F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.11.2018

Szafnauer: Kalendarz liczący 21 wyścigów to maksimum dla zespołów

Leclerc: Nie spodziewaliśmy się tak mocnego finiszu sezonu

Wolff: Hamilton nie był do końca zadowolony po GP Meksyku

Force India chce zatrudnić ponad stu nowych pracowników

18.11.2018

F1 i kino, czyli 5 najlepszych filmów o królowej motorsportu

Dan Ticktum wygrał wyścig o Grand Prix Makau (akt.)

17.11.2018

Ricciardo spodziewa się emocjonalnego pożegnania z Red Bullem

Naoki Yamamoto otrzyma szansę występu w piątkowym treningu F1?

16.11.2018

Stroll: Williams nie dokonał żadnych postępów z koszmarnym FW41

Hamilton może otrzymać karę cofnięcia na starcie GP Abu Zabi

Gasly: Opony tracą osiągi po przejechaniu trzech zakrętów za innym bolidem

15.11.2018

Bob Fernley stanie na czele zespołu McLarena w Indianapolis 500

Thierry Koskas zostanie nowym prezesem Renault Sport

Raikkonen: Nie obawiam się przejścia do Saubera

Ferrari rozważa przetasowania w pionie technicznym przed sezonem 2019

14.11.2018

Autosport: Andreas Seidl zamierza podjąć pracę w Formule 1

Sauber utworzył juniorski program przy współpracy z Charouz Racing

Sainz: Wątpię, że Verstappen mógł zablokować moje przejście do Red Bulla

Brawn optymistycznie ocenia zmiany w przepisach na sezon 2019

Vandoorne: Nie koncentruję się na jak najszybszym powrocie do F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

GP Brazylii: trening 2 - Alonso kończy piątek na P1

Wyniki i opis ostatniej z dwóch piątkowych sesji treningowych na torze Interlagos.
Marek Roczniak, 31 października 2008, wyświetlenia: 7670<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso (Renault) uzyskał najlepszy czas dnia na koniec drugiej sesji treningowej poprzedzającej Grand Prix Brazylii, poprawiając wynik Felipe Massy (Ferrari) z porannej sesji o zaledwie 0,009 sekundy. Brazylijczyk tym razem uplasował się na drugiej pozycji, a trzeci był Jarno Trulli (Toyota). Faworyt do tytułu – Lewis Hamilton (McLaren) po niezbyt udanej sesji musiał zadowolić się dopiero dziewiątym miejscem, a Robert Kubica (BMW Sauber) piątkowe treningi ukończył na 12 pozycji.

Druga sesja także rozpoczęła się na suchym torze i podobnie jak przed południem istniała 20-procentowa szansa na deszcz. Jak to zwykle bywa w drugiej sesji, kierowcy od razu zabrali się do pracy, a jako pierwszy czas okrążenia ustanowił Sebastian Vettel (Toro Rosso). Po pierwszej serii okrążeń najszybszy był Alonso z czasem 1:3,806, a za nim znajdowali się Kubica i Vettel. Kubica wskoczył po chwili na pierwsze miejsce, ale dość szybko został pokonany przez Trullego i Marka Webbera (Red Bull). Następnie przed Polakiem znaleźli się także Heikki Kovalainen (McLaren) i Timo Glock (Toyota), który awansował na pierwsze miejsce z czasem 1:13,201.

Massa na torze pojawił się po raz pierwszy w dziewiątej minucie i po pierwszym szybkim kółku zajmował trzecie miejsce z czasem 1:13,322. Następnie Brazylijczyk poprawił się na 1:13,077 i znalazł się na szczycie tabeli czasowej. W chwilę później granicę jednej minuty i 13 sekund jako pierwszy przełamał Trulli, uzyskując czas 1:12,999. Odpowiedzią Massy na to było 1:12,923 i kierowca Ferrari powrócił na pierwsze miejsce, ale tylko na chwilę, bo przed nim znalazł się niemal od razu Nico Rosberg (Williams), który na bardziej miękkich oponach wykręcił 1:12,879.

Jadący także na oponach z białym paskiem Alonso uzyskał znacznie słabszy czas i był zaledwie dziesiąty. Niewiele szybszy od Hiszpana był jego dawny kolega zespołowy z McLarena – Hamilton, który po 20 minutach zajmował siódme miejsce z czasem 1:13,284. Tymczasem na czele klasyfikacji nastąpiła kolejna zmiana po tym, jak Trulli wykręcił na miękkich oponach 1:12,670. Szybki na takiej mieszance był także David Coulthard (Red Bull), który wskoczył na trzecie miejsce z czasem 1:12,896.

Po pierwszych 30 minutach kolejność w pierwszej dziesiątce była następująca: Trulli, Rosberg, Coulthard, Massa, Glock, Kimi Raikkonen (Ferrari), Webber, Kovalainen, Hamilton i Sebastien Bourdais (Toro Rosso), który dwukrotnie zwiedzał pobocze za pierwszym zakrętem po spóźnionym hamowaniu. Kubica zajmował w tym momencie dopiero 15 miejsce, ale rozpoczynał już drugi przejazd. Tymczasem Massa uzyskał w 31 minucie czas 1:12,569 na twardszych oponach i awansował na pierwszą pozycję, mając 0,1 sekundy przewagi nad Trullim. Odpowiedzią Trullego na to był czas 1:12,435 na miękkich oponach i Włoch powrócił na szczyt tabeli.

W 34 minucie Webber próbował pokonać czwarty zakręt w iście rajdowym stylu, co wyglądało bardzo efektownie, ale raczej nie dawało specjalnych korzyści, jeśli chodzi o czas okrążenia. W chwilę później Vettel poprawił się na 1:12,687, co zapewniło mu awans na trzecie miejsce. Tymczasem Massa po założenie miękkich opon wykręcił 1:12,353 i znalazł się przed Trullim. W czołowej dziesiątce pojawili się w międzyczasie Kazuki Nakajima (Williams) i Nick Heidfeld (BMW Sauber), plasując się na miejscach 5 i 8, natomiast Kubica nadal był dość nisko (P16), mając już blisko półtorej sekundy straty do Massy.

W 42 minucie Hamilton uzyskał na miękkich oponach czas 1:13.049, który wystarczył na zaledwie 10 miejsce. Przyczyną tego niezbyt imponującego wyniku był prawdopodobnie fakt, że zaczął właśnie kropić deszcz. Tymczasem Bourdais po raz trzeci w tej sesji popełnił błąd w pierwszym zakręcie i znalazł się poza torem, ale powrócił na niego bez większych problemów. Francuz jako ostatni mieścił się poniżej jednej sekundy do Massy i zajmował w tym momencie 14 miejsce, mając za sobą Alonso i Kubicę (Polak poprawił się na 1:13,513). Po 50 minutach od rozpoczęcia sesji deszcz przestał padać i zwilżony w niektórych miejscach tor szybko wysechł.

Poprawa warunków skłoniła Massę i Kovalainena do wyjazdu na tor, natomiast Hamilton na razie pozostawał w boksach. Fin poprawił się na 1:13,213, ale nadal był poza pierwszą dziesiątką. W końcu na torze pojawił się także Hamilton, wykręcając na miękkich oponach czas 1:12,941, który zapewnił mu awans na siódme miejsce. Wynik ten byłby jednak lepszy, gdyby Brytyjczyk nie zablokował znowu kół przed zakrętem Bico de Pato. Hamilton powrócił od razu do boksów, a tymczasem Massa kontynuował długi przejazd na twardszych oponach, wykręcając czasy w okolicy jednej minuty i 13 sekund.

W 64 minucie Trulli wpadł w poślizg na wyjściu z zakrętu Juncao, który prowadzi pod górę na prostą start/meta. Po wkręceniu efektownego piruetu Włoch mógł jednak kontynuować jazdę. W chwilę później Kubica przebił się w końcu do pierwszej dziesiątki, uzyskując czas 1:12,971 (P9), a tymczasem w tarapatach znalazł się także drugi kierowca Toyoty – Glock. Niemiec wpadł w poślizg w zakręcie Descida de Lago, ale także udało mu się po chwili kontynuować jazdę. W 73 minucie na tor powrócił lider klasyfikacji generalnej – Hamilton, mając znowu założone miękkie opony. Brytyjczyk poprawił swój dotychczasowy wynik o 0,15 sekundy i przesunął się na piąte miejsce. Na kolejnym kółku Hamilton stracił już ponad sekundę do Massy, znowu blokując na chwilę koła podczas hamowania.

Na 10 minut przed końcem sesji pierwsza dziesiątka wyglądała następująco: Massa, Trulli, Vettel, Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Nakajima, Coulthard, Kubica i Heidfeld. Kubica szykował się do ostatniego wyjazdu na tor dzisiejszego dnia i został ostrzeżony przez radio przez swojego inżyniera, że może spodziewać się trochę deszczu. Istotnie, obserwując obraz z kamery na pokładzie bolidu Trullego można było dostrzec krople deszczu. Polak na tor wyjechał na twardszych oponach i nie zanosiło się na to, aby poprawił swój czas. Udało się to jednak Raikkonenowi i Webberowi, którzy na miękkich oponach awansowali na miejsca 3 i 4, tracąc mniej niż 0,3 sekundy do Massy.

W 88 minucie najlepszy czas sesji uzyskał na miękkich oponach Alonso, pokonując Massę o 0,057 sekundy. Wyniku tego nikt nie zdołał już poprawić i to właśnie Hiszpan wygrał drugą sesję. Tymczasem Hamilton zakończył dzisiejsze treningi kolejnym zablokowaniem kół podczas hamowania – tym razem przed pierwszym zakrętem – co spowodowało znaczne przytarcie lewej przedniej opony. Brytyjczyk po opuszczeniu bolidu był wyraźnie niezadowolony z przebiegu sesji, o czym świadczyło choćby rzucenie rękawic.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.5Fernando AlonsoRenault R281:12,296--43
2.2Felipe MassaFerrari F20081:12,3530,0570,05741
3.11Jarno TrulliToyota TF1081:12,4350,1390,08244
4.1Kimi RaikkonenFerrari F20081:12,6000,3040,16532
5.10Mark WebberRed Bull RB41:12,6500,3540,05045
6.15Sebastian VettelToro Rosso STR31:12,6870,3910,03747
7.6Nelson Piquet JrRenault R281:12,7030,4070,01644
8.7Nico RosbergWilliams FW301:12,7610,4650,05842
9.22Lewis HamiltonMcLaren MP4-231:12,8270,5310,06633
10.8Kazuki NakajimaWilliams FW301:12,8860,5900,05942
11.9David CoulthardRed Bull RB41:12,8960,6000,01038
12.4Robert KubicaBMW Sauber F1.081:12,9710,6750,07548
13.3Nick HeidfeldBMW Sauber F1.081:13,0380,7420,06749
14.12Timo GlockToyota TF1081:13,0410,7450,00339
15.23Heikki KovalainenMcLaren MP4-231:13,2130,9170,17237
16.17Rubens BarrichelloHonda RA1081:13,2210,9250,00839
17.14Sebastien BourdaisToro Rosso STR31:13,2730,9770,05241
18.16Jenson ButtonHonda RA1081:13,3411,0450,06849
19.20Adrian SutilForce India VJM011:13,4281,1320,08732
20.21Giancarlo FisichellaForce India VJM011:13,6911,3950,26333
107% najlepszego czasu: 1:17,357

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 22°C
Temperatura powietrza: 17°C
Prędkość wiatru: 5,3 m/s
Wilgotność powietrza: 85%
Sucho

Zdjęcia z dzisiejszych treningów można znaleźć tutaj.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2018  GP Brazylii: opony użyte w wyścigu
11.11.2018  Hamilton wygrywa GP Brazylii, Mercedes mistrzem
11.11.2018  GP Brazylii: najszybsze okrążenia wyścigu
11.11.2018  GP Brazylii: wyniki wyścigu
10.11.2018  GP Brazylii: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1
Interlagos

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
biela, 31.10.2008 18:45[!]
koval i bourdais jak zwykle w swietnej forimie :P
sebas, 31.10.2008 18:47[!]
Jakby tak było w Niedziele to bym był bardzo zadowolony. Juz nawet płaczek mógłby wygrać sobie ten wyścig, jakoś bym to przeżył. Ważne, że Filip byłby mistrzem. No ale to tylko takie moje marzenia. A co nie wolno? :)
NEO86, 31.10.2008 18:58[!]
@sebas-> ja też bardzo bym chciał żeby taki był końcowy wynik w niedzielę
dmaot malach, 31.10.2008 19:04[!]
krótki tor, to i wszyscy ciasno..., może nawet FI powalczy ^^
bicampeon, 31.10.2008 19:23[!]
To mi się podoba, żeby tak niedziela się zakończyła, to byłoby piękne zakończenie tego sezonu.
I rodzina Felipe pomachałaby 'szachownicą' :)
Kubecks, 31.10.2008 20:22[!]
A mi sie to nie podoba. Kubica daleko za Raikkonenem....
bicampeon, 31.10.2008 20:26[!]
Ale gdyby tak się wyścig zakończył, to Robert obroniłby 3 pozycję :)
Andre, 31.10.2008 21:42[!]
Nom, takie zakończenie sezonu byłoby wprost idealne XD
rafaello85, 31.10.2008 22:53[!]
Taka klasyfikacja końcowa wyścigu bardzo by mi odpowiadała:D
DawiDch, 01.11.2008 08:31[!]
Aż 17 kierowców zmieściło się w jednej sekundzie.
Chciałbym aby kwalifikacje wygrał Hamilton.
PP - Hamilton
P2 - Raikkonen
P3 - Massa
P4 - Kubica
P5 - Heidfeld

A wiecie czemu ?
Tymczasem Hamilton zakończył dzisiejsze treningi kolejnym zablokowaniem kół podczas hamowania – tym razem przed pierwszym zakrętem – co spowodowało znaczne przytarcie lewej przedniej opony :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca