F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2018

Symonds: Największym problemem Mercedesa jest zarządzanie oponami

Renault przygotowuje poprawki silnika na GP Hiszpanii

FIA zezwoli zespołom na montowanie lusterek na systemie halo

Marca: FIA zainteresowała się bolidem Ferrari

24.04.2018

Magnussen: Zwiększenie limitu paliwa nie daje gwarancji ostrego ścigania

Horner: Red Bull może wybrać dostawcę silników na sezon 2019

Horner: Ricciardo powinien podjąć decyzję przed letnią przerwą

Hamilton chce związać się z Mercedesem długoterminową umową

FIA rozważa zmiany mające poprawić bezpieczeństwo podczas pit stopów

23.04.2018

John Booth odszedł z Toro Rosso

Leclerc: Ericsson zasługuje na większy szacunek

Williams próbuje wyeliminować problemy z układem chłodzenia bolidu

Berger: Porsche rozważa wejście do F1 od 2021 roku

Verstappen: Red Bull może mieć problemy na długich prostych

22.04.2018

Key: Toro Rosso korzysta z doświadczenia Hartley'a z WEC

20.04.2018

Massa: Williams ponosi konsekwencje za kierowanie się pieniędzmi

Nico Rosberg ustąpił z funkcji menedżera Roberta Kubicy

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Francji

Honda milczy w kwestii potencjalnej współpracy z Red Bullem od sezonu 2019

19.04.2018

Hulkenberg: Nigdy nie byłem w lepszej formie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Najważniejsze zmiany techniczne na sezon 2011

W ślad za oficjalną stroną F1 przybliżamy, co nowego zobaczymy w przyszłym sezonie.
Michal2_F1, 30 listopada 2010, wyświetlenia: 5735<< | lista | T- | T+ | >>
Minęło niewiele czasu od zakończenia ekscytującego sezonu 2010 i wielkiej radości w ekipie Red Bull Racing z powodu mistrzostwa Sebastiana Vettela i tytułu konstruktorów, ale Formuła 1 nie stoi w miejscu i każdy musi zacząć pełną parą pracować nad przyszłorocznym projektem.

Mimo, że emocje po Grand Prix Abu Zabi jeszcze nie opadły, to już parę dni później zespoły po raz pierwszy użyły nowych opon Pirelli na torze. Pokazało to, że w F1 nie ma zbyt dużo czasu na świętowanie i cały czas trzeba pracować. Jedną z głównych przyszłorocznych zmian technicznych jest właśnie zmiana dostawcy opon z Bridgestone na Pirelli. Czekając na oficjalne potwierdzenie zasad na 2011 rok, prześledźmy co nowego zobaczymy w przyszłym sezonie Formuły 1.

Pożegnanie z kanałami F i podwójnymi dyfuzorami

Dwa najczęściej nadużywane określenia techniczne z ostatnich dwóch sezonów odejdą w zapomnienie w przyszłym roku, jako że podwójne dyfuzory i kanały F będą zakazane. W istocie żaden układ, urządzenie lub procedura, która dzięki działaniu kierowcy zmienia charakterystykę aerodynamiczną samochodu nie może być użyta w przyszłym sezonie.

Powrót Pirelli

Po decyzji Bridgestone o wycofaniu się z Formuły 1 wraz z zakończeniem minionego sezonu po 13 latach dostarczania opon do tego sportu, firma Pirelli przejęła ich rolę na sezon 2011. Włosi, którzy ostatni raz byli w F1 w 1991 roku, będą dostarczali opony przez trzy najbliższe lata, zgodnie ze sportowymi i technicznymi regulacjami.

Niedawne dwudniowe testy w Abu Zabi dały zespołom szansę na porównanie przyszłorocznych opon z ogumieniem firmy Bridgestone, jednak ostateczna wersja opon Pirelli na starcie sezonu w Bahrajnie może być zupełnie inna niż teraz. Charakterystyka prowadzenia się bolidu na nowych oponach może być całkiem inna, tak więc kierowcy i zespoły będą musiały popracować nad dostosowaniem swojego stylu jazdy. Jednakże rozkład masy przód-tył najprawdopodobniej będzie wynosił 46,5 do 53,5 dla każdej ekipy, co powinno wyrównać nieco szanse.

Ruchome tylne skrzydła

Zgodnie z nowymi przepisami na następny sezon, kierowcy będą mogli regulować ustawienie tylnego skrzydła z kokpitu, natomiast dotychczasowa możliwość zmiany kąta nachylenia przedniego spojlera zostanie wycofana. System ma włączać się elektronicznie i według przewidywań będzie dostępny tylko dla kierowcy, który jedzie za rywalem mniej niż 1 sekundą i możliwy jedynie w określonych miejscach na torze. W momencie naciśnięcia pedału hamulca system byłby wyłączany. Używanie tego systemu byłoby dozwolone także podczas treningów i kwalifikacji, co w połączeniu z systemem KERS (omówionym poniżej) powinno ułatwić wyprzedzanie. Jednakże podobnie jak KERS, innowacja ta nie będzie obowiązkowa w użyciu.

Powrót systemu odzyskiwania energii kinetycznej

Dla jednych ta decyzja jest marzeniem, dla innych koszmarem. KERS zostanie ponownie wprowadzony do F1 po tym, jak w tym sezonie zespoły zgodziły się na nieużywanie go. KERS, czyli system odzyskiwania energii kinetycznej magazynuje energię wytworzoną podczas procesu hamowania, aby można ją było później zamienić w dodatkową moc. Następnie kierowca będzie mógł określoną ilość razy na okrążeniu wcisnąć specjalny przycisk, który umożliwi uwolnienie tej mocy.

Systemy nie będą się różniły w dużym stopniu od tych stosowanych w 2009 roku, również ilość uwalnianej mocy pozostanie bez zmian. Tym razem wyzwaniem dla inżynierów będzie jednak zmieszczenie go w samochodzie. Ostatnim razem, kiedy używano KERS, tankowanie było dozwolone w czasie wyścigów. Teraz, kiedy jest zakazane, zbiorniki paliwa są większe i znalezienie miejsca na umieszczenie akumulatorów może być trudniejsze. Jednakże na plus jest to, że minimalna waga samochodu została zwiększona o 20 kg, do 640 kg, co oznacza, że kierowcy nie będą mieli tak poważnych problemów z rozkładem balansu, jak przed rokiem.

Źródło: formula1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.04.2018  Marca: FIA zainteresowała się bolidem Ferrari
24.04.2018  Magnussen: Zwiększenie limitu paliwa nie daje gwarancji ostrego ścigania
19.04.2018  F1 dąży do znaczącego ograniczenia wykorzystywania telemetrii?
18.04.2018  Od 2021 roku F1 może zrezygnować z limitu przepływu paliwa
17.04.2018  Przedstawiono propozycję zmian w przepisach na sezon 2019
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
paymey852, 01.12.2010 15:07[!]
@pawlip- z tą "zapadką" czy czymś podobnym kombinował Brawn i stwierdził, że to chybiony pomysł bo się zacina, kto wie może to dopracują i zaskoczą o ile FIA zaakceptuje kolejny kanał :)

W 2011 mogliśmy(powinniśmy) mieć mocniejszy KERS, ale McL się nie zgodził na zmiany bo zainwestowali w dalszy rozwój KERSu o małej mocy co pozostałe ekipy skomentowały krótko "strata pieniędzy".

Sam nie wiem co lepsze, lekki ale słaby czy ciężki ale mocny?
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca