F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.05.2018

Artjom Markiełow wygrał główny wyścig F2 w Monako

Raikkonen gotowy pozostać w Ferrari na sezon 2019

FIA oraz FOM proszą Pirelli o uproszczenie nazw ogumienia

Menedżerowie Alonso pracują nad jego powrotem do Ferrari?

Euronews: Rich Energy finalizuje przejęcie Force India

24.05.2018

Red Bull: Możemy być wysoko w kwalifikacjach

Zespoły F1 otrzymają w Monako szczegóły nowych regulacji

Ricciardo najszybszy w popołudniowym treningu w Monte Carlo

Red Bull i Mercedes ufają FIA w ocenie legalności bolidu Ferrari

Ricciardo z najlepszym czasem w pierwszym treningu w Monako

Hamilton zadowolony z powrotu grid girls przy okazji GP Monako

Stroll: Chcemy dokonać znaczących postępów przed lipcowymi wyścigami

Hartley zaskoczony plotkami na temat swojej przyszłości w Toro Rosso

23.05.2018

Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna

Ferrari zmodyfikowało projekt lusterek przymocowanych do systemu halo

Sainz oczekuje szalonych kwalifikacji do wyścigu w Monako

Lauda: FIA powinna wyjaśnić wątpliwości związane z bolidem Ferrari

Abiteboul: Renault przywykło do krytyki ze strony Red Bulla

Verstappen: GP Monako to dobra szansa dla Red Bulla

22.05.2018

Todt popiera plany rezygnacji z wykorzystywania MGU-H w F1

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Bolidy Formuły 1 będą miały napęd na cztery koła?

Jest to rzekomo jedna z propozycji zmian na sezon 2021.
Mateusz Szymkiewicz, 17 lutego 2017, wyświetlenia: 4843<< | lista | T- | T+ | >>


Według informacji uzyskanych przez portugalskie media, pojawiła się propozycja wprowadzenia napędu na cztery koła w bolidach Formuły 1.

W ostatnim czasie coraz głośniej mówi się o propozycjach zmian na sezon 2021, kiedy to wygasa obecna formuła silnikowa. Większość osób w środowisku F1 optuje za powrotem do wolnossących układów napędowych, które będą dużo prostsze, tańsze, a także głośniejsze. Mimo to największym zwolennikiem pozostania przy hybrydowych jednostkach V6 jest Mercedes. Jak niedawno stwierdził Toto Wolff, Formuła 1 planując zmiany powinna skupić się na wydobyciu jeszcze większej mocy z obecnie wykorzystywanych pakietów.

Jak podają portugalskie media, wśród osób decyzyjnych pojawiła się propozycja utrzymania obecnych jednostek, aczkolwiek bolidy miałyby otrzymać dodatkowe systemy hybrydowe, które napędzałyby przednią oś. „Mercedes oraz Honda byliby zainteresowani tego rodzaju technologią. Osobiście jestem podekscytowany perspektywą bolidów F1 z napędem na cztery koła” – możemy przeczytać w raporcie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2018  Zespoły F1 otrzymają w Monako szczegóły nowych regulacji
18.05.2018  Todt broni zmian w przepisach technicznych na sezon 2019
18.05.2018  Abiteboul: Formuła 1 musi na nowo odkryć swoje DNA
16.05.2018  Todt liczy, że Ferrari przestanie wkrótce grozić odejściem z F1
14.05.2018  Władze toru Catalunya pracują nad przedłużeniem umowy z FOM
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Luis Garcia, 17.02.2017 13:59[!]
Jeśli się wycofają z tych kosiarek, to Merc pewnie powie auf Wiedersehen F1 :D
bartoszcze, 17.02.2017 14:30[!]
Zawsze zostaną znakomite jednostki Tag Heuer :D
tifosi, 17.02.2017 17:46[!]
A do sezonu dopuszczać tylko te zespoły które zamiast testów ukończą Dakar. :P
F1 4x4 paranoja.
ICEman, 17.02.2017 18:02[!]
Quattro to w rajdach F1 to musi być RWD i koniec
Dawid17, 17.02.2017 18:22[!]
W F1 chodzi o szybkość a 4x4 to zapewnia. W rajdach też kiedyś myślano, że nie ma nic lepszego od RWD.
mr_bean2000, 17.02.2017 18:34[!]
Świetna sprawa. Od dawna się zastawiam, dlaczego jeszcze tego nie wprowadzili.
piotr_del_grey, 17.02.2017 20:11[!]
Jak wiadomo, zastosowanie 4x4 nieco zwiększa masę. I nawet jestem w stanie poprzeć taki argument, jednak tylko wtedy, gdy to silnik spalinowy będzie napędzał te koła a nie jakieś systemy hybrydowe. Wtedy żeby utrzymać tempo jednostki będą musiały być bardziej 'wyżyłowane'. A tego chyba chcemy.
kibic sribic, 17.02.2017 21:34[!]
Ja tu tylko wrzucę ciekawy dokument o przewadze Quattro nad RWD na asfalcie i znikam:
https://youtu.be/p10m0Jdk8tc?t=6m51s (znajomość angielskiego wymagana)
dek, 18.02.2017 00:51[!]
O co panika, przecież to będzie dołączany napęd na przednie koła za pomocą silników elektrycznych, tak jak w LMP1.
lordfryta, 18.02.2017 08:42[!]
Moze wreszcie zobaczymy Audi w F1...
baron, 18.02.2017 12:58[!]
Prędzej VAG postawi na Lamborghini. ;)
dziadekm, 19.02.2017 09:06[!]
To co może Audi i legendarne Quattro... ;)
aronek, 20.02.2017 11:10[!]
VAG za dużo utopił w dieselgate. Nie ma szans na F1.
gnodeb, 20.02.2017 11:20[!]
Kiedyś już chyba w F1 próbowali 4WD i okazało się, że wady przewyższają zalety i nie opłaca się w tego typu wyścigach.
Cieszy mnie fakt, że przepisy o tych silniko-pierdziawkach wygasną i będzię (oby) coś normalnego. Silniki V8 to był kunszt techniki i środowisko F1 zdaje sobie z tego sprawę puszczając w materiałach promocyjnych dźwięk poprzednich silników. Nie chodzi tu nawet o hałas, ale o wyobrażenie że ta cała konstrukcja działa i to było niesamowite.
Na szczęście rynek zweryfikował downsizing narzucony przez eko-popaprańców; trend się odwraca i mam nadzieję że F1 też wróci do normalności, bo teraz łatwiej kupić np. Audi R8 z silnikiem Lamborghini V10 i mieć banana na twarzy niż słuchać F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca