F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Wirth: Prace nad bolidem Manor postępują zgodnie z planem

Ujawnił też, że ich bolid będzie zaprojektowany bez użycia tunelu aerodynamicznego.
Marek Roczniak, 7 października 2009, wyświetlenia: 2329<< | lista | T- | T+ | >>
Pierwszy bolid Manor Grand Prix powinien być ukończony przed końcem listopada, a jego testy na torze powinny rozpocząć się na początku lutego przyszłego roku. Tak przynajmniej twierdzi główny projektant tego zespołu Nick Wirth.

Manor zdecydował się na wejście do Formuły 1 we współpracy z firmą Wirth Research, która jest odpowiedzialna za konstrukcję ich samochodu. Wirth powiedział magazynowi Autosprint, że prace postępują zgodnie z planem: „Montujemy już komponenty na makiecie podwozia, a pierwsze prawdziwe podwozie jest w trakcie budowy i powinno być gotowe za cztery czy pięć tygodni”.

„Jestem bardzo zadowolony z tego, jak przebiegają testy zderzeniowe i w związku z tym przewiduję, że pierwszy samochód będzie gotowy do rozpoczęcia jazd próbnych na początku lutego. Z początku będziemy najprawdopodobniej na końcu stawki, ale mamy nadzieję, że znajdziemy się przed innymi nowymi zespołami, a potem zaczniemy wywierać presję na zespołach już o ustalonej renomie”.

„Nowe regulacje w tym roku wymieszały stawkę w porównaniu do sezonu 2008, a w przyszłym roku będą znowu znacznie różniące się przepisy i samochody będą wyglądały inaczej – szczególnie ze względu na większe zbiorniki na paliwo, większą wagę, opony, aerodynamikę... Ten zestaw regulacji nie powinien być bagatelizowany, ponieważ oznacza, że nadal będzie miejsce na niespodzianki. Gdyby przepisy na sezon 2010 były takie same jak obecnie, to byłbym bardzo zaniepokojony, ale tak nie jest”.

Wirth ujawnił, że ich bolid będzie zaprojektowany i zbudowany bez użycia tunelu aerodynamicznego: „Opracowujemy aerodynamikę całkowicie na komputerach przy użyciu systemu CFD. Nie spędzimy nawet jednego dnia w tunelu aerodynamicznym, nie będzie nawet próby”. Manor GP ma w przyszłym tygodniu ogłosić zawarcie współpracy partnerskiej z Virgin i Wirth dodał, że ogłoszenie kierowców powinno nastąpić niedługo po tym.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2012  Symonds: Ubiegłoroczny bolid był lepszy niż się wydawało
01.01.2012  Marussia zaprezentowała nowe logo
11.12.2011  Booth: Symonds gorąco wspiera prace Virgin Racing
27.11.2011  Charles Pic kierowcą Marussi w sezonie 2012
17.11.2011  Glock żartuje z Pica
Tagi:
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lookacz, 07.10.2009 14:53[!]
bez tunelu aero. To tak jak rąbać drewno nożem stołowym...
CamilloS, 07.10.2009 14:56[!]
"Z początku będziemy najprawdopodobniej na końcu stawki, ale mamy nadzieję, że znajdziemy się przed innymi nowymi zespołami" - to brzmi jakby miały być jednak te 2 ligi - liga "starych" i liga "nowych" :P
Budowa bolidu bez testów w tunelu aerodynamicznym? Oni chcą mieć chyba "Reklamówkę" a nie bolid...
Kamikadze2000, 07.10.2009 15:03[!]
No miejmy nadzieje, że z Virgin ten zespół okaże się wypałem! A na kierowców Davidson i Carroll!!! :))
noofaq, 07.10.2009 15:29[!]
to jak pisanie systemu informatycznego bez procedur testowych ;)

powodzenia życzę ;)
ht-hubcio, 07.10.2009 15:54[!]
kogo ta FIA wybrała.. nie wierzę, że nie było lepszego kandydata..
bolekse, 07.10.2009 16:06[!]
innowacyjne podejście do produkcji bolidu... przyda sie w swiecie F-1 gdzie wszyscy projektuja i konstruuja bolidy w podobny sposob. Owszem bardzo czesto sie zdarzalo ze cos co wygladalo byc dobre na symulacjach komputerowych, okazywalo sie niewypalem w tunelu aerodynamicznym... ale rownie czesto czesci, ktore byly sprawdzane w tunelu aero i wydawaly sie dawac dobre efekty, na torze okazywaly sie bezuzyteczne. Wiec nie wiem skad to wasze oburzenie :)
marcin_k, 07.10.2009 16:06[!]
wiecie co to komputer z systemem CFD??? nie??? to kupcie nowy numer F1RACING albo wyguglajcie i przeczytajcie. inne zespoły twierdzą ze tunel jest super wazny, ale to dzieki CFD mozna w ogóle wchodzic do tunelu. ale tak swoja droga yyyyyyyy... tez sie dziwie MANORowi
oligator, 07.10.2009 17:12[!]
jezeli ten CFD jest OK, to bedzie dobrze, ale jak cos ciut nie wyreguluja to bedzie... tragedia. Pamietam R27 czy R28 na papierze mialo miec ten sam docisk co ferrari, a potem na torze bylo co innego a w tunelu jeszcze co innego... Najlepiej sie testuje jednak na torze:D Tunel i CFD to tylko narzedzia pomocniczne

wiec bez paniki
Maly-boy, 07.10.2009 22:37[!]
żeby nie mieli takiego wejścia jak Lola w 97 ;p
rafaello85, 08.10.2009 09:44[!]
ht-hubcio---> jak to kogo FIA wybrała? Manora - bierny, mierny ale wierny:)
quattro75, 11.10.2009 00:45[!]
znaczy się będzie ciekawie:-) albo pikna klapa albo wszyscy będziemy w szoku:-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca