F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

18.10.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Perez pozostanie kierowcą Force India w 2019 roku

Coca-Cola została nowym sponsorem McLarena

Barcelona utrzymała organizację zimowych testów F1

Renault zapowiada wprowadzenie zupełnie nowej jednostki na sezon 2019

Bottas: Liczę na lepsze opony Pirelli w sezonie 2019

La Gazzetta dello Sport: Vettel może odejść z Ferrari po sezonie 2019

17.10.2018

Verstappen: W sezonie 2019 bolidy mogą stać się brzydsze

Abiteboul: Honda przeprowadza większe inwestycje od Renault

16.10.2018

Orlen: Za wcześnie, by mówić o współpracy z Kubicą

Pirelli opublikowało selekcję opon na Grand Prix Meksyku

Autosport: Albon bliski posady w Toro Rosso na sezon 2019

Niki Lauda może wkrótce opuścić szpital w Wiedniu

Robert Kubica spotkał się z władzami PKN Orlen

Pascal Wehrlein dołączył do ekipy Mahindry w Formule E

15.10.2018

Gelael weźmie udział w treningu w Austin z Toro Rosso

Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów

Mick Schumacher podejmie wkrótce decyzję ws. programu na sezon 2019

Prost: Obecne przepisy dotyczące ogumienia to absurd

Arrivabene: Vettel prędzej czy później zdobędzie tytuł dla Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Epstein: Formuła 1 powinna być właścicielem kilku torów

Zdaniem szefa COTA idea ta odpowiednio wpisywałaby się w długoterminową strategię Liberty.
Nataniel Piórkowski, 2 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1407<< | lista | T- | T+ | >>


Promotor wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych – Bobby Epstein, uważa, że w długoterminowej strategii Liberty Media powinno znaleźć się przejęcie kilku konkretnych torów wyścigowych.

W rozmowie z agencją Reuters Amerykanin zaznacza, że jest to tylko i wyłącznie jego propozycja i nie rozmawiał o niej z nowymi władzami królowej sportów motorowych.

„Myślę, że posiadanie przez nich niektórych torów miałoby olbrzymi sens. Plan ten mógłby wpisywać się w ich długoterminową strategię. Dostrzegałbym w takim posunięciu sporą logikę i konkretne powody biznesowe” – przekonywał Epstein, jeden z pomysłodawców powrotu F1 do USA.

W obecnym systemie tory płacą FOM wysokie opłaty za możliwość goszczenia wyścigów F1, a ich jednym źródłem dochodów z imprezy stają się wpływy ze sprzedaży biletów. W trudnej sytuacji znajduje się tor Silverstone, którego władze nadal wahają się nad dalszą organizacją GP Wielkiej Brytanii.

„Wydaje mi się, że wszystkie tory mają problemy z funkcjonowaniem w obecnych realiach. Jeśli Liberty uda się to zmienić, jeśli pomogą przetrwać niektórym obiektom, to czy nie lepiej by było, gdyby posiadali tory, a nie czerpali dochody z koncesji? Czy czasem w obecnym modelu nie notują strat? Jeśli tory będą generować dobre pieniądze z wyścigów F1, to F1 mogłaby sama zgarniać te zyski” – wyjaśniał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.10.2018  Światowa Rada oficjalnie zatwierdziła kalendarz na sezon 2019
08.10.2018  Horner: Kalendarz składający się z 21 wyścigów to maksimum
08.10.2018  Pierwsze GP Wietnamu może odbyć się w sezonie 2020
03.10.2018  Organizatorzy GP Francji chcą przedłużyć kontrakt z F1
26.09.2018  Komisja miasta Miami zagłosuje w sprawie odroczenia negocjacji z F1
Tagi:
Kalendarz GP
Austin
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slipstream, 02.04.2017 12:18[!]
Ale zaraz, czy chłop w ogóle wie co mówi? "Jeśli tory będą generować dobre pieniądze z wyścigów F1, to F1 mogłaby sama zgarniać te zyski". Od dłuższego czasu każdy mówi że tory notują straty bo nie generują zysków na tyle by mieć choćby zwrot za opłaty licencyjne. Jeśli Liberty zostanie właścicielem torów, to nie dostanie kasy z licencji (sami sobie będą płacić?) a na biletach w takim układzie zarobią mniej niż za tę licencję.

Sam pomysł posiadania kilku torów tak aby GP na kilku klasycznych obiektach miało zapewniony byt nawet bym poparł, ale w obecnym układzie posiadanie toru nie da żadnych zysków, tylko większe straty. Chyba że LIberty w długofalowym planie zgodzi się obniżyć opłaty dla torów.
Masio, 02.04.2017 13:19[!]
Przede wszystkim właściciele torów płacili bardzo wysokie pieniądze, za możliwość goszczenia wyścigów Formuły 1, bo Ecclestone był bardzo pazerny i chciał jak najwięcej dla siebie... Dobrze, że już nie rządzi. Mam nadzieję, że Liberty wprowadzi dobre zmiany i skończy z tą chorą sytuacją.
bartoszcze, 02.04.2017 13:41[!]
To jest wypowiedź "tor wyścigowy sprzedam".
marios76, 02.04.2017 21:05[!]
@slipstream Czyli do "kasy F1" trafia opłataza llicencję, gdyby tor był ich- trafiała by kasa za bilety, piwo i kiełbaski ;)
Jestem za, gdyby to miało sens :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca