F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Alonso najszybszy na zakończenie testów w Jerez

Rezultat Hiszpana może być jednak wynikiem jazdy z małą ilością paliwa.
Paweł Zając, 10 lutego 2012, wyświetlenia: 7739<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso okazał się najszybszy na zakończenie pierwsze tury zimowych testów w Jerez. Hiszpan nie może jednak zaliczyć tego dnia do udanych, gdyż problemy z elektryką znacznie uszczupliły program jego jazd.

Dobry wynik Ferrari może być jednak wynikiem przejazdu z małą ilością paliwa, szczególnie, że dyrektor techniczny ekipy z Maranello, Pat Fry, przyznał w trakcie testów, że zespół nie jest zadowolony z miejsca w jakim się znajduje.

Drugi w tabeli z czasami był Jean-Eric Vergne, który zaliczył bezproblemowy dzień dla Toro Rosso i znalazł się nieco ponad 7 dziesiątych za Ferrari. Problemy nie ominęły za to głównego zespołu Red Bulla. Vettel przejechał podczas porannej sesji zaledwie dwa okrążenia, a ostatecznie problemy z elektryką, pozwoliły na pokonanie jedynie 50 okrążeń. Mistrzom świata udało się jednak wykręcić czas gorszy zaledwie o 9 tysięcznych sekundy od Vergna.

Tuż za plecami Vettela znalazł się Hamilton, który stracił do Niemca niewiele ponad 3 setne sekundy, a jego dzisiejszy wynik nie odbiegał zbytnio od wczorajszego rezultatu. Romain Grosjean utrzymał mocną pozycję Lotusa i zakończył dzień na piątym miejscu, przed Kamuim Kobayashim. Program Saubera również został skrócony przez problemy z hydrauliką na dwie godziny przed końcem jazd, jednak mechanikom udało się naprawić bolid i Japończyk wrócił jeszcze na tor.

Ostatnim kierowcą, który zszedł poniżej 1 minuty i 20 sekund był Nico Hulkenberg, który dziś po raz pierwszy jeździł nowym bolidem. Niemiec miał pojawić się na torze już wczoraj, jednak poranny wypadek Bianchiego zmusił zespół do pozostania w garażu przez cały dzień. Ósmy był Senna, który, podobnie jak wczoraj, przejechał aż 125 okrążeń. Brazylijczyk dwukrotnie zatrzymywał się dziś na torze. Za pierwszym razem zespół sprawdzał spalanie i zabrakło paliwa, za drugim winowajcą okazała się drobna awaria. Ostatni był Trulli, dla którego również był to pierwszy dzień w nowym bolidzie. Wynik Włocha był jednak przeszło o 3 sekundy gorszy od rezultatu Alonso.

Testy grupowe w Andaluzji, dzień 4/4 - 10.02.2012, Jerez - 4,426 km
P. KierowcaNar.Zespół / bolidOp.Czas okr.StrataOdstępOkr.Km
1. Fernando AlonsoFerrari F20121:18,877--39172,614
2. Jean-Eric VergneToro Rosso Ferrari STR71:19,5970,7200,72080354,080
3. Sebastian VettelRed Bull Renault RB81:19,6060,7290,00950221,300
4. Lewis HamiltonMcLaren Mercedes MP4-271:19,6400,7630,03486380,636
5. Romain GrosjeanLotus Renault E201:19,7290,8520,08995420,470
6. Kamui KobayashiSauber Ferrari C311:19,8340,9570,10576336,376
7. Nico HulkenbergForce India Mercedes VJM051:19,9771,1000,14390398,340
8. Bruno SennaWilliams Renault FW341:20,1321,2550,155125553,250
9. Jarno TrulliCaterham Renault CT011:22,1983,3212,066117517,842
Wszystkie dni należące do tej serii testów: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4
Zdjęcia z testu  |  Kalendarz testów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.11.2018  Leclerc najszybszy drugiego dnia testów Pirelli w Abu Zabi
28.11.2018  Leclerc na czele po czterech godzinach drugiego dnia testów
27.11.2018  Vettel na czele tabeli pierwszego dnia testów w Abu Zabi
27.11.2018  Bottas najszybszy w porannej wtorkowej sesji testów ogumienia
23.11.2018  Raikkonen weźmie udział w testach opon wspólnie z Sauberem
Tagi:
Testy
Alonso F.
Jerez

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Simi, 10.02.2012 19:47[!]
SirKamil - okay, okay, spokojnie.

phildoon - taa... ;):)
SirKamil, 10.02.2012 19:57[!]
Cała twoja chybotliwa argumentacja opiera się na tym, że "eksperci" źle ocenili Brawna... co jest bzdurą. I teoria wali się jak domek z kart. Brawn był chwalony za stabilność i prędkość w szybkich zakrętach od początku. Powątpiewano jedynie w skalę jego przewagi nad konkurencją a i to przez chwile... jeśli mówimy o ekspertach, nie "ekspertach".
robertunio, 10.02.2012 19:59[!]
W 2009 wiekszosc mowila (pisala) ze Brawn GP jezdzi szybko na testach bo szuka sponsorow. Do marca jeszcze uklad moze sie zmienic ale gdyby sezon zaczynal sie teraz to Lotus vs RedBull bez watpienia.
Xjumpaytech, 10.02.2012 20:14[!]
Moja "chybotliwa" argumentacja opiera się na obserwacjach wielu sezonów. Brawn natomiast został podany w ripoście na Twój kiepski argument o nie pomyleniu się przy RBR w 2009.
Twierdzisz, że moja teoria jest zła opierając się o wypowiedzi kierowcy i ekspertów w momencie kiedy ja mogę podeprzeć ją tym samym. Zresztą cała ta dyskusja udowadnia, że mam większą rację skoro jest tyle spierania się o opinie. Testy to testy, a sezon to co innego. Większość zespołów podczas pierwszych testów sprawdza jedynie na czym stoi i próbują zrozumieć bolid. Można mówić jedynie o formie zespołu na testach (co też jest niemiarodajne - każdy jeździ wg innego programu i innym obciążeniem), ale mówienie o tym, że zespół jest mocny jest już jedynie przypuszczeniem.
A na dokładkę poparcie testy/wyniki:
http://www.f1wm.p...zon=2009&dzial=1
http://www.f1wm.p...zon=2010&dzial=1
http://www.f1wm.p...zon=2011&dzial=1
IceMan11, 10.02.2012 20:39[!]
@Xjumpaytech
Jeżeli chodzi o Brawn'a to pamiętam jak dziś wypowiedzi szefów, że Brawn GP ma ogromną przewagę.
Nie zgadzaliśmy się my - kibice. To pamiętam. Ja też sądziłem, że jeżdżą na tych testach dla kasy, ale się myliłem, więc teraz wolę ufać ludziom obserwującym zachowanie aut na żywo. Te na chwilę obecną prezentują się tak, że: 1. RBR, 2. Lotus, 3. McLaren.
Żeby było ciekawiej. Vettel powiedział, że Lotus jest w tej chwili nawet szybszy od nich (RBR) i jest zdumiony ich osiągami na długich przejazdach.
Hulkenberg powiada, że mają niesamowitą przyczepność. Rosberg (Keke) uważa, że Lotus jest tuż za RBR, a Webber jest zdumiony jaki czas osiągnął Romain. Dodając przy tym, że trzeba będzie uważać na Raikkonena.
SirKamil, 10.02.2012 20:45[!]
Cytat :
Moja "chybotliwa" argumentacja opiera się na obserwacjach wielu sezonów.


Oczywisty błąd, już kolejny kardynalny, jeden z bardzo wielu w twoim wykonaniu. Formuła instytucji testów ewoluowała tak znacznie względem niedawnych jeszcze czasów, że "historyczna" wiedzą (ekhm... umówmy się, że faktycznie obserwowałeś te sezony...) jest nieaktualna.

Już nawet można pominąć, że te "na dokładkę poparcie" jest delikatnie mówiąc sUabeeee i ma się jak rum do rumaka, gdy mówimy o obserwacjach specjalistów i ich wnioskach na temat jakości danego samochodu- trakcji, konsystencji wyników, stabilności hamowania, zachowania w szybkich i wolnych zakrętach.

Powiedzmy sobie to wprost- pisanie, że "to jedynie przypuszczenie" w opozycji do kierowców i dziennikarzy obecnych na torze, bo pan Xjumpaytech lepiej wie jest nawet nawet zabawne.
Xjumpaytech, 10.02.2012 21:06[!]
Po pierwsze co ma formuła testów do wyników sezonu? Po drugie sam Brawn twierdził, że wątpił w to, że czasy reszty są słabsze, a Mercedes wątpił, że w ogóle udało się im takie uzyskać w czasie symulacji. Po trzecie cały czas gadasz o tym samym i ciągle nie możesz zrozumieć. Lotus jest mocny NA TĘ CHWILĘ. To, że będzie mocny w sezonie to JEDYNIE PRZYPUSZCZENIA. Do Australii mamy 36 DNI. Więc wreszcie skończ gadać na mnie, a zajmij się tematem, zwolnij trochę zasobów, a może zrozumiesz. Jak nie to trudno, nie będę tłumaczył w nieskończoność.

IceMan11
Jasne, też mam Internet i też to czytałem. Z tym, że oni mówią w czasie teraźniejszym. Zrobił na nich wrażenie, ale to nie znaczy, że Lotus będzie mocny. Sam przecież wiesz, co mówił Newey kilka dni temu.
IceMan11, 10.02.2012 21:17[!]
@Xjumpaytech
A ja piszę w czasie teraźniejszym ;)
dycjusz, 10.02.2012 21:18[!]
IceMan11, Xjumpaytech, SirKamil wymieńcie sie może adresami, albo poglądami na PW.. Nie koniecznie każdy chce czytać wasze "wymiany zdań"...
SirKamil, 10.02.2012 21:26[!]
Cytat :
Lotus jest mocny NA TĘ CHWILĘ.

Bingo. To teraz cofnij się do postu IceMana w odniesieniu do którego zacząłeś się rozwodzić o powiązaniach sezonu z testami i zobacz co on napisał.
Xjumpaytech, 10.02.2012 21:31[!]
@SirKamil
Tak, a teraz sprawdź co napisałem w moim drugim poście "Tylko" jest tam słowem kluczowym i dalej "a ludzie się tym podniecają". Tutaj nie ma się czym podniecać, bo to są TYLKO testy. Natomiast Ty dalej mówiłeś o tym, że RBR był mocny w sezonie i to wszystko przewidzieli eksperci.
Falarek, 10.02.2012 22:11[!]
Mimo wszytko bardziej miarodajne będą testy w Barcelonie. Tutaj z racji pierwszych jazd nowymi samochodami trudno oczekiwać aby wszyscy jeździli od razu na maks możliwości samochodów. Inna sprawa ze Barcelona jest bardziej wymagająca co do aero więc tam będzie prawdziwy sprawdzian nowych maszyn.
IceOne, 10.02.2012 23:26[!]
Ja tak miedzy wymiana Waszych ciosow :)--- odnosnie Lotusa , taka mala informacja. Mam znajomego , ktory jest analitykiem w jednej z wiekszych firm zajmujacych sie zakladami sportowymi , specjalizuje sie chlopak w ocenie rynku F1. Troche sam jestem zdziwiony ,ale oni tych ludzi z ulicy nie lapia ,i maja odpowiedzialnych pracownikow--- i o dziwo - Lotus wsrod rzeszy ''klik and bet '' rosnie w sile niewiarygodnie. Sa tez jakies ''szepty'' o rewolucyjnej podlosze ,ktora pozwolila na zachwanie malo ''wycietych'' sidepodow - ktore mialy byc pieta Achillesowa Lotusa - tymczasem nie sa- pewien znany dzienikarz uwazal ze tak bedzie, ze bolid jest za molo okrojony. No ale gdzie lezy prawda to sie okaze za niedlugo , ja stawiam ze Lotus bedzie MOCNY.Warto zobaczyc co sie dzieje w zakladach o tytul MS dla Kimiego , zadziwiajace , od 55/1 zeszlo do 14/1 .Akurat ci gosie pieniadze zadko przegrywaja wiec chyba cos w tym jest .
cravenciak, 11.02.2012 02:29[!]
W zeszłym roku też opinie obserwatorów się sprawdziły, długo mówiono jak stabilne były RB7 i R31, i że dobrze radzą sobie na szybkich zakrętach.

PS. W 2009 Kubek przypadkiem nie ostrzegał przed Brawn GP?
rvs, 11.02.2012 09:48[!]
@cravenciak

W 2009 Kubica powiedział, że jakby miał stawiać u bukmachera, to postawiłby na Jensona - z kubicowską stawką, można było zostać multimilionerem wtedy, bo przed sezonem kurs wynosił bodaj 41:1!!
Anderis, 11.02.2012 14:56[!]
Opinie się raz sprawdzają, raz nie. Z testów można wywnioskować COŚ, ale nie można wszystkiego. A to że i nawet teraz ktoś mógłby mieć faktycznie przewagę nad rywalami, nie oznacza, że utrzyma się ona do początku sezonu: patrz zeszły sezon i McLaren, który zrobił olbrzymi postęp między testami a pierwszym wyścigiem.

Pamiętam, że sezon 2009 sam przewidziałem lepiej, niż np. Alonso.

Ogólnie zdarza się, że i eksperci między sobą mają duże różnice zdań. I czasem też się mylą. Przed 2011 większość z nich pisała o szybkim Williamsie i Toro Rosso (które w sezon weszło dość słabo, potem się poprawili). Zwracano uwagę na stabilność FW33, co kompletnie nie miało odzwierciedlenia w sezonie. Przed 2009 ogólnie przewidywano mocne Ferrari i BMW. W 2008 BMW nie wyglądało natomiast najlepiej. Inne rzeczy się sprawdzały np. słabość McLarena i Renault przed 2009, siła Brawna i Red Bulla w tym samym roku, czy praktycznie cały układ stawki w 2010 roku.

Przychylałbym się do zdania, że "nie ma czym się podniecać", aczkolwiek nie można też zupełnie ignorować tego, co się na testach dzieje.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca