F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Litespeed ma zamiar wystartować jako Team Lotus

Zespół Nino Judge i Mike'a Gascoyne'a zamierza startować pod takim właśnie szyldem.
Michał Roszczyn, 7 czerwca 2009, wyświetlenia: 3451<< | lista | T- | T+ | >>
Po piętnastu latach nieobecności, do Formuły 1 być może powróci nazwa Lotus, jako że jeden z kandydatów do udziału w rywalizacji w mistrzostwach świata – zespół Litespeed, zamierza wystartować pod takim właśnie szyldem.

„To, co nie zostało do tej pory podane do wiadomości publicznej, to nasze pragnienie, by uchronić nazwę Team Lotus, która jest synonimem wspaniałej brytyjskiej inżynierii i innowacji w Formule 1, takich jak bolid Lotus 25, będący pierwszym zbudowanym na bazie podwozia typu monokok, czy też przełomowe wprowadzenie malowania sponsorów” – powiedział Nino Judge, będący szefem zespołu.

„Oba te dokonania świetnie wyjaśniają, dlaczego ludzie związani z zespołem Lotus chcieliby powrotu tej legendarnej nazwy do Formuły 1. Litespeed powstało z podobnego brytyjskiego podłoża – czynnika będącego istotą przekonań i kolejnych sukcesów Colina Chapmana. David Hunt był kustoszem tej nazwy przez wiele lat i dziękujemy mu za powierzenie jej nam nie tylko w celu jej przetrwania, ale co ważniejsze, jej rozwoju w świecie wyścigów”.

Przypominając swoje poparcie dla propozycji FIA dotyczących ograniczonego budżetu, Judge powiedział: „Nowe rozporządzenia FIA są śmiałą inicjatywą, która uwzględnia wyrównane szanse w tym sporcie po raz pierwszy. To umacnia nasz cel, jakim jest przywrócenie nazwy Team Lotus do Formuły 1 i pozwala nam na wejście z konkurencyjnym samochodem”.

Johnny Herbert – były zawodnik Lotusa, ma zostać menadżerem obu kierowców zespołu, jak i globalnym ambasadorem handlowym. Natomiast Mike Gascoyne wraz ze swoją grupą MGI zajmie się projektem bolidu na sezon 2010. Produkcja samochodów miałaby się odbywać w budynkach RTN (Racing Technology Norfolk) w hrabstwie Norfolk, które jest związane nie tylko z nazwą Lotus, ale ogólnie z wyścigami jako takimi. „Urodziłem i wychowałem się w Norflolk” – powiedział Gascoyne. „Dla mnie kontynuacja mojej kariery w Formule 1 wraz z Team Lotus i pomoc w zajęciu stosownego dla tego zespołu miejsca w stawce jest fantastycznym uczuciem i czymś, z czego dokonywania jestem niezwykle dumny” – dodał Anglik.

Potwierdzone dotychczas zgłoszenia do sezonu 2010
P.Obecne zespoły  P. Nowi chętni 
1.BMW Sauber (warunkowe) 1.Brabham Grand Prix 
2.Brawn GP (warunkowe) 2.Campos Meta 1 
3.Ferrari (warunkowe) 3.Epsilon Euskadi 
4.Force India 4.Lola 
5.McLaren (warunkowe) 5.MarchF1 
6.Red Bull (warunkowe) 6.N.Technology 
7.Renault (warunkowe) 7.Prodrive 
8.Toro Rosso (warunkowe) 8.Superfund (Alex Wurz) 
9.Toyota (warunkowe) 9.Team Lotus (Litespeed) 
10.Williams 10.Team US F1 
Limit zespołów mogących startować w sezonie 2010: 13
FIA ogłosi wybrane zespoły 12 czerwca
Źródło: Pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
14.01.2019  Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
Tagi:
F1 ogólnie
Herbert J.
Gascoyne M.
Team Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mbg, 07.06.2009 09:33[!]
Szkoda że jest limit 13 zespołów. Z chęcią zobaczył bym Lotus, Brabham, Marcha z powrotem i coś nowego (może EE, Prodrive).
YAHoO, 07.06.2009 09:54[!]
Jakby w przyszłym sezonie był McLaren i Ferrari to byłaby piękna śmietanka :)
Pieczar, 07.06.2009 09:57[!]
Heh a jeszcze nie tak dawno pisałem, że Lotusa brakuje, a tu prosze :) Szkoda, że szanse na wejście mają raczej nikłe.
korzo, 07.06.2009 10:09[!]
@Pieczar, skąd masz info? Masz wujka w FIA? Czy to może twoje widzimisię?
Maraz, 07.06.2009 10:11[!]
@korzo, to jest opinia wielu ludzi - pamiętej, że Litespeed to do tej pory mało znaczący zespół z brytyjskiej F3, który nawet w tej kategorii miał problemy z budżetem na starty.
Dżejson, 07.06.2009 10:59[!]
dlatego nakręcają propagandę że wchodzą jako Lotus - nazwa przyciąga sponsorów...
ICEMANPK1, 07.06.2009 11:24[!]
kazdy sie chce podszywac pod stare legendarne zespoly,nie majac z nimi nic wspolnego.Najpierw Brabham,ktorego prawdziwi tworcy odcinaja sie calkowicie od nowego projektu ,teraz Lotus.Coz z tego jak zeden z tych smiesznych zespolikow nie pocignie dluzej niz sezon(szanse na przetrwanie chyba maja Prodrive i USF1),beda sie ciagnac w ogonie stawki,i stwazac zagrozenie.
Twarzer, 07.06.2009 11:25[!]
A Chapman sie pewnie w grobie przewraca... : |
Angulo, 07.06.2009 11:34[!]
Wiedziałem, że prędzej czy później ktoś porwie się na tą nazwę.
Huunreh, 07.06.2009 11:55[!]
I w takiej sytuacji ja jako Max M. zaproponowałbym przedkwalifikacje. Bo Takie zespoły jak March, Brabham, Lotus to sama esencja wyścigów F1. Ale czy tak by było także na torze czy tylko w nazwie.
Kamikadze2000, 07.06.2009 12:18[!]
No z pewnością te argumenty mogą iśc za nimi i pomóc im w dostaniu się do F1. Osobiście obojętne mi jest, kto dostanie szansę, tak więc liczę na to, że wygrają wyłącznie Ci, którzy w pełni na to zasługują, czyli najlepsi!!!
Iwan, 07.06.2009 12:28[!]
Teraz Max może sobie ograniczyć kase do 40 milionów, 8 zespołów ze zgłoszeniami warunkowymi się wycofa z sezonu 2010, na ich miejsce się weźmie 10 nowych i juz mamy 12 teamów ktore nie protestują i nie stawiaja żądań dla FIA...
Ducsen, 07.06.2009 12:59[!]
Dla mnie to chore. Wiedzą, że ich szanse na wejście do F1 są małe to podkopują się pod wielką nazwę... Chciałbym zobaczyć Lotusa, ale tego autentycznego, a nie jako Lotus, czyli nazwa użyta do reklamy.
Hans_Kloss, 07.06.2009 14:21[!]
Jeśli miałyby zostać wybrane trzy zespoły to ja widzę w chwili obecnej US F1, Lolę i Lotusa. Chciałbym zobaczyć Epsilon Euskadi :)
deeze, 07.06.2009 16:56[!]
Wow, no to już będziemy mieć poważnych przegranych w tym 'wyścigu'. Wg moich spekulacji: Mamy już mnóstwo świetnych nazw:
1.Ferrari, 2.McLaren, 3.Lotus, 4.March, 5.Williams 6.Brabham - choć tu nie wiadomo...
plus zespoły, które z pewnością powinny jeździć nadal w F1:
7.Brawn GP, 8.Red Bull, 9.Renault, 10.BMW Sauber, plus 11.Force India, bo zgłosili się bezwarunkowo.

Odpadają w tym zestawieniu Toyota (nie wiadomo, jak z ich planami co do F1, więc można ich po prostu odrzucić) oraz Toro Rosso (Red Bull ma już jeden team, więc chyba wystarczy...). Ciężko jest już cokolwiek tutaj uważać, jeśli po obydwu stronach barykady pojawiają się takie nazwy - wygląda więc na to, że będziemy mieć więc albo dwie serie, albo jedną niewiarygodnie silną. szanse na 12 i 13 miejsce mają tylko jeszcze Prodrive (Aston Martin) i US F1. Odpadają takie nazwy jak Lola, Campos, Superfund, Epsilon...
Ehh, za dużo już tej polityki. Pozostaje poczekać do 12 czerwca, może coś już będzie wiadomo. OBY!
Mariusz, 07.06.2009 17:55[!]
Ha! Mówiłem, że March i Brabham i Lola oraz Lotus!
renegade, 07.06.2009 18:44[!]
W niedziele bylem na Rockingham i gratulowalem Singhowi swietnego auta, w ktorym brasilejro dostaje becki od amatora-studenta z Rosji.

Mialem okazje obejrzec ich namiot od srodka, namiot kupiony od zespolu formuly Ford i 'cieszyc' sie z czerwonej czapeczki Litespeed F3, ktora od razu upchnalem jakiemus dzieciakowi. Ludzie!! Ten gosc nie ma pozadnego tralera, zeby on jeszcze rzadzil w BF3, ale on ma gorszy zespol i zestawienie od Team West-Tec, juz nie wspominajac o wyposazeniu Forteca czy Carlina,ktore przypominaja te z F1, Le Mans Series, DTM, etc...

Gosciu mowil do telewizji, jak to widzi, jak by bylo w F1, itp. a prawda jest taka, ze On z tym Jeg zespolikiem (PRZYPOMINAM, Mygale nie nalezy do Litespeed F3, a do ojca Jaya Bridgera!!) nie ma nawet szans na podboj Naional Class BF3!!

Lotus?! Tutaj trzeba by sprawdzic czy maja prawa do nazwy i znaku towaowego, bo ponoc Brabham moze miec problemy, samo to, ze gdzies kilka mil od fabryki Lotus Cars maja swoj garaz, nie znaczy ze moga uzyc ich nazwy i znaku towarowego?!

Ja bym chcial w tm PR przeczytac skad jest kasa na projekt (pewnie w CAD/CAM lolz) na auto?! Nie wystarczy dac ogloszenia w Autosporcie, ze poszukujemy staffu, a potem wystrzelic z Lotusem trzeba pokazac gdzie jest kasa, siedziba (sic!), gdzie przez noc beda trzymane ciezarowki i auta, itp.

Oni chca zaistniec w swiadomosci, moze uda im sie znalezc wiecej kasy na BF3 w przyszlym roku, gdy przyszpanuja z "bylismy kandydatami do F1." Nie chce szpanowac z cytatami, ale wystarczylo porozmawiac z Bridgerami i nawet zwyklymi mechanikmi, ktorych Litespeed F3 WYNAJMUJE na wyscigi, bo zwykle pracuja po garazach u dilerow.
Ad@m, 07.06.2009 20:30[!]
Trafne stwierdzenia: póki co to tylko "wielkie" nazwy. Każdy się rzuca z hasłami, a będzie tak że przeganiać się będą między sobą na ogonie. Jedyne co wydaje mi się poważnego to Prodrive i USF1.
renegade, 07.06.2009 22:24[!]
@Mariusz, AFAIK Lola jednak wyslala zgloszenie jako Lola, i to faktycznie ta Lola Cars z Huntingdon, wiec czyms sie jednak roznia od Marcha, Brabhama i Lotus... ba, tych trzech nie ma co nawet porownywac z Lola Cars, bo to tylko rzutkie nazwy, za ktorymi nic sie nie kryje.

USF1 to IMO tez pasztet, nic nie pokazali, ani sponsorow, ani bazy, jedyne co to dobry PR i projekt w AutoCADzie.
rafaello85, 08.06.2009 10:36[!]
Tylko patrzeć jak Campos będzie chciałwystartować pod nazwą "Alfa Romeo"<lol>
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca