F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.05.2018

Raikkonen gotowy pozostać w Ferrari na sezon 2019

FIA oraz FOM proszą Pirelli o uproszczenie nazw ogumienia

Menedżerowie Alonso pracują nad jego powrotem do Ferrari?

Euronews: Rich Energy finalizuje przejęcie Force India

24.05.2018

Red Bull: Możemy być wysoko w kwalifikacjach

Zespoły F1 otrzymają w Monako szczegóły nowych regulacji

Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo

Red Bull i Mercedes ufają FIA w ocenie legalności bolidu Ferrari

Ricciardo z najlepszym czasem w pierwszym treningu w Monako

Hamilton zadowolony z powrotu grid girls przy okazji GP Monako

Stroll: Chcemy dokonać znaczących postępów przed lipcowymi wyścigami

Hartley zaskoczony plotkami na temat swojej przyszłości w Toro Rosso

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Promotor GP Azerbejdżanu chce renegocjować warunki umowy z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2001
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Podsumowanie kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Hiszpanii

Marek Roczniak, 28 kwietnia 2001, wyświetlenia: 3258<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher (Ferrari) okazał się najszybszym kierowcą podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Hiszpanii 2001. W sesji tej pierwszy raz od 1993 roku kierowcy mogli korzystać z systemów wspomagających trakcję bolidów (traction control), jednak nie spowodowało to specjalnej zmiany w tegorocznym rozkładzie sił. Wyjątek stanowi nieco słabsza postawa kierowców z zespołu Williams, gdyż ze względu na niedopracowanie owego systemu, kierowcy ci nie wykorzystywali go w tej sesji i nie będą go również używać w jutrzejszym wyścigu. Przez większą część sesji kwalifikacyjnej Michael Schumacher był wyraźnie szybszy od obu kierowców z zespołu McLaren, jednak w końcowych minutach Mika Hakkinen uzyskał bardzo dobry czas, zmniejszając przewagę kierowcy Ferrari do zaledwie 0.085 sekundy, co dało mu drugą pozycję startową. Zdobywca pole position sprzed dwóch tygodni – David Coulthard (McLaren) tym razem musi zadowolić się trzecią pozycją startową, natomiast drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello, był tylko nieznacznie wolniejszy od Szkota i wyścig rozpocznie z czwartej pozycji.

Na piątej pozycji zakwalifikował się Ralf Schumacher, który po trzech bardzo udanych sesjach kwalifikacyjnych wrócił do stanu z pierwszego wyścigu sezonu – mając ponad 0.8 sekundy straty do najszybszego kierowcy. Podobnie mają się sprawy w przypadku drugiego kierowcy z zespołu Williams – Juana Pablo Montoi, przy czym Kolumbijczyk w stosunku do sesji kwalifikacyjnej poprzedzającej Grand Prix Australii uzyskał gorszą o jedną pozycję startową – dwunastą. Miejmy nadzieję, że ten chwilowy spadek formy jest związany z nie wykorzystaniem systemu kontroli trakcji i że już w następnym wyścigu nastąpi poprawa. Pozycje od szóstej do jedenastej podzielili między siebie kierowcy z zespołów Jordan, BAR i Sauber. Całą szóstkę dzieli zaledwie 0.386 sekundy i wygląda na to, iż kierowcy ci stoczą ze sobą zaciętą walkę w niedzielnym wyścigu.

Eddie Irvine (Jaguar) trzeci raz z rzędu wywalczył 13 pozycję startową i jak dotąd po starcie z tej właśnie pozycji nie udało mu się ukończyć żadnego wyścigu. Może tym razem szczęście uśmiechnie się do Irlandczyka, a jest mu ono potrzebne nie tylko z powodu "pechowej trzynastki", gdyż tegoroczne bolidy Jaguar są być może nawet gorsze od zeszłorocznych i tylko dzięki szczęściu kierowcy z tego zespołu mogą liczyć na dobry rezultat. Nowy partner Irvine'a w zespole Jaguar – Pedro de la Rosa, swojego debiutu w barwach tego właśnie zespołu nie zaliczy raczej do udanych, ponieważ uzyskał dopiero 20 czas, chociaż w głównej mierze przyczyniły się do tego problemy z bolidem.

Tymczasem znacznie lepszy rezultat uzyskał poprzednik de la Rosy – Luciano Burti, który przeszedł do zespołu Prost. Brazylijczyk, w przeciwieństwie do Hiszpana, który będąc kierowcą testowym zespołu Jaguar nie musiał przestawiać się na prowadzenie innego bolidu w środku sezonu, miał zaledwie kilka dni na zadomowienie się w zespole Prost oraz poznanie bolidu AP04 i mimo to zakwalifikował się na 14 pozycji. Tego, że już w pierwszej sesji kwalifikacyjnej Burti uzyska lepszy rezultat do Jeana Alesiego nie spodziewał się chyba nawet sam Alain Prost. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że rywalizacja obu kierowców między sobą przyniesie same pozytywne efekty dla zespołu, który na przedsezonowych testach spisywał się znacznie lepiej niż w chwili obecnej. Krążą plotki, iż owa nadzwyczajna postawa przed sezonem była trochę naciągana poprzez zmniejszenie wagi bolidu, aby zachęcić sponsorów do zainwestowania w ten właśnie zespół. Natomiast postawa zespołu Benetton jest nadal taka sama jak na przedsezonowych testach – czyli bardzo słaba. Fernando Alonso (Minardi) już drugi raz z rzędu był szybszy zarówno do Giancarla Fisichelli jak i Jensona Buttona.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2018  Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo
24.05.2018  Ricciardo z najlepszym czasem w pierwszym treningu w Monako
13.05.2018  GP Hiszpanii: najszybsze okrążenia
13.05.2018  Hamilton pewnie wygrywa Grand Prix Hiszpanii
13.05.2018  GP Hiszpanii: wynik wyścigu
Tagi:
Grand Prix F1
Catalunya

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca