F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.11.2017

Stroll: Nie przejmuję się krytyką płynącą pod moim adresem

Honda otwarta na dalsze rozmowy nad nową specyfikacją silnika F1

Lowe: Williams celuje w poprawę konkurencyjności przed sezonem 2018

16.11.2017

Organizatorzy GP Australii zablokowali projekt zmian w pętli Albert Park

Massa bliski objęcia funkcji w Światowej Radzie Sportów Motorowych

Gasly i Hartley pozostaną kierowcami Toro Rosso w sezonie 2018

Steiner: Nie powinniśmy spieszyć się z powiększaniem stawki F1

Alonso: To był bardzo zły sezon w wykonaniu McLarena

Lauda: Mercedes nie zamierza grozić wycofaniem się ze startów w F1

Hamilton: Nie jestem fanem DRS

15.11.2017

Motorsport.com: Kubica pojedzie pierwszego dnia testów w Abu Zabi

FIA i F1 omówią kwestie związane z bezpieczeństwem weekendów GP

Gordon Murray nie jest zadowolony z wyglądu obecnych bolidów F1

Russell zostanie kierowcą rezerwowym Force India?

Villeneuve: Stroll musi poprawić swoją formę

Ricciardo nie jest przekonany do potencjalnego przejścia do Ferrari

14.11.2017

Hamilton: F1 nie powinna ograniczać regulaminowej puli silników

Toro Rosso bliskie ogłoszenia składu kierowców na sezon 2018

Pirelli opublikowało wybory zespołów na Grand Prix Abu Zabi

Briatore: Ferrari powinno było zatrudnić Verstappena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Epstein: Formuła 1 powinna być właścicielem kilku torów

Zdaniem szefa COTA idea ta odpowiednio wpisywałaby się w długoterminową strategię Liberty.
Nataniel Piórkowski, 2 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1337<< | lista | T- | T+ | >>


Promotor wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych – Bobby Epstein, uważa, że w długoterminowej strategii Liberty Media powinno znaleźć się przejęcie kilku konkretnych torów wyścigowych.

W rozmowie z agencją Reuters Amerykanin zaznacza, że jest to tylko i wyłącznie jego propozycja i nie rozmawiał o niej z nowymi władzami królowej sportów motorowych.

„Myślę, że posiadanie przez nich niektórych torów miałoby olbrzymi sens. Plan ten mógłby wpisywać się w ich długoterminową strategię. Dostrzegałbym w takim posunięciu sporą logikę i konkretne powody biznesowe” – przekonywał Epstein, jeden z pomysłodawców powrotu F1 do USA.

W obecnym systemie tory płacą FOM wysokie opłaty za możliwość goszczenia wyścigów F1, a ich jednym źródłem dochodów z imprezy stają się wpływy ze sprzedaży biletów. W trudnej sytuacji znajduje się tor Silverstone, którego władze nadal wahają się nad dalszą organizacją GP Wielkiej Brytanii.

„Wydaje mi się, że wszystkie tory mają problemy z funkcjonowaniem w obecnych realiach. Jeśli Liberty uda się to zmienić, jeśli pomogą przetrwać niektórym obiektom, to czy nie lepiej by było, gdyby posiadali tory, a nie czerpali dochody z koncesji? Czy czasem w obecnym modelu nie notują strat? Jeśli tory będą generować dobre pieniądze z wyścigów F1, to F1 mogłaby sama zgarniać te zyski” – wyjaśniał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.11.2017  Horner sprzeciwia się propozycji rezygnacji z piątkowych treningów F1
16.10.2017  Pirelli jest zainteresowane zakupem toru Interlagos?
11.10.2017  GP Abu Zabi chce utrzymać status finałowej eliminacji sezonu
11.10.2017  Liberty jest zainteresowane organizacją ulicznego wyścigu F1 w Holandii?
29.09.2017  GP Chin i GP Bahrajnu zamieniły się miejscami w kalendarzu na sezon 2018
Tagi:
Kalendarz GP
Austin
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slipstream, 02.04.2017 12:18[!]
Ale zaraz, czy chłop w ogóle wie co mówi? "Jeśli tory będą generować dobre pieniądze z wyścigów F1, to F1 mogłaby sama zgarniać te zyski". Od dłuższego czasu każdy mówi że tory notują straty bo nie generują zysków na tyle by mieć choćby zwrot za opłaty licencyjne. Jeśli Liberty zostanie właścicielem torów, to nie dostanie kasy z licencji (sami sobie będą płacić?) a na biletach w takim układzie zarobią mniej niż za tę licencję.

Sam pomysł posiadania kilku torów tak aby GP na kilku klasycznych obiektach miało zapewniony byt nawet bym poparł, ale w obecnym układzie posiadanie toru nie da żadnych zysków, tylko większe straty. Chyba że LIberty w długofalowym planie zgodzi się obniżyć opłaty dla torów.
Masio, 02.04.2017 13:19[!]
Przede wszystkim właściciele torów płacili bardzo wysokie pieniądze, za możliwość goszczenia wyścigów Formuły 1, bo Ecclestone był bardzo pazerny i chciał jak najwięcej dla siebie... Dobrze, że już nie rządzi. Mam nadzieję, że Liberty wprowadzi dobre zmiany i skończy z tą chorą sytuacją.
bartoszcze, 02.04.2017 13:41[!]
To jest wypowiedź "tor wyścigowy sprzedam".
marios76, 02.04.2017 21:05[!]
@slipstream Czyli do "kasy F1" trafia opłataza llicencję, gdyby tor był ich- trafiała by kasa za bilety, piwo i kiełbaski ;)
Jestem za, gdyby to miało sens :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca