F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.12.2017

Rotenberg: Pracujemy nad zapewnieniem Sirotkinowi umowy z Williamsem

Ferrari nie wprowadzi większych zmian kadrowych przed sezonem 2018

Mercedes bliski przekroczenia bariery 1000 koni mechanicznych

Ecclestone krytykuje Liberty Media i Ferrari

17.12.2017

Prost: Dostawy jednostek dla McLarena narzucą nam pozytywną presję

Marko: Kwiat jest bardziej utalentowany niż Gasly oraz Hartley

16.12.2017

Key: Przystosowanie bolidu Toro Rosso do jednostki Hondy jest wyzwaniem

Horner: Nie będziemy czekać w nieskończoność na decyzję Ricciardo

15.12.2017

Autosport: Williams ogłosi drugiego kierowcę po nowym roku

Pirelli spodziewa się szybszych bolidów o dwie sekundy w sezonie 2018

Massa: Williams kieruje się finansami przy wyborze kierowcy

Giovinazzi wciąż liczy na awans do Formuły 1 w roli kierowcy wyścigowego

Sauber zatrudnił dwudziestu nowych inżynierów

Todt: Czołowe zespoły mają zbyt niezawodne bolidy

Sainz: W tym roku obrałem bardziej agresywne podejście do ścigania

Perez: W przyszłym roku Ocon będzie musiał radzić sobie z większą presją

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Symonds: Sukcesy Verstappena doprowadziły do zmian w przepisach F1

Brytyjczyk zdradza, że Bernie Ecclestone uważał, iż rywalizacja w sporcie wygląda na zbyt łatwą.
Nataniel Piórkowski, 20 marca 2017, wyświetlenia: 1604<< | lista | T- | T+ | >>


Były dyrektor techniczny Williamsa – Pat Symonds, zdradził, że poważne zmiany w przepisach Formuły 1 zostały wprowadzone z inicjatywy Berniego Ecclestone'a, który uważał, że sukces młodego Maxa Verstappena sprawia, iż rywalizacja w sporcie wygląda na zbyt łatwą.

Holender zadebiutował w Formule 1 w 2015 roku, w wieku siedemnastu lat. Już rok później wychowanek juniorskiego programu Red Bulla awansował do głównej stajni Dietricha Mateschitza, odnosząc popisowe zwycięstwo w majowym wyścigu o Grand Prix Hiszpanii.

W najnowszym numerze magazynu F1 Racing Symonds zdradził, że do zmian w przepisach technicznych nie doprowadziła potrzeba poprawy widowiska, a efekt, jaki na wizerunku królowej sportów motorowych odciskały coraz większe sukcesy Verstappena.

„Moim zdaniem założenie poprawy czasów o pięć sekund na pojedynczym okrążeniu nie ma żadnego związku z chęcią poprawy widowiska. Wiem, że pomysł ten wyszedł ze strony Berniego [Ecclestone'a] i przeszedł przez Grupę Strategiczną. Bernie początkowo czuł się niemal urażony tym, że siedemnastolatek może awansować do Formuły 1 i bez problemu prowadzić jej bolid” – powiedział inżynier.

„W zasadzie mam pod tym względem inne zdanie – myślę, że to wspaniale, że siedemnastolatek może jeździć konstrukcją Formuły 1. Jeśli chcesz zyskać zainteresowanie młodszych kibiców, potrzebujesz młodszych kierowców. Panuje poczucie, że jeśli bolidy będą szybsze o pięć sekund na okrążenie, jazda nimi będzie dużo trudniejsza, a przez to młodzi zawodnicy nie będą sobie w stanie z nią poradzić. Fakty zdają się jednak nie potwierdzać przypuszczeń, które wtedy poczyniono” – dodał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2017  Ecclestone krytykuje Liberty Media i Ferrari
11.12.2017  Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników
07.12.2017  FIA wprowadziła zmiany w systemie kar cofnięcia na starcie
28.11.2017  Wolff: Liberty musi poważnie traktować groźby Ferrari
27.11.2017  Todt: Zespoły same głosowały za ograniczeniem regulaminowej puli silników
Tagi:
Przepisy
Verstappen M.
F1 ogólnie
Ecclestone B.
Symonds P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 20.03.2017 14:48[!]
Cytat :
W zasadzie mam pod tym względem inne zdanie – myślę, że to wspaniale, że siedemnastolatek może jeździć konstrukcją Formuły 1.


Ja uważam, że dla młodzików są juniorskie serie, a z racji tego, że F1 stoi najwyżej w hierarchii sportów motorowych, powinni tam trafiać zawodnicy w pełni ukształtowani oraz posiadający doświadczenie.
Jeśli 17 latek jest w stanie wsiąść do bolidu F1 i z marszu osiągać dobre rezultaty, to znaczy, że coś z tą królową motorsportu jest nie tak...

Na szczęście wprowadzone zmiany na ten sezon znacznie przyspieszyły bolidy (nie wnikam jak te zmiany wpłyną na widowisko) i już są pierwsze efekty - może się okazać, że Williams popełnił ogromny błąd zatrudniając Lance'a Strolla, który nie potrafił opanować bolidu na testach.
Nie spodziewam się, aby Max Verstappen miał kłopoty, ponieważ pomimo młodego wieku, posiada 2 letnie doświadczenie w F1.
Natomiast Stroll może być takim przykładem juniora, którego wpuszczono do bolidu za szybko.
Pewnie w 2016 r. Kanadyjczyk nie miałby problemów z opanowanie bolidu, ale skala zmian na ten sezon zaskoczyła wszystkich.

Może właśnie teraz nastąpi przełom, że zespoły będą szukać kierowców w wieku 20+ z kilkuletnim doświadczeniem w niższych seriach, a nie będą łowić talenty prosto z kartingu...

Ten filmik świetnie pokazuje, jak przyspieszyły bolidy od początku generacji V8:
https://www.youtu.../watch?v=ATJjQpBWoLA
kykec, 20.03.2017 20:06[!]
Jeżeli zaczynasz w kartingu od małego brzdąca i z powodzeniem skaczesz przez kolejne klasy to w wieku 14-15 lat możesz uznać że nie masz już nic do ugrania w kartingu i trafiasz do single seaterów. Jeżeli masz talent i odpowiedni zespół oraz inżyniera, to jesteś w stanie już w debiutanckim sezonie wygrywać wyścigi, przy odpowiedniej dozie szczęścia nawet wygrać sezon. Drugi sezon w tej samej serii to już tylko potwierdzenie swoich umiejętności i nie zawsze jest potrzebny. A teraz popatrzmy jakie serie przechodzi dzisiaj junior i okazuje się że wystarczą dwie, maksymalnie trzy serie ss i można pukać do F1. Spokojnie można to ogarnąć przed ukończeniem 20 lat, awansując szybko i idąc trochę na skróty wychodzi 17 lat jak u Verstappena.

Można mieć 17 lat i doświadczenie 12 pełnych sezonów wyścigowych. Mało tego, dzieciaki potrafią z powodzeniem jeździć w kilku kategoriach gokartów w jednym sezonie, nawet na najwyższym poziomie. To spore doświadczenie, jeżeli chodzi o naukę ścigania.
Dodajmy do tego symulatory wyścigowe z ich dzisiejszymi możliwościami - taki młodziak z powodzeniem może się ścigać 365 dni w roku, sam nauczyć się ustawiać bolidy, zobaczyć jak dana zmiana wpływa na prowadzenie i co powoduje: od kątów natarcia skrzydeł, po rozbudowane ustawienia zawieszenia m. in. siły dobicia i odbicia, wysokość, twardość, stabilizatory, nachylenie i zbieżność kół, różne rodzaje dyferencjałów, mieszanek opon, ciśnienie powietrza, różne skrzynie biegów i sprzęgła, przełożenia, siły i balans hamulców, hamowanie silnikiem. Nawet takie rzeczy jak zmiana ustawień w czasie wyścigu aby utrzymać odpowiednie tempo i balans bolidu wraz z zużyciem paliwa i opon. To wszystko jest już powszechnie dostępne od kilkunastu lat. Grzech nie korzystać.
Cytat rno2 :
Ten filmik świetnie pokazuje, jak przyspieszyły bolidy od początku generacji V8

Od początku V6 Turbo.
---, 20.03.2017 21:22[!]
@rno2
Wow. Po tym co było w ostatnich latach, jak się popatrzy, jak szybko nowe bolidy pokonują zakręty, to to jest kosmos, aż lekko się ciarki czuje, za każdym razem wygląda, jakby miał wypaść :) Nawet jeżeli jeden zespół miałby dalej dominować, to będzie się działo, bo błędów będzie dużo - czyli dużo przetasowań.
rno2, 21.03.2017 09:58[!]
@kykec
Ważne też żeby kierowca był dojrzały emocjonalnie. Ściganie się przy prędkości >300km/h z innymi kierowcami to nie zabawa na konsoli.
Dlatego uważam, że do F1 powinni trafiać w pełni ukształtowani kierowcy z doświadczeniem, a nie młodziki z ułańską fantazją.

P.s. Oczywiście chodziło mi o silniki V6 :-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca