F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

22.01.2019

Ticktum startuje w serii, która nie zapewnia punktów do superlicencji

Alonso: Większość kierowców dołączyłaby do McLarena przed sezonem 2015

Abiteboul broni wysokiego kontraktu Ricciardo z Renault

Guanyu Zhou został kierowcą testowym i rozwojowym Renault

FIA i Liberty naciskają na wprowadzenie limitów budżetowych

Marko: Gasly nie będzie kierowcą numer dwa

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lotus chce pozostać z nowym wydechem

Ekipa z Enstone testowała dzisiaj rozwiązanie z efektem Coandy.
Łukasz Godula, 12 października 2012, wyświetlenia: 2936<< | lista | T- | T+ | >>
Lotus chce pozostać przy swoim nowym wydechu wykorzystującym efekt Coandy podczas reszty weekendu GP Korei.

Nowy pakiet został początkowo zainstalowany w bolidzie Kimiego Raikkonena w dzisiejszych treningach. Dyrektor techniczny Lotusa, James Allison podkreślił, że poprawka jest daleka od zoptymalizowania, jednak dodał, że chce by pozostała w bolidzie przez resztę weekendu.

„Jesteśmy dość zadowoleni z tego jak pracuje” – powiedział. „Jesteśmy na początku stosunkowo długiej drogi w tym zakresie. Nie jest to takie proste, by działało od samego początku, jednak liczby, które mamy są dobre, tak więc jesteśmy całkiem zadowoleni”. Zapytany, czy Lotus pozostawi wydech w sobotę, Allison odpowiedział: „Tak mi się wydaje. Nie zdecydowaliśmy jeszcze, jednak wygląda na to, że zostanie”.

Allison dodał, że Lotus pracował nad tym systemem wydechu od początku roku, jednak nie był to priorytet rozwojowy, gdyż osiągano stale dobre rezultaty bez niego.

„W momencie gdy wybieraliśmy z czym rozpocząć sezon, mieliśmy drogę efektu Coandy, oraz prostego wydechu, by zoptymalizować moc” – przyznał. „W tym czasie wersja z efektem Coandy była nieco lepsza niż opcja maksymalizująca moc, jednak musisz być tego pewny, że zapewni docisk. Tak więc wybraliśmy prostszą opcję na początek i była to dobrze wyważona decyzja, a od tego czasu cieszyliśmy się dobrym sezonem i byliśmy konkurencyjni”.

„Pracowaliśmy nad innymi opcjami, ponieważ na tym skupiło się pitlane. Doszło do momentu, gdzie system Coandy był wydajniejszy od nasze poprzedniego systemu, więc stało się to czymś, czemu się przyjrzymy w tym roku i upewnimy się, że dobrze pracuje przed kolejnym sezonem. Mogliśmy to zrobić wcześniej, ale sytuacja na torze układała się dla nas całkiem dobrze”.

Ostatnią dużą poprawką Lotusa był ich system podwójnego DRS, który jak na razie nie pojawił się poza treningami, gdyż zespół miał problem z dostrojeniem go.

„Nie poddajemy się z nim, ponieważ jest w nim potencjał, jednak jest naprawdę kapryśny” – powiedział Allison. „Tak więc będziemy nad nim pracować, jednak nie ujrzymy go tak często w piątki. Przywieziemy go na testy młodych kierowców i mamy nadzieję, że uda się zanotować progres”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
archibaldi, 12.10.2012 13:13[!]
Szału nie widać po treningach.
JustBull, 12.10.2012 13:15[!]
Z dużej chmury mały deszcz. Gdy dużo gadają - nie przekłada się to na wyniki. Zobaczymy po Q
Challenger, 12.10.2012 15:06[!]
znowu to samo... mialo byc tak piekenie a wyszlo jak zawsze... zaczynam opdejrzewac ze francuziki nie sa w stanie zrobic niczego dobrze... DDRS, Wydech, Pakiet Aero... kurna jak Raikkonen ma cos wygrac o co sie go tu wszyscy czepiaja jak ten zespol ma nieustanny problem z rozwijaniem czegokolwiek... owszem moze na poczatku moglby cos wygrac - chociaz uwazam ze Iceman jezdzil powyzej oczekiwan - to i tak sie wtedy uczyl nowych rzeczy w F1 a dzis kiedy juz ma obcykany i bolid i tory (SPA, Monza, Suzuka) to bolid jest do dupy. Wiekszy postep uczynily Saubery i ForceIndia niz Lotus.

Panowie z Lotusa - trzeba chociaz bylo bezczelnie skopiowac DDRS od merca, moze by sie okazal tak konkurencyjny jak ten RBRa.
MPOWER, 12.10.2012 15:26[!]
@Challenger
Dokładnie :) Lepiej bym tego nie ujął. W innej wiadomości dopisałem więcej :)
kemot, 12.10.2012 15:33[!]
Challenger jacy francuziki?
samwieszkto, 12.10.2012 15:46[!]
Oj ludzie... Jeszcze 3 miesiące temu podniecaliście się jaki to Lotus wspaniały zespół, a teraz? Narazie są po 2 treningach, więc nie gadajcie głupot, że im nie wychodzi - ad. Challenger. Jeżeli Lotus nie wprowadza tego systemu DDRS, to nie znaczy, że nie umieją go zrobić- albo nie mogą go USTAWIĆ- a to jest różnica. Mercedes ma już duże doświadczenie z tym, dlatego idzie im to szybciej. Pakiet Aero jest w porządku- niby dlaczego Lotus zdobywał podwójne podia- i to jedno za drugim? Oni mają problem z rozwijaniem czegokolwiek? Najlepszym przykładem na opozycję twierdzenia challengera jest to, że wprowadzają jakieś poprawki praktycznie co wyścig. Nie wiem czy zauważyliście, że teraz oprócz nowego wydechu przywieźli nowe Side pody, tylne skrzydło, oraz elementy pod wlotami do chłodnic. Bolid nie jest do dupy, po prostu nie leży mu super albo tor albo ustawienia, które wybrali. A tak w ogóle pomyślcie niektórzy, co chcecie powiedzieć lub napisać, zanim to zrobicie i dowiedzcie się najpierw paru rzeczy- ad. challenger- LOTUS F1 TEAM to zespół ANGIELSKI!!!
MPOWER, 12.10.2012 15:52[!]
@samwieszkto
Tu napisałem więcej ale nie chciałem kopiować :)
http://www.f1wm.p...p/news_id-27619.html

Odnośnie tych poprawek jest racja. Zamiast testować je na Groszku bo on tak jedzie po marchewkę to wszystko odkładają. Poprawki jakieś robią ale nie ma efektów. Z czołówki - Ferka Mcl i RBR przyśpieszyli. Sauber dogonił Lotusa a Lotus stoi w miejscu....
samwieszkto, 12.10.2012 15:56[!]
@MPOWER
Nie widać wielkich efektów bo prawie każdy je robi np. Red Bull ma nowe przednie skrzydło w Korei ale tego nikt nie zauważył. Ferka nie wprowadziła żadnych poprawek od kilku wyścigów- dopiero teraz cos przywieźli. Sauber jest szybki okazjonalnie- zależnie od toru i dyspozycji kierowców- a Lotus utrzymuje się stale w czołówce. Dlatego twierdzę, że Lotus NIE STOI W MIEJSCU.
MPOWER, 12.10.2012 16:02[!]
Cytat samwieszkto :
Ferka nie wprowadziła żadnych poprawek od kilku wyścigów

A skąd masz te dane? Z wypowiedzi Ferdynanda?

Alonso po SPA mówił, że tracą 0.8sek do czołówki a gdyby nie wpadka na Monzy Alonso miałby prawie PP. W tydzień 0.8sek ?! To chyba NASA tak szybko się nie rozwija.

A kolejna sprawa, skoro napisałeś że Lotus wprowadza poprawki, a Ferrari nie -- to na logikę - Lotus dostał zadyszkę a Ferka - dziwne nie :)!
Nie wierzę w to, że Ferrari nie ma żadnych poprawek.

Groszek nie walczy o tytuł, się tylko rozbija więc mógłby testować DDRS czy też ten nowy wydech wiele wcześniej....Dla mnie to jest zła taktyka zespołu.
samwieszkto, 12.10.2012 16:05[!]
@MPOWER
Monza to nie odnośnik- tam każdy zespół przywozi zupełnie inny pakiet pozbawiony dużego docisku. każdy samochód zachowuje się wtedy inaczej. Może mają i poprawki ale nic nie wnoszące albo wnoszące bardzo niewiele tak jak Lotus i nie widać żeby się poprawiali w stosunku do innych.

Cytat MPOWER :
Groszek nie walczy o tytuł, się tylko rozbija więc mógłby testować DDRS czy też ten nowy wydech wiele wcześniej....Dla mnie to jest zła taktyka zespołu.

Tak ale Grosjean nie ma tyle doświadczenia co Kimas. Może nie potrafi wyczuć odpowiednio poprawek. To powoduje takie sytuacje jak dzisiaj. Rai jezdzil z nowym wydechem Gro ze starym. Rai zbierał informacje o nowym wydechu, a Grosjean o starym. Praca obu kierowców jest połączona podczas sprawdzania i porównywania danych.
MPOWER, 12.10.2012 16:10[!]
@samwieszkto
Kumam o co Ci chodzi ale wystarczą im dane z toru a nie z symulatora.
Poza tym Alan Permane powiedział, że DDRS przetestują młodzi na ABU Dabi. Oni mają większe doświadczenie aby dać dane Lotusowi jak się ten system w praktyce sprawia? Raczej nie.

Nie chodzi mi tor Monza. Chodzi mi o obraz. Lotus wprowadza poprawki i stoi w miejscu. Ferrari nie poprawia bolidu a odjedża Lotusowi, goniąc RBR i Mcl. Trochę to dziwne, tym bardziej że tory ze średnim dociskiem są dobre dla Lotusa. Dlatego w to nie wierze.
Kazdy zespoł czołowy wprowadza poprawki, mniejsze lub wieksze tylko nie krzycza w mediach jak Lotus.
samwieszkto, 12.10.2012 16:13[!]
No to właśnie dlatego Grosjean jeździ w starej specyfikacji, żeby pokazać różnicę jak jest z systemem a jak bez. To, że DDRS bedą testowali młodzi na testach oznacza to , że mają problemy z jego ustawieniem, a nie że będą go testować. Będą tylko sprawdzali jak ustawić samochód aby pracował ten system.

Cytat MPOWER :
Lotus wprowadza poprawki i stoi w miejscu. Ferrari nie poprawia bolidu a odjedża Lotusowi, goniąc RBR i Mcl. Trochę to dziwne, tym bardziej że tory ze średnim dociskiem są dobre dla Lotusa. Dlatego w to nie wierze.

Od kiedy to Ferrari odjeżdża Lotusowi??
MPOWER, 12.10.2012 16:22[!]
Cytat samwieszkto :
że mają problemy z jego ustawieniem, a nie że będą go testować. Będą tylko sprawdzali jak ustawić samochód aby pracował ten system.

No więc właśnie, gdyby Groszek jeździł to szybciej by doszli jak go ustawić, tym bardziej że Francuz bierze ustawienia od Raikkonena. Na pewno Romain więcej by danych przekazał niż "małolaci"

Cytat samwieszkto :
Od kiedy to Ferrari odjeżdża Lotusowi??

Od Spa a jak od kiedy :)?
Po wypadku Alonso krzyczał, że Massy tempo pozwoliłoby mu na podium. Na Monzy było o wiele szybsze. Ale te dwa tory pomijam, bo tam mniejszy docisk.
Na Singapurze, Alonso napiera na Buttona i Maldonado - Lotusy słabe tempo i nie mogą się z Mercedesem uporać.
Suzuka, - Massa i jego tempo a Raikkonen i Groszek.

Na tych wszystkich torach Ferrari miało lepsze tempo wyścigowe niż Lotus. Teraz to Lotusa dogonił Sauber, nawet śmiem rzecz, że jest szybszy Sauber niż Lotus. Nie dużo ale jednak.

I dzisiejsze treningi. Gdzie Ferrari a gdzie Lotus. Fakt treningi swoje ale Kimi musi znaleźć co najmniej sekundę....
samwieszkto, 12.10.2012 16:29[!]
Po 1.
Zgadzam się z Singapurem - tam byli slabi i mieli farta
po 2.
Nie zgadzam się z Suzuką sami twierdzili, że mieli złe ustawienia.
Po 3.
tak jak już powiedziałem tempo Saubera wygląda jak zapis pracy serca człowieka. Raz są na fali raz ciągna się.
Po 4. Dzisiejsze treningi nic nie znaczą. treningi nigdy nic nie znaczyły. testowali wydech więc jest to coś innego.
Po 5.
Cytat MPOWER :
tym bardziej że Francuz bierze ustawienia od Raikkonena.

Skąd to wiesz?? Dzwonił do ciebie Romain albo Kimi ze skargą???....
MPOWER, 12.10.2012 16:40[!]
Cytat samwieszkto :
Nie zgadzam się z Suzuką sami twierdzili, że mieli złe ustawienia.

Nie znam takiej wypowiedzi, żeby tam narzekali na ustawienia. Po prostu nie mieli tempa.
Ustawienia im się popierniczyły na Singapurze, co Raikkonen sam potwierdzał. że tak przekombinowali że sami nei wiedzą o co chodzi. tym bardziej, że na używkach mieli lepsze czasy niż na nowych oponach.
W każdym razie Monza, Spa, Singapur, Suzuka - 4 wyścigi. Na tych torach Ferrari szybsze.
Podobnie Sauber - 2 bolidy na SPA P2 i P5. Na Monzy Lotus nie miał szans. Na Suzuce Saubery również lepsze tempo. 3 wyścigi.
Czyli od GP Węgier, czyli od przerwy wakacyjnej Lotus stoi, reszta się poprawia (nawet Ferrari bez poprawek :P).

Dzisiejsze treningi nic nie znaczą, ja wiem, zobaczymy jutro. Ale mimo wszystko Lotus Groszka jechal na tym co maja po Suzuce i odstawal od czolowki znacznie.

Co do ustawien. Kiedys o tym pisalem, bo wyczytalem w jakims wywiadzie. Na kazdym polskim portalu o F1 o tym tez pisali. Tutaj też o tym juz bylo wspominane nawet nie przeze mnie. Dlaczego sie wiec dziwisz? Hamilton też bral ustawienia od Alonso. Zawsze młody młokos musi się uczyć od starszego kolegi.
Challenger, 12.10.2012 16:44[!]
nie chodzilo mi doslownie o to ze nic nie przywoza i nic nie maja, chodzilo mi dokladnie o to ze nawet jesli cos maja to to nie dziala albo nie potrafia przewidziec jak bedzie dzialac.

Nikt na studiach technicznych nie przepuszal mnie na egzaminie dlatego ze zrobilem cos co "moze zadziala", tylko za to ze dzialalo. Z tymi francuzikami to nie wiem czemu moze dlatego ze to Lotus Reanault i zawsze go kojarze jako Renault. Przyzwyczajenia.

Po prostu boli mnie to ze oni tak krzycza o tych poprawkach i nic z tego nie wychodzi sa o ponad 1 sek za liderem. Tymczasem inne zespoly cos tam po cichu wprowadzaja i dzisiaj Lotus juz nie jest zadnym czarnym koniem. Regularnosc z jako odstaja o 1 sek za dowolnym liderem dobitnie o tym swiadczy.

Jesli mamy poprawki ktore dzialaja to o tym mowimy albo nie (jak wiekszosc wprowadza sie je po cichu), jesli nie mamy to po co sie chwalic we wszystkich mediach - to tylko spina konkurencje do dalszych prac "bo lotus moze cos miec" to my tez musimy...
samwieszkto, 12.10.2012 19:24[!]
@MPOWER
Widzę, że nie ma sensu się z tobą kłócić, bo i tak uważasz, że masz rację, więc cię z tego błędu nie będę wyprowadzał...
kemot, 12.10.2012 19:35[!]
@Challenger ten zespół nie jeździ już nawet na francuskiej licencji - jest to brytyjski zespół.
Fakt, szef zespołu i jeden kierowca są francuzami, ale zdecydowana większość pracowników to są Brytyjczycy.
Q_be_2, 12.10.2012 23:53[!]
Dobre, zespoły w F1 spinaja się i wprowadzają modyfikacje dlatego, że Lotus chwali się w prasie iż posiada jakieś tam poprawki!
@MPOWER
Nie bierzesz pod uwagę faktu, że przez pół sezonu wydech Lotusa pracował optymalnie, natomiast reszta dostrajala swoje wydechy, teraz doszło do tego, że wydechy z efektem Coandy są wydajniejsze i wymieniane przez Ciebie zespoły zyskują. Wiem, że jesteś fanem Kimiego, ale nie neguj i nie umniejszaj możliwości rozwojowych Lotusa.Bo pewnie absolutnie nie dopuszczasz do siebie możliwości, że ta sekunda bierze się z powodu nie znajomości toru przez Kimiego.
MPOWER, 13.10.2012 12:36[!]
Cytat Q_be_2 :
Bo pewnie absolutnie nie dopuszczasz do siebie możliwości, że ta sekunda bierze się z powodu nie znajomości toru przez Kimiego.

Oto się nie martw. Kimi sam to podkreśla ze nie ma z nowymi torami nigdy problemów. To kierowca wyścigowy.
Mi chodzi o to, że za wolno oni to wprowadzają. I wynika chyba raczej z ich potencjału finansowego. Zanim coś wprowadzą, to testuję oglądają tysiąc razy itd. Inny zespól z czołówki potrafi zamontować. zaryzykować a jak nie wyjdzie to wywalić. Po prostu inne zespoły na to stać.

No nic, w tym sezonie i tak założenia maja zrealizowane.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca