F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.02.2019

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

15.02.2019

Kubica jako pierwszy poprowadzi Williamsa FW42

Williams zaprezentował wizualizację bolidu FW42

Leclerc: Partnerowanie Vettelowi to szansa, a nie powód do nerwów

Haas ogłosił program jazd swych kierowców na zimowe testy

Binotto: Obraliśmy agresywne podejście do projektu bolidu SF90

Ferrari przedstawiło bolid SF90

Alonso może być w tym sezonie nieoficjalnym rezerwowym McLarena

F1 nie zamierza rezygnować z piątkowych treningów

Brown: Mieliśmy zbyt wysokie oczekiwania przed sezonem 2018

14.02.2019

McLaren zaprezentował bolid MCL34

Pierwsze zdjęcia bolidu Alfy Romeo wyciekły do internetu

Marko: Red Bull z silnikami Hondy może znaleźć się na czele stawki

Alonso nie weźmie udziału w zimowych testach z McLarenem

Raikkonen: Nie czuję się za stary na Formułę 1

Hulkenberg: Moja przyszłość w Renault zależy od pojedynku z Ricciardo

Racing Point nie zdąży z nowym bolidem na pierwszy dzień testów?

13.02.2019

Projekt nowego bolidu Racing Point opiera się na konstrukcji z sezonu 2018

Racing Point zaprezentowało nowe barwy na sezon 2019

Red Bull RB15 wyjechał na tor Silverstone

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Lotus raczej nie użyje podwójnego DRS-u w tym sezonie

Zespół będzie rozwijał urządzenie podczas testów młodych kierowców w Abu Zabi.
Łukasz Godula, 1 listopada 2012, wyświetlenia: 1561<< | lista | T- | T+ | >>
Lotus najprawdopodobniej nie użyje swojego podwójnego DRS-u w pozostałych wyścigach tego sezonu, pomimo planowanych prac nad systemem podczas testów młodych kierowców w Abu Zabi.

Problemy z innowacyjnym urządzeniem oznaczały, że nigdy nie udało się wprowadzić go do użycia w wyścigu, a jedynie stosowano go w kilku treningach podczas letnich Grand Prix.

Lotus ponownie użyje go podczas testów na torze Yas Marina, gdzie mistrz GP2, Davide Valsecchi, kierowca DTM, Edoardo Mortara, oraz Nicolas Prost wezmą udział w jazdach ich bolidem, jednak dyrektor techniczny ekipy, James Allison powiedział, że prace skupiają się na wykorzystaniu systemu w 2013 roku.

„Naszym planem jest praca nad zrozumieniem jak zmusić go do przewidywalnego działania, by był używany w odpowiednim momencie w wyścigu” – wyjaśnia. „Biorąc pod uwagę trudności, jakie póki co napotkaliśmy, myślę, że optymistycznym byłoby zobaczenie systemu w tym sezonie, podczas ostatnich wyścigów”.

Podczas gdy Lotus napotkał problemy z wprowadzeniem podwójnego DRS-u, to z powodzeniem zastosowali wydech z użyciem efektu Coandy. Jak do tej pory korzyści z takiego rozwiązania zostały nieco zakłócone z powodu zmniejszonej mocy, która jest spowodowana takim rozwiązaniem. Jednak Allison uważa, że zmiany w Abu Zabi powinny rozwiązać ten problem.

„Nie chodzi tu tylko o tempo na prostej, co jest problemem, który moglibyśmy rozwiązać po prostu inaczej ustawiając tylne skrzydło” – tłumaczy Anglik. „Jest to moc, którą musimy odzyskać. Nasza pierwsza wersja tego wydechu powoduje jej pewną stratę. Z pomocą Renault Sport oczekujemy, że odzyskamy około jednej trzeciej straty w Abu Zabi i będziemy mogli ostatecznie zyskać połowę strat. Chcemy wprowadzić rurę wydechową, by utrzymać wszystkie profity jakie daje efekt Coandy, jednak przy okazji zmniejszyć stratę koni mechanicznych, której doznaliśmy z naszą pierwszą wersją takiego wydechu”.

Kierowca Lotusa, Romain Grosjean uważa, że zespół już wykonuje znaczne postępy z nowym projektem wydechu.

„Wydech z efektem Coandy jest teraz znacznie lepiej poznany” – uważa Francuz. „Musimy wykonać nieco pracy, by uzyskać lepsze wyniki w sytuacji niskiej przyczepności, zwłaszcza w kwalifikacjach, co jest obszarem, w którym możemy się poprawić, a później w wyścigu jak zwykle bolid jest bardzo dobry”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.01.2017  Lopez: Przygoda z Lotusem nie była porażką
01.03.2016  Renault udało się zachować wszystkie mocne strony konstrukcji E23
22.02.2016  Chester: Bolid RS16 jest ewolucją Lotusa E23
13.01.2016  Renault: Na tę chwilę naszymi kierowcami są Maldoando i Palmer
13.01.2016  Kevin Magnussen prowadzi rozmowy z teamem Renault?
Tagi:
Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MPOWER, 01.11.2012 17:17[!]
Teraz jest już po ptokach i nie ma sensu. Niech lepiej się skupią już na nowym sezonie!
Powinni moim zdaniem na jeden wyścig zastosować ten DDRS aby mięć dane z toru czyli z praktyki na przyszły sezon, ponieważ to jest bardziej miarodajne niż dane z kompa. A wtedy od sprawdzonego "bajeru" w praktyce by już zaczęli nowy sezon.
jednooki_cyklop, 01.11.2012 18:12[!]
Tylko, że to może być niebezpieczne, bo ich system jest niestabilny i powoduje utratę docisku nawet w zakrętach.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca