F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Red Bull i Ferrari nie wyjawią sekretów elastycznych skrzydeł

Christian Horner: "Zamieszanie wokół tego odbieram jako komplement dla naszych inżynierów".
Michał Roszczyn, 31 lipca 2010, wyświetlenia: 3291<< | lista | T- | T+ | >>
Rywale Red Bull Racing i Ferrari będą musieli szybko zaprojektować elastyczne skrzydła do swoich bolidów. Opinię taką wyraził szef Renault F1 – Eric Boullier, według którego najbardziej konkurencyjne zespoły czerpią duże zyski czasowe ze stosowania tej innowacji.

Choć elastyczne skrzydła są nielegalne, to projekty wykorzystywane obecnie przez Red Bulla i Ferrari przeszły pomyślnie kontrolę techniczną i testy FIA. „Słyszałem pogłoski i czytałem o tym w gazetach” – zacytował Francuza serwis Auto Hebdo. „Słyszałem, że rozwiązanie to warte jest około trzy dziesiąte sekundy, co zdaje się być prawidłowym wyliczeniem”.

Niemniej teamy będą musiały najpierw zrozumieć, jak skrzydła uginają się tak bardzo przy dużych prędkościach i jednocześnie przechodzą przez badania kontrolne. „Tu nie chodzi tylko o tak mocne wyginanie się ich skrzydeł” – powiedział Jenson Button. „Nie jesteśmy pewni, w jaki sposób robią to legalnie. To jest niepokojące”.

Uznaje się, że zespoły niedysponujące elastycznym skrzydłem wywierają presję na FIA, by Red Bull Racing i Ferrari musiały dokładnie wyjaśnić, dlaczego ich skrzydła są zgodne z regulaminem. Jednakże kierujący włoską stajnią Stefano Domenicali powiedział: „Jeżeli zdałeś testy, to wszystko gra”. Christian Horner z Red Bulla dodał: „Zamieszanie wokół tego odbieram jako komplement dla naszych inżynierów”.

Źródło: OneStopStrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.09.2018  Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA
19.09.2018  Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021
19.09.2018  Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020
14.09.2018  F1 oficjalnie zaprezentowała koncepcje bolidów na sezon 2021
13.09.2018  Zdjęcie konceptu bolidu na sezon 2021 wyciekło do internetu
Tagi:
Ferrari
Red Bull
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Maraz, 31.07.2010 12:35[!]
Muszę powiedzieć, że Red Bull jest niesamowity w tym roku w kwestii rozwoju i innowacji.
dxx91, 31.07.2010 12:46[!]
w kwestii marnowania wyników z kwalifikacji także :)
RKF1Team, 31.07.2010 12:46[!]
@up. Jest to też wina "dziurawych" przepisów skoro wszystko udaje im się obejść. Już się boję co za rok wymyśli Newey ...
Maraz, 31.07.2010 12:50[!]
@RKF1Team - to jest F1, tu zawsze chodzi o balansowanie na krawędzi legalności. Przepisy kiedyś wcale nie były mniej "dziurawe".
archibaldi, 31.07.2010 13:01[!]
Ten wałem ze skrzydłami, które się obniżają to widziałem juz z onboardów z Australii.. Poszukajcie sobie a sami zobaczycie. Dziwne, ze dopiero teraz to jest taka afera..
Gie, 31.07.2010 13:03[!]
Czy wiadomo jak FIA bada te skrzydła? Przednie skrzydła są ruchome, czy badana jest sztywność skrzydła w każdej pozycji czy w pozycji "0"? Patrząc na zdjęcia nowego i starego skrzydła RBR widać że jakby wzmocniono mocowanie tego ruchomego płatu. Zarówno na zewnątrz skrzydła doszedł jakiś element jak i "zawias" bliżej nosa mocno się pogrubił. Ten ruchomy płat może usztywniać skrzydło a po delikatnym przestawieniu zmniejszać tę sztywność.
k2., 31.07.2010 13:03[!]
Ciekawe ,że Ferrari wpadło na coś podobnego w tym samym czasie
andy, 31.07.2010 13:24[!]
jak wyszło na jaw, ze Mclaren dysponuje kanałem F to red bull i ferrari najbardziej krzyczały, żeby udostępnić dokumentację tego wynalazku.
Davider, 31.07.2010 13:28[!]
Zaczyna mi się podobać taki wyścig zbrojeń. Najpierw f-duct, potem 'dmuchany' dyfuzor i stała prędkość przelotu spalin, teraz magicznie wyginające się ku dołowi skrzydło. I to wszystko przy zdawałoby się 'nudnych' i ujednolicających przepisach. Co będzie następne? :D
Dziękujemy inżynierom McL i RBR!
Kamikadze2000, 31.07.2010 13:48[!]
Mając taką postac, jak Adrian Newey, było pewne, że RBR przy radykalnej zmianie przepisów, wejdzie na szczyt. Szkoda, że nie doczekał tego David Coulthard... ;(
S1428, 31.07.2010 13:49[!]
Zaczyna mi się podobać taki wyścig zbrojeń... Dokładnie Davider, o to właśnie chodzi w F1- kto sprytniejszyten przoduje i to jest jak najbardziej normalne, a prawdziwa sztuka jest zrobić to tak by przeszło własnie wszelkiego rodzaju testy i zyskało legalizację, a skoro w skrzydła w bolidach RBR i SF sa według oficjeli FIA zgodne z przepisami to wypada mi tylko podsumowując mój komentarz zacytować słowa Christiana Hornera- „Zamieszanie wokół tego odbieram jako komplement dla naszych inżynierów”. :)
Kamikadze2000, 31.07.2010 13:49[!]
FIA pewnie będzie chciała zakazac tego wszystkiego. Heh, ciekawe, co tam chłopczęta mają jeszcze do "zaoferowania"...?? ;))
oligator, 31.07.2010 13:53[!]
w trakcie testow FIA naciska z sila nie pamietam juz ile Newtonow (600?) i skrzydla nie ma sie wygiac bardziej niz o okreslony dystans (2-3 cm?)

Jezeli udalo sie zaprojektowac skrzydlo, ktore wytrzymuje napor tych dajmy na to 600N, ale lokalnie, w kilku punktach tworzy wyzszy docisk (np przy pomocy jakichs owiewek) to material moze byc tak zrobiony, ze przy tych 1000 N (ardzo lokalnie) przekroczony jest pewien 'prog' i skrzydlo sie 'magicznie' ugina. Tak to rozumiem...
marrcus, 31.07.2010 14:29[!]
bravo RedBull za innowacje, jesteście moim idolem ;p

oby łatwo sie nie dało tego zmałpować
mariok77, 31.07.2010 19:22[!]
@Gie myślę,że masz rację,także uważam, że ma to związek z ruchomymi płatami przedniego skrzydła. Możliwe,że FIA bada skrzydło w podstawionej przez zespół pozycji i jest O.K. a po kontroli zresztą zgodnie z przepisami kierowca może regulować pochylenie skrzydła i obniżać jego elastyczność . Umożliwiać mu to może np: linka umieszczona w płacie skrzydła, która zmienia swój naciąg wraz z ruchem płata.Takie rozwiązanie tłumaczyłoby zauważone przez Ciebie zmiany w skrzydle RBR.
Huckleberry, 31.07.2010 20:00[!]
No i bardzo dobrze :) Właśnie za taki "wyścig zbrojeń" jako projektant najbardziej kocham Formułę 1 :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca