F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2009
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Button kierowcą McLarena w sezonie 2010

Podpisany kontrakt obejmuje trzy lata i oznacza, że na McLarenach nadal będą numery 1 i 2.
Łukasz Godula, 18 listopada 2009, wyświetlenia: 16383<< | lista | T- | T+ | >>
Jenson Button został oficjalnie potwierdzony jako kierowca McLarena począwszy od sezonu 2010. Podpisany kontrakt obejmuje prawdopodobnie trzy lata i oznacza, że na bolidach stajni z Woking ponownie zobaczymy numery 1 i 2.

„To zawsze jest trudna decyzja, opuścić zespół, w którym było się tak długo” – powiedział Button. „Jednakże życie to ciągłe zmiany, jak również – co jest najważniejsze – podejmowanie ciągle wyzwań”.

„Zatem, pomimo że wygrałem mistrzostwo z Brawn GP w zeszłym sezonie, czego nigdy nie zapomnę, to jednak zawsze byłem nieugięty, iż chcę kontynuować życie z nowymi wyzwaniami. Z tego powodu zdecydowałem się dołączyć do zespołu Vodafone McLaren Mercedes”.

„Siłą rzeczy ulegasz wpływowi niesamowitej historii tego zespołu. McLaren jest jednym z wielkich tego sportu, a ich lista osiągnięć i byłych mistrzów pokazuje, kto jest kim w F1 – Emerson Fittipaldi, James Hunt, Niki Lauda, Alain Prost, Ayrton Senna, Mika Hakkinen i oczywiście mój nowy partner zespołowy Lewis Hamilton. Kibicowałem McLarenowi od czasów, gdy byłem małym chłopcem i jest to niesamowite, móc w końcu być ich częścią”.

Szef zespołu Mercedes – Ross Brawn jeszcze dzisiaj twierdził, że pozostanie Buttona z zespołem, który uczynił go mistrzem świata byłoby „logiczne”, jednak menedżer kierowcy najprawdopodobniej uznał, że przejście do McLarena jest najlepszą opcją długoterminową.

„Jego najlepsza przyszłość jest w naszym zespole, gdzie ma dobrą grupę wokoło siebie i ma wiele do powiedzenia” – mówił Brawn. „Logicznym posunięciem byłoby zostanie z nami, jednak oczywiście nie zawsze logika zwycięża”.

McLaren był bliski podpisania kontraktu z Kimim Raikkonenem jednak negocjacje się nie powiodły z powodu oferowanego przez angielski zespół wynagrodzenia, które nie zadowoliło menedżera Fina. Podejrzewa się też, że nie było zgody co do innych aspektów kontraktu, takich jak ilość dni przeznaczonych dla sponsorów oraz możliwość uczestnictwa w rajdach.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.08.2018  Button ostrzega Sainza przed wygórowanymi oczekiwaniami wobec McLarena
19.08.2018  Button: Alonso nie blefuje nie wykluczając powrotu do F1
27.04.2018  Button wystąpi w nadchodzącym sezonie WEC z SMP Racing
13.03.2018  Autobiografia Jensona Buttona już wkrótce w księgarniach
03.12.2017  Jenson Button powróci do regularnych startów w wyścigach w sezonie 2018
Tagi:
Button J.
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 18.11.2009 19:56[!]
@virescens - Hamilton jest dobry, ale na pewno nie najlepszy w stawce. Został tylko tak wykreowany, ponieważ od początku swojego debiutu miał wspaniały bolid i zespół za sobą, który znał od "poszewki". Taki Stoner z MotoGP. I nie wiem, jak można kierować się Jego wynikami na tle Alonso. Przecież wyraźnie było widać, że Hiszpan nie miał tam łatwo. A dodatkowo niezbyt mocne nerwy Nando spowodowały, że zamiast być lepszym, był gorszy. W innym zespole rozniósłby go w pył, tak jak Kimi.

W juniorskich seriach np. w Grand Prix Makau okazał się słabszy od Roberta Kubicy, który przyszedł do tego zespołu, właśnie dopiero wtedy, podczas gdy Brytyjczyk był z Nimi dłuuugo. Przeceniasz/cie go.....
A.S., 18.11.2009 20:20[!]
Adakar-->, jeśli ma się powtórzyć scenariusz Senna – Prost to ja jestem za!!!
(25 zwycięstw, 2 tytuły konstruktorów i dwa razy kierowcy 1-2 na koniec sezonu w generalce i to wszystko w ciągu dwóch sezonów!), Mażę od lat o powtórzeniu się takiej „masakry”!!! Potem Button i Halilton jak dla mnie mogą się i nawzajem pozabijać:)

Wracając do newsa, powtórzę, że tak średnio cieszy mnie ta decyzja. McLaren zyskuje nr 1 na bolidzie i raczej przeciętnego kierowcę. Raikkonen byłby lepszą opcją ale cóż...
Button natomiast wie co robi, jako doświadczony człowiek zdaje sobie sprawę, że Brawn/Mercedes może już nie być tak konkurencyjny w przyszłym roku, natomiast McLaren to od lat potęga. Jenson w walce z Lewisem naturalnie będzie w gorszej pozycji. Bez względu na kwestię talentu obu panów, czy faworyzowania któregokolwiek przez zespół – Button musi się wdrożyć i przystosować do auta, które od paru lat szykowane jest i konstruowane pod młodszego Anglika.

P.S. Z tym „...kibicowałem McLarenowi od kiedy byłem małym chłopcem...” to przegiął. Ta wypowiedź aż ocieka wazeliną.
Kamikadze2000, 18.11.2009 22:16[!]
Zerżnął od Alonso...
Piotrek15, 18.11.2009 22:19[!]
Nie mogę już z tym PR w F1, to już żenujące się robi...

Jenson tak czyt inaczej Lewis Cię zje na śniadanie :P Chyba że pokażesz klasę :) Chętnie zobaczę wartość mastera A.D 2009 :)
ciaps, 18.11.2009 22:36[!]
Jak dla mnie to zły wybór Buttona ale widocznie on sam wie co dla niego jest dobre. Może wie, że jego stary zespół zapikuje w dół i nie chce cofnąć się w czasie i jeździć w końcu stawki.
Co do pojedynku Lewis vs Jenson myślę, że Lewis będzie górą. Jest dłużej w Maku i ten zespół gra pod niego, nie ma co się oszukiwać.Jedyne co Lewis musi zmienić to obchodzenie się z oponami, jadą takim czołgiem będzie je jeszcze bardziej katował niż ostatnimi czasy. Jenson wie jak to się robi, umie jechać szybko i nie katować gumek. Pożyjemy, zobaczymy. Ja jestem jednak zawiedziony postawą i decyzjami Jensona i Kimiego
@ zbiges
Daruj sobie taką formę wytykania komuś błędów. Poza tym chłopak wyciągał informacje ze stron o których ty nawet nie miałeś pojęcia i przekazywał newsy( no może trochę się przy tym upierał ale to szczegół :) Sprawa nie doszła do skutku, Kimi nie trafił do Maka i tyle. Nie musisz się teraz nad nim pastwić
blader, 18.11.2009 22:43[!]
hmm.. McLaren teraz będzie naprawdę "angielski";) Niemcy z Mercedesa się wycofują, dwóch Brytyjskich kierowców.. ciekawe czy na weekendzie GP cały zespół będzie pił herbatkę o 5 po południu :D

PS Button będzie dostawał niezłe baty od Hamiltona.. Gdy bolid BGP zaczął odpowiadać "dziadkowi" Rubensowi (który na pewno teraz nie jest najlepszym kierowcą w stawce) to nawiązał on równorzędną walkę z Buttonem a wręcz śmiem twierdzić, że był lepszy. Tytuł Mistrza Button zawdzięcza świetnemu samochodowi z 1 połowy sezonu oraz temu, że nie odpowiadał on Bariczowi.
kusza, 18.11.2009 22:57[!]
A moze zatrudnienie Buttona ma na celu pokazania kibicom angielskim kto z tej pary jest naprawde lepszy i troche przytrzec mu nos? Moze chca udowodnic, ze mistrzostwo Luisa wiecej wazy. Wtedy bez gadania zrobia z niego pomagiera. Mysle, ze w identycznych wozach na roznych torach to raczej Hamilton jest lepszy. Mam obraz Buttona jako takiego "dojezdzacza'' stabilnego ale bez ikry, Hamiltona to az niesie i wyrywa w bolidzie.
quattro75, 19.11.2009 00:28[!]
Ciekawa decyzja Buttona, ciekawa ale chyba nie najlepsza. Co do hamiltonów to pewnie zacierają ręce że to nie Kimi będzie partnerem lalusia tylko Button. Mam nadzieję że chociaż trochę utrze nosa lalusiowi, szkoda że to nie Kimi bo wtedy byłoby regularne lanie:-) i płacz hamiltonów:-)
grzesiek811, 19.11.2009 07:30[!]
Co do tej wypowiedzi, że kibicował Maclarenowi od dziecka, to nie tylko wazelina. Maclaren jest brytyjską firma, Button Brytyjczykiem, co w tym dziwnego. Myślę, że każdy mały chłopiec a Anglii zaczynający zabawę gokartami marzy o jeździe w Maclarenie. To normalne, to ich zespół, który odnosi sukcesy w F1 od lat. Co innego jak Alonso. Ten marzył od dziecka o Maclarenie, ale jak sobie dobrze po 2 latach przypomniał przypomniał, to jednak nie był Maclaren tylko Ferrari.
Ralph1537, 19.11.2009 11:52[!]
poszedł na kase
Jędruś, 19.11.2009 16:10[!]
Na pewno nie poszedł na kasę...

Wydaje mi się po prostu nie to Mercedes nie był mu zbyt przychylny.
Przecież Kimi był nr 1 na liście życzeń Mclarena, ale pewnie z powodów 1.kasa,2.długość kontraktu(chciał zapewne kontrakt na rok a Dennis na okres 2-3 lat) no i uczestnictwa w rajdach.Button nie był dla nich priorytetem, aczkolwiek zatrudnienie aktualnego mistrza świata to zawsze ogromne wydarzenie.Stworzą brytyjski dream team, zespół który będzie mógł rywalizować z kierowcami Ferrari.Z tego co widzę,to Button dostał od Mclarena tyle kasy co proponował mu BrawnGP, czyli nie chodziło o kasę, ale raczej preferencje narodowo-klasowe.

W takim układzie to dla niego najlepsza droga by móc obronić swój tytuł.Będzie mu naprawdę ciężko, najciężej w jego całej dotychczasowej karierze.Nigdy nie miał w zespole kogoś pokroju Hamiltona, kierowcy z najwyższej półki.Myślę, że walka między nimi będzie jeszcze ostrzejsza niż walka między Alonso a Massą.

Pierwszy raz od 1989 roku kiedy w jednym zespole jeździ dwóch mistrzów świata.Wtedy też był to Mclaren i pamiętamy jak to sie skończyło.(pominąłem epizod w 2004 roku w Renault,gdyż jeden z kierowców był cieniem dawnego mistrza).
Mówie wam, Kimi nie zakończy kariery ale już niedługo podpisze kontrakt z Mercedesem.
sowa_kubica_fan, 19.11.2009 19:29[!]
Kiedyś pisałem na forum, że wcale nie najszybszy kierowca jest mistrzem - lecz najlepszy. Co może Hamilton zrobić Buttonowi? Na pewno będzie szybszy. Ale presja mistrza na mistrza będzie robiła swoje i tak się będę pojawiały naprawdę głupie błędy Hamiltona. Pokazał, że do takich kierowców jak Senna czy Schumacher to do pięt nie dorasta. Myślę, że gdyby usadzić Schumachera i Hamiltona w jednym zespole, to Schumi co wyścig dawał by mu potężne lanie. Gdyby ustawić Schumachera i Buttona w jednym zespole, to takiej różnicy by z pewnością nie było...
Jakuzo, 19.11.2009 20:49[!]
Osobiscie obstawiam ze Hamilton objedzie Buttona jak cholera. Bez zadnej urazy do Buttona, ale jak dla mnie jest za wolny na mistrza... Jestem bardzo ciekaw ich konfrontacji :)
virescens, 19.11.2009 23:47[!]
Hamilton będzie szybszy od Buttona ale będzie też robił więcej błędów będzie mieć więcej awarii opon w efekcie
Button pod koniec sezonu 2010 może mieć nie mniej punktów niż Hamilton.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca