F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.02.2019

Russell: Przykład Force India z sezonu 2015 daje nadzieję Williamsowi

Pirelli zaprezentowało program testów ogumienia w trakcie sezonu 2019

Osaka zainteresowana organizacją ulicznego wyścigu F1

Williams zorganizuje w piątek dzień filmowy z bolidem FW42

21.02.2019

Red Bull spodziewa się bardziej dojrzałego Verstappena

Pirelli ujawnia szacunkowe różnice pomiędzy mieszankami

Leclerc: Nasi rywale kryją swój prawdziwy potencjał

Marko: Nigdy nie mieliśmy lepszych zimowych przygotowań

Kubica: Miałem dziś tylko 12 okrążeń na wyczucie bolidu

Hulkenberg na czele tabeli na zakończenie pierwszej rundy testów

Relacja z czwartego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Hamilton: Ciężko oczekiwać, że Leclerc od razu dorówna Vettelowi

Organizatorzy GP USA stracą dofinansowanie z budżetu stanowego?

Perez obawia się o przyszłość GP Meksyku

Ocon: Jestem pod wielkim wrażeniem zaangażowania Hamiltona

20.02.2019

Kwiat studzi emocje po ustanowieniu najlepszego czasu dnia

W czwartek Williams planuje rozpocząć testy aerodynamiczne FW42

Horner: Nie mamy problemów z wibracjami silnika Hondy

Williams przeprosiła za opóźnienie w budowie bolidu FW42

Vettel poważnie traktuje zagrożenie ze strony Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Red Bull i Ferrari nie wyjawią sekretów elastycznych skrzydeł

Christian Horner: "Zamieszanie wokół tego odbieram jako komplement dla naszych inżynierów".
Michał Roszczyn, 31 lipca 2010, wyświetlenia: 3329<< | lista | T- | T+ | >>
Rywale Red Bull Racing i Ferrari będą musieli szybko zaprojektować elastyczne skrzydła do swoich bolidów. Opinię taką wyraził szef Renault F1 – Eric Boullier, według którego najbardziej konkurencyjne zespoły czerpią duże zyski czasowe ze stosowania tej innowacji.

Choć elastyczne skrzydła są nielegalne, to projekty wykorzystywane obecnie przez Red Bulla i Ferrari przeszły pomyślnie kontrolę techniczną i testy FIA. „Słyszałem pogłoski i czytałem o tym w gazetach” – zacytował Francuza serwis Auto Hebdo. „Słyszałem, że rozwiązanie to warte jest około trzy dziesiąte sekundy, co zdaje się być prawidłowym wyliczeniem”.

Niemniej teamy będą musiały najpierw zrozumieć, jak skrzydła uginają się tak bardzo przy dużych prędkościach i jednocześnie przechodzą przez badania kontrolne. „Tu nie chodzi tylko o tak mocne wyginanie się ich skrzydeł” – powiedział Jenson Button. „Nie jesteśmy pewni, w jaki sposób robią to legalnie. To jest niepokojące”.

Uznaje się, że zespoły niedysponujące elastycznym skrzydłem wywierają presję na FIA, by Red Bull Racing i Ferrari musiały dokładnie wyjaśnić, dlaczego ich skrzydła są zgodne z regulaminem. Jednakże kierujący włoską stajnią Stefano Domenicali powiedział: „Jeżeli zdałeś testy, to wszystko gra”. Christian Horner z Red Bulla dodał: „Zamieszanie wokół tego odbieram jako komplement dla naszych inżynierów”.

Źródło: OneStopStrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
20.02.2019  Netflix opublikował zwiastun serialu "F1: Jazda o życie"
19.02.2019  Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie
19.02.2019  Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1
19.02.2019  TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1
18.02.2019  Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1
Tagi:
Ferrari
Red Bull
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Maraz, 31.07.2010 12:35[!]
Muszę powiedzieć, że Red Bull jest niesamowity w tym roku w kwestii rozwoju i innowacji.
dxx91, 31.07.2010 12:46[!]
w kwestii marnowania wyników z kwalifikacji także :)
RKF1Team, 31.07.2010 12:46[!]
@up. Jest to też wina "dziurawych" przepisów skoro wszystko udaje im się obejść. Już się boję co za rok wymyśli Newey ...
Maraz, 31.07.2010 12:50[!]
@RKF1Team - to jest F1, tu zawsze chodzi o balansowanie na krawędzi legalności. Przepisy kiedyś wcale nie były mniej "dziurawe".
archibaldi, 31.07.2010 13:01[!]
Ten wałem ze skrzydłami, które się obniżają to widziałem juz z onboardów z Australii.. Poszukajcie sobie a sami zobaczycie. Dziwne, ze dopiero teraz to jest taka afera..
Gie, 31.07.2010 13:03[!]
Czy wiadomo jak FIA bada te skrzydła? Przednie skrzydła są ruchome, czy badana jest sztywność skrzydła w każdej pozycji czy w pozycji "0"? Patrząc na zdjęcia nowego i starego skrzydła RBR widać że jakby wzmocniono mocowanie tego ruchomego płatu. Zarówno na zewnątrz skrzydła doszedł jakiś element jak i "zawias" bliżej nosa mocno się pogrubił. Ten ruchomy płat może usztywniać skrzydło a po delikatnym przestawieniu zmniejszać tę sztywność.
k2., 31.07.2010 13:03[!]
Ciekawe ,że Ferrari wpadło na coś podobnego w tym samym czasie
andy, 31.07.2010 13:24[!]
jak wyszło na jaw, ze Mclaren dysponuje kanałem F to red bull i ferrari najbardziej krzyczały, żeby udostępnić dokumentację tego wynalazku.
Davider, 31.07.2010 13:28[!]
Zaczyna mi się podobać taki wyścig zbrojeń. Najpierw f-duct, potem 'dmuchany' dyfuzor i stała prędkość przelotu spalin, teraz magicznie wyginające się ku dołowi skrzydło. I to wszystko przy zdawałoby się 'nudnych' i ujednolicających przepisach. Co będzie następne? :D
Dziękujemy inżynierom McL i RBR!
Kamikadze2000, 31.07.2010 13:48[!]
Mając taką postac, jak Adrian Newey, było pewne, że RBR przy radykalnej zmianie przepisów, wejdzie na szczyt. Szkoda, że nie doczekał tego David Coulthard... ;(
S1428, 31.07.2010 13:49[!]
Zaczyna mi się podobać taki wyścig zbrojeń... Dokładnie Davider, o to właśnie chodzi w F1- kto sprytniejszyten przoduje i to jest jak najbardziej normalne, a prawdziwa sztuka jest zrobić to tak by przeszło własnie wszelkiego rodzaju testy i zyskało legalizację, a skoro w skrzydła w bolidach RBR i SF sa według oficjeli FIA zgodne z przepisami to wypada mi tylko podsumowując mój komentarz zacytować słowa Christiana Hornera- „Zamieszanie wokół tego odbieram jako komplement dla naszych inżynierów”. :)
Kamikadze2000, 31.07.2010 13:49[!]
FIA pewnie będzie chciała zakazac tego wszystkiego. Heh, ciekawe, co tam chłopczęta mają jeszcze do "zaoferowania"...?? ;))
oligator, 31.07.2010 13:53[!]
w trakcie testow FIA naciska z sila nie pamietam juz ile Newtonow (600?) i skrzydla nie ma sie wygiac bardziej niz o okreslony dystans (2-3 cm?)

Jezeli udalo sie zaprojektowac skrzydlo, ktore wytrzymuje napor tych dajmy na to 600N, ale lokalnie, w kilku punktach tworzy wyzszy docisk (np przy pomocy jakichs owiewek) to material moze byc tak zrobiony, ze przy tych 1000 N (ardzo lokalnie) przekroczony jest pewien 'prog' i skrzydlo sie 'magicznie' ugina. Tak to rozumiem...
marrcus, 31.07.2010 14:29[!]
bravo RedBull za innowacje, jesteście moim idolem ;p

oby łatwo sie nie dało tego zmałpować
mariok77, 31.07.2010 19:22[!]
@Gie myślę,że masz rację,także uważam, że ma to związek z ruchomymi płatami przedniego skrzydła. Możliwe,że FIA bada skrzydło w podstawionej przez zespół pozycji i jest O.K. a po kontroli zresztą zgodnie z przepisami kierowca może regulować pochylenie skrzydła i obniżać jego elastyczność . Umożliwiać mu to może np: linka umieszczona w płacie skrzydła, która zmienia swój naciąg wraz z ruchem płata.Takie rozwiązanie tłumaczyłoby zauważone przez Ciebie zmiany w skrzydle RBR.
Huckleberry, 31.07.2010 20:00[!]
No i bardzo dobrze :) Właśnie za taki "wyścig zbrojeń" jako projektant najbardziej kocham Formułę 1 :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca