F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Brawn: Powrót do stosowania płetw rekina jest frustrujący

Brytyjczyk przypomniał, że w 2012 roku zespoły same sprzeciwiały się wprowadzeniu tego rozwiązania.
Nataniel Piórkowski, 19 marca 2017, wyświetlenia: 2301<< | lista | T- | T+ | >>


Ross Brawn uważa, że opór zespołów Formuły 1 przez wprowadzeniem zakazu stosowania tak zwanych płetw rekina jest szczególnie frustrujący w kontekście wydarzeń z 2012 roku.

Kilka lat temu prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej – Jean Todt, starał się wymóc na teamach umieszczanie na "płetwach rekina" numerów startowych kierowców. Wtedy pomysł ten nie zyskał akceptacji zespołów, które po testach rozwiązania nie były zadowolone z wyglądu bolidów.

„Jednym z głównych założeń towarzyszących nowym przepisom, było sprawienie, że bolidy będą wyglądać lepiej. Osiągnęliśmy ten cel tylko połowicznie, bo zespoły stosują te wszystkie dziwadła: płetwy rekina, t-wingi i więcej owiewek w okolicach deflektorów. W porządku, to zrozumiałe przy nowych przepisach, ale w ich kolejnej wersji musimy się tego pozbyć, nawet jeśli problemem jest wyłącznie estetyka” – powiedział Brawn w rozmowie z portalem motorsport.com.

„Frustrujące jest to, że swego czasu Jean Todt pragnął by zespoły umieszczały na bocznych powierzchniach bolidu numery kierowców. Chodziło o to, aby fani na trybunach mogli łatwo rozpoznać kierowcę, którego akurat widzą na torze. Nie każdy kibic ma wystarczająco wiedzę, by rozpoznać kierowcę po kasku czy tego typu rzeczach. Wpadliśmy na pomysł, aby wykorzystywać do tego celu płetwę rekina, bo była ona łatwym dodatkiem do konstrukcji bolidu i mieścił się na niej duży numer. Wtedy jednak połowa zespołów powiedziała, że nie zgadza się na wprowadzanie tego rozwiązania do bolidów, że prezentuje się ono koszmarnie. Przetestowaliśmy to. Mieliśmy nawet fotografów, wszystko. Każdy powiedział, że to okropne i że tego nie chce” – wyjaśniał Brytyjczyk.

Brawn, nowy dyrektor zarządzający do spraw sportowych F1, przyznaje, że osiągnięcie pełnej współpracy zespołów dla dobra sportu może okazać się trudnym wyzwaniem. „Nie ma magicznego przełącznika. Trzeba mieć nadzieję, że ludzie rozumieją, iż działamy w interesie sportu. Nie bądźmy naiwni, Liberty Media chce zarabiać na F1. Nie są tu charytatywnie. Uważają tylko, że z kolejnymi inwestycjami i czasem sport może być dużo lepszy, dużo większy. To inna filozofia. Chcą budować biznes. Jeśli spojrzycie na ich historię, bardzo często byli właścicielami różnych biznesów przez naprawdę długi czas”.

„Wprowadzili zespół zarządzający, wspierają go i dają mu możliwość dokonywania wzrostu dzięki wewnętrznym lub zewnętrznym inwestycjom. Mam nadzieję, że ludzie uświadomią sobie, że naszym celem jest wyłącznie poprawa Formuły 1. Nie mamy innych motywów. Tak długo, jak nie wpadniemy w pułapkę podejmowania prób deformowania rywalizacji, tylko dlatego, że ktoś odnosi sukcesy – a nigdy nie chciałbym tego robić – ludzie nie powinni mieć wątpliwości co do naszych motywów. Mogą się nie zgadzać z tym, co chcemy zrobić, ale na pewno nie powinni kwestionować naszych motywów. Chcemy, by Formuła 1 odnosiła jeszcze większe sukcesy, by zapewniała jeszcze lepszą rozrywkę, by była bardziej popularna, by osiągnęła jeszcze większy sukces komercyjny. Te cele idą ze sobą ręka w rękę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.12.2017  Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników
01.12.2017  Brawn: W przyszłości będziemy chcieli uniknąć trzech wyścigów z rzędu
30.11.2017  Brawn chciałby kolejnych producentów samochodów w Formule 1
16.11.2017  Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1
25.10.2017  Brawn: F1 potrzebuje lepszego systemu analizowania incydentów
Tagi:
Brawn R.
Przepisy
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Milosz, 19.03.2017 19:48[!]
Osobiście mi jakoś specjalnie ta płetwa wizualnie nie przeszkadza, niech lepiej się martwi o ograniczenia w paliwie, bo znowu będzie oszczędzanie , a miało być na maxa
Falarek, 19.03.2017 20:05[!]
Nie jest tak źle w LMP1 bardziej kłuje w oczy
stanislaw11, 19.03.2017 21:51[!]
Pomysł płetwy ogólnie dobry, ale w tym sezonie nie wygląda to zbyt ładnie. W 2008 i 2009 miały ładniejsze zakończenie, ale uważam że najlepiej wyglądały w sezonie 2010, gdy były połączone z tylnym skrzydłem.
kamil_zmc, 19.03.2017 22:33[!]
Niech zrobią w końcu coś z nosami żeby wyglądały normalnie jak w mercu albo toro rosso. Płetwa przy tym to nic.
ergie, 19.03.2017 22:49[!]
Kompromisem byłoby wprowadzenie płetw z przeźroczystego materiału ;)
pancio93, 19.03.2017 23:07[!]
Dla mnie powodem do zmartwienia jest to, że w ogóle zespoły zajmują się takimi bzdurami jak estetyka bolidu. Jakoś nie wyobrażam sobie żeby 20 lat temu ktoś się zastanawiał czy wprowadzić jakiś element do bolidu pod kątem wyglądu. Bolid ma być szybki i niezawodny. Nie musi być piękny. Zresztą po paru wyścigach wszyscy się przyzwyczają do wyglądu.
ICEman, 20.03.2017 00:01[!]
Jakaś psychoza z ta płetwą zaczyna się robić.
grzesiekf, 20.03.2017 06:08[!]
@pancio93 to nie zespoły, to działacze, kibice, dziennikarze i kierowcy o tym dyskutują. Zespoły montują to, co ma uczynić bolidy szybszymi. To cała reszta ma ból dolnej części pleców, bo kolor nie taki, bo nos nie ładny, bo T-wing, bo garb na nosie, bo system Halo. Z resztą, polecam wywiad z 1 tygodnia testów z inżynierami Force India i Redbulla - jasno padała odpowiedź, że pletw by nie było, gdyby nie pomagały.
Kajkes, 20.03.2017 06:55[!]
Ja jako fan F1 uważam za piękne wszystko, co sprawia, że bolid jest szybszy. Dla mnie ta płetwa to element nowego bolidu i podoba mi się, jeśli go przyspiesza. Tak jak ktoś mówił wyżej, falliste nosy są brzydsze, ale jakoś do nich przywykliśmy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca