F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2018

Sirotkin bliski startów w WEC w 2019 roku

Alexander Albon wybrał numer startowy

Kubica: Raikkonen wciąż jest jednym z najlepszych kierowców w F1

Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów

Sainz: Okres spędzony w Renault pozwolił mi lepiej poznać samego siebie

Brawn: Alonso nie odniósł tak wielu sukcesów na ile pozwalał mu talent

17.12.2018

Racing Point przedstawi zespół 13 lutego

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciałby wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Więcej wiadomości

  Archiwum 2008
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Cosworth wygrał przetarg FIA na standardowy silnik

Ujawniono także koszty, jakie będą musiały ponieść zespoły chcące zastosować takie silniki.
Mariusz Karolak, 5 grudnia 2008, wyświetlenia: 6174<< | lista | T- | T+ | >>
Cosworth wygrał przetarg na dostawę niskobudżetowych silników oraz układów przeniesienia napędu na sezon 2010 i kolejne, potwierdziło dzisiaj ciało zarządzające Formułą 1. W wydanym oświadczeniu FIA odniosła się też do szokującej decyzji Hondy o zaprzestaniu startów w F1.

Zdaniem Federacji potwierdzają się obawy związane z obecnym formatem finansowania w F1. Do szefów zespołów został już wysłany w tej sprawie stosowny list. Ujawniono także, że koszty, jakie będą musiały ponieść zespoły chcące zastosować nieoznakowane standardowe silniki Cosworth wyniosą około 2 miliony euro plus 5,5 miliona euro za każdy sezon.

„Roczne koszty będą jeszcze mniejsze, jeśli więcej (niż cztery) zespoły skorzystają z takiej opcji.” – napisał prezydent FIA Max Mosley. Zespoły, które nie zechcą używać standardowych silników Coswortha, mają mieć „prawo do wybudowania ich samodzielnie” albo będą musiały dostroić osiągi swoich obecnych jednostek V8 2,4 litra. Będą jednak musiały korzystać ze skrzyni biegów dostarczanych przez brytyjską firmę Ricardo Transmissions.

Mosley przyznał, że rozwiązanie to pomoże przetrwać małym zespołom, a także stworzy warunki do wejścia nowym ekipom, mogącym zastąpić ewentualnych kolejnych producentów chcących odejść z F1, co według prezydenta FIA staje się coraz bardziej realne. Max chce, aby minimum cztery zespoły zaakceptowały takie rozwiązanie i dał wszystkim czas do najbliższego czwartku – po tym terminie cena za silniki może wzrosnąć.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.12.2018  Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie za sezon 2018
06.12.2018  System Halo uchronił Leclerca podczas kolizji z Alonso w GP Belgii
28.11.2018  Haas nie złoży odwołania od decyzji sędziów z GP Abu Zabi
26.11.2018  Punkty karne (stan po sezonie 2018)
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
FIA
Cosworth
Mosley M.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
A.S., 06.12.2008 11:35[!]
Po głębszym namyśle wydaje mi się, że to co chce wprowadzić teraz FIA, to żadna rewolucja tylko powrót do tego co już było. W latach siedemdziesiątych Cosworth dostarczał silniki do 70% zespołów w F1 i te zespoły z powodzeniem walczyły o mistrzostwo, ba nawet większość czasu przeważały. Powrót do tego może znowu pozwoli zaistnieć tzw. zespołom garażowym. Jeśli jakiś producent silników chce dalej budować swoje jednostki to proszę bardzo FIA zostawia taką możliwość z pewnymi ograniczeniami jednak, by nie generować kosztów. Myślę, że jest to usankcjonowanie tego co po prostu kiedyś istniało i świetnie hulało. Lata 70-te to przecież najlepsze lata Formuły 1 w historii.
To moim zdaniem nienajgorszy pomysł w dzisiejszych trudnych czasach kryzysu.
Adam1970, 06.12.2008 12:50[!]
To świetny, nie nowy pomysł.

Poza zespołami typu Ferrari, BMW,Renault czy Toyota , potencjalnych Franków Williamsów może zachęcić tani silnik Cosworth. Taki Franek chętnie kupi Super Aguri albo Hondę i wystawi nowy zespół.

Widmo katastrofy w postaci nagłego zniknięcia kilku zespołów oddaliło się. To bardzo dobry lecz lekko spóźniony pomysł.

Nie było kolejki chętnych po Super Aguri.....
Phaedra, 06.12.2008 13:10[!]
Kumien - sorry faktycznie rynek japonski pomylil mi sie z amerykanskim, czytalem kiedys statystyki to w stanach sprzedaja 3 razy wiecej co tym bardziej swiadczy o b.doberj sytuacji finansowej Hondy, ktora sprzedala najwiecej pojazdow mechanicznych na swiecie w zeszlym roku ich kryzys dopadnie ale w przeciwienstwei do GM Ameryka innych amerykanskich firm o zasiegu lokalnym poradza sobie z tym.
PS. i nie pisz takim protekcjonalnym tonem kazdy moze sie pomylic jak wiesz lepiej to sprostuj a nie cwaniakuj
kumien, 06.12.2008 15:55[!]
Tu nie chodzi o cwaniactwo, ale o to, że nie wiesz o czym piszesz. Znowu. Po pierwsze powtórzę podajesz dane całoroczne, a to ostatnie 2 kwartały były słabe. Honda może nie wygladała w nich tak źle jak GM lub Ford, ale fakt jest faktem. Mamy załamanie na rynku motoryzacyjnym. Po drugie jeśli chodzi o ilość sprzedawanych aut to koncern Hondy jest daleko. Wcześniej jest Toyota, GM, Volkswagen, Ford.
Tu jest prosta piłka. Jeśli teraz nie zaciśniesz pasa to później będzie za późno. Możesz kogoś zapewnić, że wszystko się skończy za miesiąc, dwa, a może za rok? Nie. Jest bardzo możliwe, że te problemy będą trwały jeszcze z 2-3 lata, a starty nawet mln dolarów są nie do zaakceptowania dla akcjonariuszy, którzy później zaczną wysprzedawać akcje spółki i kółko się zamyka.
Ehmmm. A mialem już nie pisać w tym temacie:P
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca