F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

FIA ponownie zbada legalność tylnego skrzydła Mercedesa

BBC informuje, że co najmniej pięć zespołów uznaje innowacyjną koncepcję za nielegalną.
Nataniel Piórkowski, 2 kwietnia 2012, wyświetlenia: 3293<< | lista | T- | T+ | >>
Międzynarodowa Federacja przeanalizuje w tym tygodniu legalność tylnego skrzydła z bolidów Mercedesa, odpowiadając na ciągłe skargi na sposób działania kontrowersyjnego kanału F aktywowanego użyciem DRS.

Zdaniem BBC, co najmniej pięć zespołów uznało innowacyjne rozwiązanie za nielegalne, domagając się od organu zarządzającego jednoznacznego rozstrzygnięcia sporu, który nurtuje środowisko królowej sportów motorowych od inaugurującego sezon Grand Prix Australii, gdy okazało się, że system Mercedesa może dawać nawet pół sekundy zysku podczas każdego okrążenia kwalifikacyjnego.

Rozwiązanie Mercedesa zakłada wygaszenie tylnego skrzydła, skierowanie kanałami pochłoniętego powietrza do przedniej partii samochodu oraz wylot otworami w spodzie przedniego spojlera, co powoduje obniżenie jego efektywności na prostych, a w rezultacie znaczący wzrost prędkości.

Konkurencyjne ekipy uważają jednak, że koncepcja ta stanowi naruszenie artykułu 1.15 Regulaminu Technicznego Formuły 1, mówiącego o tym, że każdy system lub urządzenie poprawiające właściwości aerodynamiczne, a wymagające obsługi przez kierowcę w kokpicie, jest zakazane. Mercedes argumentuje jednak, że jego rozwiązanie nie stoi w sprzeczności z literą prawa, ponieważ do obsługi systemu wymagana jest wyłącznie aktywacja systemu DRS, czego nie zabraniają przepisy.

Źródło: bbc.co.uk
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.01.2019  Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
09.01.2019  Tost: Władze F1 powinny zredukować docisk bolidów o 40-50 procent
03.01.2019  Steiner: Rozmowy o przepisach na sezon 2021 toczą się zbyt wolno
24.12.2018  FIA zmodyfikowała przepisy o ustalaniu kolejności startowej
Tagi:
FIA
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
MairJ23, 02.04.2012 21:21[!]
@SirKamil no to co powiesz o wlocie powietrza na samym nosie bolidu ktory jest pasywny ale zmienia si ejego dzialanie w momencie kiedy kierowca skreca. Inny kierunek skrecania, inne dzialanie urzadzenia a aktywowane ono jest za pomoca kierownicy gdy kierowca skreca. To takie rozwiazania tez maja byc zakazane ?
SirKamil, 02.04.2012 21:24[!]
Te hiszpańskie wizualizacje były totalną bzdurą. Rola dziurek w nosie ogranicza się do chłodzenia, więc spudłowałeś.
MairJ23, 02.04.2012 21:46[!]
hiszpanskie wizualizacje ? - nie wiem o czym mowisz. Widzialem to na Speed TV i tlumaczyl Steven Machet. pozatym co ma byc tam chlodzone - platy na przednim skrzydle ?

@SirKamil a druga sprawa jest... nie traktuj wszystkich jak idiotow - czasami sie na tym przejedziesz.... zreszta musze sie przyznac ze nie interesuje mnie juz Twoja odpowiedz bo i tak bedzie arogancka.
akkim, 02.04.2012 21:49[!]
Czy legalne to, czy nie jest, to i tak porażka,
nie potrafią sami zbadać, zdemaskować ptaszka?
Nie, czekają na donosy i to z wyjaśnieniem,
budzi moją to odrazę i wręcz obrzydzenie.

Są tam ludzie przecież z wiedzą, zatem to brak chęci?
Tak nie sądzę ich to cieszy, że cyrk się im kręci,
brak tu woli przed sezonem czy też na początku,
co się stanie jak coś znajdą – będzie to w porządku.

Oczywiście, nikt nie przyzna: Powstała pomyłka,
przeczekają cały sezon to wszak dla nich chwilka,
w regulamin znów nabazgrzą - zrobią przepis nowy,
i zabronią „legalności”, po problemie, z głowy.

Ta taktyka już lat kilka pięknie się im sprawdza,
wyłgać się ze stanowiska to fatyga żadna,
po co mieszać się w zespoły, niech piszą na siebie,
im pasuje, bez roboty, posadka jak w niebie.
IceOne, 02.04.2012 21:55[!]
@MairJ23

Cos chyba zle zrozumiales? , dziora w ''nosie'' bolidu najprawdopodobniej sluzy do chlodzenia kokpitu , wygaszacz przedniego skrzydla to jest to:
http://www.youtub.../watch?v=eKUziKDe51A


A to chyba raczej mozna wlozyc miedzy ''bajki''
http://www.youtub.../watch?v=r6NiK46JTEU
xdomino996, 02.04.2012 21:57[!]
@IceOne Dokładnie to dla Lotusa jest nie fair bo gdyby wprowadzili to zawieszenie bez konsultacji z FIA to dziś mieli by może 2 PP (nie wiadomo ile to by dawało ale pewnie z 0.4 na luzie) ,a Mercedes stworzył sobie pasywny F-duct z DRS niby jest ok bo kierowca tego nie włącza ,ale no kur.. to może teraz wszyscy porobią sobie pasywne wyłączanie i włączanie różnych dziwnych rzeczy bo przecież według regulaminu to jest legalne....
@katinka Niby tak jest że Merc nic na tym nie zyskuje ,ale dzięki nim szybsi zawodnicy muszą tracić tempo bo blokują. Np taki RB wie ,że przez nich stracił możliwość walki o P1 i chcą takich rzeczy uniknąć. Druga sprawa że dopiero teraz w Chinach ten kanał F da sporą przewagę bo prosta jest pokaźna
michu_tarnow, 02.04.2012 22:07[!]
Jedno jest pewne. Jak zabronią mercowi używać tego rozwiązania to już się kompletnie stoczą
MairJ23, 02.04.2012 22:13[!]
@IceOne dokladnei chodzi o to drugie rozwiazanie ktore mowisz ze mozna wlozyc miedzy bajki.... ja musze znalezc gdzies material ktory przedstawial Steve Machet - i nie byl to Mercedes - chyba Sauber.
System natomiast dzialal na zasadzie takiej jak wlasnei pokazuje to wide nr 2

Bylem przekonany i nadal jestem ze takie rozwiazania stosowane sa przez wiekszosc ekip - nie tylko Mercedesa. Zreszta nie powolywal bym si ena ta wiadomosc gdyby to nie Steve Machet pokazywal. On jest swirniety na punkcie technologii w F1 (zreszta pracowal dla McLarena) tak samo jak Ted Kravitz.
Chyba ze ja o czyms nie wiem to prosze mnie wtedy oswiecic a nie traktowac jak jakiegos palanta jak to ma w zwyczaju sirkamil gdzie ja bym go Sir nie nazwal nigdy - trzeba sobei zasluzyc na takie tytuly !

@xdomino996 ale Ross Brawn kosultowal to wszystko z FIA i dlatego ten bolid jest tak zbudowany. Swoja droga nei raz FIa juz pozwalala na wdrozenie jakiejs technologii gdzie za chwile uznawala ja za nielegalna... wiec w tej kwestii jzu nic nie dziwi.
SirKamil, 02.04.2012 22:20[!]
Dopowiadaj sobie martyrologie i niestworzone historię na mój temat o robieniu z ludzi palantów dalej, nie podchwycę tandetnej prowokacji, wracając więc do tematu: dziurka w nosie służy do chłodzenia elektroniki na przodzie monokoku. Nie jest to żadne urządzenie aerodynamiczne. Zasilenie przedniego skrzydła znajduje się w tylnym skrzydle.

W-duct zasilany nosem, nie istnieje. Objaśnienia Macheta to jedynie wtórne rozwinięcie błędnych założeń pana hiszpana który to wymyślił i rozpowszechnił.

Cytat MairJ23 :
pozatym co ma byc tam chlodzone

np. coś takiego... http://www.formul.../2011/d12mal1824.jpg

Czy BMW Sauber F1.07 miał wg. ciebie "W duct"?
http://formula1.f...mw_sauber_f107_1.jpg
BAR z 2002 roku też? To pytania retoryczne.
http://www.f1fana...-carlo_2002_1024.jpg
sneer, 02.04.2012 22:45[!]
No to najwyższy czas pozbyć się Merca z GPM :)
Corvi78, 02.04.2012 23:03[!]
Niech podłączą ten system do przycisku podawania wody. Będą mogli go używać podczas wyścigu ile tylko będą chcieli a nie czekać do strefy i momentu wyprzedzania ;-)
SirKamil, 02.04.2012 23:23[!]
Corvi, dobre:) Właśnie w takim poziomie absurdu w praktyce, operujemy w tej sprawie. Za wykładnie regulaminu technicznego z ramienia FIA w starciu z zespołami odpowiada niestety idiota.
Aquos, 03.04.2012 08:29[!]
@Corvi78
Brawo, Twój pomysł bardzo mi się podoba :) Jest fajny i zabawny.

@SirKamil
Poziom absurdu jest jednak w tej sprawie w nieco innym miejscu. Rozwiązanie Mercedesa jest o tyle sprytne, że pozwala zupełnie inaczej definiować problem. Nie chodzi tu bowiem o to, jakim przyciskiem aktywowany jest kanał, a o to, że on aktywowany NIE jest. Sam kanał i otwory wlotowe są "aktywne" przez cały czas - nic się w nich nie otwiera, nie przestawia, nie zmienia. Działanie opiera się na zmianie "warunków zewnętrznych" - użycie DRS odsłania otwory wlotowe i umożliwia dostęp powietrza, ale nie ma tu sterowania samym kanałem jako takim. Przewrotne to, ale czyż to nie na przewrotności właśnie opierało się wiele genialnych pomysłów?
Jeśli FIA zakaże stosowania tego rozwiązania, to raczej ze względu na jego niezgodność z duchem regulaminu technicznego, a nie z jego literą.
SirKamil, 03.04.2012 11:33[!]
JA to doskonale rozumiem. Na poprzedniej stronie napisałem co może w takim razie urodzić się z tak nieporadnej wykładni jaką przedstawia FIA. Cała masa "aktywnych", bądź w innym ujęciu "pasywnych" urządzeń cały czas "aktywnych"a "tylko" odsłanianych innymi ruchomymi elementami... wahaczami, kolumną kierownicy, pedałami... tzw. "warunkami zewnętrznymi".
mbwrobel, 03.04.2012 21:33[!]
Mercedes:
Cytat :
Mercedes argumentuje jednak, że jego rozwiązanie nie stoi w sprzeczności z literą prawa, ponieważ do obsługi systemu wymagana jest wyłącznie aktywacja systemu DRS, czego nie zabraniają przepisy.

Lotus (możnaby napisać):
Cytat :
Lotus argumentuje jednak, że jego rozwiązanie nie stoi w sprzeczności z literą prawa, ponieważ do obsługi systemu wymagana jest wyłącznie aktywacja systemu hamulca zasadniczego, czego nie zabraniają przepisy.

Jeden legalny, a drugi zabroniony. Czy tylko mi to śmierdzi?
Aeromis, 03.04.2012 21:46[!]
@mbwrobel
Nie powinno śmierdzieć, FIA wyjaśnia zakaz stosowania reaktywnego zawieszenia w skrócie system nie był pasywny. U Merca jest inaczej zakładając, że wygląda to tak jak jest to znane.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca