F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.02.2019

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Williams FW42 będzie mocno odstawał osiągami od bolidów rywali?

Williams po raz kolejny opóźnia debiut FW42

Villeneuve: Vettel znajduje się pod presją ze względu na Leclerca

Tegoroczny bolid Racing Point - RP19 wyjechał na tor w Barcelonie

Hembery: Wszyscy plotkują o chęci sprzedania przez Liberty praw do F1

Alfa Romeo przedstawiła bolid C38

Haas oficjalnie pokazał konstrukcję VF-19

Red Bull zaprezentował wyścigowe malowanie RB15

17.02.2019

Ferrari SF90 zadebiutowało na torze

Kwiat: O tym, czy dojrzałem powiedzą moje występy na torze

Gasly: Verstappen jest prawdopodobnie największym talentem w F1

Grafik kierowców F1 na testy w Barcelonie

Williams nie wyjedzie w poniedziałek na tor w Barcelonie

16.02.2019

Sezon 2019: Co nowego nas czeka w Formule 1?

Daniel Ricciardo pokonał pierwsze kilometry za sterami Renault R.S.19

Binotto: Na początku sezonu Vettel może mieć priorytet nad Leclerkiem

Haas przeprowadził shakedown bolidu VF-19

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Rosberg: Jestem zaskoczony karą za manewr na Verstappenie

31-latek przyznał też, że przedłużony postój nie uczynił mu różnicy, gdyż Red Bulle były zbyt szybkie.
Mateusz Szymkiewicz, 31 lipca 2016, wyświetlenia: 2632<< | lista | T- | T+ | >>


Nico Rosberg przyznał, że jest zaskoczony otrzymaną karą za manewr wyprzedzania na Maksie Verstappenie.

Niemiec na czterdziestym okrążeniu zdecydował się zaatakować Verstappena w nawrocie w walce o trzecie miejsce, lecz kierowca Mercedesa mocno opóźnił skręt w prawo, wypychając Holendra poza tor. Sędziowie analizując tę sytuację uznali, że Rosberg złamał przepisy i ukarali go pięciosekundowym postojem na stanowisku serwisowym przed wykonaniem pit stopu.

„Byłem bardzo zaskoczony, że zostałem ukarany, ponieważ kompletnie się tego nie spodziewałem” – powiedział Nico Rosberg podczas rozmów z dziennikarzami. „To było dla mnie trudne i zajmie mi to trochę czasu podczas najbliższych dni, nim się z tym pogodzę”.

W momencie gdy 31-latek zjechał na pit stop oraz wykonanie kary, mechanicy stali bezczynnie przez ponad osiem sekund ze względu na problemy ze stoperem, przez co Rosberg powrócił na tor ze sporą stratą do trzeciego Verstappena. Jak przyznał Niemiec, bolidy Red Bulla był dzisiaj zbyt szybkie i nawet przy prawidłowo wykonanej karze nie byłby w stanie ich wyprzedzić. „To wszystko wydarzyło się na raz i nie sądzę, by na koniec zrobiło mi to różnicę. I tak nie byłbym w stanie konkurować z Red Bullami po wykonaniu kary” – dodał wicelider klasyfikacji kierowców.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.01.2019  Rosberg: Pewnego dnia F1 będzie musiała przejść na silniki elektryczne
11.01.2019  Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca
29.10.2018  Rosberg: Rekordy Schumachera są na wyciągnięcie ręki Hamiltona
05.10.2018  Todt: Bottas wykazał się większym zdyscyplinowaniem niż Barichello
03.09.2018  Rosberg: Vettel nie pokona Hamiltona jeśli będzie popełniał tyle błędów
Tagi:
Rosberg N.
Verstappen M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
chris99, 31.07.2016 18:21[!]
Moim zdaniem kara słuszna, aczkolwiek było sporo różnych podobnych sytuacji w ostaniach miesiącach, i nikt nie został ukarany.
kusza, 31.07.2016 18:29[!]
A to kmiot bez honoru!
dawcio10, 31.07.2016 18:32[!]
Według mnie kara dla Nico mocno dyskusyjna. Przesyłam link do manewru Michaela na Rubensie w 2010 roku na Hungaroringu: https://m.youtube...watch?v=Ih3hRAOfuwI. Pamięta może ktoś czy Michael dostał wtedy za to karę. Jeśli nie dostał to kara dla Nico to jakiś żart...
Mahilda111, 31.07.2016 18:34[!]
@dawcio10
Dostał +10 na starcie do Grand Prix Belgii.

A kary dla Rosberga nie nazwałbym dyskusyjną, bo zrobił niemal to samo co z Hamiltonem w Austrii, z tą różnicą, że to on tu atakował, a nie ktoś jego.
mariusz0608, 31.07.2016 18:47[!]
Kara raczej słuszna, bo zwyczajnie wywiózł VES poza tor, chociaż znamienne jest, że sędziowie za takie sytuacje są karzą w sposób niezwykle wybiórczy. W ogóle sędziowanie w F1 schodzi na dramatycznie niski poziom. Jest niespójne i precedensowe.
Tu, w tym konkretnym przypadku winny jest inż. wyścigowy ROS i w ogóle całe szefostwo Mercedesa. Tylko szybka ich reakcja /bo musieli się spodziewać sankcji po Austrii/, nakazująca ROS oddanie pozycji, uchroniłaby ROS przed karą.
Wywożenie rywala poza tor jest wg mnie niedopuszczalne. I nieważne, chciał, czy nie mógł inaczej, bo zbyt opóźnił hamowanie. Z punktu widzenia rywala jest to bez znaczenia, bo tak, czy siak jest poszkodowany.
VES powinien dostać na Hungaro podobną karę za manewr na RAI, ale o tzw. "sędziowaniu" już wspomniałem.
Efektem jest ordynarne wypaczanie wyników.
Mr President, 31.07.2016 18:59[!]
Nie ma znaczenia, czy Rosberg zamierzał tak późno złożyć w zakręt, nie zostawił miejsca po zewnętrznej, a miał taki obowiązek, nie pojechał nawet normalną linią, tylko wolniejszą przy krawędzi toru. Można dywagować, czy pokonałby ostatecznie któregokolwiek Red Bulla, gdyby nie wyprzedził Verstappena podczas całego tego stintu. Zjeżdżając z P3 wcześniej pozwoliłby Ricciardo na szarżę na supermiękkich, który w ten sposób z P4 przed ostatnim postojem i tak miałby szansę znaleźć się na P2.

@mariusz0608
Być może do zmiennego sędziowania przyczyniają się rotacje w panelu stewardów i zapraszanie kolejnych kierowców do decydowania o karach. Wciąż ten sam skład dawałby być może większą przewidywalność w ocenach, nawet jeśli przepisy są niejasne, to przy tych samych interpretatorach werdykty powinny być zbliżone.
bartoszcze, 31.07.2016 19:56[!]
Cytat Mr President :
Być może do zmiennego sędziowania przyczyniają się rotacje w panelu stewardów

Trochę na pewno, ale też sytuacja sytuacji nierówna. Dziś Rosberg pojechał w tym zakręcie - tak wolnym! - beznadziejną linią i lepiej niech nie szuka okoliczności łagodzących.
piwo, 31.07.2016 19:59[!]
https://www.youtu.../watch?v=Uo6K10ITrvA
max hamowal juz pozno. widac to ze jak nie mogl skrecic bo zobaczyl nico to musial wyprostowac kola i mocno dohamowywac by sie zlozyc w zakrecie. wiec on jechal do tego zakretu praktycznie na 100%. a nico ten zakret z premedytacja przestrzelil zakladajac mocno za szeroki tor na wyjsciu tylko po to by znalesc sie przez maxem wiec jak dla mnie kara sluszna choc wolalbym zeby takich kar nie bylo. bo to jest sport motorowy a nie tor poznan gdzie zabrania sie wyprzedzania na zakretach :)
---, 31.07.2016 21:15[!]
@dawcio10
Jak już tu podał @Mahilda111 dostał +10 na starcie kolejnego GP. Warto dodać, jak relacjonował jeden z sędziów, gdyby zdążyli rozpatrzyć to jeszcze w wyścigu, a nie udało się to bo było już zaledwie kilka okrążeń do końca, Michael by pewnie dostał czarną flagę.

@Mahilda111
W tym momencie już był w sytuacji gdy zdążył go wyprzedzić, i wtedy bronił się przed kontrą Maksa, i faktycznie skutecznie ją utrudnił, gdyby nie ten wyjazd to myślę że Verstappen mógłby być już przed Rosbergiem w Turn 8. I tak się szybko pozbierał.

Do Austrii kibicowałem Nico, by była odmiana, ale te wybryki dzisiaj i w Austrii pokazują, że jest najzwyczajniej w świecie tchórzem, człowiekiem który nie nadaje się na ten poziom ścigania, co najwyżej do drugiej dziesiątki stawki. Tam są cieniasy i tam by brylował, ale wśród HAM, VES, VET, przyjdzie czas to i ALO - w takim towarzystwie jest nikim. W równym bolidzie, to i "staruszek" Massa by z nim wygrywał.
marios76, 01.08.2016 08:33[!]
Już jednego takiego Niemca F1 pamięta...
Verstappen też przegina i albo go za młodu przytemperuja, albo się nie wyleczy ze złych nawyków. Dzieciaku, masz talent- ale Play Station już wylaczyles! Puk puk tu realny świat, dorosłe życie i prawdziwe zabawki...

@--- Dawno temu pisałem, że większość wynikówNico to fart. Rzadko udaje mu się być lepszym od Lewisa przez cały weekend, ale mistrz mu jakby wtedy mniej przeszkadza. Nico nie trzyma cisnienia- brylowal jak miał100 punktów po czterech wyścigach, bo Lewis miał sporo problemow. Zycie pokazuje, że nie zasługujena mistrza, bo w walce ze słabszymi bolid ami ulega, albo wygrywa ją nieczysto. (Oczywiście nie zawsze) On główny błąd popełnia wtedy, gdy kierowca typu Alonso nie zawalczyć , bo nie widzi sensu i możliwości a Nico się pcha, na bolid, na pobocze, byle do przodu. Można to sobie przeanalizować. Jakby nie jego głupoty, to wciąż byłby liderem mistrzostw, że sporą przewagą. A on myślał że z Lewisem wszystkie wyścigi wygra:) Głęboko wierzę, że taki kierowca nie zostanie mistrzem F1, bo to wstyd dla sportu.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca