F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Virgin potwierdza, że zbiornik paliwa w VR-01 jest za mały

Nick Wirth: "Jesteśmy zadowoleni, że FIA udzieliła nam zgody".
Michał Roszczyn, 26 marca 2010, wyświetlenia: 3515<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Virgin Racing potwierdził ostatnie doniesienia, że FIA udzieliła im pozwolenia na skonstruowanie nowego zbiornika paliwa do bolidu VR-01.

Według wczorajszych doniesień z Niemiec, pomimo obowiązującego w tym roku wymogu homologacji podwozi, dyrektor techniczny angielskiej ekipy – Nick Wirth złożył wniosek o zgodę na zmiany w konstrukcji samochodu, ponieważ obecny bak nie mieści wystarczającej ilości paliwa potrzebnej do przejechania całego dystansu wyścigu.

Co prawda Wirth nie przyznał, że zbiornik jest zdecydowanie zbyt mały, ale stwierdził, że jego rozmiar jest na granicy. „Podczas przedsezonowych testów i wyścigu w Bahrajnie stało się jasne, że wielkość naszego zbiornika jest na pograniczu i jeśli nie zostanie to zmienione, istnieje możliwość, że jego pojemność może stanowić problem w pewnych okolicznościach”.

„Jesteśmy zadowoleni, że FIA udzieliła nam zgody. W czasie projektowania zbiornika w czerwcu 2009 roku, pojemność była zdeterminowana przez szereg czynników, z których kilka uległo zmianie od tamtego czasu i teraz pojemność ta musi zostać odpowiednio zwiększona” – powiedział w Melbourne dodając, że poprawiona wersja bolidu powinna zostać wprowadzona na początku europejskiej części sezonu w maju.

Mały zbiornik oznacza, że zespół Virgin będzie miał problemy podczas weekendu w Australii – gdzie zużycie paliwa jest szczególnie wysokie – i być może będzie zmuszony zmniejszyć osiągi silnika, by ukończyć wyścig. Znacząco zmodyfikowane podwozie, ze zbiornikiem mieszczącym oczekiwane 15-20 litrów paliwa więcej, wymagać będzie przejścia nowych testów zderzeniowych FIA.

Źródło: OneStopStrategy.com, Formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.01.2012  Symonds: Ubiegłoroczny bolid był lepszy niż się wydawało
01.01.2012  Marussia zaprezentowała nowe logo
11.12.2011  Booth: Symonds gorąco wspiera prace Virgin Racing
27.11.2011  Charles Pic kierowcą Marussi w sezonie 2012
17.11.2011  Glock żartuje z Pica
Tagi:
Virgin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Davider, 26.03.2010 09:12[!]
Czyli po krótce mówiąc muszą konstruować bolid od nowa. Nie zazdroszczę.
michael85, 26.03.2010 10:03[!]
Najpierw olali testy a teraz sezon traktują jako test! To jest chore!
BlindWolf, 26.03.2010 10:27[!]
Po obejrzeniu wszystkich tegorocznych nowinek z przyczyn technicznych zbudują nowy bolid za przyzwoleniem oczywiście .
Jeżeli po rozbudowie zbiornika okaże się ,że są konkurencją dla np. Mercedesa to może być ciekawie :)
d3cK, 26.03.2010 11:23[!]
Jak można było zbudować za mały zbiornik na paliwo? To nie profesjonaliści a kompletni amatorzy!
Tomos, 26.03.2010 11:29[!]
Coś chu...owy ten program komputerowy(CFD?) którym bolid zaprojektowali, że zbiornik za mały wyszedł. I znowu maszyna udowodniła, że nie jest mądrzejsza od człowieka(żywi projektanci;)

Może zamiast przerabiać ten bolid to wsadzić do niego jakiś system do poboru energii wiatru lub słonecznej(chociaż w Singapurze by się nie sprawdził) w razie jakby paliwo się skończyło;p
Don Pedros, 26.03.2010 12:06[!]
CFD jest w porządku, komputer zaprojektował zbiornik zgodnie z wprowadzonymi danymi wyjściowymi, ale inżynierowie popaprali sprawę. Jak widać założenia pierwotne okazały się zbyt optymistyczne i założono zbyt małe zużycie paliwa, no i wyszło co wyszło.
Teraz muszą zbudować praktycznie nowy bolid, zamiast skupić się na poprawkach służących poprawie osiągów tego co już mają.
GroM, 26.03.2010 12:43[!]
Krytykujecie Virgin, że są amatorami i kiepskich inżynierów mają? Przypomnę jak kiepskich inżynierów ma McLaren. Pamiętacie bolid z 2004 roku, gdzie ledwo co na 10 pozycje potrafił dojechać, ale bardzo często ulegał awariom. W końcu cały nowy bolid budowali i dopiero na GP Belgii go mieli. Poza tym paliwo nie kończyło się tylko Virgin. Przecież chyba Ferrari kiedyś miało taki przypadek.Tam to dopiero są inżynierowie geniusze. Jestem ciekawe co powiecie na temat inżynierów Red Bull jeżeli faktycznie potwierdzi się to, że może to nie świeca się im popsuła. Pewnie też pracuje tam banda idiotów.

@michael85 Virgin najszybciej z wszystkich pojawił się na testach. Awarie hydrauliki to nie wina ich, tylko jakieś firmy zewnętrznej, o której było pisane parę dni temu.
Simi, 26.03.2010 14:28[!]
GroM - oczywiście. To nie banda idiotów w Virginie, tylko zwykła pomyłka i błąd w konstruowaniu bolidu.
Ciężko jednak będzie im cokolwiek osiągnąć w tym roku. A przynajmniej na jego początku.
Krond, 26.03.2010 15:50[!]
CFD jest do d..., komputer zaprojektował zbiornik...? O czym wy wogóle piszecie? Przecież CFD odnosi się do mechaniki płynów,a nie do konstruowania bolidu. Programy CFD zastępują w F1 tunel aerodynamiczny. Czy tunel aerodynamiczny sam zaprojektuje bolid? Nie. I komputer też nie zaprojektuje nic bez udziału człowieka. Do programu CFD pakowane są pewnie gotowe modele, wprowadzane może jakieś punkty graniczne itp, i sprawdzany jest przepływ powietrza itp.
Nie ma to jak błyszczeć wiedzą bez niewiedzy...
Konfederat1970, 26.03.2010 23:25[!]
Żałosne:(. Kolesie z Virgin Racing popaprali robotę i teraz żebrzą do FIA o pozwolenie na poprawki. A i FIA nie popisała się. Dlaczego nowy team jest traktowany z pobłażliwością ?? Wg mnie to jawne matactwo ze strony Virgin Racing. Chcieli mieć szybki bolid i coś im nie wyszło, a teraz skamlą. I w dodatku chwalili się, że przegonią inne nowe zespoły m.in Lotusa. Ich szybsze czasy okrążeń wynikają, jak widać z mniejszej wagi zatankowanego bolidu. To chyba normalne - z mniejszym zbiornikiem paliwa :) He,he !! A ogólnie to powinni się wstydzić.
marrcus, 27.03.2010 00:20[!]
Konfederat1970 - jak to mówią jeśli leczyć sie na głwe już zbyt późno to lecz sie na nogi
paolo, 27.03.2010 01:18[!]
Dają nowi czadu nie ma co. USF1 z optymizmem i wizją nie dotarło do Bahrajnu, HRT uświadomiło wszystkim, że kwalifikacje to też trening, a VR01 najpierw po "wyjściu z komputera" wiatru się przestraszył i skrzydło zgubił, a teraz się okazuje, że do mety nie jest w stanie dojechać:) Wiem, że niektórzy tu podchodzą do tematu poważnie i z oburzeniem ale to się przecież do kabaretu nadaje razem z polskimi autostradami. Jedynie Lotus zebrał poważnego projektanta i poważnych kierowców i widać, że wiedzą od której strony trzeba zacząć. Mam nadzieję, że samolocik Bransona jest lepiej zaprojektowany niż samochodzik i klienci z tego kosmosu będą wracać na ziemię, a nie jak Sowieckim Sojuzie. Mój nauczyciel Fizyki w liceum uwielbiał anegdoty o radzieckiej myśli technicznej m.in. twierdził że nie wiadomo czy Gagarin był pierwszym człowiekiem w kosmosie. Wiadomo, że Gagarin był pierwszym, który wrócił, a ilu się wcześniej wystrzelono to nie wiadomo:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca