F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.05.2018

Artjom Markiełow wygrał główny wyścig F2 w Monako

Raikkonen gotowy pozostać w Ferrari na sezon 2019

FIA oraz FOM proszą Pirelli o uproszczenie nazw ogumienia

Menedżerowie Alonso pracują nad jego powrotem do Ferrari?

Euronews: Rich Energy finalizuje przejęcie Force India

24.05.2018

Red Bull: Możemy być wysoko w kwalifikacjach

Zespoły F1 otrzymają w Monako szczegóły nowych regulacji

Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo

Red Bull i Mercedes ufają FIA w ocenie legalności bolidu Ferrari

Ricciardo z najlepszym czasem w pierwszym treningu w Monako

Hamilton zadowolony z powrotu grid girls przy okazji GP Monako

Stroll: Chcemy dokonać znaczących postępów przed lipcowymi wyścigami

Hartley zaskoczony plotkami na temat swojej przyszłości w Toro Rosso

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Claire Williams: Zespoły nie byłyby w stanie funkcjonować bez wsparcia kierowców

Brytyjka nie rozumie kontrowersji związanych z zatrudnianiem zawodników dysponujących sponsorami.
Mateusz Szymkiewicz, 9 stycznia 2017, wyświetlenia: 1039<< | lista | T- | T+ | >>


Zastępczyni szefa Williamsa – Claire Williams, przyznała, że nie rozumie kontrowersji związanych z zatrudnianiem kierowców dysponujących wsparciem finansowym.

Stajnia z Grove zdecydowała się zaangażować na ten rok Lance'a Strolla, który dysponuje wielomilionowym wsparciem finansowym ojca Lawrence'a. Dzięki temu Kanadyjczyk odbył serię testów za kierownicą bolidu FW36 z 2014 roku i mimo sukcesów z juniorskich serii, ruch Williamsa związany z zatrudnieniem 18-latka spotkał się z wieloma kontrowersjami.

Zdaniem Claire Williams, sięganie po kierowców dysponujących wsparciem sponsorów jest nieodłącznym elementem modelu biznesowego, który musiał zostać wprowadzony po kryzysie w 2008 roku, gdy z Formuły 1 wycofało się kilka koncernów oraz sponsorów.

„Przy każdym kierowcy w Formule 1 są rozważania dla szefa pod względem komercyjnym” – powiedziała Brytyjka. „Alonso przyszedł ze wsparciem finansowym, być może nie osobistym, lecz Santander jest tam [w McLarenie] ze względu na niego, podobnie jest z Jensonem [Buttonem] i Sergio Perezem. Nie rozumiem dlaczego w tym sporcie, który jest tak poważnym biznesem, a w celu odnoszenia sukcesów są potrzebne wielomilionowe budżety, pojawiają się tak negatywne opinie wokół kierowców wnoszących wsparcie”.

„Tu nie chodzi tylko o Formułę 1. Cały motorsport jest bardzo kosztowny, nie znajdziesz się w wyższych sferach dopóki nie zdobędziesz odpowiedniego budżetu do startów. Nie rozumiem dlaczego ludzie krytykują kierowców z finansowym wsparciem, jest wiele zespołów, które muszą przetrwać, a bez nich nie byłoby tego sportu. Model komercyjny w Formule 1 musi ulec zmianie. Ten sport jeszcze nigdy nie był tak drogi, więc czasem takie sytuacje będą miały miejsce”.

Williams nie uważa również, by zatrudnianie 18-letniego kierowcy bezpośrednio z Formuły 3 było ryzykownym posunięciem. „Powiedzielibyście to samo o Maksie Verstappenie i zatrudnieniu go w Red Bullu? Jeśli chodzi o Lance'a, to z grzeczności powinniśmy wstrzymać się z ocenami. Musimy wziąć pod uwagę jego wiek oraz sukcesy, wygrał każdą serię, w jakiej wystartował. Będzie debiutantem i popełni błędy, ale z tego co wiedzieliśmy, to on naprawdę szybko się uczy. Powinniśmy mu dać szansę udowodnić swój talent oraz to, że zasłużył na posadę. Jesteśmy poważnym zespołem i mamy poważne ambicje, nie umieścilibyśmy go w bolidzie gdybyśmy wiedzieli, iż nie jest w stanie sprostać wyzwaniu”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.04.2018  Williams dementuje spekulacje o możliwości zostania 'ekipą B' Mercedesa
18.04.2018  Williams nie obawia się skutków utraty sponsora tytularnego
07.04.2018  Williams: Realizacja planów Liberty zapewni przetrwanie mojego zespołu
09.03.2018  Kubica dobrowolnie zrezygnował z udziału w piątkowych testach
06.03.2018  Williams: Nie naciskaliśmy na zaostrzenie reguł w zakresie dostaw silników
Tagi:
Williams C.
Williams

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca