F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2018

Grosjean: F1 potrzebuje więcej takich zespołów jak Haas

Vettel nie jest fanem elektrycznych samochodów

Leclerc chciały wygrać w przyszłym roku dwa wyścigi Grand Prix

Costa bagatelizuje doniesienia o problemach z nowym silnikiem Mercedesa

Vasseur: Ericsson dokonał olbrzymich postępów w sezonie 2018

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2015
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Mattias Ekstrom triumfuje w drugim wyścigu DTM w Austrii (akt.)

Timo Scheider został zdyskwalifikowany za spowodowanie kontrowersyjnej kolizji z Wickensem.
Nataniel Piórkowski, 3 sierpnia 2015, wyświetlenia: 4762<< | lista | T- | T+ | >>

Mattias Ekstrom pokonał Garry'ego Paffetta w walce o zwycięstwo w dziesiątym tegorocznym wyścigu serii DTM, rozegranym w ekstremalnie deszczowych warunkach.

Start wyścigu został opóźniony o 15 minut, a kierowcy przejechali pięć pierwszych okrążeń za samochodem bezpieczeństwa. Po jego zjeździe do alei serwisowej, Ekstrom pewnie obronił prowadzenie przed Mikiem Rockenfellerem, Paffettem, Pascalem Werhleinem i Robertem Wickensem.

Prowadzący w klasyfikacji generalnej Wehrlein od samego początku zmagał się z trudnymi warunkami panującymi na torze: po wyjazdach w żwirowe pułapki kierowca rezerwowy Mercedes AMG w F1 najpierw spadł na siódmą, a następnie dziewiątą pozycję. Z kolei Paffett, po odważnym manewrze przeprowadzonym w czwartym zakręcie, przesunął się przed Rockenfellera.

Na półmetku wyścigu nad torem wzmogły się opady deszczu. Po postoju Ekstromowi udało się co prawda powiększyć swoją przewagę nad Paffettem do ponad sześciu i pół sekundy. W tym samym czasie Brytyjczyk musiał martwić się jednak jadącym blisko niego Edoardo Mortarą, który ostatecznie wypadł z toru na dohamowaniu do trzeciego wirażu. Uwolniony spod presji były tester McLarena po raz kolejny zmniejszył dystans dzielący go od Ekstroma – jak się później okazało, na darmo.

Około piętnaście minut przed końcem regulaminowej godziny zmagań, warunki pogodowe uległy nieznacznej poprawie, dzięki czemu liderujący stawce Szwed zdołał wykręcić kilka szybszych okrążeń i wjechać na linię mety z przewagą czterech sekund nad zdeterminowanym Paffettem.

Pascal Wehrlein nie ukończył wyścigu po kraksie, do jakiej doszło na ostatnim kółku. Niemiec padł ofiarą kontaktu pomiędzy Timo Scheiderem a Robertem Wickensem, na zjeździe do zakrętu Schlossgold. Po tym jak Kanadyjczyk stracił kontrolę nad swym Mercedesem, zahaczył o tył jadącego zaraz przed nim auta Wehrleina. Obaj kierowcy utknęli w żwirowej pułapce, bez szans na powrót do rywalizacji. Dopiero na siedemnastym miejscu finiszował niedawny lider mistrzostw – Jamie Green.

Timo Scheider wykluczony z wyników wyścigu

Timo Scheider stracił szóste miejsce wywalczone w niedzielnym wyścigu DTM na Red Bull Ringu, za spowodowanie kolizji po której z rywalizacji odpadli Robert Wickens oraz Pascal Wehrlein.

Sędziowie nie zdecydowali się na nałożenie kary na Audi, które dopuściło do przekazania Scheiderowi komunikatu, wzywającego go do wypchnięcia z toru samochodu Wickensa. Szef działu sportów motorowych Audi – Wolfgang Urlich przyznał, że słowa te należały do niego, ale jednocześnie przeprosił za zaistniałą sytuację, podkreślając, że jego celem „nie było wydanie instrukcji dla Timo”.

DTM > 2015 > Spielberg 2, Red Bull Ring - 4,326 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 5Mattias EkströmAbt Audi SportslineAudi RS5 DTM341h01m47,13625
2. 2Gary PaffettART Grand Prix MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe34+0:04,33418
3. 48Edoardo MortaraAbt AudiAudi RS5 DTM34+0:23,55515
4. 99Mike RockenfellerPhoenix AudiAudi RS5 DTM34+0:25,44512
5. 51Nico MullerRosberg AudiAudi RS5 DTM34+0:29,96410
6. 22Lucas Auer (D)ART Grand Prix MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe 34+0:43,7268
7. 84Maximilian Gotz (D)Mucke MotorsportDTM AMG Mercedes C-Coupe 34+0:44,6206
8. 8Christian VietorisHWA Mercedes 2 DTM AMG Mercedes C-Coupe 34+1:00,6684
9. 3Paul di RestaHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe 34+1:01,5062
10. 13Antonio Felix da CostaBMW Team SchnitzerBMW M4 DTM34+1:05,6631
11. 1Marco WittmannBMW Team RMGBMW M4 DTM34+1:06,995
12. 77Martin TomczykBMW Team SchnitzerBMW M4 DTM34+1:07,700
13. 17Miguel MolinaAbt Audi SportslineAudi RS5 DTM34+1:10,505
14. 16Timo GlockBMW Team MTEKBMW M4 DTM34+1:11,638
15. 7Bruno SpenglerBMW Team MTEKBMW M4 DTM34+1:13,669
16. 27Adrien TambayAbt AudiAudi RS5 DTM34+1:15,250
17. 53Jamie GreenRosberg AudiAudi RS5 DTM34+1:22,362
18. 18Augusto FarfusBMW Team RBMBMW M4 DTM34+1:26,870
19. 36Maxime MartinBMW Team RMGBMW M4 DTM34+1:40,397
20. 6Robert WickensHWA MercedesDTM AMG Mercedes C-Coupe 331 okr.
21. 94Pascal WehrleinHWA Mercedes 2 DTM AMG Mercedes C-Coupe 331 okr.
22. 31Tom Blomqvist (D)BMW Team RBMBMW M4 DTM286 okr.
23. 12Daniel JuncadellaMucke MotorsportDTM AMG Mercedes C-Coupe 268 okr.
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni
10Timo ScheiderPhoenix AudiAudi RS5 DTM340h00m00,000
Pole position: Mattias Ekström (Abt Audi Sportsline) - 1:42,010
Najszybsze okrążenie: Mattias Ekström (Abt Audi Sportsline) - 1:41,547 na 31 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.02.2018  Pascal Wehrlein powróci do startów w DTM z ekipą Mercedesa
15.10.2017  Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM
14.10.2017  DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu
24.09.2017  DTM: Rene Rast odniósł zwyciestwo w drugim wyścigu w Austrii
23.09.2017  DTM: Ekstrom odniósł zwycięstwo w sobotnim wyścigu na Red Bull Ringu
Tagi:
DTM

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Phaedra, 02.08.2015 17:32[!]
Ponoć skandal. Timo Scheider dostał przez TR, polecenie wypchnięcia Wickensa.
Saruto, 02.08.2015 20:37[!]
@Phaedra ściema ;) ale dobrze zrobił
Mariusz, 02.08.2015 22:02[!]
Tutaj jest kluczowy moment: YouTube.
dan193t, 02.08.2015 22:09[!]
Czy ktoś kto się zna na tej serii może mi powiedzieć dlaczego BMW lami przez cały sezon, z wyjątkiem Zandvoort gdzie absolutnie dominowali?
Saruto, 02.08.2015 23:19[!]
@dan193t balasty ;) jak BMW jest lżejsze o 25 kilo to wymiata
Satch, 02.08.2015 23:35[!]
Karol24, 03.08.2015 11:55[!]
Powinni odebrać punkty Audi za ten wyscig.
enstone, 03.08.2015 12:52[!]
@dan193t
Bo BMW to lamerska marka w sportach motorowych.
woodywoods, 03.08.2015 14:31[!]
@Karol24 Niby dlaczego? Błąd popełnił Scheider i dostał karę. Nie wiem dlaczego wg ciebie powinno się też dostać Audi.
btw Nie żeby coś, ale ten incydent mnie bardzo rozśmieszył gdy oglądałem to na żywo, bo nie kłamiąc kibicuję Audi, a wypchnięcie z toru lidera klasyfikacji i jego kolegę z Merca było niezłe... ;)
Karol24, 03.08.2015 14:36[!]
@woodywoods Słowa Urlicha w tym momencie nie były przypadkowe. To niesportowe zachowanie. Celowe ustawienia wyścigu poprzez eliminację rywali.
Saruto, 03.08.2015 20:22[!]
@Karol24 żeby się Audi wycofało? Gratuluje pomysłu ;)
Merc wypychał i blokował zawodników żeby koledzy wyprzedzili. To nic nowego w DTMach.
adamo342, 03.08.2015 22:10[!]
A co zrobił wickens z Scheiderem w tamtym roku na Nurburgringu.Popchnął go a ten uderzył w Muellera i żadnej kary dla Wickensa nie było.Vietoris to samo zrobił z Muellerem na Zandvoort i kary tęż ni było.Ja mam nadzieje że Ekstrom albo Mortara wygrają w tym roku dtm
dan193t, 04.08.2015 00:42[!]
@Saruto
Dzięki, nie wiedziałem, że w DTM też są balasty.

@enstone
Albo mam słabą pamięć, albo BMW wygrało 2 z 3 sezonów DTM w których wystartowało odkąd wróciło?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca