F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2018

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix

Lowe: Force India wykonało świetną pracę w sezonie 2017

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

AMuS: Rywale mogą oprotestować zawieszenia bolidów Mercedesa i RBR

Na dwa tygodnie przed pierwszymi testami nie cichną kontrowersje wokół interpretacji przepisów.
Nataniel Piórkowski, 9 lutego 2017, wyświetlenia: 2898<< | lista | T- | T+ | >>


Spór dotyczący technologii stosowanej w zawieszeniach Mercedesa i Red Bulla, może skłonić pozostałe zespoły do złożenia w trakcie GP Australii formalnego protestu na ręce przedstawicieli FIA.

Przygotowując się do startu sezonu 2017, Ferrari skonsultowało z ekspertami Federacji swój projekt systemu, mającego za zadanie odwzorowywać efekty stosowanego do połowy 2014 systemu FRIC. W odpowiedzi FIA uznała rozwiązanie techników z Maranello za niezgodne z przepisami.

Według informacji Auto Motor und Sport, we wtorek doszło do spotkania dyrektorów technicznych zespołów Formuły 1, a w trakcie rozmów główna uwaga skupiła się na kwestiach związanych z zawieszeniem przygotowywanym przez Mercedesa i Red Bulla.

„Pozostałe zespoły chcą zablokować tę technologię” – donosi korespondent magazynu, Michael Schmidt.

Hiszpańska Marca przekonuje, że po wtorkowym spotkaniu Mercedes i Red Bull nadal dysponują zielonym światłem dla wprowadzenia do użytku swych kontrowersyjnych projektów. Schmidt podsumowuje z kolei: „Teraz inżynierowie chcą, by FIA wytłumaczyła, dlaczego niektóre nadwozia są legalne. Może to doprowadzić do groźby złożenia w Melbourne protestu przeciwko Mercedesowi i Red Bullowi”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.01.2018  Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych
10.01.2018  Brawn: Nie chcemy zmieniać długości weekendu Grand Prix
21.12.2017  Marchionne: W przyszłości możemy stworzyć alternatywną serię do F1
18.12.2017  Ecclestone krytykuje Liberty Media i Ferrari
11.12.2017  Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników
Tagi:
Przepisy
Mercedes
Ferrari
FIA
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mich909090, 09.02.2017 19:03[!]
Nie rozumiem . Skoro zawieszenie Merca i RBR jest legalne,a to Ferrari nie to znaczy ,że Włosi spartolili robotę i poszli o krok za daleko nie mieszcząc się w przepisach i teraz robią aferę. Krótko mówiąc teraz mogą Mercowi i RBR naskoczyć .
Gszegosz, 09.02.2017 19:49[!]
Foch bo ktoś był sprytniejszy od nas i wymyśli lepsze rozwiązanie? Afera bo święta krowa F1 źle znterpretowała przepisy i kolejny sezon z rzędu będzie okupować tyły czołówki? Dostają 150 baniek rocznie za nic i wszystko wskazuje na to że dalej nie potrafią zbudować konkurencyjnego nadwozia.
pancio93, 09.02.2017 19:57[!]
Tak to jest jak są zbyt skomplikowane przepisy. Gdyby były jasne i proste to nie było by takich problemów.
bartoszcze, 09.02.2017 20:01[!]
@pancio93
Uwielbiam takie teksty. "Jasne i proste" znaczyłoby "wolno wszystko".
paymey852, 09.02.2017 20:31[!]
@bartoszcze
he he dokładnie :)
Jak dobrze pamiętam to żeby FIA mogła bardziej szczegółowo informować zespoły musi być złożony protest.
Więc to nic innego jak darmowe podkradanie patentów ale trzeba wiedzieć gdzie szukać :)
Anderis, 09.02.2017 20:37[!]
Nie rozumiem czego tu nie rozumiecie. Kwestionowanie legalności rozwiązań technicznych u konkurencji to stały element krajobrazu w F1. Zespoły działałyby na szkodę samych siebie, gdyby nie korzystały z wszelkich możliwych środków w celu zablokowania rozwiązań rywali, które budzą chociażby najmniejsze kontrowersje.
slipstream, 09.02.2017 21:32[!]
Ale takie protesty to nei tylko zabawa w blokowanie konkurencji, Oprotestowanie tego to też na swój sposób metoda wyciągnięcia informacji o systemie konkurencji. Jeśli Ferrari składa formalny protest, FIA musi odpowiedzieć dlaczego dane rozwiązanie jest legalne. Odpowiadając dlaczego jest ono legalne daje inżynierom Ferrari podpowiedź w jaki sposób jest to skonstruowane u konkurencji.
sneer, 10.02.2017 13:13[!]
@bartoszcze:
I o to właśnie chodzi. Wolność techniczna, przy ograniczeniach finansowych.
paymey852, 10.02.2017 17:07[!]
@sneer
Ograniczenia finansowe?
Jak je upilnujesz ?
To jest nie realne i koniec kropka.
Tylko standaryzacja elementów
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca