F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

23.08.2017

Hembery proponuje regionalizację kalendarza wyścigów Formuły 1

McLaren potwierdził Vandoorne'a na sezon 2018

Raikkonen zadowolony z przedłużenia umowy z Ferrari na 2018 rok

McLaren mierzy się z dylematem w sprawie wyboru dostawcy silników

Mallya nadal liczy na wywalczenie przez Force India miejsca na podium

22.08.2017

James Key pozostanie dyrektorem technicznym Toro Rosso

Volkswagen: Formuła 1 znajduje się na niebezpiecznej ścieżce

Kimi Raikkonen pozostanie kierowcą Ferrari w sezonie 2018

Pirelli ogłosiło dobór mieszanek ogumienia na GP Włoch

Honda zmieniła podejście do rozwoju swego silnika F1

Johansson: Alonso powinien pozostać w McLarenie na sezon 2018

Renault przygotowuje poprawki silnika na GP Belgii i Włoch

Stewart: Utrata GP Wielkiej Brytanii byłaby katastrofą

21.08.2017

Informacja Pirelli przed GP Belgii

Steiner: Haas liczy na konkurencyjne występny na Spa i Monzy

Szafnauer liczy na szybkie zakończenie negocjacji nad umową dla Pereza

Formuła 1 inauguruje wirtualne mistrzostwa świata

Hamilton: Mercedes uporał się z problemami z ogumieniem

20.08.2017

Marco Wittmann stracił zwycięstwo w wyścigu DTM na Zandvoort

DTM: Wittmann odniósł zwycięstwo w niedzielnym wyścigu w Holandii

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Bolidy Formuły 1 będą miały napęd na cztery koła?

Jest to rzekomo jedna z propozycji zmian na sezon 2021.
Mateusz Szymkiewicz, 17 lutego 2017, wyświetlenia: 3279<< | lista | T- | T+ | >>


Według informacji uzyskanych przez portugalskie media, pojawiła się propozycja wprowadzenia napędu na cztery koła w bolidach Formuły 1.

W ostatnim czasie coraz głośniej mówi się o propozycjach zmian na sezon 2021, kiedy to wygasa obecna formuła silnikowa. Większość osób w środowisku F1 optuje za powrotem do wolnossących układów napędowych, które będą dużo prostsze, tańsze, a także głośniejsze. Mimo to największym zwolennikiem pozostania przy hybrydowych jednostkach V6 jest Mercedes. Jak niedawno stwierdził Toto Wolff, Formuła 1 planując zmiany powinna skupić się na wydobyciu jeszcze większej mocy z obecnie wykorzystywanych pakietów.

Jak podają portugalskie media, wśród osób decyzyjnych pojawiła się propozycja utrzymania obecnych jednostek, aczkolwiek bolidy miałyby otrzymać dodatkowe systemy hybrydowe, które napędzałyby przednią oś. „Mercedes oraz Honda byliby zainteresowani tego rodzaju technologią. Osobiście jestem podekscytowany perspektywą bolidów F1 z napędem na cztery koła” – możemy przeczytać w raporcie.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.08.2017  Hembery proponuje regionalizację kalendarza wyścigów Formuły 1
22.08.2017  Volkswagen: Formuła 1 znajduje się na niebezpiecznej ścieżce
21.08.2017  Formuła 1 inauguruje wirtualne mistrzostwa świata
17.08.2017  Horner: Od 2021 roku w F1 będą wykorzystywane silniki V6 twin-turbo
16.08.2017  Bottas: Awarie i kary mogą wpłynąć na walkę o tegoroczny tytuł
Tagi:
F1 ogólnie
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Luis Garcia, 17.02.2017 13:59[!]
Jeśli się wycofają z tych kosiarek, to Merc pewnie powie auf Wiedersehen F1 :D
bartoszcze, 17.02.2017 14:30[!]
Zawsze zostaną znakomite jednostki Tag Heuer :D
tifosi, 17.02.2017 17:46[!]
A do sezonu dopuszczać tylko te zespoły które zamiast testów ukończą Dakar. :P
F1 4x4 paranoja.
ICEman, 17.02.2017 18:02[!]
Quattro to w rajdach F1 to musi być RWD i koniec
Dawid17, 17.02.2017 18:22[!]
W F1 chodzi o szybkość a 4x4 to zapewnia. W rajdach też kiedyś myślano, że nie ma nic lepszego od RWD.
mr_bean2000, 17.02.2017 18:34[!]
Świetna sprawa. Od dawna się zastawiam, dlaczego jeszcze tego nie wprowadzili.
piotr_del_grey, 17.02.2017 20:11[!]
Jak wiadomo, zastosowanie 4x4 nieco zwiększa masę. I nawet jestem w stanie poprzeć taki argument, jednak tylko wtedy, gdy to silnik spalinowy będzie napędzał te koła a nie jakieś systemy hybrydowe. Wtedy żeby utrzymać tempo jednostki będą musiały być bardziej 'wyżyłowane'. A tego chyba chcemy.
kibic sribic, 17.02.2017 21:34[!]
Ja tu tylko wrzucę ciekawy dokument o przewadze Quattro nad RWD na asfalcie i znikam:
https://youtu.be/p10m0Jdk8tc?t=6m51s (znajomość angielskiego wymagana)
dek, 18.02.2017 00:51[!]
O co panika, przecież to będzie dołączany napęd na przednie koła za pomocą silników elektrycznych, tak jak w LMP1.
lordfryta, 18.02.2017 08:42[!]
Moze wreszcie zobaczymy Audi w F1...
baron, 18.02.2017 12:58[!]
Prędzej VAG postawi na Lamborghini. ;)
dziadekm, 19.02.2017 09:06[!]
To co może Audi i legendarne Quattro... ;)
aronek, 20.02.2017 11:10[!]
VAG za dużo utopił w dieselgate. Nie ma szans na F1.
gnodeb, 20.02.2017 11:20[!]
Kiedyś już chyba w F1 próbowali 4WD i okazało się, że wady przewyższają zalety i nie opłaca się w tego typu wyścigach.
Cieszy mnie fakt, że przepisy o tych silniko-pierdziawkach wygasną i będzię (oby) coś normalnego. Silniki V8 to był kunszt techniki i środowisko F1 zdaje sobie z tego sprawę puszczając w materiałach promocyjnych dźwięk poprzednich silników. Nie chodzi tu nawet o hałas, ale o wyobrażenie że ta cała konstrukcja działa i to było niesamowite.
Na szczęście rynek zweryfikował downsizing narzucony przez eko-popaprańców; trend się odwraca i mam nadzieję że F1 też wróci do normalności, bo teraz łatwiej kupić np. Audi R8 z silnikiem Lamborghini V10 i mieć banana na twarzy niż słuchać F1.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca