F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.12.2017

Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję

Marko: Kwiat jest bardziej utalentowany niż Gasly oraz Hartley

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Herbert: Liberty musi ograniczyć przywileje finansowe dużych teamów

Zdaniem Brytyjczyka tylko w ten sposób uda się poprawić konkurencyjność całej stawki F1.
Nataniel Piórkowski, 9 lutego 2017, wyświetlenia: 876<< | lista | T- | T+ | >>


Były kierowca Formuły 1 i ekspert telewizji Sky Sports – Johnny Herbert, uważa, że priorytetem Liberty Media musi być odebranie przywilejów finansowych większym zespołom.

Herbert, który w trakcie swej kariery w serii Grand Prix ścigał się w barwach między innymi Lotusa, Ligiera, Benettona czy Saubera, uważa, że nowi właściciele F1 muszą zrozumieć problemy małych zespołów. Zdaniem Brytyjczyka tylko w ten sposób Liberty będzie w stanie wpłynąć na poprawę widowiska, a co za tym idzie zrealizować cele związane z rozwojem sportu i zyskami z praw komercyjnych.

„Pod wieloma względami mniejsze zespoły mają większe znaczenie dla F1 niż duże stajnie. Są sercem i duszą sportu. Force India i Williams są przykładem wspaniałej pracy. Patrząc na ich wydatki z ubiegłego sezonu można stwierdzić, że wykonują lepszą robotę niż Mercedes, ale mimo tego nie byli w stanie odnieść zwycięstwa. By móc znaleźć się w takiej sytuacji potrzeba lepszego modelu podziału nagród finansowych. Jeśli dużym zespołom się to nie podoba i grożą odejściem, Liberty postąpi słusznie wywierając na nich presję, bo będzie działało dla dobra Formuły 1” – powiedział Herbert w rozmowie z Guardianem.

Zdaniem Herberta Liberty powinno wdrożyć zupełnie nowy model dystrybucji nagród finansowych dla zespołów takich jak Ferrari, Mercedes, Red Bull czy McLaren. „Musi pojawić się element ograniczenia ich potencjału. Po inwestycji dokonanej przez Liberty i dla perspektyw wzrostu, jaki chcą osiągnąć, będą musieli pójść na konfrontację z tymi zespołami i wywrzeć na nich presję”.

„Liberty musi stawić czoło zespołom i zaakcentować, że musimy uczynić sport większym i lepszym. Jeśli zespoły będą im grozić, to muszą sobie z tym poradzić, bo to jedyna droga do poprawy konkurencyjności całej stawki. Na chwilę obecną mniejsze zespoły wiedzą, że nie mają żadnych szans na odniesienie wygranej. Nawet Williams i Force India, czyli teamy, które w ostatnich latach dokonały tak dużych postępów, mają świadomość, że mało realistycznym scenariuszem jest ich zwycięstwo w wyścigu. Stoimy przed świetną szansą zapewnienia warunków dla konkurencyjnej rywalizacji w całej stawce”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.05.2012  Damon Hill weźmie udział w wyścigu Volkswagen Scirocco R Cup
21.03.2012  Johnny Herbert dodatkowym sędzią FIA podczas GP Malezji
14.03.2012  Johnny Herbert dodatkowym sędzią w Australii
30.11.2011  Herbert kwestionuje wybór de la Rosy na kierowcę HRT
01.11.2011  Herbert: Massa zasłużył na karę
Tagi:
Herbert J.
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 09.02.2017 20:41[!]
Co z tego, że mamy w stawce fabryczne teamy Mercedesa, Ferrari czy Renault, skoro Ci pierwsi dzięki drakońsko dużemu budżetowi odjechali stawce osiągami, przez co mamy do bólu przewidywalną rywalizację? Ja osobiście byłbym gotów podziękować fabrycznym (a zamiast tego pozyskać wielu producentów silników), by tylko rywalizacja była ciekawa. Bo o to tu chodzi - ponoć to ma być rozrywka dla fanów, a nie tylko biznes dla korporacji. :P
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca