F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

    DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu

    Markiełow wygrywa sprint F2 w Jerez

    Lorandi wygrywa sprint GP3, Russel zdobywa mistrzostwo

    Leclerc zdobywa mistrzostwo F2 po wygranej w Jerez

    Fukuzumi wygrywa sobotni wyścig GP3 w Jerez

    DTM: Rene Rast odniósł zwyciestwo w drugim wyścigu w Austrii

    DTM: Ekstrom odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu na Red Bull Ringu

    Wickens wygrał drugi wyścig DTM na Nurburgringu

    DTM: Auer odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu DTM na Nurburgringu

    Więcej wiadomości...
    Pal Kiss wygrywa drugi wyścig, Sato zdobywa mistrzostwo
    Łukasz Godula, 17 sierpnia 2014<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Tamas Pal Kiss wygrał drugi wyścig weekendu Auto GP na torze Nurburgring, jednak nie powstrzymał Kimiyi Sato przed zdobyciem tytułu mistrzowskiego na jeden weekend przed końcem sezonu. Kiss objął prowadzenie już w pierwszym zakręcie, pomimo startu z piątej pozycji,

    Postęp Sato był wolniejszy, po tym jak wystartował z ósmej lokaty, jednak utorował sobie drogę do trzeciej pozycji na mecie. Najniższy stopień podium wystarczył Japończykowi, by zapewnić sobie tytuł mistrzowski.

    Drugi dzisiaj był Markus Pommer, który nie miał jednak szans zagrozić Kissowi i musiał się bronić przed atakami Sato pod koniec wyścigu.

    Auto GP World Series > 2014 > Niemcy 2, Nurburgring - 3,629 km
    P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
    1. 11Tamas Pal KissVirtuosi UKLola B05/522331:22,57820
    2. 1Markus Pommer (D)Super Nova RacingLola B05/5223+0:10,00215
    3. 16Kimiya SatoEuronova RacingLola B05/5223+0:10,87912
    4. 4Andrea RodaVirtuosi UKLola B05/5223+0:21,32410
    5. 88Michela CerrutiSuper Nova RacingLola B05/5223+0:23,1938
    6. 28Kevin GiovesiPuma 3 M-SportLola B05/5223+0:27,9946
    7. 16Yoshitaka KurodaEuronova RacingLola B05/5223+0:28,4424
    8. 71Michele la RosaMLR71 by Euronova Lola B05/5223+0:42,0573
    9. 7Giuseppe CiprianiIbiza Racing Lola B05/5223+1:09,5722
    10. 2Francesco DraconeSuper Nova RacingLola B05/5223+1:17,4661
    11. 99Salvatore De Plano (D)Puma 3 M-SportLola B05/52221 okr.
    Najszybsze okrążenie: Kimiya Sato (Euronova Racing) - 1:19,322 na 16 okrążeniu (+1 pkt.)
    Objaśnienie skrótów: D - debiutant
    Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Mariusz, 17.08.2014 21:22[!]
    Przykro patrzeć, jak te mistrzostwa obumierają z roku na rok. Zapowiadało się świetnie, ale organizatorzy i promotorzy serii popełnili ten sam błąd, co w przypadku Superleague Formula: ekspansja na inne kontynenty nie zawsze popłaca. 11 kierowców w stawce w wyścigach z tytułem "World Series" to śmiech na sali. I aż 7 z nich to Włosi... A co by było, gdyby nadal funkcjonowała włoska F3? Strach pomyśleć...
    MMMotorsport, 17.08.2014 21:45[!]
    @Mariusz Może nie ma włoskiej F3, ale jest brytyjska. W ten weekend na Thruxton startowało... Uwaga! Pięciu kierowców. Przy tym Auto GP wygląda jak seria nie z tego świata. To chyba ostatni rok i AutoGP, i BF3. A szkoda, bo BF3 to seria z taką historią...
    Mahilda111, 17.08.2014 22:16[!]
    Problem nie leży w kalendarzu, bo jedyny wyjazd z Europy jest do Maroko, czyli prawie rzut beretem. Problem stanowi przedpotopowa konstrukcja bolidu, która sprawia, że seria jest nieatrakcyjna pomimo w miarę sensownego kalendarza i przede wszystkim ceny.
    Carolius, 17.08.2014 23:42[!]
    Bardzo lubię tę serię, przynajmniej są silniki V8... Startowało tu kilku dobrych kierowców, mam nadzieję, że nie umrze ta seria. Co do BF3 to jednak seria z tradycją i jeżeli jest tak jak piszecie, to jest to bardzo przykre... Jeździli tam mistrzowie świata...
    Mariusz, 18.08.2014 05:29[!]
    @MMMotorsport Brytyjska F3 przeżywa kryzys od kilku lat, to wiem. Ale od 2015 r. ma wrócić tamtejsza FR2.0.

    @Mahilda111 Owszem, teraz tak, ale bodaj w kalendarzu na 2012 r. była Brazylia i USA, tylko później zrezygnowano z tych rund.
    Mahilda111, 18.08.2014 10:49[!]
    @Mariusz
    Mimo to nie jestem zdania, by sezon 2012 miał jakiś wpływ na to, co jest teraz ;)
    Kamikadze2000, 18.08.2014 11:28[!]
    Ta seria była od początku skazana na porażkę. ;) Po prostu nie ma na nią popytu... ;) Twór pokroju F2, SF czy też A1GP... ;)
    Challenger, 18.08.2014 22:48[!]
    Bo sami panowie zauważyliście że jest burdel... Powinno być tak jak w Moto GP: mamy 3 serie i koniec problemu. Moto 3, Moto 2 i Moto GP. Owszem może należało by utworzyć jakąś serię dla młodych kierowców ale to wszystko powinno odbywać się pod jednym spójnym patronatem. Jak jest więcej chętnych to mozna utworzyć jeszcze ze 2 serie. Byłaby wtedy F1, F2 (GP2 - żeby nie dewaluować serii), GP3, GP4 i GP5. Każda różniąca się zaawansowaniem technicznym i mocami bolidów.

    F1 zostawić jako królowa sportu bez tych durnych wpływów eko, z silnikami np V10 albo jak kto woli to V8 ale o bardzo zbliżonej mocy. Pozostawić swobodę w kształtowaniu bolidu czy zespól stawia na silnik czy aero i niech jeżdżą a ograniczenia wprowadzać w niższych seriach. W GP2 obniżyć moc o 50 KM i zrezygnować z bardzo drogiej elektroniki - znacząco ją upraszczając. W GP3 jeszcze bardziej uprościć bolid ale sprawić by prowadzenie było łatwiejsze niż w serii wyższej.

    Można zrobić tak, że w GP5 w seriach regionalnych np w 4 regionach jeździ po 20 kierowców. potem w GP4 są już tylko 3 regiony, w GP3 - 2 a GP2 - 1 już jest przedsionkiem F1 gdzie zasady są jak najbardziej zbliżone do F1... Ilość wyścigów zapełnia niszczejące dzisiaj tory a i tańsze bilety na niższe serie sprawiłyby ze kibice nie musieli by jechać na tor tysięcy kilometrów, bo w niższych seriach spokojnie dałyby radę tory o mniejszym budżecie. Oszczędza się na skyboksach i vipach, drogich imprezach itp a jedyny wymóg to bezpieczeństwo toru... jeszcze jak rozdzieliło by się serie tak żeby były w innych godzinach i weekendach co 3 tygodnie.. Np F1 sama, GP2 i GP3 razem i GP4 i GP5 razem... Można to rozwijać do bólu, byle zachować porządek.

    Sens tego doskonale widać w Moto GP gdzie przez te 3 serie można rzeczywiście polubić kierowcę i poznać jego styl jazdy i mu kibicować długie lata.
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca