F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

    Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

    Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

    Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

    Mick Schumacher będzie ścigał się w Formule 2

    Fuoco wygrywa na zakończenie sezonu F2

    Mazepin wygrywa ostatni wyścig GP3 w historii

    Russell wygrywa i zostaje mistrzem F2 w Abu Zabi

    Pucini wygrywa główny wyścig GP3, Hubert zostaje mistrzem

    Dan Ticktum wygrał wyścig o Grand Prix Makau (akt.)

    Więcej wiadomości...
    Yvan Muller wygrywa pierwszy wyścig WTCC w sezonie 2010
    Konrad Házi, 7 marca 2010<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Za nami pierwszy wyścig sezonu 2010 Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych. Już po raz czwarty z rzędu sezon rozpoczynają rundy w brazylijskiej Kurytybie. Wielką niespodziankę sprawiła dziś wszystkim pogoda, ponieważ po słonecznych kwalifikacjach tuż przed startem pierwszego wyścigu nad torem przeszła ulewa, co zmusiło organizatorów do rozpoczęcia wyścigu za samochodem bezpieczeństwa.

    Zwyciężył Yvan Muller, który wystartował z pole position i nie oddał prowadzenia do samego końca. Podium uzupełnili pozostali dwaj kierowcy Chevroleta – Robert Huff i Alain Menu. Wśród kierowców niezależnych najlepszy był natomiast Sergio Hernandez za kierownicą BMW 320si. Najszybszy czas okrążenia wykręcił Robert Huff – 1:33,904.

    Na starcie kierowcy przejechali pod żółtymi flagami dwa okrążenia, które zostały doliczone do dystansu wyścigu. Wielu kierowców nie uniknęło jednak problemów w pierwszym zakręcie i wypadło na pobocze. Pierwszym z nich był startujący z drugiej pozycji Jordi Gene, który popełnił później kolejny błąd i spadł na pozycję 10. Błędy Hiszpana wykorzystali kierowcy Chevroleta, którzy awansowali na 2 i 3 pozycję.

    Od tego momentu w czołówce sytuacja się uspokoiła i walka toczyła się przede wszystkim w środku stawki, gdzie o awans do pierwszej ósemki walczyli Gene, Michelisz, Coronel i Farfus. Ostatecznie ósmą pozycję zajął Tom Coronel i to on zapewnił sobie start z pole position do wyścigu drugiego. Najaktywniejszym kierowcą w środku stawki był natomiast Gene, który szybko odzyskał rytm po nieudanym starcie i wyprzedzając kolejno Fredyego Bartha, Norberta Michelisza i Toma Coronela, Hiszpan ukończył wyścig na 7 miejscu.

    Końcówka wyścigu przebiegała spokojnie, a kierowcy bardzo uważali na przegrzewające się opony, gdyż tor był już niemal całkowicie suchy i znów świeciło słońce. Jedynym pechowcem, który nie ukończył pierwszego wyścigu był Andrei Romanov, który uderzył na 5 okrążeniu swoim BMW w bandę i musiał zjechać do boksów. Uszkodzenia okazały się na tyle poważne, że niemożliwa okazała się naprawa samochodu przed drugim wyścigiem.

    Wkrótce zamieścimy opis drugiego wyścigu, który wygrał z kolei Gabriele Tarquini.

    WTCC > 2010 > Brazylia 1, Curitiba - 3,695 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 6Yvan MullerChevroletChevrolet Cruze LT1626:57,18125
    2. 7Robert HuffChevroletChevrolet Cruze LT16+0:01,05318
    3. 8Alain MenuChevroletChevrolet Cruze LT16+0:05,58215
    4. 1Gabriele TarquiniSR-SportSEAT Leon TDi16+0:07,13612
    5. 11Andy PriaulxBMW Team RBMBMW 320si16+0:11,62510
    6. 10Augusto FarfusBMW Team RBMBMW 320si16+0:12,0988
    7. 4Jordi GeneSR-SportSEAT Leon TDi16+0:14,3796
    8. 2Tom CoronelSR-SportSEAT Leon TDi16+0:14,6474
    9. 18Freddy Barth (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi16+0:18,7332
    10. 5Norbert Michelisz (D)Zengo Dension MotorsportSEAT Leon TDi16+0:20,3591
    11. 3Tiago MonteiroSR-SportSEAT Leon TDi16+0:21,691
    12. 17Michel Nykjaer (D)SUNRED EngineeringSEAT Leon TDi16+0:22,645
    13. 25Sergio Hernandez (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:34,973
    14. 15Franz Engstler (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si16+0:38,092
    15. 20Darryl O'Young (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti16+0:44,692
    16. 19Harry Vaulkhard (D,N)Bamboo EngineeringChevrolet Lacetti16+0:50,005
    17. 26Stefano D'Aste (N)Scuderia Proteam MotorsportBMW 320si16+0:50,742
    18. 21Mehdi Bennani (N)Wiechers-SportBMW 320si16+1:20,825
    Niesklasyfikowani
    16Andrej Romanow (N)Liqui Moly Team EngstlerBMW 320si5
    Pole position: Yvan Muller (Chevrolet) - 1:23,725
    Najszybsze okrążenie: Robert Huff (Chevrolet) - 1:33,904
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant, N - niezależny kierowca
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    boby, 07.03.2010 21:02[!]
    Brawo Chevrolet.
    kovalf1, 07.03.2010 21:13[!]
    Wyścig był fantastyczny, jak WTCC mi się dziś bardzo podobało, to strach pomyśleć co będzie się działo za niecały tydzień w Bahrainie :D
    DarkArte, 07.03.2010 21:47[!]
    Aleja Seata, hyhyhy :)
    George, 07.03.2010 21:48[!]
    Jak dla mnie nudaaaa... najciekawsze było tylko to jak Seaty nie mieściły się w zakręcie :P
    noofaq, 08.03.2010 08:42[!]
    komentarz na polskim eurosporcie jest żenujący..

    poczytaliby f1wm i wiedzieliby że dalej odwraca się top8...
    marrkj, 08.03.2010 11:11[!]
    a moim zdaniem komentarze sa fajne wesołe i miło się słucha no i jeden z nich miał racje że to bez sensu ze 10 miejsc sie punktuje a 8 odwraca
    drajwer, 08.03.2010 12:55[!]
    No racja, mozna sie z komentatorem zgadzać albo nie zgadzać, ale jeśli przekazuje on błędne wiadomości regulaminowe (ten drugi od razu wyczaił że G. gada bzdury ale nie chciał go kompromitować) to coś jest nie tak. I nie bede szedł na łatwiznę przełączając na angielski komentarz jak ktoś mi zasugerował bo to nie o to chodzi. Może taki komentator zajrzy sobie czasem na takie forum pełne narzekających ludzi i na drugi raz się przygotuje.
    marrkj, 08.03.2010 17:00[!]
    z tego co się orientuje to oni sami wczoraj przyznali że jeszcze cieżko im sie przyzzwyczaic do tych zmian w regulaminie wtcc ogólnie oni komentują chyba wszystkie wydarzenia sportowe związane z motoryzacja więc od czasu do czasu zdarza się im wpadka ale przynajmniej nie jest tak sztywno czasem cos powiedza śmiesznego zaśmieją się a nie to co na polsacie f1 mają tak sztywne żarty że czasem to żal słuchac do tego ten cały zientar w studiu tak przeżywa że czasem z wrażenia wygląda jakby narobił w gacie juz nie będe wspominał dowbora kena co nie miał wogóle pojęcia o f1 a najwięcej się wcinał do tego mylił nazwiska. Póki co wolę eurosport bo przynajmniej od Panów komentujących dowiedziałem się że w najbliższy weekend będzie wyscig PCC i zobaczytmy w nich polaków :)
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca