F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.02.2017

Informacja Pirelli przed testami F1 w Barcelonie

Mercedes nie wie, czy skorzysta w tym sezonie z "płetwy rekina"

Mercedes dopracuje zasady współpracy swych kierowców

Wolff: Mercedes nie obawia się protestów dotyczących zawieszenia

Toro Rosso przerwało dzień filmowy po awarii jednostki Renault

Mercedes zaprezentował bolid W08 EQ Power+

Hamilton: F1 musi bardziej otworzyć się na kibiców

Hulkenberg nie był zainteresowany startem w tegorocznym Le Mans

Palmer: Sensacja w stylu Brawn GP jest możliwa

22.02.2017

Sauber C36 zadebiutował na torze

Marko: Sainz jest w praktyce rezerwowym kierowcą Red Bulla

Williams podał rozkład jazd na obie sesje w Barcelonie

Mallya: Abiteboul myli się oceniając nasze możliwości rozwoju

Force India odsłoniło model VJM10

BRDC wstrzymało poszukiwania potencjalnego kupca Silverstone

Lando Norris dołączył do programu rozwojowego McLarena

Verstappen: W 2017 Max może jeszcze nie stanąć przed szansą walki o tytuł

Marko: Duże zespoły zasługują na większe wpływy

Vettel: Cały czas wierzę w Ferrari

Renault zainteresowane zatrudnieniem hiszpańskiego kierowcy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Red Bull nie zrezygnuje z rozwoju kontrowersyjnej koncepcji zawieszenia

Głos w sprawie zabrał konsultant zespołu - Helmut Marko.
Nataniel Piórkowski, 12 stycznia 2017, wyświetlenia: 1852<< | lista | T- | T+ | >>


Red Bull Racing będzie w dalszym ciągu rozwijał kontrowersyjną koncepcję zawieszenia – przyznał konsultant zespołu, Helmut Marko, w rozmowie z Auto Bildem.

Przed świętami Bożego Narodzenia Ferrari wystosowało do FIA pismo, w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących wprowadzenia systemu, który może zastąpić zawieszenie typu FRIC bez fizycznego połączenia pomiędzy przednią a tylną partią bolidu. W odpowiedzi FIA uznała takie rozwiązanie za nielegalne.

Włoska La Gazetta dello Sport wyjaśniała na swoich łamach, że organ zarządzający negatywnie wypowiedział się o systemach wykorzystywanych przez Mercedesa i Red Bulla w 2016 roku, argumentując to ich wpływem na poprawę właściwości aerodynamicznych bolidów.

Auto Bild zaznacza, że wyłącznie koncepcja Ferrari na sezon 2017 została uznana za niezgodną z przepisami. W rozmowie z niemiecką gazetą Helmut Marko przyznał: „[W 2017] nie możemy używać tej koncepcji w stu procentach, ale to wcale nie oznacza, że musimy z niej całkowicie zrezygnować”.

Poproszony o komentarz w sprawie kontrowersji, jakie budzi kwestia zawieszeń nowych bolidów GP, były projektant F1 – Gustav Brunner, powiedział: „Nie uważam, że w Australii będzie to coś szczególnie ważnego, bo do tego czasu prawdopodobnie wszystkie zespoły będą dysponować takim systemem”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.02.2017  Marko: Sainz jest w praktyce rezerwowym kierowcą Red Bulla
22.02.2017  Verstappen: W 2017 Max może jeszcze nie stanąć przed szansą walki o tytuł
21.02.2017  Coulthard: Red Bull dysponuje dwoma bardzo mocnymi kierowcami
13.02.2017  Red Bull zaprezentuje bolid RB13 26 lutego
11.02.2017  Abiteboul: W 2017 roku moc silników nie przekroczy bariery 1000 KM
Tagi:
Red Bull
Ferrari
Mercedes
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
enstone, 12.01.2017 11:21[!]
Naginanie przepisów przez RBR jest w ich DNA ....
Sasilton, 12.01.2017 12:11[!]
Nic niczego nie nagina. Po prostu Ferrari nie potrafi wymyślić tego co Mercedes i Red Bull.
michal132, 12.01.2017 12:34[!]
Na tym powinno to polegać żeby szukać innowacji i je wprowadzać. A tak to zespoły wywalą kupę kasy na badania i rozwój a potem do kosza bo nielegalne. Swoją drogą w Ferrari muszą mieć niezły ból dupska że od tylu lat nie udało im się wymyślić czegoś czego nie ma konkurencja.
stasek44, 12.01.2017 13:50[!]
@Sasilton @michal132

Myślę, że to nie wynika z tego że Ferrari nie potrafi czegoś wymyślić. Nie sądzę też, aby koncepcja rozwoju zawieszenia w bolidzie RBR była włochom dobrze znana (jeżeli coś było wiadome, to raczej że RBR coś kombinuje, ale nie wiadomo co). Nie mieli i pewnie cały czas nie mają takiej wiedzy, która pozwala na pisanie listów do FIA z zapytaniem o legalność zawieszenia rywali.

Nie jestem adwokatem (Diabła) Ferrari, tylko uważam, że ich zapytanie (bo czego dotyczy list?) dotyczy ich interesu, a nie innych. To że "rywale Ferrari dostali rykoszetem" ~F1TALKS jest efektem ubocznym. 100%, że Ferrari ma "coś swojego", jednak oni sobie nie mogą pozwolić na najmniejsze powinięcie nogi (a zapewne orzeczenie o nielegalności zawieszenia Ferrari na początku sezonu takowym by było.).

Skoro po liście jednak RBR decyduje się na obranie łagodniejszego kursu w projektowaniu zawieszenia to czymś świadczy. Mają więcej czasu. I nie chodzi tu o kreatywność, czy innowacyjność, a raczej o to, że różnice w interpretacji przepisów są duże i nie wiadomo co można, a co nie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca