F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.02.2018

Bolidy Saubera i Toro Rosso zadebiutowały na torze

Nikita Mazepin jako pierwszy przetestuje nowy bolid Force India

Sainz: Kierowcom wystarczy 20 okrążeń, by przyzwyczaić się do Halo

Webber: Władze F1 muszą ostrożnie wprowadzać zmiany

Rich Energy prowadzi rozmowy na temat przejęcia Force India

20.02.2018

McLaren nawiązał partnerstwo techniczne z Petrobrasem

Jack Aitken nowym kierowcą rezerwowym Renault

Team Renault Sport zaprezentował model R.S.18

Incydent z dnia filmowego nie skomplikuje zimowych testów Red Bulla

Sauber przedstawił bolid C37 w w barwach Alfy Romeo

Lowe: Deflektory będą kluczowym obszarem rozwoju nowych bolidów

Ferrari wprowadzi zmiany w malowaniu swojego bolidu?

19.02.2018

Galeria: Dzień filmowy Red Bulla

Red Bull RB14 zadebiutował na torze wyścigowym

Brawn: Liberty stawia fanów na pierwszym miejscu

Red Bull Racing zaprezentowało bolid RB14

Red Bull zadecyduje o dostawcy jednostek w połowie sezonu 2018

18.02.2018

Robert Kubica przetestuje prototyp LMP1 Manora

17.02.2018

Alonso otwarty na kontynuowanie kariery w WEC

Latifi weźmie udział w piątkowym treningu przed GP Kanady

Więcej wiadomości

  Archiwum 2016
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Alonso: Tęsknię za walką o mistrzowski tytuł

Hiszpan przyznał, iż najcięższy bój stoczył z Michaelem Schumacherem w sezonie 2006.
Mateusz Szymkiewicz, 28 grudnia 2016, wyświetlenia: 2153<< | lista | T- | T+ | >>


Fernando Alonso przyznał, że tęskni za walką o mistrzowski tytuł w Formule 1.

35-latek w swojej karierze pięciokrotnie walczył o najwyższe trofeum i zwycięsko z tych pojedynków wyszedł w sezonach 2005 oraz 2006. Jak teraz przyznał Hiszpan, po wypadnięciu ze ścisłej czołówki brakuje mu przeżyć związanych ze zdobyciem pole position czy wygraniem wyścigu, choć jest szczęśliwy, że w przeciwieństwie do wielu mógł tego doświadczyć.

„Miałem wystarczająco dużo szczęścia, by doświadczyć tego pięciokrotnie [walki o mistrzostwo świata]” – powiedział Fernando Alonso. „Trenujesz, jeździsz w symulatorze, odwiedzasz fabrykę, bierzesz udział w imprezach, spotykasz się z mediami i robisz wszystkie inne rzeczy, by być konkurencyjnym w niedzielę oraz walczyć o tytuł. Przez ostatnie cztery lata brakowało mi uczucia przyjazdu na tor z szansą na coś więcej”.

„Z drugiej strony miałem niesamowite szczęście, mogąc pięciokrotnie poczuć tą presję oraz emocje i wygrać dwa tytuły, ponieważ wielu moich utalentowanych kolegów nawet nigdy nie dostało szansy startów w Formule 1. Kilku z nich tutaj dotarło, lecz nigdy nie doświadczyli zdobycia podium, konferencji z najlepszą trójką, startu z pole position czy wygrania Grand Prix, mimo, że byli bardzo utalentowani. Oczywiście, miałem szczęście i brakuje mi tego”.

Hiszpan przyznał, że najcięższy bój o mistrzostwo świata stoczył z Michaelem Schumacherem w sezonie 2006, kiedy to reprezentował barwy Renault korzystającego z opon Michelin, natomiast Niemiec startował dla Ferrari z ogumieniem Bridgestone'a. „Kiedy w tamtym roku Bridgestone'y pracowały właściwie, on dostarczał to czego było trzeba i wygrywał wyścig. Gdy jednak Michelin miał przewagę i czuliśmy się dosyć komfortowo, on był wśród nas. Z tego powodu podczas każdego weekendu myślałem o tym, by zdobyć więcej punktów od niego, ponieważ cały czas był trzeci, czwarty, drugi lub osiągał coś ekstra. Przy wszystkich kierowcach z jakimi walczyłem, tylko on był do tego zdolny”.

Alonso dodał, że ostatnie wyniki McLarena były trudnym przeżyciem dla kogoś, kto jest przyzwyczajony do odnoszenia sukcesów. „McLaren to drugi najlepszy zespół w historii Formuły 1 i kiedy walczysz o wyjście z Q1, to nie jest coś normalnego. Każdy w zespole czuje presję czy nawet oczekiwania, którym jeszcze nie jesteśmy w stanie sprostać. To frustruje każdego z nas. Druga kwestia to osobiste rozczarowanie, ponieważ nie jesteś w stanie walczyć o podia, zwycięstwa, a czasem przeszkadza ci awaria po dziesięciu okrążeniach i konieczne jest przykręcenie silnika czy baterii. Wtedy może pojawić się bolid Saubera, który wyprzedzi cię, otrzyma oklaski za fantastyczny manewr, lecz my wtedy dysponujemy mocą o 100 koni mniejszą. To nie jest kwestia tego, że zapominasz jak się jeździ, po prostu są sytuacje poza naszą kontrolą”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.02.2018  Alonso otwarty na kontynuowanie kariery w WEC
13.02.2018  Alonso pokłada duże nadzieje w silniku Renault
12.02.2018  Alonso jako pierwszy poprowadzi model MCL33
12.02.2018  Carey trzyma kciuki za powrót Alonso do czołówki
12.02.2018  Kierowcy WEC krytykują decyzję o zmianie daty wyścigu na Fuji
Tagi:
Alonso F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
step07, 28.12.2016 15:17[!]
Brakowało przez dwa ostatnie sezony Alonso w czołówce. Potrafi wyczyniać na torze niesamowite rzeczy i bardzo chciałbym ponownie zobaczyć go walczącego o najwyższe lokaty. Cała nadzieje w sezonie 2017 i tym, że pakiet McLaren-Honda w końcu będzie konkurencyjny :)
Kamikadze2000, 28.12.2016 15:28[!]
Też tęsknię za Alonso w czołówce. Oby to się zmieniało. :))
marios76, 31.12.2016 13:06[!]
Szkoda, że tak kompletny kierowca nie pamięta kiedy ostatnio wygrał GP, zdobył PP i nie jest to Alzheimer :/ Kiedyś go bardzo lubiłem, po słynnej aferze mi nieco zobojetnial, ale zawsze go zaliczalem do najlepszych w każdym z sezonów ,od pierwszego tytułu który zdobył.
Liczyłem, ze już w tym roku popatrzę na ten doświadczony duet (jaki tworzył z Buttonem), i będą mnie cieszyć choćby ich poda. Melbourne zweryfikowalo oczekiwania. Raczej nie kibicuje Fabryki więc za Williamsa i McLarena będę trzymał kciuki. Zdobycie przez te zespoły następnego tytułu będzie trudniejsze, niż któregokolwiek wcześniej; o ile nie niemożliwe. Ale w to nie chce sam wierzyć.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca