F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Gascoyne także wątpi w projektowanie przy użyciu jedynie CFD

"Myślę, jest to integralna część procesu projektowego, jednak nie jest to kompletne narzędzie".
Łukasz Godula, 13 lutego 2010, wyświetlenia: 1967<< | lista | T- | T+ | >>
Szef techniczny Lotusa – Mike Gascoyne jest sceptyczny co do szans zespołu, który w Formule 1 będzie używał jedynie komputerowych symulacji do projektowania swojego bolidu.

Virgin Racing ma duże kłopoty podczas testów w Jerez. Gascoyne dołączył do Adriana Neweya w twierdzeniu, że tunel aerodynamiczny ciągle jest potrzebny w F1. Virgin VR-01 jest pierwszym bolidem nowoczesnej F1, który został zaprojektowany bez użycia tunelu aerodynamicznego. Zadania podjął się Nick Wirth, używając obliczeniowej mechaniki płynów.

Mówiąc o taktyce używania CFD, Gascoyne stwierdził: „Myślę, jest to integralna część procesu projektowego, jednak nie jest to kompletne narzędzie”. Gdy został zapytany o komentarze Neweya, Gascoyne odpowiedział: „Cóż, myślę że jest on jednym z najlepszych aerodynamików w F1. Byłem kiedyś aerodynamikiem i mój doktorat był o CFD, ale zgodziłbym się z jego opinią”.

„Popatrzmy na BMW, gdy Albert II został ogłoszony jednym z największych superkomputerów przeznaczonych jedynie do CFD. W Enstone zbudowali swoje centrum CFD przyjazne środowisku z dużą mocą obliczeniową. Nie sądzę, że ci goście to idioci, a ciągle używają tunelów aerodynamicznych. Znam bardzo dobrze Boba Bella z Renault, jest mądrym facetem, który dał mi pierwszą pracę w F1. Jest wykształconym aerodynamikiem i wydaje mi się, że on uważa tunel za potrzebny. Sądzę, że CFD jest ekscytującą technologią i rozwija się, jednak czy to jest wystarczająca rzecz? Nie wydaje mi się, aby wielu ludzi tak myślało”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.05.2012  Force India pragnie wywalczyć większe odszkodowanie od Aerolab
21.03.2012  Spór Force India z Aerolab rozstrzygnięty
12.01.2012  Gascoyne nie komentuje plotek dotyczących niepewnej przyszłości Trullego
16.12.2011  Przyszłoroczny bolid Caterhama przeszedł testy zderzeniowe FIA
19.09.2011  Team Lotus celuje w obiecującą końcówkę sezonu
Tagi:
Virgin
Gascoyne M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Huckleberry, 13.02.2010 15:03[!]
Osobiście czekam kiedy w przypadku CFD sprawdzi się stwierdzenie Einsteina:
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on to właśnie robi."
maroo, 14.02.2010 12:32[!]
Nigdy kolego - CFD jak powiedział Pan powyżej - nie jest kompletny - i dopuki trzeba będzie ręcznie programować środowisko będąc jednocześnie ograniczonym w czasie i rozdzielczości danych wejściowych - doputy CFD będzie obaczone błędami, zaokrągleniami i niekompletnością - w tunelu nie musisz budować środowiska testowego - ono jest w formie 'analogowej' zatem nieskończenie precyzyjnej i pełnej.
Huckleberry, 14.02.2010 21:05[!]
@maroo - teoretycznie na obecną chwilę masz rację, ale mam wrażenie, że trzeba podejść do CFD w świeży, nowatorski sposób i może się to sprawdzić. Nie jestem fachowcem od CFD, raczej menadżerem i widziałem już dziesiątkii przykładów gdzie technologia teoretycznie była nie do przeskoczenia dopóki ktoś nie wpadł na jakiś nowatorski pomysł. I okazywało się, że jednak można. No ale do tego trzeba genialnego umysłu wspartego (tylko wspartego) siłą komputerów. Ja na taki czekam w przypadku CFD :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca