F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.10.2017

Button: Przed sezonem 2009 mogłem przejść do Toro Rosso

Di Resta z zainteresowaniem śledzi rozwój Formuły E

Francuski organ bada proces sprzedaży F1 Liberty Media

Di Resta testował w środę bolid Williamsa z 2014 roku

18.10.2017

Kubica wystartuje w piątkowych treningach z Williamsem?

McLaren ogłosi nową umowę z Alonso już w czwartek?

Kolejna edycja Race of Champions odbędzie się w Arabii Saudyjskiej

Hartley: Decyzja Red Bulla była dla mnie zupełną niespodzianką

17.10.2017

Kubica zakończył "produktywne" testy z Williamsem na Węgrzech

Luca Marmorini został konsultantem Aston Martina

Raikkonen: Ferrari jest w stanie odnieść cztery zwycięstwa na koniec sezonu

Pirelli ujawniło wybory zespołów na Grand Prix Meksyku

Informacja Pirelli przed GP USA

Hasegawa: Relacje Hondy z Alonso są trudne

Kwiat wrócił do Toro Rosso tylko na Grand Prix Stanów Zjednoczonych?

16.10.2017

Podczas GP USA ultramiękkie opony będą oznaczone różowym kolorem

Coulthard: Bottas musi wierzyć, że potrafi zniwelować stratę do Hamiltona

Boullier: Potrzebujemy czasu, aby wejść na poziom Red Bulla

Berger: Sezon 2018 przyniesie kolejny pojedynek Vettela z Hamiltonem

Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Brawn: Powrót do stosowania płetw rekina jest frustrujący

Brytyjczyk przypomniał, że w 2012 roku zespoły same sprzeciwiały się wprowadzeniu tego rozwiązania.
Nataniel Piórkowski, 19 marca 2017, wyświetlenia: 2289<< | lista | T- | T+ | >>


Ross Brawn uważa, że opór zespołów Formuły 1 przez wprowadzeniem zakazu stosowania tak zwanych płetw rekina jest szczególnie frustrujący w kontekście wydarzeń z 2012 roku.

Kilka lat temu prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej – Jean Todt, starał się wymóc na teamach umieszczanie na "płetwach rekina" numerów startowych kierowców. Wtedy pomysł ten nie zyskał akceptacji zespołów, które po testach rozwiązania nie były zadowolone z wyglądu bolidów.

„Jednym z głównych założeń towarzyszących nowym przepisom, było sprawienie, że bolidy będą wyglądać lepiej. Osiągnęliśmy ten cel tylko połowicznie, bo zespoły stosują te wszystkie dziwadła: płetwy rekina, t-wingi i więcej owiewek w okolicach deflektorów. W porządku, to zrozumiałe przy nowych przepisach, ale w ich kolejnej wersji musimy się tego pozbyć, nawet jeśli problemem jest wyłącznie estetyka” – powiedział Brawn w rozmowie z portalem motorsport.com.

„Frustrujące jest to, że swego czasu Jean Todt pragnął by zespoły umieszczały na bocznych powierzchniach bolidu numery kierowców. Chodziło o to, aby fani na trybunach mogli łatwo rozpoznać kierowcę, którego akurat widzą na torze. Nie każdy kibic ma wystarczająco wiedzę, by rozpoznać kierowcę po kasku czy tego typu rzeczach. Wpadliśmy na pomysł, aby wykorzystywać do tego celu płetwę rekina, bo była ona łatwym dodatkiem do konstrukcji bolidu i mieścił się na niej duży numer. Wtedy jednak połowa zespołów powiedziała, że nie zgadza się na wprowadzanie tego rozwiązania do bolidów, że prezentuje się ono koszmarnie. Przetestowaliśmy to. Mieliśmy nawet fotografów, wszystko. Każdy powiedział, że to okropne i że tego nie chce” – wyjaśniał Brytyjczyk.

Brawn, nowy dyrektor zarządzający do spraw sportowych F1, przyznaje, że osiągnięcie pełnej współpracy zespołów dla dobra sportu może okazać się trudnym wyzwaniem. „Nie ma magicznego przełącznika. Trzeba mieć nadzieję, że ludzie rozumieją, iż działamy w interesie sportu. Nie bądźmy naiwni, Liberty Media chce zarabiać na F1. Nie są tu charytatywnie. Uważają tylko, że z kolejnymi inwestycjami i czasem sport może być dużo lepszy, dużo większy. To inna filozofia. Chcą budować biznes. Jeśli spojrzycie na ich historię, bardzo często byli właścicielami różnych biznesów przez naprawdę długi czas”.

„Wprowadzili zespół zarządzający, wspierają go i dają mu możliwość dokonywania wzrostu dzięki wewnętrznym lub zewnętrznym inwestycjom. Mam nadzieję, że ludzie uświadomią sobie, że naszym celem jest wyłącznie poprawa Formuły 1. Nie mamy innych motywów. Tak długo, jak nie wpadniemy w pułapkę podejmowania prób deformowania rywalizacji, tylko dlatego, że ktoś odnosi sukcesy – a nigdy nie chciałbym tego robić – ludzie nie powinni mieć wątpliwości co do naszych motywów. Mogą się nie zgadzać z tym, co chcemy zrobić, ale na pewno nie powinni kwestionować naszych motywów. Chcemy, by Formuła 1 odnosiła jeszcze większe sukcesy, by zapewniała jeszcze lepszą rozrywkę, by była bardziej popularna, by osiągnęła jeszcze większy sukces komercyjny. Te cele idą ze sobą ręka w rękę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.09.2017  Brawn: Walka o tytuł jest daleka od rozstrzygnięcia
02.09.2017  Pat Symonds dołączył do grupy odpowiadającej za nowe przepisy F1
14.08.2017  Brawn i Wolff nie sądzą, aby powrót do silników V8 zapewnił sukces F1
18.07.2017  Steve Nielsen dołącza do kadry zarządzającej F1
06.07.2017  Brawn: Nowe podejście do przepisów pozwoli uniknąć kontrowersji
Tagi:
Brawn R.
Przepisy
F1 ogólnie
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Milosz, 19.03.2017 19:48[!]
Osobiście mi jakoś specjalnie ta płetwa wizualnie nie przeszkadza, niech lepiej się martwi o ograniczenia w paliwie, bo znowu będzie oszczędzanie , a miało być na maxa
Falarek, 19.03.2017 20:05[!]
Nie jest tak źle w LMP1 bardziej kłuje w oczy
stanislaw11, 19.03.2017 21:51[!]
Pomysł płetwy ogólnie dobry, ale w tym sezonie nie wygląda to zbyt ładnie. W 2008 i 2009 miały ładniejsze zakończenie, ale uważam że najlepiej wyglądały w sezonie 2010, gdy były połączone z tylnym skrzydłem.
kamil_zmc, 19.03.2017 22:33[!]
Niech zrobią w końcu coś z nosami żeby wyglądały normalnie jak w mercu albo toro rosso. Płetwa przy tym to nic.
ergie, 19.03.2017 22:49[!]
Kompromisem byłoby wprowadzenie płetw z przeźroczystego materiału ;)
pancio93, 19.03.2017 23:07[!]
Dla mnie powodem do zmartwienia jest to, że w ogóle zespoły zajmują się takimi bzdurami jak estetyka bolidu. Jakoś nie wyobrażam sobie żeby 20 lat temu ktoś się zastanawiał czy wprowadzić jakiś element do bolidu pod kątem wyglądu. Bolid ma być szybki i niezawodny. Nie musi być piękny. Zresztą po paru wyścigach wszyscy się przyzwyczają do wyglądu.
ICEman, 20.03.2017 00:01[!]
Jakaś psychoza z ta płetwą zaczyna się robić.
grzesiekf, 20.03.2017 06:08[!]
@pancio93 to nie zespoły, to działacze, kibice, dziennikarze i kierowcy o tym dyskutują. Zespoły montują to, co ma uczynić bolidy szybszymi. To cała reszta ma ból dolnej części pleców, bo kolor nie taki, bo nos nie ładny, bo T-wing, bo garb na nosie, bo system Halo. Z resztą, polecam wywiad z 1 tygodnia testów z inżynierami Force India i Redbulla - jasno padała odpowiedź, że pletw by nie było, gdyby nie pomagały.
Kajkes, 20.03.2017 06:55[!]
Ja jako fan F1 uważam za piękne wszystko, co sprawia, że bolid jest szybszy. Dla mnie ta płetwa to element nowego bolidu i podoba mi się, jeśli go przyspiesza. Tak jak ktoś mówił wyżej, falliste nosy są brzydsze, ale jakoś do nich przywykliśmy.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca