F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.10.2017

Kubica wystartuje w piątkowych treningach z Williamsem?

McLaren ogłosi nową umowę z Alonso już w czwartek?

Kolejna edycja Race of Champions odbędzie się w Arabii Saudyjskiej

Hartley: Decyzja Red Bulla była dla mnie zupełną niespodzianką

17.10.2017

Kubica zakończył "produktywne" testy z Williamsem na Węgrzech

Luca Marmorini został konsultantem Aston Martina

Raikkonen: Ferrari jest w stanie odnieść cztery zwycięstwa na koniec sezonu

Pirelli ujawniło wybory zespołów na Grand Prix Meksyku

Informacja Pirelli przed GP USA

Hasegawa: Relacje Hondy z Alonso są trudne

Kwiat wrócił do Toro Rosso tylko na Grand Prix Stanów Zjednoczonych?

16.10.2017

Podczas GP USA ultramiękkie opony będą oznaczone różowym kolorem

Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona

Boullier: Potrzebujemy czasu, aby wejść na poziom Red Bulla

Berger: Sezon 2018 przyniesie kolejny pojedynek Vettela z Hamiltonem

Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?

Ecclestone: Liberty nie chce, abym pojawiał się na wyścigach

15.10.2017

Rene Rast wywalczył tytuł mistrzowski DTM

14.10.2017

DTM: Green wygrał sobotni wyścig na Hockenheimringu

13.10.2017

Brendon Hartley wystartuje dla Toro Rosso w Austin

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Honda podkreśla dalsze zaangażowanie w projekt F1

Yusuke Hesegawa dodał również, że przed startem sezonu szykowane są poprawki silnika.
Łukasz Godula, 17 marca 2017, wyświetlenia: 2406<< | lista | T- | T+ | >>


Honda pozostaje „w 100% zaangażowana” w przyszłość z McLarenem w Formule 1, pomimo trudnego startu w tym roku oraz ostatnich plotek o rozmowach z Mercedesem.

McLaren zaliczył osiem trudnych dni podczas przedsezonowych testów w Barcelonie, gdzie trapiony był brakiem mocy oraz słabą niezawodnością nowego silnika Hondy.

Dyrektor wyścigowy, Eric Boullier przyznał podczas testów, że relacje pomiędzy Mclarenem i Hondą zostały napięte do granic możliwości, a źródła potwierdziły w tym tygodniu, że McLaren badał możliwość powrotu do Mercedesa, jako zespół kliencki. Rzecznik McLarena przyznał, że zespół rozważa swoje opcje „wraz z Hondą”, podczas gdy Honda potwierdziła, że nie chce zmieniać swoich długoterminowych zobowiązań wobec McLarena oraz Formuły 1.

„Oczywiście sytuacja w jakiej się znaleźliśmy nie jest tym czego oczekiwaliśmy gdy wracaliśmy do Formuły 1, jednak jesteśmy w 100% zaangażowani w naszą przyszłość w tym sporcie oraz relacje z McLarenem” – powiedział szef projektu Hondy w F1, Yusuke Hesegawa. „Wierzymy w tę współpracę, tak samo jak McLaren. By iść naprzód ważne jest, byśmy pracowali jako jeden zespół i wspólnie przezwyciężyli sytuację. Priorytetem jest utrzymanie szczerości i otwartej komunikacji, jak również wzmacnianie relacji pomiędzy Hondą i McLarenem pomimo trudności, jakie nas spotykają. Dla nas nie jest to projekt krótkoterminowy”.

Honda przyznaje, że wprowadziła już poprawki mające na celu wyeliminować problemy z niezawodnością, które pojawiły się podczas testów, jak również pracuje nad planem poprawy właściwości jezdnych i uzyskania większej mocy z silnika jeszcze przed pierwszym wyścigiem.

„Oczywiście problemy, jakie mieliśmy w Barcelonie ograniczyły nasz czas na torze i zwiększyły presję w naszych przygotowaniach, jednakże mimo to udało nam się zdobyć wiele użytecznych danych, tak samo McLarenowi” – dodał Hesegawa. „Ponadto nie borykamy się z wieloma różnymi problemami, pomimo tego, jak to wygląda z zewnątrz. Już w Barcelonie byliśmy w stanie wdrożyć pewne rozwiązania, które okazały się efektywne podczas drugich testów”.

„W kwestii osiągów, jest miejsce na poprawę wraz ze zmianą mapowania przed Melbourne, tak by właściwości jezdne były lepsze. W tym samym czasie będziemy kontynuowali rozwój, by zwiększyć moc generowaną przez jednostkę napędową”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
17.10.2017  Hasegawa: Relacje Hondy z Alonso są trudne
12.10.2017  Autosport: Gasly nie weźmie udziału w GP Stanów Zjednoczonych
08.10.2017  Honda naciska na udział Gasly'ego w finale sezonu Super Formula
07.10.2017  Alonso: Problemem Hondy było to, że każdego roku zaczynała od zera
03.10.2017  Brown akceptuje niepewność związaną ze zmianą dostawcy silników
Tagi:
McLaren
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sh3adow, 17.03.2017 12:10[!]
Jeżeli oni chcą pójść do przodu to niestety, muszą sie już skupić na sezonie 2019. Honda niech dopracuje swój silnik, wsadzi go w auto drogowe (civic, nsx) i na Suzukę. W tym roku lepiej żeby nie rozwijali tego bolidu który wygląda słabo, trochę lepiej od silnika. Muszą zacząć wszystko na nowo. Alonso musi odejść i pewnie odejdzie. Cały ten sezon niech jeżdżą z pięciosekundową stratą bo tu nie ma co rozwijać. Nie da się zrobić coś z niczego, wszystko trzeba zacząć od nowa raz jeszcze- choć była do tego okazja w tym roku lecz McLaren wyszedł na amatorski zespół (nawet z elementami Manora). Myśleli że jak zrobią auto sobie przez zimę, Honda da nowy silnik to coś z tego będzie. Nie bez powodu Mercedes ma mistrzowski tytuł potrafią wszystko zaplanować od A do Z, są w tym w pełni oddani. Jak widać w Woking chyba zatrudniono złych ludzi bo nie wierzę że ten team nie jest w stanie konkurować marketingowo, sportowo i wizerunkowo z srebrnymi strzałami.
cichy, 17.03.2017 12:15[!]
nie sądziłem, że jeszcze za moich czasów McLaren zaliczy tak gigantyczny upadek..
Lukas, 17.03.2017 12:16[!]
Silnik F1 w Civicu - cytat roku, a jest dopiero marzec :D
Dudak, 17.03.2017 13:25[!]
Gdyby powrócili do normalnego testowania przed sezonem (i prywatnie), to takie jaja by nie miały miejsca. Gadają o kosztach, a ciekawe, jak wygląda kosztowo naprawianie takich wtop konstrukcyjnych i prowadzanie testów na wyścigach, gdzie powodują jeszcze inne problemy, wymagają dalszej naprawy i generują kolejne koszty...
tomask75, 17.03.2017 17:37[!]
Bolid wygląda na ciężki. Nie ma w nim żadnej finezji. Fotoreporterzy też raczej skupiali się na innych teamach szukając ciekawych rozwiązań. Nie przypominam sobie żeby cokolwiek było o McL.
Honda przyznaje że daleko jej do kultury europejskiej i nie chciała zatrudniać nikogo z zewnątrz.
Boulier jest ptysiem który nie potrafi poskładać nawet klocków Lego.
Taki projekt NIE MA SZANS.
Żal mi Alonso i tego że nie możemy oglądać go walczącego z innymi, bo potencjał to on ma jeszcze całkiem spory.
Olek89, 17.03.2017 18:30[!]
Cytat Dudak :
Gdyby powrócili do normalnego testowania przed sezonem (i prywatnie), to takie jaja by nie miały miejsca.
Jak to mówią - przepisy są takie same dla wszystkich. Z 4 dostawców tylko 1 ma takie problemy, więc to bardziej wina braku testów czy jednak Hondy? Poza tym skoro po 2 pełnych sezonach rywalizacji, nadal budują taki bubel, to gdyby nawet wynajęli tor ze sztucznym oświetleniem i testowali 24h/7, 365 dni w roku, to nie wiem czy by im to wystarczyło...
cx5, 17.03.2017 21:27[!]
Olku89,

oglądam F1 przez jakieś 18 lat tracąc może z 2-3 wyścigi rocznie. Na prawdę gdyby testy były możliwe i nie było takich cięć kosztów to Honda była by w zupełnie innym miejscu niż jest teraz. Podejrzewam, że byliby się w stanie nieźle wykosztować nawet poza jakiekolwiek założone budżety, bo to co się dzieje to jest cios w ich markę. W MotoGP mają wszystko więc podejrzewam, że są ekstremalnie rozczarowani F1 '''A propos to pokazuje na jakim poziomie technologicznym jest F1'' Jeśli się okaże, że będzie dramat to najbardziej żal mi będzie Fernando, który już chyba u schyłku swojej kariery nie ma szans walczyć o to, co go WYŁĄCZNIE interesuje - o MISTRZA, i to nie z własnej winy. Zawsze będę fanem McLarena no i wiara umiera ostatnia. Zatem z całych sił:
COME ON HONDA, COME ON McLAREN!!!!!!!!
Olek89, 17.03.2017 22:47[!]
@cx5
Ja oglądam F1 od 13 lat, ale chyba nie chodzi o to żebyśmy się teraz licytowali.
A jeśli chodzi o Hondę i brak tekstów to jako dobry przykład może posłużyć Renault - jak wprowadzano nową formułę silnikową to z tego co pamiętam podczas pierwszych dni przedsezonowych testów 2014, bolidy napędzane francuskimi jednostkami miały problem żeby dojechać do końca pitlane, podczas sezonu było niewiele lepiej, a teraz pomimo że nadal nie jest to poziom Mercedesa, to jednak z roku na rok jest wyraźny postęp. Natomiast Honda debiutowała przecież rok później, pomimo że w sezonie 2014 Merc chronił swoje dane przed McLarenem jak tylko mógł, to jednak inżynierowie McL na pewno jakąś wiedzę przemycili do Hondy, potem 2 pełne sezony i co...? Jest chyba gorzej niż było...
paymey852, 18.03.2017 09:20[!]
Tak tylko przypomnę że silnik Renault w 2014 na testach prezentował się jeszcze gorzej niż obecnie Honda a w pierwszym wyścigu było P2 w Q3.

Tak tylko przypomnę że Honda ma obecnie całkowicie nową jednostkę a więcej testów nie uratuje sytuacji jeśli w fabryce brakuje czasu.
Zaprojektować poprawek można setki ale to jeszcze trzeba wyprodukować i przetestować zanim się zamontuje do bolidu.

Honda nie zdominuje w tym roku F1 jak planowała a ja jej nie skreślę przed pierwszym wyścigiem.

Dużym problemem jest też to że mają tylko dwa bolidy a jak pod koniec roku będą cieniować to nawet dostarczanie jednostek za darmo może nie wystarczyć by projekt F1 kontynuować.
Olek89, 18.03.2017 09:33[!]
Cytat paymey852 :
Tak tylko przypomnę że silnik Renault w 2014 na testach prezentował się jeszcze gorzej niż obecnie Honda a w pierwszym wyścigu było P2 w Q3
Czyli niejako sam potwierdzasz, że to z czym Renault uporało się w miesiąc, to Honda nie można sobie poradzić 3 rok?
Cytat paymey852 :
Tak tylko przypomnę że Honda ma obecnie całkowicie nową jednostkę
No właśnie - możliwość "zgapienia" przez rok szczegółów od Mercedesa, potem 2 lata bardziej testów niż rywalizacji, wyciągnięcie wniosków i analiz, zrobienie projektu od nowa i... efektem jest produkcja gorszej kupy niż za 1 razem?
dejacek, 18.03.2017 09:36[!]
Cytat paymey852 :
Dużym problemem jest też to że mają tylko dwa bolidy a jak pod koniec roku będą cieniować to nawet dostarczanie jednostek za darmo może nie wystarczyć by projekt F1 kontynuować
możesz mieć sporo racji. Denis niepotrzebnie się upierał przy monopolu McLarena na silniki Hondy. Gdyby jeździło ich więcej to rozwój konstrukcji byłby łatwiejszy i można by porównywać podwozia
slipstream, 18.03.2017 09:51[!]
Zamiast zwalać winę na testy może wpierw wystarczyłoby ulokować silnikownie w Europie, a nie latać za każdym razem z poprawkami i każdą awarią do Japonii. To jest strata czasu którą Honda na początek może zniwelować sama, bez narzekania na przepisy. Bo jeśli tak samo robiliby i przy braku ograniczeń testów, to i tak takie testy nie mają najmniejszego sensu.
paymey852, 18.03.2017 11:08[!]
Cytat Olek89 :
Renault uporało się w miesiąc,

Zabawne.
Renault obecnie też ma nową jednostkę i też ma problemy.

Każdy ma inne problemy więc jakiekolwiek porównywania i określanie terminów jest niemożliwe.
Przynajmniej dla mnie.
bartoszcze, 18.03.2017 12:55[!]
Cytat Olek89 :
to z czym Renault uporało się w miesiąc, to Honda nie można sobie poradzić 3 rok?

Bzdura.
Twój wniosek mógłby być zasadny tylko gdyby Renault miało dokładnie takie same problemy jak Honda, a nie po prostu jakieś problemy.
Na dziś Honda ma problemy z wibracjami, jeśli je szybko rozwiąże, to wtedy będzie można się przyglądać, jakie są naprawdę możliwości silnika Hondy.
(a że nie testowali tego silnika na jakimś bolidzie Superformuły, to ja nic nie mówię)

PS Są plotki, że winę za obecne problemy ponosi McLaren...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca