F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.10.2018

Brown: Vandoorne nie jest wystarczająco agresywny w Formule 1

Hartley: W ostatnich wyścigach spełniłem postawione przede mną warunki

Doornbos: Mercedes może zatrudnić Ocona już na sezon 2019

Szafnauer: Potwierdzimy umowę ze Strollem gdy wyjaśni się przyszłość Ocona

Kubica otrzymał propozycję funkcji kierowcy rozwojowego Ferrari?

Vettel: Zbyt długo zajęło nam zrozumienie błędów

Alonso chciałby sprawdzić nową kamerę pokładową w F1

Mercedes zmodyfikował felgi w obawie przed protestem Ferrari

22.10.2018

Stroll może zadebiutować w Force India przy okazji testów w Abu Zabi

Magnussen i Steiner krytykują przepisy dotyczące zarządzania paliwem

Verstappen podekscytowany perspektywą kolejnego sezonu

Vandoorne będzie pomagał Mercedesowi w symulatorze

GP USA: weekend w obiektywie

GP USA: opony użyte w wyścigu

Ocon i Magnussen wykluczeni z wyników GP USA (akt.)

21.10.2018

Raikkonen: Udowodniłem, że niektórzy ludzie się mylili

Kevin Magnussen z możliwą dyskwalifikacją za zbyt duże zużycie paliwa

Alonso: W F1 ściga się więcej amatorów niż w WEC

Grosjean zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie do GP Meksyku

Horner: Ricciardo wybił dziurę w ścianie po odpadnięciu z GP USA

Więcej wiadomości

  Archiwum 2014
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Rosberg najszybszy w pierwszym treningu przed GP Japonii

Niemiec uzyskał minimalnie lepszy czas od Lewsia Hamiltona.
Nataniel Piórkowski, 3 października 2014, wyświetlenia: 4597<< | lista | T- | T+ | >>
Nico Rosberg wykręcił najlepszy czas okrążenia w trakcie pierwszej sesji treningowej przed GP Japonii, utrzymując za sobą w tabeli Lewisa Hamiltona i Fernando Alonso.

Chociaż początkowo Marussia poinformowała o tym, że w trakcie porannych zajęć za kierownicą bolidu MR03 zasiądzie Will Stevens, to ostatecznie z powodów formalnych związanych z uznaniem na czas dokumentacji jego kontraktu przez radę F1, nie doszło do tego.

Podczas pierwszego treningu na Suzuce w bolidzie Toro Rosso pojawił się Max Verstappen, zastępujący Jeana-Erica Vergne. W Caterhamie Kamui Kobayashi pauzował na rzecz Roberto Merhiego. Punktualnie o dziesiątej rano czasu lokalnego na torze pojawił się Daniel Ricciardo, w ślady którego szybko poszli inni kierowcy. Po kilku minutach jednym zawodnikiem bez okrążenia instalacyjnego był Max Chilton.

Po chwili przerwy Ricciardo ponownie wyjechał z garażu Red Bulla. Aleję serwisową opuścili także Merhi oraz Bottas, który jako pierwszy zakończył pomiarowe okrążenie osiągając 1:37,436s. Około dwadzieścia minut po starcie sesji junior Caterhama doprowadził do wywieszenia żółtej flagi, obracając swój samochód przeciwnie do kierunku jazdy. Po drobnym incydencie nowym liderem klasyfikacji sesji został Nico Rosberg (1:36,437s), który wyprzedzał w niej zespołowego kolegę – Lewisa Hamiltona.

Tradycyjnie już problemy sprawiał kierowcom zakręt Degner, w którym żwirowe pobocza sprawdzali Esteban Gutierrez a także Hamilton. Niezbyt optymistycznie sesja rozpoczęła się dla Jensona Buttona. Brytyjczyk najpierw narzekał na pracę ogranicznika prędkości w alei serwisowej po czym zgłosił McLarenowi niestabilność fotela w kokpicie MP4-29. Po trzydziestu minutach na torze ciągle nie pojawił się Chilton. Marussia nadal pracowała nad dostosowaniem samochodu, z którego według pierwotnych planów, dzisiejszego przedpołudnia miał korzystać Stevens.

Kolejna tura jazd, którą zainaugurował Sebastian Vettel, rozpoczęła się mniej więcej na półmetku treningu. Po dwóch okrążeniach czterokrotny mistrz świata przesunął się w tabeli na ósme miejsce, tracąc do Rosberga grubo ponad półtorej sekundy. Swoją pozycję poprawił także Kimi Raikkonen: Fin wskoczył na piąte miejsce, zaraz za plecy Fernando Alonso. Wkrótce poprzeczkę podniósł Rosberg, schodząc do poziomu 1:35,461s. Szybko zareagował Hamilton, jednak jego kółko nie wystarczyło do awansu na pierwszą lokatę. Chwilę po tym lider mistrzostw po raz kolejny wyjechał z toru w zakręcie Degner, przegapiając także punkt dohamowania do znajdującego się za nim nawrotu.

Pięć minut przed końcem pełnej godziny zajęć z alei serwisowej wyjechał Chilton. Tymczasem Verstappen zajmował jedenaste miejsce tracąc do swego przyszłorocznego partnera z Toro Rosso – Daniła Kwiata zaledwie trzy dziesiętne sekundy. Kierowcy i zespoły nadal przystosowywali się do pracy pod nową dyrektywą dotyczącą ograniczenia komunikacji radiowej. Najlepszym tego przykładem był Sergio Perez, który poprosił swojego inżyniera o przekazanie informacji dotyczących samochodu. Wypełniając nowe przepisy, ten nie był jednak w stanie mu ich udzielić.

Ostatnie minuty przebiegały nad wyraz spokojnie, a jednym incydentem było zatrzymanie się Verstappena w szóstym zakręcie, prawdopodobnie z powodu awarii jednostki napędowej.

P.NrKierowcaBolidOponyCzas okr.StrataOdstępOkr.
1.6Nico RosbergMercedes F1 W05 Hybrid1:35,461--27
2.44Lewis HamiltonMercedes F1 W05 Hybrid1:35,6120,1510,15126
3.14Fernando AlonsoFerrari F14 T1:36,0370,5760,42519
4.77Valtteri BottasWilliams FW36 1:36,5761,1150,53925
5.7Kimi RaikkonenFerrari F14 T1:37,1871,7260,61119
6.20Kevin MagnussenMcLaren MP4-29 1:37,3271,8660,14024
7.3Daniel RicciardoRed Bull RB101:37,4662,0050,13927
8.22Jenson ButtonMcLaren MP4-29 1:37,6492,1880,18324
9.1Sebastian VettelRed Bull RB101:37,6862,2250,03726
10.26Daniił KwiatToro Rosso STR91:37,7142,2530,02826
11.19Felipe MassaWilliams FW36 1:38,0122,5510,29822
12.38Max VerstappenToro Rosso STR91:38,1572,6960,14522
13.11Sergio PerezForce India VJM07 1:38,3242,8630,16710
14.27Nico HulkenbergForce India VJM07 1:38,5823,1210,2589
15.8Romain GrosjeanLotus E221:38,8513,3900,26921
16.99Adrian SutilSauber C33 1:39,0463,5850,19519
17.13Pastor MaldonadoLotus E221:39,0973,6360,05126
18.21Esteban GutierrezSauber C33 1:39,3183,8570,22118
19.9Marcus EricssonCaterham CT051:40,0314,5700,71318
20.45Roberto MerhiCaterham CT051:41,4726,0111,44124
21.17Jules BianchiMarussia MR03 1:41,5806,1190,10810
22.4Max ChiltonMarussia MR03 1:41,7576,2960,17715
107% najlepszego czasu: 1:42,143

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 43°C
Temperatura powietrza: 28°C
Prędkość wiatru: 2,4 m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.10.2018  GP USA: opony użyte w wyścigu
21.10.2018  Kimi Raikkonen wygrywa Grand Prix USA
21.10.2018  GP USA: najszybsze okrążenia wyścigu
21.10.2018  GP USA: wyniki wyścigu
21.10.2018  GP USA: wyniki kwalifikacji
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piotr_del_grey, 03.10.2014 07:32[!]
Czyżby te poprawki o których mówił Caterham naprawdę miały przynieść skutek?
rno2, 03.10.2014 08:24[!]
Ładnie dzisiaj Alonso częstował winogronami :-)
marcin_114, 03.10.2014 16:03[!]
Jak Kobayashi dołoży sekundę, to będzie git.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca