F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

17.01.2018

Magnussen: Haas podąża drogą Force India

Mansell: Williams może poradzić sobie z niedoświadczonym składem kierowców

Chandhok: Kubica otrzymał wystarczająco dużo szans, by pokazać swoje możliwości

Salo: Williams postawił na kierowców głodnych sukcesów

Marchionne: Nowy bolid Ferrari może być potworem

Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Karthikeyan krytykuje zachowanie Vettela po Grand Prix Malezji

Niemieckie media sądzą, że kierowca Red Bulla mógł podpaść swoim zachowaniem FIA.
Mateusz Szymkiewicz, 28 marca 2012, wyświetlenia: 3993<< | lista | T- | T+ | >>
Narain Karthikeyan skrytykował zachowanie Sebastiana Vettela podczas Grand Prix Malezji.

Podczas 47 okrążenia wyścigu na torze Sepnag w Malezji, doszło do kontaktu pomiędzy Karthikeyanem a Vettelem, w wyniku czego w bolidzie Niemca uszkodzeniu uległa tylna opona, a Hindus otrzymał karę doliczenia 20 sekund do końcowego rezultatu. Po wyścigu dwukrotny mistrz świata zwyzywał 35-latka od „ogórków” i „idiotów”.

„Dla mistrza świata powiedzenie takich rzeczy jest naprawdę haniebne” – stwierdził Narain Karthikeyan w rozmowie z Hindustan Times. „To naprawdę nieprofesjonalne. Kierowca, który osiągnął tak wiele, wyrzucił z siebie frustrację tylko dlatego, że przechodzi ciężki rok, co jest naprawdę smutne. Po sportowcu takiego formatu nie oczekuje się zachowań płaczącego dzieciaka”.

Postawy kierowcy HRT bronił Nico Hulkenberg: „Słyszałem o tym co się stało i widziałem to w telewizji. Z tego co zauważyłem, to nie była wina Naraina. Tak naprawdę nie rozumiem, dlaczego Vettel powiedział to wszystko. Myślę, że był wtedy pod wpływem emocji. Stracił punkty, co było frustrujące dla niego i dla zespołu. Koniec końców, jesteśmy tylko ludźmi i czasem działamy pod wpływem emocji”.

Z kolei według Kolner Express, Die Welt i Express Bild, pokazując Karthikeyanowi środkowy palec podczas wyścigu, a następnie go obrażając, Vettel naruszył niektóre zasady ustanowione przez FIA. Zapytany o to, jakie kary grożą kierowcy Red Bulla, były kierowca F1 – Marc Surer odpowiedział: „Grozi mu ostrzeżenie lub nawet anulowanie superlicencji. Naruszył kodeks dobrego zachowania. Podpisujesz go kiedy dostajesz superlicencję i wtedy musisz się odpowiednio zachowywać”.

Źródło: planet-f1.com, onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.12.2015  Karthikeyan wątpi w powrót GP Indii do kalendarza F1
16.10.2013  Chandhok, Karthikeyan i Whincup wystartują w RoC
04.04.2013  Karthikeyan wystartuje również podczas rundy Auto GP w Maroku
21.03.2013  Narain Karthikeyan wystartuje w pierwszej rundzie Auto GP
09.02.2013  Karthikeyan negocjuje posadę w Force India?
Tagi:
Karthikeyan N.
Vettel S.
Hulkenberg N.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
marios76, 28.03.2012 22:38[!]
@mat_eyo i tym oto podsumowaniem zakończmy tą dyskusję:)
Grunt mu się pod nogami pali, więc ponoszą nerwy. Lauda mówił, że Vettel jest w stanie pobić rekordy Schumachera. Lauda mówił, Vettel jeździ, ale Newey nie zrobił i nic z tego nie wyjdzie. To frustrujące. To jak się wypowiedział i co zrobił dobrze o nim nie świadczy. Ale pamiętam jak Senna dał w pysk Irvinowi... :) Ale tamtych komentarzy nie czytałem :D
Niemieckie media... tak spisek i przez FIA nie zdobędzie tytułu! Żałosne!
MairJ23, 28.03.2012 22:40[!]
@marios76 niemcy przez FIA nie wygraja EURO w tym roku hehehe

zawsze jest na co zwalic :)
modlicha, 28.03.2012 23:34[!]
Zastanawiam się nad ludźmi którzy oglądają powtórki i nie rozumieją tego co zaszło.
Szczerze mówiąc rację mają Ci którzy mówią kierowca dublowany ma maksymalnie ułatwić dublowanie, zjechać z optymalnej linii w miarę możliwości, ale jednocześnie szybszy kierowca musi sobie zdawać sprawę że ten wolniejszy bolid nie ma możliwości rozpłynąć się w powietrzu. To nie "ghost" którego się włączało czasem w grach komputerowych.

Dużo do sprawy wnosi onboard z bolidu Vettela . Widać tam, że za Kartikeyanem był wcześniej jeszcze jeden bolid który go dublował. Więc po pierwsze w tym momencie na pewno nie widział jeszcze bolidu Vettela. Hindus umożliwia dublowanie drugiemu bolidowi do tego stopnia że w zakręcie go wyrzuca i łapie lewą stroną pobocze. Vettel zbliża się bardzo szybko widać ogromną różnice w przyczepności, ale HRT jest już w takiej pozycji w zakręcie że Kartikeyan nie ma możliwości zobaczyć Vettela w lusterkach. W dodatku koncentruje się na tym że jest już kołami na poboczu i chce wyprowadzić bolid. Z tego powodu też odbił za bardzo w prawo.
Vettel za to popełnił tu dwa błędy. Po pierwsze - tuman kurzu jaki na chwilkę wzniecił Kartikeyan powinien zapalić światełko ostrzegawcze w głowie niemca. Po drugie nigdy nie zrozumiem dlaczego odbił w lewo ta szybko, w dodatku patrząc w lusterko więc widział że HRT jest bliziutko. Chciał wystraszyć Hindusa? Coś udowodnić? Na pewno w tym momencie miał taką przyczepność że nie musiał aż tak szybko szukać optymalnej linii jazdy.
Oczywiście prawo jest po jego stronie, więc wina Kartikeyana. Ale czy do końca..czy nie doszło tu czasem coś co się nazywa butą lub poczuciem wyższości...no i Vettel się sparzył. Więc nie dziwię się że frustracja sięgnęła zenitu.
villy, 29.03.2012 01:11[!]
Jesli chodzi o moje zdanie. Przede wszystkim nie lubie Vettela. Nienawidze to jest kiepskie okreslenie, bo zeby kogos nienawidzic to trzeba znac lepiej niz tylko z ekranu telewizora. Co do incydentu moim zdaniem wina lezy po stronie Karthikeyana. Vettel sie zachowal brzydko pozniej. Ale zeby od razu mowic o odebraniu superlicencji za to?? Panu Surerowi to chyba cos sie pomylilo. Ok, jesli naruszyl jakies przepisy to trzeba go ukarac, ale bez przesady.
michael85, 29.03.2012 07:26[!]
Nie cierpię tych kierowców z republik bananowych. Nie dość że są kiepscy to jeszcze po wykonaniu jakiś "nadprzyrodzonych manewrów" wmawiają wszystkim, że to nie ich wina. Dla mnie ten cały Karthikeyan jest ogórkiem i pajacem. Pamietam jego jazdy w Jordanie. 3 okrążenia i "bączek" znów 3 okrążenia, "bączek" i tak cały wyścig. Porażka jakich mało. Wstyd że coś takiego jeździ w F1.
Adakar, 29.03.2012 08:27[!]
@villy @michael85

Czy Wy nie widzicie manewru Sebastiana tuż po "wyprzedzeniu" (zrównaniu) się z Narainem ?
Momentalnie zajeżdża mu drogę. HRT po wyjściu z zakrętu jechało przy krawędzi toru. Seba brał go z prawej i chciał ZBYT szybko powrócić na racing line -> bo gonił Lewisa.

Finito. Wina jest w 80% po stronie Seby, jeśli nie 90%. Narain nie mógł przecież WYPAROWAĆ (!)
Gdyby Seba ułamek sekundy później zjechał na lewo, nic by nie było. David Coulthard powiedział że było to "lightest touch as possible" ale wystarczyło do przebicia opony. I większość osób staje nie "po stronie Naraina", ale w jego obronie przed mega team'em jak RBR.

Horner też ma nieco racji, że to kierowca dublowany ma obowiązek ustąpienia drogi, tym bardziej, że HRT są mocno off-the-pace. Ale nie usprawiedliwia to w jakikolwiek sposób braku uwagi/ostrożności, ze strony dublującego.

Winnym jest Seba, który chciał za szybko i za dużo. Tak samo jak winny jest Jenson, który też chciał za dużo za szybko, a do tego wpadł w lekki poślizg. Narain był w złym miejscu i złym czasie ;)

Nie można powiedzieć żeby jechał słaby wyścig -> to on się znalazł na 10 miejscu przed czerwoną flagą. Co więcej, HRT wyrobiło 107% tempa kwalifikacyjnego, nie musiało błagać i płaszczyć się przed sędziami FIA, obaj kierowcy mają super licencję, więc mieli pełne prawo do uczestnictwa w wyścigu. Period.


PS.
Jeśli Seba chce się zemścić, to niech "zniszczy" jeden komplet miękkich opon już w Q1 i niech wykręci super czas, który mocno podbije poprzeczkę 107% w Chinach i Bahrainie.
adnowseb, 29.03.2012 08:29[!]
To co pisałem cały rok o Vettelu ,potwierdzają równiez kierowcy F1.
Dobrze jednak oceniłem'' sezonowca''Vettela.
Vettel dawaj bo do pokonania siedem tytułów:)).
Narian zaliczył najlepszy wyścig ,a jakiś furiat mu go zniszczył i jeszcze go obrazał
Edit :
@Adakar Popieram.
Kamikadze2000, 29.03.2012 09:28[!]
@andy - jakoś nie został ukarany po obrażeniu Felipe, Pastora i SĘDZIÓW!!! ;]

@IceMan11 - tu przede wszystkim w grę wchodzi niechęc do Sebastiana. I taka jest prawda. ;/
michael85, 29.03.2012 13:07[!]
@Adakar

Z tą zemstą to dobre ;)
Aeromis, 29.03.2012 14:01[!]
@Kamikadze2000
Cytat :
tu przede wszystkim w grę wchodzi niechęc do Sebastiana. I taka jest prawda. ;/

Mylisz się.
To kogo lubię nie ma znaczenia gdy piszę o tym co zobaczyłem. Zauważ, że klarownych kontrargumentów stojących po stronie Sebastiana w sumie brak. Wiesz o co chodzi na prawdę? O to, że KAR dostał karę niesłusznie i w dodatku VET go zaczął obrażać w szczeniacki sposób.
MairJ23, 29.03.2012 16:51[!]
@Aeromis @Kamikadze2000 musze sie zgodzic z Aeromis - ja nie darze niechecia kierowcow... oceniam ich wszystkich w taki sam sposob i nie jestem jednoznacznei stwierdzic ze wine ponosi tam Narain i za tym ciosem ide. Wiec jak ja czy wiele innych ludzi ktorzy sa blizej wyscigow niz my - mowi to samo - ze Narain nie powinien tam kary dostac, ze Vettel ponosi tez pewna odpowiedzialnosc za cala sytuacje to tym bardziej nie mial prawa mowic takich rzeczy ani zachowywac sie jak sie zachowal - Sebastian ma problem z wlasciwa ocena sytuacji. Narain to nie Alguersuari ktory ma rozkazane zwiewac jak najdalej od Sebastianka na torze aby wujek Marko sie nie zdenerwowal i nie nakrzyczal na kierowce.
Jego ocena sytuacji podczas juz klasycznego zdarzenia z GP Turcji 2010 tez byla troche nie taka jak powinna byc - tez nie jest przeciez powiedziane kto tam do konca ponosi wine za ten incydent - wiec jak mozna byc takim oszolomem i bez weryfikacji czegokolwiek gestykulowac w taki sposob lub gadac potem bzdury na temat jakiegos kierowcy.
Kamikadze2000, 30.03.2012 08:37[!]
@Aeromis i @MairJ23 - nie pisałem o wszystkich, ale dla większości jest to pożywka do krytyki Vettela. Co do kary na KAR - zdziwiła mnie ta kara. Cóż,
NEO86, 31.03.2012 15:24[!]
Vettel zachował się bardzo po chamsku i wiele stracił w moich oczach. Wylazł z niego burak- jeszcze mu dużo brakuje do klasy mistrza. Jakoś Kubica po zderzeniu z Vettelem nie wyzywał Niemca od idiotów. Prawdziwy mistrz wie że takie rzeczy się zdarzają

michu_tarnow, 28.03.2012 17:46
No zachował się po hamsku vettel, ale to akurat wina karthikeyana. To, że ma najsłabszy bolid i jest najsłabszy to nie znaczy że ma psuć innym widowisko i wyścigi. Niech się zastanowi najpierw nad sobą jak się zachowuje, potem upomina innych

To że była to wina Karthikeyana i to że ma najsłabszy bolid nie znaczy że Vettel może go obrażać i wyzywać od idiotów
MairJ23, 31.03.2012 21:09[!]
@Kamikadze2000 wlasnie - mnie ta kara zdziwila takze. Ale co zrobic FIA wie lepiej :)
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca