F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.07.2018

Ecclestone: Obecne przepisy zniechęcają kierowców do ścigania

Mallya chce, aby Ocon i Perez pozostali kierowcami Force India

GP Miami zostanie potwierdzone pod koniec lipca?

Abiteboul: Renault musi mieć alternatywy dla Sainza

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Węgier

17.07.2018

Webber: Formuła 1 zbyt łatwo dopuszcza fanów do kierowców

Red Bull zachęca Hondę do częstszego wprowadzania poprawek

Steiner: Haas nie żałuje kontrowersyjnego podejścia do startów w F1

Raikkonen może wrócić do Saubera na sezon 2019?

Antonio Giovinazzi wystąpi z Sauberem w treningu do GP Niemiec

Ferrari z agresywnym wyborem opon na Grand Prix Węgier

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Herbert: Liberty musi ograniczyć przywileje finansowe dużych teamów

Zdaniem Brytyjczyka tylko w ten sposób uda się poprawić konkurencyjność całej stawki F1.
Nataniel Piórkowski, 9 lutego 2017, wyświetlenia: 936<< | lista | T- | T+ | >>


Były kierowca Formuły 1 i ekspert telewizji Sky Sports – Johnny Herbert, uważa, że priorytetem Liberty Media musi być odebranie przywilejów finansowych większym zespołom.

Herbert, który w trakcie swej kariery w serii Grand Prix ścigał się w barwach między innymi Lotusa, Ligiera, Benettona czy Saubera, uważa, że nowi właściciele F1 muszą zrozumieć problemy małych zespołów. Zdaniem Brytyjczyka tylko w ten sposób Liberty będzie w stanie wpłynąć na poprawę widowiska, a co za tym idzie zrealizować cele związane z rozwojem sportu i zyskami z praw komercyjnych.

„Pod wieloma względami mniejsze zespoły mają większe znaczenie dla F1 niż duże stajnie. Są sercem i duszą sportu. Force India i Williams są przykładem wspaniałej pracy. Patrząc na ich wydatki z ubiegłego sezonu można stwierdzić, że wykonują lepszą robotę niż Mercedes, ale mimo tego nie byli w stanie odnieść zwycięstwa. By móc znaleźć się w takiej sytuacji potrzeba lepszego modelu podziału nagród finansowych. Jeśli dużym zespołom się to nie podoba i grożą odejściem, Liberty postąpi słusznie wywierając na nich presję, bo będzie działało dla dobra Formuły 1” – powiedział Herbert w rozmowie z Guardianem.

Zdaniem Herberta Liberty powinno wdrożyć zupełnie nowy model dystrybucji nagród finansowych dla zespołów takich jak Ferrari, Mercedes, Red Bull czy McLaren. „Musi pojawić się element ograniczenia ich potencjału. Po inwestycji dokonanej przez Liberty i dla perspektyw wzrostu, jaki chcą osiągnąć, będą musieli pójść na konfrontację z tymi zespołami i wywrzeć na nich presję”.

„Liberty musi stawić czoło zespołom i zaakcentować, że musimy uczynić sport większym i lepszym. Jeśli zespoły będą im grozić, to muszą sobie z tym poradzić, bo to jedyna droga do poprawy konkurencyjności całej stawki. Na chwilę obecną mniejsze zespoły wiedzą, że nie mają żadnych szans na odniesienie wygranej. Nawet Williams i Force India, czyli teamy, które w ostatnich latach dokonały tak dużych postępów, mają świadomość, że mało realistycznym scenariuszem jest ich zwycięstwo w wyścigu. Stoimy przed świetną szansą zapewnienia warunków dla konkurencyjnej rywalizacji w całej stawce”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.05.2012  Damon Hill weźmie udział w wyścigu Volkswagen Scirocco R Cup
21.03.2012  Johnny Herbert dodatkowym sędzią FIA podczas GP Malezji
14.03.2012  Johnny Herbert dodatkowym sędzią w Australii
30.11.2011  Herbert kwestionuje wybór de la Rosy na kierowcę HRT
01.11.2011  Herbert: Massa zasłużył na karę
Tagi:
Herbert J.
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 09.02.2017 20:41[!]
Co z tego, że mamy w stawce fabryczne teamy Mercedesa, Ferrari czy Renault, skoro Ci pierwsi dzięki drakońsko dużemu budżetowi odjechali stawce osiągami, przez co mamy do bólu przewidywalną rywalizację? Ja osobiście byłbym gotów podziękować fabrycznym (a zamiast tego pozyskać wielu producentów silników), by tylko rywalizacja była ciekawa. Bo o to tu chodzi - ponoć to ma być rozrywka dla fanów, a nie tylko biznes dla korporacji. :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca