+0:02,2823
    7. 19Roberto Colciago (N)SEAT Sport ItaliaSeat Leon TFSI12+0:03,4642
    8. 5Felix PorteiroBMW Team Italy-SpainBMW 320si12+0:05,2181
    9. 18Tiago MonteiroSEAT SportSeat Leon TFSI12+0:06,351
    10. 9Jordi GeneSEAT SportSeat Leon TFSI12+0:07,794
    11. 4Alessandro ZanardiBMW Team Italy-SpainBMW 320si12+0:09,945
    12. 12Yvan MullerSEAT SportSeat Leon TFSI12+0:10,899
    13. 6Robert HuffChevroletChevrolet Lacetti12+0:11,329
    14. 20Tom CoronelGR AsiaSeat Leon TFSI12+0:12,192
    15. 23Pierre-Yves Corthals (N)Exagon EngineeringSeat Leon TFSI12+0:13,472
    16. 10Michel Jourdain Jr.SEAT SportSeat Leon TFSI12+0:14,982
    17. 16Olivier TielemansN. TechnologyAlfa Romeo 15612+0:17,999
    18. 26Stefano D'Aste (N)Wiechers-SportBMW 320si12+0:21,192
    19. 15James ThompsonN. TechnologyAlfa Romeo 15612+0:25,080
    20. 21Emmet O'Brien (N)GR AsiaSeat Leon TFSI12+0:25,690
    21. 33Miguel Freitas (N)Racing for BelgiumAlfa Romeo 15612+0:38,974
    22. 50Lew Fridman (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i12+0:57,489
    23. 52Wiktor Szapowałow (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i12+0:57,774
    24. 51Jewgienij Zelenow (N)Russian Bears MotorsportBMW 320i111 okr.
    Niesklasyfikowani
    8Alain MenuChevroletChevrolet Lacetti3
    Najszybsze okrążenie: Gabriele Tarquini (SEAT) - 1:49,243 na 3 okrążeniu
    Objaśnienie skrótów: N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

     
    W Stanach Zjednoczonych tym razem odbył się tylko wyścig serii NASCAR Nextel Cup. Rozegraną na owalu Richmond International Raceway z jednodniowym opóźnieniem z powodu deszczu dziesiątą rundę sezonu 2007 wygrał aktualny mistrz Jimmie Johnson. Jest to już jego czwarte zwycięstwo w tym roku, a wszystkie odniósł jak dotąd za kierownicą Car of Tomorrow, który na razie używany jest tylko na wybranych torach. Johnson wyprzedził podczas ostatniego restartu na 19 okrążeń przed końcem wyścigu innego kierowcę Hendrick Motorsports – Kyle'a Buscha, a po przekroczeniu mety wysunął się przez okno w białej czapce z logo Virginia Tech University, aby oddać w ten sposób hołd ofiarom masakry w ubiegłym miesiącu. Ekipa Hendrick Motorsports była wczoraj bliska odniesienia potrójnego zwycięstwa, jednak pozbawił ją tego Denny Hamlin, który finiszował za Buschem na trzeciej pozycji, pokonując w końcówce wyścigu aktualnego lidera mistrzostw – Jeffa Gordona. Po tym wyścigu Johnson awansował na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej.

    »  Rezultat końcowy wyścigu na torze Richmond International Raceway
    »  Klasyfikacja generalna kierowców

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    kampos, 07.05.2007 20:51[!]
    "Wyścig wygrał jednak po raz pierwszy w historii WTCC kierowca prowadzący Seata – Gabriele Tarquini"
    Ja obstawiałbym, że nie był to pierwszy wygrany wyścig Seata w WTCC, a raczej... siódmy (3 w 2005r. + 3 w 2006r. + 1 w 2007r.) Więc najwyzej pierwszy w sezonie, a nie w historii:)
    Nie był to też pierwszy wygrany wyscig przez Gabriele, a czwaty w jego karierze (2 jeszcze w Alfie Romeo)
    Na torze w Istambule w 2006 drugi wyścig wygrał duet Tarquini-Seat - wiec też nie pierwszy w historii wspólnych startów w WTCC;)
    pyciek, 07.05.2007 21:44[!]
    Pewnie maraz poprawi sorry za błąd w tłumaczeniu.
    Maraz, 07.05.2007 21:46[!]
    Już poprawione.
    pi0ter, 08.05.2007 12:43[!]
    Nie bardzo wiem o co chodzi z tym Car Of Tommorow. Na jakich tora jest używany, czym różni się od "normalnych" samochodow NASCAR i dlaczego wzbudza tyle kontrowersji? Wiem, że wielu kierowców za nim nie przepada, np. Jeff Gordon.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca