F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Valtteri Bottas stracił wsparcie wieloletniego sponsora

09.01.2019

Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent

Ocon: Racing Point zniweluje stratę do czołowej trójki

Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019

Sirotkin zostanie drugim kierowcą rozwojowym Ferrari?

Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?

08.01.2019

Laurent Mekies faworytem do objęcia posady dyrektora technicznego Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA analizuje legalność tylnego skrzydła Mercedesa

Nie można wykluczyć, że Lotus i Red Bull oprotestują kontrowersyjny element bolidu F1 W03.
Nataniel Piórkowski, 17 marca 2012, wyświetlenia: 4363<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull Racing i Lotus poprosiły FIA o ponowne przeanalizowanie legalności kontrowersyjnego tylnego skrzydła w bolidach Mercedesa. Źródła nie wykluczają nawet złożenia oficjalnego protestu w tej sprawie.

Podczas weekendu w Australii, Mercedes używa innowacyjnej koncepcji systemu DRS połączonego z kanałem F, którego wloty umieszczone są po bokach tylnego skrzydła zaraz pod górną lotką. Oficjalnie ma to pomóc w zwiększeniu prędkości na prostych, jednak niektórzy sugerują, że powietrze może trafiać do dyfuzora lub nawet przedniego skrzydła.

Co zrozumiałe, konkurencyjne stajnie są zaniepokojone taką sytuacją, czego dowodem może być fakt, że przed rozpoczęciem sobotniego treningu, przedstawiciele Lotusa i Red Bulla odbyli rozmowę z Charliem Whitingiem.

Żaden ze wspomnianych wyżej zespołów nie chciał komentować tego spotkania, jednak źródła sugerują, że sprawa obraca się wokół zapisu 3.15 i 1.18 Regulaminu Technicznego Formuły 1.

Pierwszy artykuł mówi o tym, że każdy obsługiwany przez kierowcę system poprawiający właściwości aerodynamiczne, jest zakazany. Drugi zawiera w sobie specyfikację i komponenty elementów składowych DRS, a Lotus i Red Bull twierdzą, że nie ma w nich zapisu pozwalającego na używanie innowacyjnego kanału F Mercedesa. W czwartek Whiting przyznał jednak, że system z bolidów Srebrnych Strzał jest w pełni pasywny, a co za tym idzie – zgodny z regulaminem.

Możliwe, że Brytyjczyk wyda specjalny dokument wyjaśniający tę kwestię, podobnie jak uczynił na początku roku zakazując używania reaktywnego zawieszenia Lotusa argumentując, iż gwarantowało ono niezgodne z przepisami korzyści aerodynamiczne. Z drugiej strony, jeśli Whiting twardo będzie obstawał przy tym, że tylne skrzydło Mercedesa stoi w zgodzie z przepisami, Red Bull i Lotus będą mogły oficjalnie oprotestować newralgiczny element konstrukcji Mercedesa po zakończeniu kwalifikacji do Grand Prix Australii.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Mercedes
Lotus
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
adamo342, 17.03.2012 10:39[!]
żeby nie było tak jak z Brabhamem w 1978 roku wygrali jeden wyścig bo stworzyli rozwiązanie które podniosło konkurencyjność samochodu a po wyścigu został zakazany
sneer, 17.03.2012 12:05[!]
Hehe, Ross znow coś wymyślił a inni psioczą. Mam Merca w GPM, wara FIA od jego systemów ;)
IceMan11, 17.03.2012 14:05[!]
@sneer
To w Mercu są dwaj Rossowie?
sneer, 17.03.2012 15:05[!]
Nie, trzy Rosy.
TheSlimShady, 17.03.2012 15:57[!]
Jak FiA zdelegalizuje ten system, to wtedy będzie afera. Ostatnio zachowują się jak baba z okresem, nie mogą się zdecydować i drażnią wszystkich.
MairJ23, 17.03.2012 19:34[!]
@Z3RO niesportowa ?
Kolego zasady to zasady a FIA jest od tego zeby te zasady regulowac i egzekwowac.. nie widze nic niesportowego w doszukiwaniu sie nielegalnosci niektorych rozwiazan.
Sport... kto to powiedzial ze F1 to sport ? to biznes - wiec tak jak Apple czy Samsung idzie do sadu aby walczyc o swoje tak i zespoly w F1 maja do tego prawo a tym sadem jest FIA !
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca