F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Inne serie
•  Wiadomości o serii
•  Rekordziści serii
•  Oficjalna strona
Sezon 2017
Sezon 2016
Sezon 2015
Sezon 2014
Sezon 2013
Sezon 2012
Sezon 2011
Sezon 2010
Sezon 2009
Sezon 2008
Sezon 2007
Sezon 2006
Sezon 2005
Sezon 2004
Sezon 2003
Sezon 2002
Sezon 2001
Sezon 2000
Kierowcy innych serii i uczestnicy testów F1
Najbliższe wyścigi i zwycięzcy ostatnich
Globalni rekordziści
    Ostanie wiadomości
    o wszystkich seriach:

    Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

    Fuoco wygrywa szalony sprint F2 w Monako

    Artjom Markiełow wygrał główny wyścig F2 w Monako

    Felipe Massa będzie ścigał się w Formule E

    Aitken wygrywa sprint F2 w Barcelonie

    Alesi wygrywa niedzielny wyścig GP3 na torze Catalunya

    Russell wygrywa sobotnie zawody F2 w Barcelonie

    Mazepin wygrywa główny wyścig GP3 w Barcelonie

    Toyota #8 odniosła zwycięstwo w wyścigu WEC na torze Spa

    Russell wygrywa sprint F2 w Baku

    Więcej wiadomości...
    DTM: Ekstrom wygrywa w niecodziennym wyścigu (aktualizacja)
    Maciej Czapiński, 22 kwietnia 2007<<  |  lista newsów  |  T-  |  T+  |  >>
    Mattias Ekström wygrał otwierający sezon DTM wyścig na torze Hockenheim. Był to pierwszy sukces Audi na tym obiekcie od 2002 roku. Podium dopełnili Martin Tomczyk (Audi) i Bruno Spengler (Mercedes).

    Wyścig zaczął się od wstrząsu – jak u Hitchkocka. Już na pierwszym okrążeniu, na najszybszym zakręcie toru doszło do bardzo groźnie wyglądającego wypadku. Tom Kristensen wpadł w poślizg i w kręcące się auto z dużą prędkością wjechali Alex Premat, Adam Carroll i Suzzie Stoddart. Z samochodu multimistrza Le Mans została praktycznie tylko klatka bezpieczeństwa, a wyścig przerwano na około 15 minut. Kristensena i Premata odwieziono karetkami do centrum medycznego.

    Restart przeprowadzono zza samochodu bezpieczeństwa, według pozycji zajmowanych pod koniec pierwszego okrążenia. Prowadził Martin Tomczyk, przed Bruno Spenglerem i Paulem di Restą w dwuletnim Mercedesie. Niemiec popełnił jednak błąd na hamowaniu do nawrotu i spadł na trzecią pozycję. Dwa Mercedesy na czele zaczęły szybko oddalać się od reszty stawki i wydawało się, że zwycięstwo rozstrzygnie się pomiędzy Kanadyjczykiem i Szkotem, którzy wydawali się jechać w zupełnie innej lidze.

    Ograniczenie regulaminowe czasu trwania wyścigu spowodowało jednak, że kierowcom po wznowieniu rywalizacji zostało zaledwie 40 minut. W tym czasie musieli oni zawitać dwukrotnie do boksów, co spowodowało dużo nerwowości i zaskakujące rozwiązania taktyczne. Skorzystał na tym Mattias Ekström, który jadąc w środku stawki na początku wyścigu zaryzykował i oba postoje zaliczył na pierwszych okrążeniach po restarcie. Mając czysty tor przed sobą zaczął notować niezłe czasy okrążeń i zupełnie niespodziewanie wysunął się na prowadzenie pod koniec wyścigu.

    Najgorzej na skróconym wyścigu wyszedł Paul di Resta, który ze swoim postojem czekał dosłownie do ostatniej chwili – zgasił auto podczas pierwszego postoju. To wydarzenie znacznie wydłużyło jego pobyt na pitlane i spowodowało, że zamiast walczyć o wygraną musiał zadowolić się zaledwie trzema punktami.

    Znakomicie radzący sobie dziś Bruno Spengler po drugim postoju w boksie spadł za Ekströma, by pod koniec stracić pozycję na rzecz Tomczyka. „Najpierw wylądowałem w korku, a przez ostatnie 6 okrążeń nie miałem wspomagania.” – mówił po wyścigu Kanadyjczyk.

    Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 Mika Hakkinen nie radził sobie dziś zbyt dobrze. Od samego początku nie był w stanie utrzymać tempa la Rosy i Margaritisa w dwuletnich Mercedesach i wstrzymywał za sobą Greena, Schneidera i Paffeta. Skończył wyścig na dalekiej, 11 pozycji.

    Aktualizacja:
    Za kolizję z Timo Scheiderem na ostatnim okrążeniu, Spengler dostał 50 sekund kary doliczonej do końcowego rezultatu. Oznaczało to spadek z 3 na 14 pozycję. Tym samym na podium znalazł się Daniel la Rosa w dwuletnim Mercedesie.

    Znamy także wyniki badań Kristensena i Premata. Duńczyk wyszedł z wypadku jedynie z niegroźnymi potłuczeniami, podczas gdy w przypadku Francuza doszło do pęknięcia kręgu lędźwiowego, co wykluczy go z rywalizacji w ciągu następnych kilku tygodni.

    Do zderzenia pomiędzy Prematem i Kristensenem doszło przy prędkości 158 km/h, co pokazuje jak mocne są dzisiejsze samochody wyścigowe. „To był poważny wypadek i jestem szczęśliwy, że Audi A4 DTM jest tak bezpiecznym samochodem,” powiedział po wszystkim Francuz. „Ma nadzieję, że już niedługo ponownie będę zdrowy.”

    „Wielkie dzięki za życzenia, które otrzymałem dziś po południu,” powiedział Kristensen. „Nic mi nie jest, jedynie trochę boli mnie głowa. Oczywiście fakt, że nasze samochody są tak bezpieczne, ponownie wyszedł nam na dobre.”

    Rezultat końcowy pierwszej rundy DTM na torze Hockenheim
     P. Kierowca Nar. Zespół Okr. Czas/strata 
     1. Mattias Ekström Audi Sport Team Abt Sportsline 27 1:10:16,441 
     2. Martin Tomczyk Audi Sport Team Abt Sportsline 27 03,826 
     3. Daniel la Rosa TrekStor AMG Mercedes 27 07,057 
     4. Alexandros Margaritis stern AMG Mercedes 27 08,451 
     5. Paul di Resta JAWA4U.de AMG Mercedes 27 09,036 
     6. Jamie Green Salzgitter AMG Mercedes 27 10,913 
     7. Bernd Schneider Original-Teile AMG Mercedes 27 13,743 
     8. Gary Paffett Laureus AMG Mercedes 27 14,460 
     9. Timo Scheider Audi Sport Team Abt Sportsline 27 16,859 
     10. Mika Häkkinen AMG Mercedes 27 17,271 
     11. Lucas Luhr Audi Sport Team Rosberg 27 33,245 
     12. Mike Rockenfeller Audi Sport Team Rosberg 27 33,801 
     13. Mathias Lauda Trilux AMG Mercedes 27 36,139 
     14. Bruno Spengler* DaimlerChrysler Bank AMG Mercedes 27 56,850 
     15. Vanina Ickx Futurecom TME Audi 27 1:05,012 
    Niesklasyfikowani
     - Christian Abt Audi Sport Team Phoenix 22 okr 
     - Tom Kristensen Audi Sport Team Abt Sportsline 27 okr 
     - Susie Stoddart TV Spielfilm AMG Mercedes 27 okr 
     - Alexandre Premat Audi Sport Team Phoenix 27 okr 
     - Adam Carroll Futurecom TME Audi 27 okr 
    * Do końcowego rezultatu doliczone 50 sekund kary za spowodowanie kolizji na ostatnim okrążeniu

      Komentarze  
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    deeze, 22.04.2007 17:26[!]
    Same słynne nazwiska, Lauda, Ickx...:>
    13, 22.04.2007 17:30[!]
    Spengler stracił drugie miejsce dwa zakręty przed stadionem, a potem popsuł jeszcze wyścig Scheiderowi :/
    jędruś, 22.04.2007 18:40[!]
    Häkkinen słabo jeździ w DTM, więc gdzie mu teraz do F1...
    Witek, 22.04.2007 19:14[!]
    Gratulacje, Mattias! Zawsze mocno kibicuję Szwecji! To bardzo pozytywny kraj ze świetnymi ludźmi!!! Sverige, Sverige!!!
    gregoff, 22.04.2007 20:02[!]
    Czy wiecie gdzie jest wideo z tego wypadku?
    Metalpablo, 22.04.2007 20:13[!]
    Di Resta całkiem niezły debiut zaliczył:D,jakby zajoł miejsce na podium to było by świetnie:D,prawie jak z :p Hamiltonem
    Maraz, 22.04.2007 20:19[!]
    Może na youtube pojawi się na dniach filmik.
    Metalpablo, 22.04.2007 20:34[!]
    Linus, 22.04.2007 20:52[!]
    Wypadek wygląda dosyć poważnie :/
    Czy Kristensen i Premat odnieśli jakieś poważne obrażenia?
    13, 22.04.2007 21:03[!]
    up: Spengler za spowodowanie kolizji z Scheiderem dostał karę 50 sekund, więc trzeba zmienić nieco wyniki (Kanadyjczyk spadł na 14 pozycję)
    Mac1602, 22.04.2007 21:47[!]
    poprawione, dodane co trzeba :-)
    ICEman, 22.04.2007 23:02[!]
    jakie tam czasy w qualu kręcil ?? chciał bym wiedzieć o ile DTM jest wolniejsze niż F1 myślę że tak 1:27 xxx robią
    marrcus, 22.04.2007 23:21[!]
    Martin Tomczyk 1:34.124
    piotrektk, 04.05.2007 13:47[!]
    1:27?!

    Ja kręcę bez problemu 1:20.xxx w ToCA Race Driver 2 (sezon 2003) :/

    czym oni jeźdżą... :]
    Strony  •  1 Odśwież T- T+
    Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!


    F1WM
    F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
    Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
    Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
    Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
    Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
    Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
     
      •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
    Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca