F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Smith zadebiutował za kierownicą bolidu F1

Zwycięzca McLaren Autosport BRDC Award z ubiegłego roku poprowadził MP4-23 na Silverstone.
Marek Roczniak, 30 listopada 2010, wyświetlenia: 1565<< | lista | T- | T+ | >>
Mistrz brytyjskiej Formuły Renault 2.0 z 2009 roku – Dean Smith zadebiutował wczoraj za kierownicą bolidu Formuły 1, przeprowadzając krótki test z zespołem McLaren na torze Silverstone w związku z wygraniem w ubiegłym roku McLaren Autosport BRDC Award.

Brytyjczyk nie krył swojego zadowolenia po wykonaniu trzech 6-okrążeniowych przejazdów na południowej konfiguracji toru Silverstone za kierownicą McLarena MP4-23 z sezonu 2008 i pomimo niekorzystnych warunków pogodowych wywarł na stajni z Woking pozytywne wrażenie swoimi osiągami.

„Kiedy wyjechałem po raz pierwszy na tor było całkiem mokro, ale nie stanowiło to problemu. W rzeczywistości czułem się komfortowo ze wszystkim i przyszło to całkiem naturalnie” – wyjaśnił 22-latek. „Dobiłem do 300 km/h na głównej prostej, ale nie wydawało się to być czymś zupełnie innym w porównaniu do samochodów, którymi ścigałem się lub testowałem je wcześniej, jak choćby bolid World Series by Renault, ponieważ prowadził się bardzo gładko i był dobrze zbalansowany. McLaren Mercedes jest absolutnie niesamowity”

Pomimo swoich niedawnych sukcesów Smith doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że czeka go jeszcze długa droga, zanim będzie mógł w ogóle myśleć o wejściu do F1, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego nieustające problemy z zapewnieniem sobie sponsorów. „To nigdy nie było tajemnicą w mojej karierze – zawsze mieliśmy trudności z zebraniem budżetu, aby wykonać kolejny krok w przód na drabinie kariery i teraz znowu znajdujemy się w takim położeniu” – powiedział Dean.

„Obecnie nie mam pojęcia, gdzie będę się ścigał w 2011 roku. Idealnym rozwiązaniem byłby kolejny sezon w GP3 i walka o tytuł albo nawet przejście do GP2, ale potrzeba na to ogromnej sumy pieniędzy. Jednakże nawet pomimo małego budżetu byłem w stanie odnosić sukcesy, wygrywając Formułę BMW UK w 2005, Formułę Renault UK w 2009 i nagrodę McLaren Autosport. Teraz, kiedy pokazałem, na co mnie stać w samochodzie F1, jeszcze ważniejsze staje się przyciągnięcie sponsorów na dokonanie inwestycji, których potrzebuję”.

Źródło: planet-f1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie
10.01.2019  Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena
03.01.2019  McLaren zaprezentuje tegoroczny bolid 14 lutego
02.01.2019  Brown: Norris otrzyma czas na to, by zabłyszczeć w F1
28.12.2018  Brown: Restrukturyzacja McLarena nie dobiegła jeszcze końca
Tagi:
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
GroM, 30.11.2010 13:02[!]
Po co istnieją inne serie w tym też w pewnym sensie F1, jeżeli bez pieniędzy żaden kierowca nie pojedzie. Ile obecnie jest kierowców w F1, którzy nie płacą za wyścigi? Jaki ma sens dalsze funkcjonowanie takiego sportu, jeżeli pewna ilość kierowców, to ludzie opłacani i na siłę wepchnięci do bolidu? Przecież trzonem F1 powinna być głównie rywalizacja wśród najlepszych kierowców a zwłaszcza konstruktorów, a nie opłaconych kierowców oraz konstruktorów, którzy w coraz większym zakresie kupują od siebie pół bolidu. F1 praktycznie powinna funkcjonować bez kibiców, bo jest to dodatek do całego ścigania. Obecnie liczy się tylko sponsor oraz to ile setek razy kibic zobaczy banner sponsora. Czy to ma sens dalej realizować taki sport, który stoi nad przepaścią? Oczywiście nie jestem krytykiem F1 i sam chce aby ten sport funkcjonował, ale nie podoba mi się to, że coraz więcej w tym sporcie opłacanych kierowców, którzy tak naprawdę są jedynie marionetkami w portfelu bogatego człowieka. Nie ma w ogóle dla takiego kierowcy przyszłości. Jeden sezon jest, na drugi wyleci, bo sponsor nie zapłaci itp. Nie jest możliwe, aby funkcjonowało coś, co nie jest opłacalne i sensowne. Jeżeli zespół działa, bo opłaca go kierowca, to jest to dziwne. Nie powinno być tak, że zespół istnieje, bo kierowca ma dużo pieniędzy. Kierowca powinien być biedny ale za to szybki, a zespół inteligentny i bystry w budowaniu bolidów.
deeze, 30.11.2010 14:26[!]
GroM: niestety, żyjemy w ciężkich czasach kapitalizmu i po kryzysie finansowym, paradoksalnie, sprawa wygląda jeszcze gorzej. Gdyby popatrzeć na to wszystko z dalszej perspektywy: czemu Pietrow, czemu Yamamoto, czemu Senna - czemu nie Chandhok, czemu nie Di Resta, czemu nie ... nieznani, których na pewno jest sporo.
A.S., 30.11.2010 22:06[!]
To o czym pisze GroM nie ma nic wspólnego z kapitalizmem, drogi kolego dezee. W prawdziwym kapitalizmie to właśnie tacy utalentowani kierowcy, jak Dean Smith nie mieli by żadnego problemu, by szybko dostać się do F1 i tam pozostać. Niestety żyjemy w głębokiej komunie, można ją też zwać eurosocjalizmem, a resztki kapitalizmu znikają już nawet z USA. W takim ustroju liczy się tylko kasa, powiązania, układy i koneksje. Talent, umiejętności znaczenia nie mają.
Z przykrością więc muszę podpisać się pod postem GroM-a.
deeze, 01.12.2010 13:39[!]
A ja myślałem, że mówiąc "żyjemy w kapitalizmie" mówię "ten kto ma kasę rządzi" ;)
NEO86, 13.12.2010 23:34[!]
@GroM

Dobrze powiedziane, popieram
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca