F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Haas przedstawił pierwszy bolid w swojej historii

Debiutancka konstrukcja zespołu z Kannapolis powstała przy współpracy z Dallarą i Ferrari.
Mateusz Szymkiewicz, 21 lutego 2016, wyświetlenia: 6647<< | lista | T- | T+ | >>

Zespół Haas zaprezentował swój pierwszy w historii bolid, który został oznaczony kodem VF-16.

Sezon 2016 będzie dla amerykańskiej ekipy absolutnym debiutem w Formule 1. Zespół założony przez Gene Haasa otrzymał pozwolenie na dołączenie do mistrzostw w 2014 roku i od tamtej pory powstał niemal od zera, nawiązując w międzyczasie współpracę z Dallarą oraz Ferrari.

Włoska firma pomagała Haasowi w przygotowaniu bolidu do debiutu w Formule 1, prowadząc prace rozwojowe we własnej siedzibie, natomiast stajnia z Maranello zapewniła swoje jednostki napędowe, skrzynie biegów, zawieszenie oraz elektronikę, co jest możliwe dzięki poluźnieniu przepisów dotyczących obszarów, w jakich zespoły mogą wymieniać między sobą technologię.

Model VF-16 posiada standardowy nos bez jakichkolwiek wystających elementów, który po mocowaniu zaczyna schodzić w dół, przypominając pod tym względem konstrukcję Mercedesa. Innym wartym zainteresowania rozwiązaniem jest nietypowo tłoczona podłoga w okolicach tylnej osi, lecz reszta bolidu prezentuje się dosyć standardowo. Najbardziej rzucające się w oczy jest rzecz jasna malowanie, w którym dominuje srebrny kolor wraz z czarnymi oraz czerwonymi wstawkami.

Tegoroczna konstrukcja ekipy z europejską bazą w Banbury ma już za sobą debiut na torze wyścigowym, do którego doszło w sobotę na Circuit de Catalunya w ramach dnia filmowego. Jak potwierdzono, jako pierwszy VF-16 ma poprowadzić podczas oficjalnych testów Romain Grosjean, który jest przewidziany do pracy z zespołem również w środę. Z kolei we wtorek oraz czwartek z inżynierami ma współpracować Esteban Gutierrez.



Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.01.2019  Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari
09.01.2019  Grosjean: Renault powinno obawiać się Haasa w sezonie 2019
07.01.2019  Grosjean: Celem Haasa na sezon 2019 jest walka o czwarte miejsce
28.12.2018  Steiner: Byliśmy zaskoczeni walcząc z Renault o czwarte miejsce
18.12.2018  Steiner: Powinniśmy byli zdobyć więcej punktów
Tagi:
Haas

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Mateo_R19, 21.02.2016 17:13[!]
Na FB u Grosjeana jest filmik z wyjazdu tym bolidem. Wydaję się że brzmi to lepiej niż w 2105
Yurek, 21.02.2016 17:16[!]
Cytat mikonegatio :
To że ostatnich kilka lat to był chory wręcz spadek średniej wieku debiutantów w F1 jest sytuacją nienormalną

Wyciągacie takich wniosków na podstawie angażu Verstappena jest sytuacją nienormalną. To, że McLaren wygrał pierwszy wyścig F1 w wieku 22 lat, też jest nienormalne? Mistrzostwo Schumiego/Fittipaldiego w wieku 25 lat też? Debiut Thackwella w starych dobrych latach 80. w wieku 19 lat także?
Cytat mikonegatio :
tak, to co się stało z tym zespołem od czasu zaprzestania wsparcia fabrycznego to śmiech na sali. I bardzo szkoda

Potwierdzają to 2013, a szczególnie 2012 rok. Hulkenberg zdobył C32 punktów 51, Gutierrez 6 - w jednym wyścigu na 19, które były rozgrywane w tamtym sezonie. Nie potrafił w 2014 roku być szybszy od Sutila, chociaż Niemiec najbardziej stracił na nowych przepisach i miał zostać "zmiażdżony" przez Gutierreza. Geniusz po prostu. Zresztą co ja się będę rozpisywał.
Cytat Mateo_R19 :
Wydaję się że brzmi to lepiej niż w 2105

Kolega jest z przyszłości, jak widzę ;)
MairJ23, 21.02.2016 17:20[!]
Jestem pozytywnie zaskoczony - wogole nie wyglada jak debiutancki Bolid
Protonek, 21.02.2016 17:36[!]
Najlepsze malowanie, proste, ale zarazem fajne. Miał być pierwotnie żółty, ale ten projekt wyszedł im znakomicie.
Mariusz, 21.02.2016 17:49[!]
Malowanie przypomina nieco samochód Hispania z 2011 r. czy Midland z 2006 r. Ale poza Ferrari jest najładniejsze z dotychczas zaprezentowanych.
TommyYse, 21.02.2016 18:00[!]
Gutierrez miał swoje szanse w Sauberze, których nie wykorzystał i ciekawe ile szans jeszcze dostanie, zanim nawet pieniądze nie będą w stanie rekompensować wyników.
W 2013:
-Hulk 51
-Guti 6
W 2014:
-Sutil 0 (w Monako się rozwalił)
-Guti 0 (nie zapomnę mu Monako, gdzie byłby spokojnie przed Bianchim gdyby nie błędy)
rocque, 21.02.2016 18:01[!]
Liczyłem na ciut więcej po tym jak wrzuciliście wczoraj zdjęcie z Guttierezem... ;) Kombinezon mi się bardziej podobał, bo było więcej ciemnych barw. Chyba mi jakoś nie podchodzi biały kolor (wyjątek: Williams). Może bardziej mi spasuje jak zobaczę na torze, a nie wizualizację.

Wiadomo skąd to oznaczenie VF? Sponsorów coś nie widać, a trochę mnie zdziwił ten Richard Mille, bo widziałem go niedawno u McLarena. To jest sponsor Grosjeana jakiś?
Pavlos Le Paul, 21.02.2016 18:13[!]
Cytat :
The origin of naming the car “VF-16” goes back to the first CNC machine manufactured by Haas Automation, the VF-1, launched in 1988. The “V” stands for vertical, which is an industry standard designation for a vertical mill. Gene Haas, founder of Haas Automation, added “F1” to the name to unofficially designate it as the company’s “Very First One”. - See more at: https://www.haasf...sthash.0K5xqWRY.dpuf



Ze strony Haas F1
Michal2_F1, 21.02.2016 18:20[!]
Swoją drogą HRT wróciło (Haas Racing Team) haha :D
woodywoods, 21.02.2016 20:23[!]
Cytat Carolius :
Malowanie ładne, spodziewałem się, że pojawi się trochę sponsorów, a tutaj pusto...

Brawn w 2009 też nie miał na bolidzie praktycznie żadnych sponsorów, a jednak coś się udało wtedy ugrać ;P
oxiplegatz, 21.02.2016 21:17[!]
To malowanie nie jest może zbyt wyrafinowane, ale daje radę. Przypomina mi odrobinę malowanie McLarena z czasów partnerstwa z Vodafone. Mam nadzieję, że w pierwszym sezonie uda się Haasowi (zwłaszcza Grosjeanowi) podgryzać środek stawki, byleby nie było gorzej.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca