F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Wywiad z Witalijem Pietrowem

"Jestem niezwykle dumny, że stanowię część zespołu Lotus Renault GP".
Inf. prasowa, 23 grudnia 2010, wyświetlenia: 3374<< | lista | T- | T+ | >>
Przedstawiamy wywiad z Witalijem Pietrowem, który został zamieszczony dzisiaj na blogu zespołu Renault F1 w związku z przedłużeniem kontraktu rosyjskiego kierowcy na kolejne dwa lata. Fakt ten został ogłoszony wczoraj na konferencji prasowej w Moskwie.

Witalij, jakie to uczucie być potwierdzonym w Lotus Renault GP?
„To wspaniałe uczucie. Tak wiele nauczyłem się w tym roku i wiem, że mogę powrócić mocniejszy w 2011 roku. Jestem niezwykle dumny, że stanowię część tego zespołu i jestem zdeterminowany, aby odpłacić się za pokładaną we mnie wiarę”.

Patrząc na twój debiutancki sezon, co sprawiło ci największą przyjemność?
„Było wiele wyjątkowych chwil. Zawsze będę pamiętać wyścig w Szanghaju, kiedy wyprzedziłem Schumachera i Webbera, dzięki czemu zdobyłem swoje pierwsze punkty. Później, pierwszy raz, kiedy awansowałem do Q3 w Turcji, był dla mnie ważnym krokiem i oczywiście wyścig na Węgrzech był prawdopodobnie moim najlepszym weekendem, gdyż wszystko poszło po mojej myśli”.

Jak zmieniło się twoje życie od czasu, kiedy zostałeś kierowcą F1?
„Jest znacznie więcej podróżowania i niezbyt wiele czasu dla siebie, ale nigdy nie będę narzekać, ponieważ kocham to, co robię. Nadal czuję się jak chłopiec podczas świąt, za każdym razem, gdy zasiadam do bolidu. Oczywiście życie nie jest tak łatwe, jak ludzie myślą, a F1 to znacznie więcej niż tylko jazda bolidem. Niemniej jednak, to niesamowite doświadczenie i wiem, że mam szczęście, że jestem jednym z zaledwie 24 kierowców w stawce”.

Czy czujesz się jak w domu w Lotus Renault GP?
„Tak, zdecydowanie. Poprzedni kierowcy zawsze mówili, że panuje tutaj wyjątkowa atmosfera i muszę przyznać, że zgadzam się z nimi. Zespół jest bardzo serdeczny, przyjacielski i otwarty, a ja mam bardzo dobre relacje z chłopakami”.

Czy czujesz coraz większe wsparcie dla F1 z Rosji?
„Zdecydowanie. Z każdym tygodniem otrzymuję większe wsparcie z mojego kraju. Prawdę mówiąc, ostatnio jeden z większych magazynów umieścił mnie w swojej najlepszej dziesiątce najbardziej atrakcyjnych mężczyzn w Rosji! Można poczuć, że sport staje się bardziej popularny, a wkrótce będziemy mieć własne grand prix, co zapewni większe zainteresowanie. Nawet nasz premier, Władimir Putin, posmakował F1, kiedy sprawdził bolid Renault F1 wcześniej w tym roku”.

Jakie będą główne wyzwania w 2011 roku?
„Jest całkiem sporo zmian, do których będziemy musieli się dostosować jako zespół: nowe opony, ruchome tylne skrzydła i KERS, którego nigdy wcześniej nie używałem. Jest nawet nowy wyścig w Indiach. Jest więc kilka rzeczy, do których musimy się dostosować, ale to powinno poprawić widowisko i zapewnić lepsze wyścigi. Widziałem już nowy bolid w tunelu aerodynamicznym i wygląda on bardzo obiecująco. Uwielbiam także nasze nowe barwy i nie mogę się doczekać powrotu do bolidu i ścigania się”.

Co chciałbyś osiągnąć w swoim drugim sezonie?
„Moim celem jest dalsza poprawa i bardziej regularne wyniki jako kierowca. Były sytuacje w tym roku, kiedy popełniałem błędy i traciłem punkty. Wiem, że mogę się poprawić w tym względzie. Myślę, że pokazałem, iż mam prędkość, ale muszę być bardziej regularny w trakcie całego weekendu i maksymalnie wykorzystywać każdą sesję”.

Jakie są Twoje plany na następne dwa miesiące, zanim rozpoczną się testy w lutym?
„Myślałem o tym, aby spędzić kilka dni w Maranello tej zimy, ale powiedziano mi, że prawdopodobnie nie jest to najlepszy pomysł... A tak poważnie, to po pracowitym roku, przeznaczam czas na powrót do domu i zobaczenie mojej rodziny oraz przyjaciół. To również czas na ponowne naładowanie moich baterii, dzięki czemu powrócę rześki w przyszłym roku. Już ciężko pracuję nad moją kondycją fizyczną i wykonuję dużo treningów, aby być gotowym na rozpoczęcie sezonu. Następnie, w styczniu będę w fabryce, aby zobaczyć się z inżynierami i dopasować fotel w nowym bolidzie”.

Źródło: renaultf1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.08.2017  Pietrow: Kwiat nie może czuć się pewny posady w Toro Rosso
28.02.2014  Witalij Pietrow kierowcą Mercedesa w mistrzostwach DTM
23.01.2014  Pietrow testuje Mercedesa DTM
22.11.2013  Pietrow zdeterminowany, by powrócić w przyszłym roku do wyścigów
25.10.2013  Kaltenborn potwierdza spotkanie z Pietrowem
Tagi:
Renault
Wywiady
Pietrow W.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
cobra, 23.12.2010 14:57[!]
trolling mode on: "ostatnio jeden z większych magazynów umieścił mnie w swojej najlepszej dziesiątce najbardziej atrakcyjnych mężczyzn w Rosji" chyba najbardziej finansowo atrakcyjnych ;]
bufcik, 23.12.2010 15:31[!]
przy 3 pytaniu dwa razy t sie wkradło :)
YAHoO, 23.12.2010 15:37[!]
jestem zdeterminowany, aby odpłacić się za pokładaną we mnie wiarę

W przypadku Witalija słowo "odpłacić" brzmi nieco dwuznacznie ;-)
barteks, 23.12.2010 16:14[!]
A propos tego magazynu... wyobrażacie sobie, żeby Kubica powiedział coś takiego? ;-)
akkim, 23.12.2010 16:23[!]
@Up >>>
Kubkowi niż do tych rankingów, do ścigania bliżej,
że ma nosa do tego, mógłby rzec najwyżej,
a sam wywiad ? Przecież musiał się pojawić,
trzeba zatrzeć złe wrażenie i posmak żenady.
jpslotus72, 23.12.2010 17:27[!]
"wiele nauczyłem się w tym roku i wiem, że mogę powrócić mocniejszy w 2011 roku" - znaczy się, bardziej odporny na rozwałki?... Jak rosyjska stal - gniotsa nie łamiotsa.

"Nadal czuję się jak chłopiec podczas świąt, za każdym razem, gdy zasiadam do bolidu." - i od czasu do czasu udaje mi się "podpalić choinkę"....

itd.
gnt3c, 23.12.2010 19:17[!]
Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że umiejętności przy wyborze kierowcy nie mają żadnego znaczenia?
General, 23.12.2010 20:25[!]
„Myślałem o tym, aby spędzić kilka dni w Maranello tej zimy, ale powiedziano mi, że prawdopodobnie nie jest to najlepszy pomysł..."

Ciekawe czy na Monzie oprocz gwizdow pojawia sie jakies transparenty;)
Sgt Pepper, 23.12.2010 22:03[!]
@gnt3c
Niestety coraz częściej jesteśmy tego świadkami. :(((
Zobaczycie- wcześniej czy później nastąpi rozłam, bo to co się dzieje w f1 jest po prostu chore. Cwaniactwo, brak precyzyjnych przepisów, szukanie luk, karanie tych co nie zasłużyli, puszczanie bezkarnie tych co ewidentnie zawinili, silniki 1.6, obowiązkowy Kers i Bóg jeden wie co jeszcze wymyślą. Za kilka lat będą pro-ekologiczni i wszyscy będą mieć silniki elektryczne z głośnikiem imitującym odgłos v12, ale nie za głośno coby dzikiego ptactwa nie wystraszyć.
Na dodatek- kierowcy bez umiejętności, ale za to ze sponsorami. :( Echhh... jeszcze bardziej na psy spada nam F1.
yama46, 23.12.2010 22:03[!]
"Oczywiście życie nie jest tak łatwe, jak ludzie myślą, a F1 to znacznie więcej niż tylko jazda bolidem."

Czyżby wziął sobie do serca słowa Kubicy? ;)
Yurek, 23.12.2010 22:16[!]
"Cwaniactwo, brak precyzyjnych przepisów, szukanie luk, karanie tych co nie zasłużyli, puszczanie bezkarnie tych co ewidentnie zawinili [...] kierowcy bez umiejętności, ale za to ze sponsorami"
Tak było ZAWSZE i Formuła 1 jakoś od 60 lat ma się dobrze. I przeżyła nawet silniki 0,75T, a jednostki 1,5T osiągały ponad 1000 KM. Obudźcie się, a nie psioczcie tylko.
Sgt Pepper, 23.12.2010 22:27[!]
Faktycznie kasa liczyła się tutaj zawsze, ale ostatnimi czasy odnoszę wrażenie że jest ona jedynym (!!!) ważnym elementem w F1, a cała reszta to zło konieczne. Wcześniej nie odnosiłem takiego wrażenia. Moje odczucia proporcji p.t. kasa/sport były 50/50. Teraz- 90/10. Nie chcąc nikogo urazić podkreślam- to moje subiektywne odczucie.
Yurek, 23.12.2010 23:12[!]
Nie przesadzaj, cofnij się tak ze 20 lat wstecz. Prawda jest taka, że dopiero ostatnimi czasy paydriverów zaczęło być jakby trochę mniej, a nawet jeśli są, to prezentują jakiś rozsądny poziom (tak, Yamamoto czy Pietrow w porównaniu do np. Deletraza, Inouego czy Lavaggiego prezentują BARDZO rozsądny poziom). Na sezon 2011 mamy 20 potwierdzonych kierowców, z czego o ile dobrze liczę tylko w przypadku Pietrowa, Maldonado, Pereza i d'Ambrosio zadecydowały pieniądze. 4/20, to jest fantastyczny wynik w porównaniu do początku lat 90.
Sgt Pepper, 23.12.2010 23:20[!]
Trochę źle mnie zrozumiałeś. Nie miałem na myśli ilości paydriverów, a esencję tego sportu. Kiedyś odnosiłem trochę inne wrażenie i proporcje pomiędzy kasą a sportem były jakby trochę bardziej wyważone.
Yurek, 23.12.2010 23:38[!]
Jest postęp, toteż nie dziwne, że F1 jest coraz droższa. Jeśli kto więcej wyłoży, będzie liczył na lepsze wyniki i większe zyski (teoretycznie). Co zaś się tyczy luk w przepisach, to właśnie na ich szukaniu polega praca projektantów - gdyby tak nie było, po dziś dzień bolidy nie miałyby spojlerów.
yama46, 23.12.2010 23:52[!]
Na tą chwilę 4 paydriverów a potencjalnie możemy mieć 8 gdyż 4 jest już a potencjalnych 4 jeszcze nie ma na liście startowej
Adakar, 24.12.2010 02:08[!]
Jest całkiem sporo zmian, do których będziemy musieli się dostosować jako zespół: nowe opony, ruchome tylne skrzydła i KERS, którego nigdy wcześniej nie używałem.
- nowy zapis w kontrakcie: SKOŃCZ WYŚCIG
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca