F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Trulli, choć niechętnie, zgodził się na otrzymanie nowego podwozia

Nowe podwozie było zawsze planowane na wyścig w Walencji, ale miał je otrzymać Kovalainen.
Marek Roczniak, 18 czerwca 2010, wyświetlenia: 3156<< | lista | T- | T+ | >>
Jarno Trulli otrzyma nowe podwozie na Grand Prix Europy, choć początkowo nie chciał się zgodzić na zmianę, aby jego kolega zespołowy Heikki Kovalainen nie odczuł tego jako faworyzowania jednego z kierowców w Lotusie.

Nowe podwozie było zawsze planowane na wyścig w Walencji, ale miał je otrzymać Kovalainen. Jednakże Trulli narzekał od pewnego czasu na problemy z balansem w swoim samochodzie i szef techniczny Mike Gascoyne doszedł do wniosku, że w interesie zespołu leży, aby to Włoch otrzymał tym razem nowe podwozie. Trulli dowiedziawszy się o tym nie chciał się na to początkowo zgodzić, gdyż w jego przekonaniu byłoby to nieuczciwe wobec jego zespołowego kolegi.

„Jarno był bardzo niezadowolony z balansu jego samochodu i miał z tego powodu spore trudności” – powiedział Gascoyne serwisowi AUTOSPORT. „Podjąłem więc decyzję, aby przekazać mu nowe podwozie, jednak Jarno dowiedziawszy się o tym powiedział: 'Nie, nie chcę aby Heikki czuł, że jestem faworyzowany, zatem możesz spokojnie dać mu to podwozie. Poszedłem więc do Heikkiego i powiedziałem mu o tym, na co on odparł: 'Nie, Jarno ma trudności, więc daj jemu! To sytuacja, która doskonale podkreśla świetną atmosferę w zespole – obaj starają się pomagać sobie nawzajem. Ostatecznie damy nowe podwozie Jarno, ale obaj kierowcy są otwarci na zamianę w dalszych wyścigach”.

Po obiecujących osiągach w Kanadzie, Gascoyne sądzi, że nadszedł czas na zmianę nastawienia Lotusa: „Przez cały weekend w Kanadzie przesłanie było takie, że pora już przestać myśleć tylko o byciu najlepszym z nowych zespołów i oglądaniu się za siebie. Teraz staramy się pokonać Saubera w kwalifikacjach, a w wyścigu walczymy z Williamsem i Renault. Chodzi o bycie zespołem środka stawki, a nie tylko najlepszym z nowych chłopaków. Myślę, że to właśnie wynieśliśmy z tego weekendu”.

Brytyjczyk przyznaje jednak, że jest jeszcze za wcześnie na regularną walkę z zespołami środka stawki: „W rzeczywistości jesteśmy 0,7-0,8 sekundy za nimi, ale poprawki, jakie szykujemy na wyścig na Silverstone mogą nas przybliżyć o pół sekundy. Czy będziemy regularnie w stanie podbierać miejsca innym? Prawdopodobnie nie, ale z dwoma kierowcami, jakich mamy, przy ich doświadczeniu – jeśli ktoś nie da z siebie wszystkiego lub nie pojedzie dobrego okrążenia, to wtedy myślę, że możemy zacząć przeskakiwać innych”.

Na koniec Gascoyne dodał: „Dokładnie rok temu mieliśmy jednego pracownika, zatem z punktu widzenia osiągów, jakie zaprezentowaliśmy w Kanadzie, każda osoba w zespole może stać z głową uniesioną do góry. To swoiste przesłanie od nowych zespołów – możesz wejść do tego sportu i wykonywać piekielnie dobrą robotę oraz ścigać się z innymi. Wydaje mi się, że jest to bardzo dobra wiadomość dla F1”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.09.2018  Trulli rozczarowany zmianami dokonanymi w F1 przez ostatnie lata
19.09.2017  Trulli: Vettel wciąż ma szansę na wywalczenie mistrzowskiego tytułu
08.12.2014  Trulli: Marussia i Caterham nie przysłużyły się F1
19.03.2014  Trulli i Heidfeld dołączają do klubu kierowców Formuły E
28.03.2012  AS: Tylko Alguersuari i Trulli liczą się w walce o posadę testera Pirelli
Tagi:
Team Lotus
Gascoyne M.
Trulli J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Damian375, 18.06.2010 17:44[!]
Walczą z Renault ?
dragon92, 18.06.2010 17:47[!]
Moziecie sie scigać z jednym Renault a nie z Renault ;p
biCampeon, 18.06.2010 17:48[!]
Walczą z Renault, ci z kolei walczą z Ferrari, a ci natomiast z McLarenami. Jaki zatem wniosek? Lotus walczy z czołówką :)
Maraz, 18.06.2010 17:50[!]
Lotus walczył z Pietrowem po spinie, dwóch karach i jeszcze paru wpadkach, co Mike oczywiście przemilczał, "ciemny lud to kupi" ;) Ale tak na poważnie czapki z głów, Lotus wykonuje świetną robotę :)
pmiejsky_, 18.06.2010 18:31[!]
Solidne punkty będą w przyszłym roku, to wam powiem!
biCampeon, 18.06.2010 18:38[!]
Tak na serio to również jestem pod wrażeniem postępów czynionych przez Lotusa. Tak niewiele brakowało, by Heikki wyprzedził Kamuiego w kwalifikacjach. Ponadto na początku sezonu mieli stratę do najsłabszych starych ekip na poziomie 2-3 sekund w zależności od toru. W Kanadzie było to ~0.5s do Saubera i nieco ponad 1s do Toro Rosso.
Sycior, 18.06.2010 18:46[!]
Z nowych zespołów to właśnie Lotus najlepiej rokuje na przyszłość. Muszą tylko iść spokojnie do przodu, przykładem jest Force India. Na początku na szarym końcu i po dwóch latach mamy solidnego średniaka który od czasu do czasu może powalczyć z czołówką. Nie mogę się doczekać aby zobaczyć jak Lotus punktuje :D
biCampeon, 18.06.2010 18:47[!]
W końcu Lotus ściąga ludzi z Force India kusząc ich znacznie wyższymi zarobkami :)
Banditto, 18.06.2010 19:25[!]
Force India nie jest w tym przypadku dobrym porównaniem, bo nie zaczynali od zera, ale to nie znaczy, że Lotus nie może być od nich lepszy. :)
MairJ23, 18.06.2010 19:57[!]
Lotus tez nei jest nowym zespolem :) przeciez maja plany bolidu FI - przynajmniej wg V.J. :)
taki zart - prosze sie na mnie nei rzucac :P
Lolkoski, 18.06.2010 20:39[!]
Lotus prezentuje się naprawdę dobrze w tym roku, życzę im jak najlepiej, oby więcej takich debiutantów w Jedynce.
pmiejsky_, 18.06.2010 21:45[!]
Swoją drogą: cukierkowy PR, aż zęby mnie bolą.
SirKamil, 19.06.2010 00:40[!]
szanuje współczesnego Lotusa, ale piep.... że w wyścigasz walczą z Renault jest zwykłym.... no właśnie... piep...
Sycior, 19.06.2010 09:15[!]
@Banditto Mieli zaplecze i takie tam , ale można powiedzieć , że zaczynali od zera. Na początku ich bolid nadawał się na złomowisko. Rok później VJM02 w połowie sezonu sprawił niespodziankę , a teraz mamy co mamy. Ja daje Lotusowi jeszcze dwa lata nim będzie walczył w środku stawki.
DirtyHarry, 20.06.2010 14:11[!]
Jeśli nie braknie im pieniędzy i zapału,to mogą w przyszłości się pokazać.IMHO to chyba jedyny z nowych zespołów,który zobaczymy w stawce w sezonie 2011.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca