F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari

09.12.2018

Williams: Zespół potrzebuje ducha walki Roberta Kubicy

08.12.2018

Hartley: Byłem przekonany, że mam wieloletni kontrakt na starty w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lotus przekłada powrót podwójnego DRS

Istnieje szansa, że system w ogóle nie zostanie użyty w tym roku.
Paweł Zając, 7 października 2012, wyświetlenia: 2065<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Lotus jest gotów przełożyć dalsze używanie podwójnego DRS, po tym jak nie udało mu się zmusić systemu do odpowiedniej pracy podczas GP Japonii.

Ekipa z Enstone wiązała spore nadzieje z rozwiązaniem zaprezentowanym na torze Hockenheim, gdyż może ono poprawiać prędkość na prostych.

System nie mógł jednak zostać użyty w Belgii z powodu złej pogody podczas treningów, a nie korzystano z niego również na Suzuce, gdyż zespół nadal nie był przekonany. Możliwe, że podwójny DRS w ogóle nie będzie używany w tym roku, gdyż Lotus na pewno nie będzie sprawdzał go w Korei, ponieważ woli skoncentrować się na nowych częściach. „Nie wydaje mi się, żeby przy układzie toru w Korei dawało to jakieś szczególne zyski, więc skoncentrujemy się na innych poprawkach” – powiedział Eric Boullier w rozmowie z magazynem Autorsport.

Francuz przyznał także, iż urządzenie może nie pojawić się w tym roku, gdyż ekipa nie potrafi zmusić systemu do powtarzalnej pracy i tym samym zapewnić kierowców, że nie stracą docisku w szybkim zakręcie. „Jeśli nadal tak będzie, to możemy go nie używać, gdyż póki co nie jesteśmy pewni jego pracy” – powiedział Francuz. „W dodatku będziemy musieli skupić się na poprawkach, które mają wyższy priorytet. Kwestia nie rozbija się o legalność, tylko o działanie. Nie używaliśmy go tutaj, ponieważ uważaliśmy, że zyski w wyścigu są niewystarczające”.

Pomimo tego, że system wykorzystywany przez Mercedesa będzie zakazany w przyszłym roku, to rozwiązanie Lotusa jest pasywne, a więc pozostaje legalne. Tym samym wszelka praca wykonana w tym roku może zaprocentować w przyszłym sezonie.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Boullier E.
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
x64, 07.10.2012 21:34[!]
A gdzie według nich zyski są wystarczające? Monza nie, Singapur nie, Korea nie. To gdzie?
IceMan11, 07.10.2012 21:38[!]
Właśnie! Przecież RBR przywózł na ten wyścig DDRS działający jak w Mercedesie.
Dosyć istotne info :)
Gie, 07.10.2012 21:41[!]
A pisałem gdzieś w maju że Lotus nie potrafi rozwijać samochodu to mnie lekko pisząc wyśmiano. Oni maja mocny początek i słabszy koniec. Jeśli nie wygrali w pierwszej części sezonu kiedy byli bardzo mocni to już nie wygrają.
IceMan11, 07.10.2012 22:11[!]
Zastanawia mnie dlaczego nie testuje tego Groźny. Gość tak jedzie o marchewkę, a Raikkonen tylko traci czas podczas treningów.
Aeromis, 07.10.2012 22:12[!]
Mercedes też ma pasywny DDRS, tyle że działa inaczej.

@Gie
Nie Ciebie jednego ;) Póki co odwlekają swoja konstrukcję DDRS tak jak za czasów Renault F-duct.

@IceMan11
Ta sama stara polityka co z F-duct, którego Pietrov też nie testował.
IceMan11, 07.10.2012 22:16[!]
@Aeromis
Tak, ale wcześniej nie mieli, a takowy chyba przywiózł RBR. Nie wiem jakie Vmax mieli kierowcy na końcu głównej prostej, ale podczas okrążenia dającego Sebie PP miał tam 316km/h! Wczoraj tak patrzyłem (jak zawsze) na okrążenie zdobywcy PP i się zdziwiłem. Oglądam dzisiaj rano SKY, a tam mechanicy Byków zasłaniają calutki tył bolidu i okazuje się, że mają DDRS.

@Aeromis
No widać nie za dużo zmienili swoje myślenie. Ale Kubica o MŚ nie walczył, więc jeszcze jakoś można to zrozumieć, a Raikkonen (mimo, że szanse ma małe) to jednak walczy, więc trzeba gościowi pomagać jak się da, a nie jeszcze go przytłaczać "niepewnymi" nowinkami.
Carolius, 07.10.2012 22:46[!]
Lotus w przyszłym roku może mieć ten system a Merc nie :D ALe jakoś Merc dużo na tym nie zyskuje popatrzcie na to jak na prostej Schumi nie dochodził Riciardo :)
IceMan11, 07.10.2012 22:52[!]
@Carolius
To zależy również od ustawień skrzyni biegów. Dochodzić, dochodził, ale załączał się limiter i szybciej jechać już nie mógł.
kabans, 07.10.2012 23:10[!]
straszne
Carolius, 07.10.2012 23:16[!]
@IceMan11

No zgodzę się już go odcinało ale i tak każdy się spodziewa lepszych osiągów na prostej :) Kiedyś tego nie było i dawali radę atakować :)
MPOWER, 07.10.2012 23:33[!]
Cytat IceMan11 :
Właśnie! Przecież RBR przywózł na ten wyścig DDRS działający jak w Mercedesie.

O w mordę! Tego to nie wiedziałem.
Ale jak widać, nic nie krzyczeli a wprowadzili. Lotus jakoś nie umie.....

Cytat IceMan11 :
Zastanawia mnie dlaczego nie testuje tego Groźny. Gość tak jedzie o marchewkę, a Raikkonen tylko traci czas podczas treningów.

Tu się z Tobą zgadzam. No właśnie Dlaczego ? Chyba sam zespół wie albo po prostu tylko straszyli....
pawel92setter, 08.10.2012 00:50[!]
Super. DDRS miał nieba im przychylić, a okazał się być strzałem w czoło.
Kamikadze2000, 08.10.2012 08:02[!]
@Gie - i masz racje. Razem z Mercem mają z tym ogromny problem. ;)
rentonB, 08.10.2012 11:08[!]
Red Bull bez problemu swoj wprowadzil. Imo Lotus nie ma nic do stracenia. Trzecie miejsce trzeba obronic bo Massa moze sie poprawic, a Mercedes daleko w tyle. Kimi o tytule niech zapomni juz.
IceMan11, 08.10.2012 11:14[!]
@rentonB
Ale ten Lotusa jest bardziej skomplikowany i przyszłościowy. RBR swój DDRS wprowadził, aby dotrzymać tempa McLarenowi, a za rok już nie będą mogli z niego korzystać - raczej.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca