F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Najważniejsze zmiany techniczne na sezon 2011

W ślad za oficjalną stroną F1 przybliżamy, co nowego zobaczymy w przyszłym sezonie.
Michal2_F1, 30 listopada 2010, wyświetlenia: 5746<< | lista | T- | T+ | >>
Minęło niewiele czasu od zakończenia ekscytującego sezonu 2010 i wielkiej radości w ekipie Red Bull Racing z powodu mistrzostwa Sebastiana Vettela i tytułu konstruktorów, ale Formuła 1 nie stoi w miejscu i każdy musi zacząć pełną parą pracować nad przyszłorocznym projektem.

Mimo, że emocje po Grand Prix Abu Zabi jeszcze nie opadły, to już parę dni później zespoły po raz pierwszy użyły nowych opon Pirelli na torze. Pokazało to, że w F1 nie ma zbyt dużo czasu na świętowanie i cały czas trzeba pracować. Jedną z głównych przyszłorocznych zmian technicznych jest właśnie zmiana dostawcy opon z Bridgestone na Pirelli. Czekając na oficjalne potwierdzenie zasad na 2011 rok, prześledźmy co nowego zobaczymy w przyszłym sezonie Formuły 1.

Pożegnanie z kanałami F i podwójnymi dyfuzorami

Dwa najczęściej nadużywane określenia techniczne z ostatnich dwóch sezonów odejdą w zapomnienie w przyszłym roku, jako że podwójne dyfuzory i kanały F będą zakazane. W istocie żaden układ, urządzenie lub procedura, która dzięki działaniu kierowcy zmienia charakterystykę aerodynamiczną samochodu nie może być użyta w przyszłym sezonie.

Powrót Pirelli

Po decyzji Bridgestone o wycofaniu się z Formuły 1 wraz z zakończeniem minionego sezonu po 13 latach dostarczania opon do tego sportu, firma Pirelli przejęła ich rolę na sezon 2011. Włosi, którzy ostatni raz byli w F1 w 1991 roku, będą dostarczali opony przez trzy najbliższe lata, zgodnie ze sportowymi i technicznymi regulacjami.

Niedawne dwudniowe testy w Abu Zabi dały zespołom szansę na porównanie przyszłorocznych opon z ogumieniem firmy Bridgestone, jednak ostateczna wersja opon Pirelli na starcie sezonu w Bahrajnie może być zupełnie inna niż teraz. Charakterystyka prowadzenia się bolidu na nowych oponach może być całkiem inna, tak więc kierowcy i zespoły będą musiały popracować nad dostosowaniem swojego stylu jazdy. Jednakże rozkład masy przód-tył najprawdopodobniej będzie wynosił 46,5 do 53,5 dla każdej ekipy, co powinno wyrównać nieco szanse.

Ruchome tylne skrzydła

Zgodnie z nowymi przepisami na następny sezon, kierowcy będą mogli regulować ustawienie tylnego skrzydła z kokpitu, natomiast dotychczasowa możliwość zmiany kąta nachylenia przedniego spojlera zostanie wycofana. System ma włączać się elektronicznie i według przewidywań będzie dostępny tylko dla kierowcy, który jedzie za rywalem mniej niż 1 sekundą i możliwy jedynie w określonych miejscach na torze. W momencie naciśnięcia pedału hamulca system byłby wyłączany. Używanie tego systemu byłoby dozwolone także podczas treningów i kwalifikacji, co w połączeniu z systemem KERS (omówionym poniżej) powinno ułatwić wyprzedzanie. Jednakże podobnie jak KERS, innowacja ta nie będzie obowiązkowa w użyciu.

Powrót systemu odzyskiwania energii kinetycznej

Dla jednych ta decyzja jest marzeniem, dla innych koszmarem. KERS zostanie ponownie wprowadzony do F1 po tym, jak w tym sezonie zespoły zgodziły się na nieużywanie go. KERS, czyli system odzyskiwania energii kinetycznej magazynuje energię wytworzoną podczas procesu hamowania, aby można ją było później zamienić w dodatkową moc. Następnie kierowca będzie mógł określoną ilość razy na okrążeniu wcisnąć specjalny przycisk, który umożliwi uwolnienie tej mocy.

Systemy nie będą się różniły w dużym stopniu od tych stosowanych w 2009 roku, również ilość uwalnianej mocy pozostanie bez zmian. Tym razem wyzwaniem dla inżynierów będzie jednak zmieszczenie go w samochodzie. Ostatnim razem, kiedy używano KERS, tankowanie było dozwolone w czasie wyścigów. Teraz, kiedy jest zakazane, zbiorniki paliwa są większe i znalezienie miejsca na umieszczenie akumulatorów może być trudniejsze. Jednakże na plus jest to, że minimalna waga samochodu została zwiększona o 20 kg, do 640 kg, co oznacza, że kierowcy nie będą mieli tak poważnych problemów z rozkładem balansu, jak przed rokiem.

Źródło: formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.07.2018  Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS
11.07.2018  Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1
10.07.2018  Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie
07.07.2018  Trzej producenci silników sprzeciwiają się rezygnacji z MGU-H
06.07.2018  Formuła 1 rozważa wprowadzenie nowego systemu punktowego
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
paymey852, 01.12.2010 15:07[!]
@pawlip- z tą "zapadką" czy czymś podobnym kombinował Brawn i stwierdził, że to chybiony pomysł bo się zacina, kto wie może to dopracują i zaskoczą o ile FIA zaakceptuje kolejny kanał :)

W 2011 mogliśmy(powinniśmy) mieć mocniejszy KERS, ale McL się nie zgodził na zmiany bo zainwestowali w dalszy rozwój KERSu o małej mocy co pozostałe ekipy skomentowały krótko "strata pieniędzy".

Sam nie wiem co lepsze, lekki ale słaby czy ciężki ale mocny?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca