F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kovalainen: Zostaję z Lotusem

Fin musiałby dostać ofertę od czołowego zespołu, aby odejść.
Igor Szmidt, 2 grudnia 2011, wyświetlenia: 2025<< | lista | T- | T+ | >>
Heikki Kovalainen przyznał, że nie jest zainteresowany opuszczeniem zespołu Lotus, mimo plotek łączących Fina z miejscem w zespole Renault. Kovalainen dołączył do Lotusa po opuszczeniu McLarena na początku sezonu 2010 i ma z nim kontrakt na kolejny rok. Jego dobre osiągi w tym roku rozpoczęły jednak plotki łączące go z innymi zespołami.

Jednak Kovalainen upiera się, że Lotus jest dla niego w tej chwili najlepszym miejscem i opuściłby malezyjski zespół tylko w wypadku, gdyby dostał ofertę od jednego z czołowych zespołów. „Naprawdę muszę być szczery z Tonym (Fernandesem) i w zeszłym roku zgodziłem się na dwa kolejne sezony, ponieważ wiedziałem, że rok w tym zespole nie będzie wystarczający” – Kovalainen powiedział w wywiadzie dla Autosportu.

„Mam więc już podpisany kontrakt na kolejny rok i szczerze mówiąc, musiałbym dostać ofertę od czołowego zespołu, zanim w ogóle powiedziałbym o tym Tony'emu. A jeśli byłoby jakieś wolne miejsce w czołowym zespole, jestem pewien, że Tony powiedziałby mi 'skorzystaj z tego'. Jednak gdzieś w połowie stawki, nawet bym się nie zastanawiał. Nasz zespół może w przyszłym sezonie poczynić krok naprzód i jestem zadowolony z bycia jego częścią. Czuję, że jestem w dobrej sytuacji, mam dobre relacje z zespołem, ponieważ jestem tu od samego początku, więc na tę chwilę nie kontaktowałem się z nikim innym, a musiałby to być poważny kontrakt. Po kolejnym roku, kto wie. Będziemy musieli zobaczyć dokąd zmierzamy i mam nadzieję, że poczynimy krok naprzód i możemy to zrobić – w tej chwili nie ma dla mnie lepszego miejsca, wsparcie jest świetne. Z tymi występami czuję, że udało mi się zarobić na tę pozycję w zespole i to nie tylko dlatego, że jestem dobrym znajomym Tony'ego, ale aktualnie byłem w stanie osiągać dobre rezultaty, jednak później zobaczymy”.

Kovalainen opuścił McLarena po dwóch trudnych sezonach u boku Lewisa Hamiltona, teraz jednak Fin przyznaje, że w tym okresie brakowało mu pewności siebie. Dodał, że przejście do Lotusa było dla niego jak nowy początek i uważa, że ta decyzja się opłaciła.

„Będąc szczerym, jakakolwiek rozmowa w padoku jest dużo bardziej pozytywna, więc to dobra sprawa” – przyznał. „Myślę, że cała ta sytuacja dla mojej kariery powoli zatoczyła koło, po Renault i McLarenie, sprawy nie układały się i oczywistym było, że nie byłem w stanie osiągać rezultatów, których ludzie oczekiwali. Zdałem sobie z tego sprawę, uświadomiłem, że nie powinno tak być, wcześniej spisywałem się dużo lepiej. Nie miałem pewności siebie, straciłem ją całkowicie i dlatego czułem, że muszę wrócić do punktu wyjścia, zacząć budować, teraz ta pewność jest dobra i w międzyczasie wszystko zmieniło się na dobre. Dla mnie padok to dobre miejsce”.

Dodał: „Moim zdaniem osiągi były dobre. Poczyniłem wiele zmian od czasów Renault/McLarena, czułem, że to nie działa. Czułem, że nie jeżdżę na takim poziomie, na jakim powinienem i nie czułem się tam komfortowo, cały padok nie był dla mnie łatwy. Zmieniłem wiele, wiele rzeczy i odbudowywałem cały mój pomysł. Teraz uważam, że jestem na dobrej drodze, wszystko działa bardzo dobrze. W padoku czuję się dużo bardziej komfortowo, osiągi są na takim poziomie, na jakim powinny być w F1, jeśli chcesz tu pozostać, więc cieszę się, że obróciłem wszystko tak, by zmierzało we właściwym kierunku”.

Kovalainen dodał również, że jest zadowolony z postępu jaki wykonał Lotus, który w F1 zadebiutował na początku zeszłego roku. Jednak Fin jest przekonany, że zarówno on jak i zespół muszą poczynić duży krok naprzód w 2012 roku.

„Wszystko idzie tak, jak Tony mówił mi kilka lat temu” – przyznał Kovalainen. „Kiedy po raz pierwszy spotkałem się z Mikiem i chłopakami, fabryka nadal była pusta i niewiele się działo, pomysł, jaki miałem był przekonywujący i wydawał się realistyczny i byliśmy w stanie go wypełniać razem dość dobrze. Nie myśleliśmy, że w ciągu dwóch lat zaczniemy wygrywać wyścigi. Z pewnością, musiało to się odbyć krok po kroku i do tej pory idzie nam zgodnie z planem. W zeszłym roku byliśmy młodym zespołem, w tym roku wciąż tacy byliśmy, jednak w przyszłym będziemy bardziej ustabilizowanym składem i musimy wskoczyć na kolejny poziom. Czuję, że jestem gotowy na każdy rodzaj wyzwania, jednak wciąż muszę iść naprzód. Nie mogę się tego doczekać i tutaj, w zespole czuję się komfortowo, to najważniejsza sprawa, wszyscy są zmotywowani”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.01.2017  Kovalainen kontaktował się z Williamsem w sprawie posady na sezon 2017
30.04.2015  Kovalainen: Byłem zbyt lojalny wobec Caterhama
29.08.2014  Heikki Kovalainen przetestował BMW M4 DTM
25.08.2014  Kovalainen przetestuje samochód DTM
29.04.2014  Kovalainen dołączy do Mercedesa?
Tagi:
Team Lotus
Kovalainen H.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 02.12.2011 13:31[!]
Na autoklub,pl było o tym od kilku dni. Mam nadzieje, że Heikki w przyszłości powalczy z Nimi o majstra! :))

P.S. Kosmos, wiem, ale kto by pomyślał, że Jenson Button zostanie mistrzem świata i poskromi "złote dziecko" McLarena. ;)
jpslotus72, 02.12.2011 14:04[!]
Kimi podciągnie Lotusa do czołówki i za rok-dwa będziemy mieli arcyciekawy duet Raikkonen - Kovalainen... :)
Zanim ktoś mnie znowu skieruje do psychiatry, powtórzę - :).
Ale byłoby ciekawie, nie?...

Tymczasem życzę Heikkiemu jeszcze większego progresu w Caterhamie. A przyszłość może przynieść takie niespodzianki, o jakich się "psychiatrom" nie śniło...
artur_fan_f1, 02.12.2011 15:13[!]
kurcze szkoda, że taki kierowca marnuje się w tak słabym zespole...
katinka, 02.12.2011 16:30[!]
Heikki to taki troche w F1 niedoceniany kierowca, a szkoda, bo nic mu nie brakuje, no moze troche tylko tej zacietosci na torze. Widac, ze ladnie zgral sie z zespolem, ma motywacje i jest tam szczesliwy. Moze Caterham to nie jest taka zla decyzja, to zespol, ktory poprawia sie z wyscigu na wyscig i trzymam za nich kciuki. Chcialabym, aby to z nimi Kovalainen osiagnal sukcesy i tego przesympatycznemu Finowi zycze :)
cravenciak, 02.12.2011 16:44[!]
artur, moim zdaniem się nie marnuje. Sezon 2011 był jednym z jego najlepszych, regularnie dojeżdżał tym bolidem dość wysoko (miejsca 16-13) i został doceniony przez dziennikarzy. Jestem daleki od bycia fanem Caterham F1 ale to jedyny zespół z trójki nowych, który ma poważne struktury i się rozwija, oni nie odejdą z F1 po kilku sezonach.
marla, 02.12.2011 18:18[!]
Heikki to jeden z moich ulubionych kierowców. A w tym sezonie zasłużył na uznanie. Był zdecydowanie najlepszym kierowcą z grona teamów jeżdżących bez KERS-u, bił na głowę Trulliego. Jeździł przytomnie i wyciągał max z Lotusa (Caterhama). Życzę mu jak najlepiej w przyszłych latach. :)
Kojag, 02.12.2011 21:00[!]
Doskonale wiemy, że Caterham będzie coraz mocniej współpracował z Red Bullem, a jak pokazuje przykład Force India, współpraca technologiczna z mocnym zespołem może spowodować naprawdę duży progres w krótkim czasie.
Busisko, 02.12.2011 21:44[!]
W McLarenie nie potrafił pokazać na co go stać. Dopiero w Lotusie wyszło szydło z worka.
Simi, 02.12.2011 22:16[!]
Kojaq - to prawda i dlatego liczę na taki sam progres Caterhama.
Kovalainen faktycznie wyglądał na niezbyt pewnego siebie w McLarenie i dlatego poległ. Teraz się to znacznie zmieniło i gdyby jego postawa w 2008 i 2009 była taka jak choćby w 2011, mógłby w Vodafone McLaren Mercedes zabawić na dłużej. Cóż, przynajmniej się czegoś nauczył i jeśli trafi na dobry bolid, może prezentować przyzwoite osiągi.
Kamikadze2000, 02.12.2011 23:02[!]
@Busisko - to nie tak, że nie potrafił. Po prostu nie miał czym tego zrobic. ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca