F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA wyjaśnia zakaz stosowania reaktywnego zawieszenia

Zdaniem FIA koncepcja Lotusa dawała nieregulaminowe korzyści aerodynamiczne.
Nataniel Piórkowski, 23 stycznia 2012, wyświetlenia: 3215<< | lista | T- | T+ | >>
FIA zakazała stosowania reaktywnego zawieszenia opracowanego przez zespół Lotus, ponieważ stało się jasne, że może on dawać nieregulaminowe korzyści aerodynamiczne.

W piątek Międzynarodowa Federacja Samochodowa wystosowała do wszystkich stajni notkę, w której poinformowała, że koncepcja opracowana przez inżynierów Lotusa i Ferrari stoi w sprzeczności z obowiązującymi regulaminami technicznymi, jeśli tylko służyłaby do poprawy osiągów aerodynamicznych samochodów.

Cała sytuacja była o tyle niejasna, że FIA zmieniła zdanie na temat systemu pomimo tego, że dokładnie rok wcześniej zaaprobowała ideę reaktywnego zawieszenia, opracowaną przez inżynierów Lotus Renault GP (obecnie Lotus F1 Team). Zatwierdzając pierwotną koncepcję Organ Zarządzający zdawał sobie sprawę z faktu, że będzie ona wykorzystywana jedynie do utrzymania optymalnego prześwitu samochodu.

Jednak po tym, jak konkurencyjne stajnie wyraziły zainteresowanie projektem i kierowały swe pytania do FIA po dostrzeżeniu systemu reaktywnego zawieszenia podczas testów młodych kierowców w Abu Zabi, Organ Zarządzający zadecydował się na głębszą analizę nowinki technicznej. FIA wykazała dzięki niej, że system opierał się na wydłużeniu podłużnicy zawieszenia i wykorzystywał niespotykane zaciski hamulców – a te zmiany pomagały poprawić stronę aerodynamiczną samochodu – przez co cały projekt stoi w sprzeczności z artykułem 3.15 Regulaminu Technicznego F1, który zakazuje stosowania ruchomych urządzeń poprawiających aerodynamikę, czy 10.2.3 który mówi o tym, że nie można dokonywać korekty systemu zawieszenia, gdy samochód jest w ruchu.

Pomimo tego, że Międzynarodowa Federacja Samochodowa uznała koncepcję za niezgodną z przepisami, zespoły mogą wciąż testować i dopasować swe projekty przed inaugurującym sezon Grand Prix Australii, ponieważ ostateczna decyzja w sprawie tego, czy są one zgodne z przepisami zawsze spoczywa na sędziach danego wyścigu. Taki scenariusz jest jednak bardzo mało prawdopodobny.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.01.2019  Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  F1 proponuje zakaz testów wyścigowych opon podczas piątkowych treningów
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
28.12.2018  Abiteboul: Musimy ustalić szczegóły limitów budżetowych
Tagi:
FIA
Lotus
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 23.01.2012 19:53[!]
Cytat :
Organ Zarządzający zadecydował się na głębszą analizę nowinki technicznej.
"I tu leży FIA pogrzebana" - parafrazując znane powiedzonko. To na jakiej podstawie wydano pierwotną zgodę - rzucali monetą czy wg humoru decydentów ("na piękne oczy")? Wydają na coś zgodę i dopiero po roku decydują się na "głębszą analizę"... To samo było z "dmuchanym dyfozorem" - najpierw żadnych zastrzeżeń i kiedy system pracował już w bolidach w trakcie sezonu, zaczęli się nad tym "głębiej" zastanawiać (dopiero po zakazie i następujących po nim protestach zespołów "odkryli", że "dmuchany dyfuzor" nie może być tak z dnia na dzień usunięty z bolidu, grozi to bowiem awariami silników - więc znowu zmienili decyzję).
Za co "eksperci" techniczni FIA biorą (grube zapewne) pieniądze? Jak można wydawać decyzje bez głębszej analizy sprawy? I później pretensje o to, że "laicy" narzekają na tę kompetentną i nieomylną organizację...
Przemysław, 23.01.2012 19:58[!]
Mogę tylko się domyślać jak mogła wyglądać ta "głębsza analiza"... http://www.gover....83_detail1-large.jpg
BlindWolf, 23.01.2012 20:00[!]
Po,, głębszej analizie,, wszyscy będą to mieli prócz Lotusa .
Mexi, 23.01.2012 20:06[!]
Dla mnie to właściwie jest odwrotnie niż FIA motywuje - na skutek działania systemu aerodynamika zachowuje się tak, jakby auto nie było poddawane żadnym siłom - czyli nie dochodzi do jej zmiany w trakcie przejazdu.
IceMan11, 23.01.2012 20:07[!]
@Mexi
no właśnie na skutek systemu, czyli nienormalnie :)
IceOne, 23.01.2012 22:24[!]
Wiec nie jest to jednoznaczny Ban tla tego systemu tylko dyrektywa ,na innym portalu znalazlem cos takiego-
1
''''o zgodności systemu z obowiązującymi zasadami zadecydują sędziowie podczas pierwszego wyścigu sezonu''''
2 Dyrektywa rozesłana do zespołów sugeruje, że wykorzystanie systemu może zostać potraktowane jako złamanie obowiązujących przepisów.

- jesli jakis zespol wogle go uzyje. Czytalem tez dzis na twiterku ,ze inzynierowie SF i Lotusa jakos bardzo sie nie przejeli ta opinia FIA. Czuje ,ze bedzie wesolo w Australii :))
patgaw, 24.01.2012 02:24[!]
Ciekawostka: F-duct nie wplywal na aero.
youzec, 24.01.2012 08:13[!]
"Organ Zarządzający"------hmmm ciekawe co jest organem zarządzającym organu zarządzającego......?
RY2N, 24.01.2012 10:19[!]
No właśnie cała FIA.
Regulamin jest jasny i oczywiste jest, że system powinien być zabroniony. Ale oninie wiedzieć czemu (chyba przez własną indolencję) rok temu zgadzają się zarówno na system sterowany gazem (dmuchany dyfuzor) jak i hamulcem (Lotus). Potem zaczyna się batalia i zespoły, które tego nie mają im tłumaczą, ze to sprzeczne z regulaminem a oni się przez rok miotają. Tzn. najpierw zakazują, potem to owołują. Tzn, wiedzą, że jest sprzeczne z regulaminem, ale dla "dobra sportu" nie zakazują wszystkiego od razu tylko stopniowo. Czekam tylko na wybuch trzeciej afery - z kierownicą i przednimi kołami które będą używane do sterowania aerodynamiką (układ kierowniczy to ostatni elemet którym steruje kierowca podczas wyścigu i który ma wpływa na aerodynamikę, co do którego FIA się jeszcze nie wypowiedziała)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca