F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Kovalainen: Lotus jest słabszy niż Minardi

"Lotus ma prawdopodobnie większe braki pod względem aerodynamicznym".
Michał Sulej, 1 marca 2010, wyświetlenia: 4086<< | lista | T- | T+ | >>
Heikki Kovalainen przyznał, że jego tegoroczny samochód – Lotus T127 jest gorszym bolidem niż Minardi, w którym miał okazję odbyć testy ponad sześć lat temu.

Szef zespołu Minardi – Paul Stoddart pod koniec 2003 roku zorganizował dla 22-letniego wówczas Fina dwudniowe testy na torze Vallelunga, po których niewiele brakowało do podpisania kontraktu z włoską ekipą. Heikki został poproszony przez fińską gazetę Turun Sanomat o porównanie obydwu zespołów – Minardi i Lotusa, na co kierowca odparł: „Jest to trudne ze względu na znaczne różnice w budowie opon. Jednakże Lotus ma prawdopodobnie większe braki pod względem aerodynamicznym niż miało Minardi w porównaniu do swych ówczesnych konkurentów z początku stawki”.

W końcówce sezonu 2003 bolidy Minardi regularnie były wolniejsze o około pięć sekund od swych najszybszych rywali. Zespołowy partner Kovalainena – Jarno Trulli powiedział, iż jego zdaniem T127 jest wolniejszy od czołówki o około cztery sekundy, natomiast czas Heikkiego podczas ostatniego dnia testów w Barcelonie był słabszy o niecałe pięć sekund od wyniku Lewisa Hamiltona.

W sezonie 2010 różnice pomiędzy poszczególnymi zespołami pod względem wydajności silników i opon są niewielkie, co oznacza, że różnice w czasach są w dużym stopniu zależne od nadwozia. Kovalainen przyznał, że największym problemem trapiącym obecnie Lotusa jest właśnie tak istotna w tym roku aerodynamika. Heikki w wywiadzie dla swej ojczystej gazety skarżył się również na przedsezonowe przygotowania, przyznając, że „nigdy wcześniej nie rozpoczynał sezonu z tak małą ilością testów”.

Bardziej optymistyczne spojrzenie na kwestię szybkości Lotusa ma szef zespołu – Tony Fernandes. „Przypuszczamy, że w Bahrajnie będziemy o około trzy i pół sekundy wolniejsi od czołówki. Na Jerez było to pięć sekund, tak więc wciąż posuwamy się do przodu” – powiedział Malezyjczyk.

Źródło: Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.01.2017  Kovalainen kontaktował się z Williamsem w sprawie posady na sezon 2017
30.04.2015  Kovalainen: Byłem zbyt lojalny wobec Caterhama
29.08.2014  Heikki Kovalainen przetestował BMW M4 DTM
25.08.2014  Kovalainen przetestuje samochód DTM
29.04.2014  Kovalainen dołączy do Mercedesa?
Tagi:
Team Lotus
Kovalainen H.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
DonGemolo, 01.03.2010 15:07[!]
Tak szybko jak przyszliście, tak szybko odechce Wam się ścigania.
plastic, 01.03.2010 15:31[!]
Nie spodziwajmy się cudów. Lotus i Virgin stoczą pojedynek tylko między sobą i nikim innym. Nikt nie zaczynał od jazdy w czołówce. Spójżmy na takie aktualne Force India a wcześniej Spyker i Midlad. Przez lata byli pośmiewiskiem końca stwaki a w ostatnim sezonie już ambitnie walczyli o punkty a nawet podium i PP było. Ważne żeby się nie zniechęcać i iść naprzód.
Tomos, 01.03.2010 15:53[!]
No to pojechał Heikki;) Dobrze że nie porównał Lotusa do pierwszego bolidu Super Aguri z 2006(przeróbka Arowsa 2002)
Maly-boy, 01.03.2010 16:16[!]
nie porównał bo nie jeździł bolidem SA05
Provo, 01.03.2010 16:24[!]
Heiki wcześniej jeździł w Macu czyli "1 lidze" i dla niego przesiadka do"świeżynki" Lotusa do dotkliwie odczuwana różnica na minus.
krzysiek_aleks, 01.03.2010 16:56[!]
Szkoda Kovalainena, dobry kierowca, ale należy myśleć, że będzie dobrze.
szajse, 01.03.2010 17:07[!]
No i stało się to, czego tak bardzo chcieli zwolennicy poszerzenia stawki. Będzie ciekawiej bo...duble zaczną się po 10 okrążeniach.
nickolas, 01.03.2010 17:23[!]
szajse, nie wczoraj świat wymyślono.
Zawsze była czołówka, i spora ilość giermików i rzemieślników.
Nic się nie stanie jak będzie kilku więcej maruderów. Gorzej jakbyśmy wrócili do czasów dominacji 1 zespołu, gdzie cała reszta grała w innej lidze (extraklasa ;).
Jacobss, 01.03.2010 19:03[!]
Dublerzy mogą chyba tylko przeszkadzać "fanom" z czasów Kubicy, kiedy stawka zaczęła się kurczyć do dwóch sekund, a potem do jednej. Starej gwardii to nie przeszkadza, bo w końcu jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Kiedyś było 6 sekund różnicy, a w pierwszej czwórce jedna sekunda i jakoś nie było problemu.
radrad, 01.03.2010 19:34[!]
troszku to takie podwórkowe druzyny z autami klepanymi na zasadach ogolnych i pomyslami po sezonie podebranymi innym,ale czemu nie....W koncu Honda z wielkim zapleczem,Toyta,tez własciwie cały czas zapalały latarnie,az sie wypalily...ale ktos musi jezdzic,bo tak mielibysmey ze 6 stalych bolidow i nude na ekranie tv
kovalf1, 01.03.2010 20:52[!]
Jacobss - ja jestem właśnie z generacji Kubicy i zapewniam Cię, że mi to przeszkadzać nie będzie. Przynajmniej jakieś jaja będą ;) Po kilku kółkach dublowańsko ;]
Jędruś, 01.03.2010 23:11[!]
Porównanie bynajmniej dziwne i egzotyczne, bo wtedy panowały zupełnie inne zasady w budowie bolidów, węższe i niższe przednie skrzyła,mniejsza masa,niższy i szersze tylnie skrzydła, zupełnie inne dyfuzory, inne silniki, zupełnie inne opony.
To tak jakby porównywać samochód WRC do turystyka :D

Lotus ma braki, ale prężnie sie rozwijają i myślę, że w połowie roku mogą mieć już z 2,5 s straty do najlepszych.
Mają spore brak ali aerodynamiczne,e jest to związane ekstremalnie szybkim budowaniem bolidu(USF1 budowało bolid dosyć zaawansowakny i przez to nawet pewnie nie uończą tego projektu).Na Bahrajn przywiozą poprawki więc jestem dobrej myśli.
Ci postawili na niezawodność i nie mają jak na razie większych problemów.Zresztą Virign jak na razie, mimo bardziej zaawansowanego pakietu bylo wolniejsze.To jest dla nich dobry znak i motywyacja na przyszłość.Być może sama podstawa nie jest tak słaba na jaką wygląda.
RomanSz, 02.03.2010 12:30[!]
Może skoro nie można zrobić więcej wyprzedzania, to Bernie z FIA postanowili przynajmniej zrobić więcej dublowania :)

Lotus powstaje od zera i jeżeli będą regularnie dojeżdżać do mety to już za sam ten fakt będzie im się należał szacunek. Właściwie samo wystawienie bolidu to już spory sukces. Za parę lat będzie można wymagać czegoś więcej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca