F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Dan Ticktum wygrał wyścig o Grand Prix Makau (akt.)

    Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

    Fernando Alonso weźmie udział w przyszłorocznym Indianapolis 500

    Marcus Ericsson dołączy do stawki IndyCar w sezonie 2019

    Russell wygrywa sprint F2, Norris traci szanse na mistrzostwo

    David Beckmann wygrywa pełen emocji sprint GP3 w Soczi

    Alexander Albon wygrywa sobotni wyścig F2 w Soczi

    Pulcini wygrywa główny wyścig GP3 w Soczi

    Vandoorne będzie od nowego sezonu ścigał się w Formule E?

    Miles: McLaren oraz Alonso są zainteresowani dołączeniem do IndyCar

    Więcej wiadomości...
      WTCC > 2009 > Najważniejsze zasady

    Harmonogram weekendów

    Piątek:
    Testy (nie na wszystkich torach)

    Sobota:
    I trening – 30 minut
    II trening – 30 minut
    kwalifikacje cz. I (Q1) – 20 min (jeżdżą wszyscy kierowcy)
    kwalifikacje cz. II (Q2) – 10 min (tylko najszybsza dziesiątka z Q1)

    Niedziela:
    warm-up – 15 minut
    I wyścig – 50 km
    II wyścig – 50 km

    Kolejność startowa do drugiego wyścigu ustalana na podstawie rezultatu końcowego pierwszego wyścigu z odwróceniem kolejności pierwszej ósemki. Okrążenia w wyścigu pokonane za safety carem nie są liczone do dystansu wyścigu.

    Punktacja

    Wyścig 1:
    Miejsca 1-8 na mecie według skali punktowej 10-8-6-5-4-3-2-1

    Wyścig 2:
    Miejsca 1-8 na mecie według skali punktowej 10-8-6-5-4-3-2-1

    Klasyfikacja kierowców niezależnych (N)

    Punkty przyznawane najwyżej sklasyfikowanym kierowcom według powyższych skal, a do tego:
    • dodatkowy punkt dla kierowcy, który zakwalifikował się do 1 wyścigu na najwyższej pozycji
    • w obu wyścigach dodatkowy punkt dla kierowcy, który uzyskał najlepszy czas okrążenia
    • w obu wyścigach trzy dodatkowe punkty za każdą pozycję w czołowej ósemce ogólnej klasyfikacji (np. za 6 miejsce w sumie 9 pkt. dodatkowych)

    Klasyfikacja producentów

    Pod uwagę brani tylko dwaj najwyżej sklasyfikowani kierowcy jeżdżący samochodem danego producenta przy rozdziale punktów wg powyższych skal, niezależnie od zajętego miejsca (np. finiszowały kolejno 1.BMW, 2.SEAT, 3.BMW, 4.BMW, 5.SEAT, 6.SEAT, 7.Chevrolet, 8.Chevrolet, 9.BMW, 10.SEAT, 11.ŁADA i 12.ŁADA – BMW zdobywa 10+6 pkt, SEAT 8+5, Chevrolet 4+3 i ŁADA 2+1).


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca