F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Mocowanie silnika problemem Lotusa?

Gary Anderson podejrzewa, że cała sytuacja nie jest wcale tak banalna.
Nataniel Piórkowski, 21 lutego 2012, wyświetlenia: 4694<< | lista | T- | T+ | >>
Korespondent techniczny magazynu Autosport – Gary Anderson podejrzewa, że mocowanie silnika może stać za decyzją Lotusa o całkowitym opuszczeniu pierwszej tury testów w Barcelonie.

Brytyjski zespół odrzucił wieczorem możliwość kontynuowania jazd z podwoziem numer 1, które miało zastąpić to używane przez bardzo krótki czas na torze Catalunya. „Dlaczego problem ten nie pojawił się w Jerez? Obciążenia aerodynamiczne na torze Catalunya są znacznie większe niż tam. Czytając między wierszami powiedziałbym, że sprawa dotyczy czegoś związanego z mocowaniem silnika, aniżeli z przednim zawieszeniem. Fakt, że Lotus wycofał się za całego testu, zamiast po prostu wysłać zawieszenie do fabryki, poprawić i ponownie pojawić się w tym tygodniu na torze sugeruje, że to poważny problem”.

„Testy w Jerez sugerują, że w używanym tam podwoziu również doszło do jakiegoś drobnego przemieszczenia, ale nie było to coś, co mogło spowodować wielki problem, ponieważ występują tam niższe obciążania. Ostatniego dnia Lotus nie był już taki szybki, więc może doszło do jakiegoś pogorszenia. Barcelona to jednak zupełnie inna liga. W przeszłości na prostej startowej występowało bardzo zdradliwe wybrzuszenie, więc jest możliwe, że to tam pojawił się problem. Ewentualnie mogło do niego dojść także w bardzo długim zakręcie nr 3, gdzie na podwozie działa ogromny nacisk skrętny”.

Anderson podejrzewa, że winne całej sytuacji są wkładki montowane wewnątrz obudowy z włókna węglowego. Brytyjczyk sądzi jednak, że aby kompletnie rozwiązać problem, konieczna będzie budowa nowego podwozia. „To rodzaj rzeczy, który można najlepiej naprawić w kontrolowanym środowisku fabryki. Ale możesz to zrobić w jeden dzień, więc jeśli nie są w stanie pojawić się na torze w tym tygodniu to sugeruje, że być może trzeba będzie zrobić coś więcej, niż tylko wstrzyknąć klej i umieścić w nim łączniki. Może być to więc bardziej skomplikowany problem i być może trzeba będzie nawet zbudować nowe podwozie. Podwozie nr 3 jest prawdopodobnie przygotowane na Melbourne i może być na etapie produkcji, w którym można jeszcze wprowadzić poprawkę” – przyznał Brytyjczyk, choć jednocześnie nie chciał wykluczać żadnych innych scenariuszy.

„Specyfikacja silnika i pozycja jego montażu nie zostały zmienione, bo zespół od dłuższego czasu korzysta z jednostek Renault więc wątpię, że jest to błąd w projektowaniu. Problem ten nie ma dużego przełożenia na bezpieczeństwo, ale jeśli samochód zachowuje się dziwnie – a tak mówił Romain Grosjean, to może być już tylko gorzej. To dość skomplikowany problem do sprawdzenia, więc śledzenie rozwoju wydarzeń będzie bardzo interesujące”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
lukmack, 21.02.2012 21:31[!]
nieciekawie mam nadzieje że to nie zaważy na ich formie aczkolwiek myślę że mają jakiegoś asa w rękawie. Może sie troche sparzyli na przednim wydechu ale to pokazało inne podejście inżynierów z Enstone, a teraz obecność Kimiego w tej "rodzinie" jest napewno dla nich budująca i chcą udowodnić swoje możliwości.
Karol26, 21.02.2012 21:38[!]
Wydaje mi się, że gość za bardzo dramatyzuje :) Dadzą radę :)
Adakar, 21.02.2012 22:22[!]
@Karol26
powiedz to Ericowi, mając w pamięci zeszły sezon i rurki po bokach ...
jpslotus72, 21.02.2012 22:26[!]
Wycofanie się z całej sesji na tym etapie rzeczywiście sugeruje, że problem nie jest banalny. Cóż, nie ma co mędrkować bez konkretnych informacji ("Anderson podejrzewa"). Można się jednak zgodzić co do tego stwierdzenia:
Cytat :
śledzenie rozwoju wydarzeń będzie bardzo interesujące
SirKamil, 21.02.2012 23:52[!]
Bo przy monokoku nie ma banalnych awarii z punktu widzenia czasu. Wszystko wymaga zaangażowania infrastruktury fabrycznej i swojej porcji roboczogodzin nawet, jeśli usterka wydaje się pierdołą.
Adakar, 22.02.2012 11:12[!]
No big deal. Small problem. - Romain
Godzinę później:
Guys, pack it up, we go back to Enstone. God, we f***ed up so badly. Second year in a row ! - Eric
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca