F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.04.2018

John Booth odszedł z Toro Rosso

Leclerc: Ericsson zasługuje na większy szacunek

Williams próbuje wyeliminować problemy z układem chłodzenia bolidu

Berger: Porsche rozważa wejście do F1 od 2021 roku

Verstappen: Red Bull może mieć problemy na długich prostych

22.04.2018

Key: Toro Rosso korzysta z doświadczenia Hartley'a z WEC

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Kwiat weźmie udział w testach ogumienia Pirelli

F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?

18.04.2018

Alonso niewzruszony osiągami Ferrari i Hondy

Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa

Ferrari dysponuje obecnie najmocniejszym silnikiem F1?

Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek na GP Azerbejdżanu

17.04.2018

Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019

Marko ostrzega Mercedesa przed zatrudnieniem Ricciardo

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Smith zadebiutował za kierownicą bolidu F1

Zwycięzca McLaren Autosport BRDC Award z ubiegłego roku poprowadził MP4-23 na Silverstone.
Marek Roczniak, 30 listopada 2010, wyświetlenia: 1519<< | lista | T- | T+ | >>
Mistrz brytyjskiej Formuły Renault 2.0 z 2009 roku – Dean Smith zadebiutował wczoraj za kierownicą bolidu Formuły 1, przeprowadzając krótki test z zespołem McLaren na torze Silverstone w związku z wygraniem w ubiegłym roku McLaren Autosport BRDC Award.

Brytyjczyk nie krył swojego zadowolenia po wykonaniu trzech 6-okrążeniowych przejazdów na południowej konfiguracji toru Silverstone za kierownicą McLarena MP4-23 z sezonu 2008 i pomimo niekorzystnych warunków pogodowych wywarł na stajni z Woking pozytywne wrażenie swoimi osiągami.

„Kiedy wyjechałem po raz pierwszy na tor było całkiem mokro, ale nie stanowiło to problemu. W rzeczywistości czułem się komfortowo ze wszystkim i przyszło to całkiem naturalnie” – wyjaśnił 22-latek. „Dobiłem do 300 km/h na głównej prostej, ale nie wydawało się to być czymś zupełnie innym w porównaniu do samochodów, którymi ścigałem się lub testowałem je wcześniej, jak choćby bolid World Series by Renault, ponieważ prowadził się bardzo gładko i był dobrze zbalansowany. McLaren Mercedes jest absolutnie niesamowity”

Pomimo swoich niedawnych sukcesów Smith doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że czeka go jeszcze długa droga, zanim będzie mógł w ogóle myśleć o wejściu do F1, zwłaszcza biorąc pod uwagę jego nieustające problemy z zapewnieniem sobie sponsorów. „To nigdy nie było tajemnicą w mojej karierze – zawsze mieliśmy trudności z zebraniem budżetu, aby wykonać kolejny krok w przód na drabinie kariery i teraz znowu znajdujemy się w takim położeniu” – powiedział Dean.

„Obecnie nie mam pojęcia, gdzie będę się ścigał w 2011 roku. Idealnym rozwiązaniem byłby kolejny sezon w GP3 i walka o tytuł albo nawet przejście do GP2, ale potrzeba na to ogromnej sumy pieniędzy. Jednakże nawet pomimo małego budżetu byłem w stanie odnosić sukcesy, wygrywając Formułę BMW UK w 2005, Formułę Renault UK w 2009 i nagrodę McLaren Autosport. Teraz, kiedy pokazałem, na co mnie stać w samochodzie F1, jeszcze ważniejsze staje się przyciągnięcie sponsorów na dokonanie inwestycji, których potrzebuję”.

Źródło: planet-f1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.04.2018  McLaren nie korzysta z pełnej specyfikacji tegorocznego bolidu
14.04.2018  Alonso: Trzynaste pole startowe było dziś naszym maksimum
13.04.2018  McLaren został ukarany grzywną 5 tysięcy euro
12.04.2018  Alonso: Oczekiwania względem McLarena były nierealistyczne
11.04.2018  Tanabe: Ten rok to zupełnie inna historia dla Hondy
Tagi:
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
GroM, 30.11.2010 13:02[!]
Po co istnieją inne serie w tym też w pewnym sensie F1, jeżeli bez pieniędzy żaden kierowca nie pojedzie. Ile obecnie jest kierowców w F1, którzy nie płacą za wyścigi? Jaki ma sens dalsze funkcjonowanie takiego sportu, jeżeli pewna ilość kierowców, to ludzie opłacani i na siłę wepchnięci do bolidu? Przecież trzonem F1 powinna być głównie rywalizacja wśród najlepszych kierowców a zwłaszcza konstruktorów, a nie opłaconych kierowców oraz konstruktorów, którzy w coraz większym zakresie kupują od siebie pół bolidu. F1 praktycznie powinna funkcjonować bez kibiców, bo jest to dodatek do całego ścigania. Obecnie liczy się tylko sponsor oraz to ile setek razy kibic zobaczy banner sponsora. Czy to ma sens dalej realizować taki sport, który stoi nad przepaścią? Oczywiście nie jestem krytykiem F1 i sam chce aby ten sport funkcjonował, ale nie podoba mi się to, że coraz więcej w tym sporcie opłacanych kierowców, którzy tak naprawdę są jedynie marionetkami w portfelu bogatego człowieka. Nie ma w ogóle dla takiego kierowcy przyszłości. Jeden sezon jest, na drugi wyleci, bo sponsor nie zapłaci itp. Nie jest możliwe, aby funkcjonowało coś, co nie jest opłacalne i sensowne. Jeżeli zespół działa, bo opłaca go kierowca, to jest to dziwne. Nie powinno być tak, że zespół istnieje, bo kierowca ma dużo pieniędzy. Kierowca powinien być biedny ale za to szybki, a zespół inteligentny i bystry w budowaniu bolidów.
deeze, 30.11.2010 14:26[!]
GroM: niestety, żyjemy w ciężkich czasach kapitalizmu i po kryzysie finansowym, paradoksalnie, sprawa wygląda jeszcze gorzej. Gdyby popatrzeć na to wszystko z dalszej perspektywy: czemu Pietrow, czemu Yamamoto, czemu Senna - czemu nie Chandhok, czemu nie Di Resta, czemu nie ... nieznani, których na pewno jest sporo.
A.S., 30.11.2010 22:06[!]
To o czym pisze GroM nie ma nic wspólnego z kapitalizmem, drogi kolego dezee. W prawdziwym kapitalizmie to właśnie tacy utalentowani kierowcy, jak Dean Smith nie mieli by żadnego problemu, by szybko dostać się do F1 i tam pozostać. Niestety żyjemy w głębokiej komunie, można ją też zwać eurosocjalizmem, a resztki kapitalizmu znikają już nawet z USA. W takim ustroju liczy się tylko kasa, powiązania, układy i koneksje. Talent, umiejętności znaczenia nie mają.
Z przykrością więc muszę podpisać się pod postem GroM-a.
deeze, 01.12.2010 13:39[!]
A ja myślałem, że mówiąc "żyjemy w kapitalizmie" mówię "ten kto ma kasę rządzi" ;)
NEO86, 13.12.2010 23:34[!]
@GroM

Dobrze powiedziane, popieram
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca