F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Nicholas Latifi weźmie udział w pierwszym treningu przed GP Niemiec

Na torze Silverstone odbywają się testy ogumienia

09.07.2018

Hamilton przyjął przeprosiny Raikkonena

Steiner: Incydenty z udziałem Grosjeana stają się frustrujące

Arrivabene: Mercedes i Allison powinni się wstydzić

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Haas przedstawił pierwszy bolid w swojej historii

Debiutancka konstrukcja zespołu z Kannapolis powstała przy współpracy z Dallarą i Ferrari.
Mateusz Szymkiewicz, 21 lutego 2016, wyświetlenia: 6522<< | lista | T- | T+ | >>

Zespół Haas zaprezentował swój pierwszy w historii bolid, który został oznaczony kodem VF-16.

Sezon 2016 będzie dla amerykańskiej ekipy absolutnym debiutem w Formule 1. Zespół założony przez Gene Haasa otrzymał pozwolenie na dołączenie do mistrzostw w 2014 roku i od tamtej pory powstał niemal od zera, nawiązując w międzyczasie współpracę z Dallarą oraz Ferrari.

Włoska firma pomagała Haasowi w przygotowaniu bolidu do debiutu w Formule 1, prowadząc prace rozwojowe we własnej siedzibie, natomiast stajnia z Maranello zapewniła swoje jednostki napędowe, skrzynie biegów, zawieszenie oraz elektronikę, co jest możliwe dzięki poluźnieniu przepisów dotyczących obszarów, w jakich zespoły mogą wymieniać między sobą technologię.

Model VF-16 posiada standardowy nos bez jakichkolwiek wystających elementów, który po mocowaniu zaczyna schodzić w dół, przypominając pod tym względem konstrukcję Mercedesa. Innym wartym zainteresowania rozwiązaniem jest nietypowo tłoczona podłoga w okolicach tylnej osi, lecz reszta bolidu prezentuje się dosyć standardowo. Najbardziej rzucające się w oczy jest rzecz jasna malowanie, w którym dominuje srebrny kolor wraz z czarnymi oraz czerwonymi wstawkami.

Tegoroczna konstrukcja ekipy z europejską bazą w Banbury ma już za sobą debiut na torze wyścigowym, do którego doszło w sobotę na Circuit de Catalunya w ramach dnia filmowego. Jak potwierdzono, jako pierwszy VF-16 ma poprowadzić podczas oficjalnych testów Romain Grosjean, który jest przewidziany do pracy z zespołem również w środę. Z kolei we wtorek oraz czwartek z inżynierami ma współpracować Esteban Gutierrez.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.07.2018  Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault
10.07.2018  Na torze Silverstone odbywają się testy ogumienia
09.07.2018  Steiner: Incydenty z udziałem Grosjeana stają się frustrujące
08.07.2018  Grosjean stracił nowe części w wyniku piątkowego incydentu
06.07.2018  Grosjean nie weźmie udziału w drugim treningu
Tagi:
Haas

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Mateo_R19, 21.02.2016 17:13[!]
Na FB u Grosjeana jest filmik z wyjazdu tym bolidem. Wydaję się że brzmi to lepiej niż w 2105
Yurek, 21.02.2016 17:16[!]
Cytat mikonegatio :
To że ostatnich kilka lat to był chory wręcz spadek średniej wieku debiutantów w F1 jest sytuacją nienormalną

Wyciągacie takich wniosków na podstawie angażu Verstappena jest sytuacją nienormalną. To, że McLaren wygrał pierwszy wyścig F1 w wieku 22 lat, też jest nienormalne? Mistrzostwo Schumiego/Fittipaldiego w wieku 25 lat też? Debiut Thackwella w starych dobrych latach 80. w wieku 19 lat także?
Cytat mikonegatio :
tak, to co się stało z tym zespołem od czasu zaprzestania wsparcia fabrycznego to śmiech na sali. I bardzo szkoda

Potwierdzają to 2013, a szczególnie 2012 rok. Hulkenberg zdobył C32 punktów 51, Gutierrez 6 - w jednym wyścigu na 19, które były rozgrywane w tamtym sezonie. Nie potrafił w 2014 roku być szybszy od Sutila, chociaż Niemiec najbardziej stracił na nowych przepisach i miał zostać "zmiażdżony" przez Gutierreza. Geniusz po prostu. Zresztą co ja się będę rozpisywał.
Cytat Mateo_R19 :
Wydaję się że brzmi to lepiej niż w 2105

Kolega jest z przyszłości, jak widzę ;)
MairJ23, 21.02.2016 17:20[!]
Jestem pozytywnie zaskoczony - wogole nie wyglada jak debiutancki Bolid
Protonek, 21.02.2016 17:36[!]
Najlepsze malowanie, proste, ale zarazem fajne. Miał być pierwotnie żółty, ale ten projekt wyszedł im znakomicie.
Mariusz, 21.02.2016 17:49[!]
Malowanie przypomina nieco samochód Hispania z 2011 r. czy Midland z 2006 r. Ale poza Ferrari jest najładniejsze z dotychczas zaprezentowanych.
TommyYse, 21.02.2016 18:00[!]
Gutierrez miał swoje szanse w Sauberze, których nie wykorzystał i ciekawe ile szans jeszcze dostanie, zanim nawet pieniądze nie będą w stanie rekompensować wyników.
W 2013:
-Hulk 51
-Guti 6
W 2014:
-Sutil 0 (w Monako się rozwalił)
-Guti 0 (nie zapomnę mu Monako, gdzie byłby spokojnie przed Bianchim gdyby nie błędy)
rocque, 21.02.2016 18:01[!]
Liczyłem na ciut więcej po tym jak wrzuciliście wczoraj zdjęcie z Guttierezem... ;) Kombinezon mi się bardziej podobał, bo było więcej ciemnych barw. Chyba mi jakoś nie podchodzi biały kolor (wyjątek: Williams). Może bardziej mi spasuje jak zobaczę na torze, a nie wizualizację.

Wiadomo skąd to oznaczenie VF? Sponsorów coś nie widać, a trochę mnie zdziwił ten Richard Mille, bo widziałem go niedawno u McLarena. To jest sponsor Grosjeana jakiś?
Pavlos Le Paul, 21.02.2016 18:13[!]
Cytat :
The origin of naming the car “VF-16” goes back to the first CNC machine manufactured by Haas Automation, the VF-1, launched in 1988. The “V” stands for vertical, which is an industry standard designation for a vertical mill. Gene Haas, founder of Haas Automation, added “F1” to the name to unofficially designate it as the company’s “Very First One”. - See more at: https://www.haasf...sthash.0K5xqWRY.dpuf



Ze strony Haas F1
Michal2_F1, 21.02.2016 18:20[!]
Swoją drogą HRT wróciło (Haas Racing Team) haha :D
woodywoods, 21.02.2016 20:23[!]
Cytat Carolius :
Malowanie ładne, spodziewałem się, że pojawi się trochę sponsorów, a tutaj pusto...

Brawn w 2009 też nie miał na bolidzie praktycznie żadnych sponsorów, a jednak coś się udało wtedy ugrać ;P
oxiplegatz, 21.02.2016 21:17[!]
To malowanie nie jest może zbyt wyrafinowane, ale daje radę. Przypomina mi odrobinę malowanie McLarena z czasów partnerstwa z Vodafone. Mam nadzieję, że w pierwszym sezonie uda się Haasowi (zwłaszcza Grosjeanowi) podgryzać środek stawki, byleby nie było gorzej.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca