F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Nicholas Latifi weźmie udział w pierwszym treningu przed GP Niemiec

Na torze Silverstone odbywają się testy ogumienia

09.07.2018

Hamilton przyjął przeprosiny Raikkonena

Steiner: Incydenty z udziałem Grosjeana stają się frustrujące

Arrivabene: Mercedes i Allison powinni się wstydzić

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Epstein: Formuła 1 powinna być właścicielem kilku torów

Zdaniem szefa COTA idea ta odpowiednio wpisywałaby się w długoterminową strategię Liberty.
Nataniel Piórkowski, 2 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1380<< | lista | T- | T+ | >>


Promotor wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych – Bobby Epstein, uważa, że w długoterminowej strategii Liberty Media powinno znaleźć się przejęcie kilku konkretnych torów wyścigowych.

W rozmowie z agencją Reuters Amerykanin zaznacza, że jest to tylko i wyłącznie jego propozycja i nie rozmawiał o niej z nowymi władzami królowej sportów motorowych.

„Myślę, że posiadanie przez nich niektórych torów miałoby olbrzymi sens. Plan ten mógłby wpisywać się w ich długoterminową strategię. Dostrzegałbym w takim posunięciu sporą logikę i konkretne powody biznesowe” – przekonywał Epstein, jeden z pomysłodawców powrotu F1 do USA.

W obecnym systemie tory płacą FOM wysokie opłaty za możliwość goszczenia wyścigów F1, a ich jednym źródłem dochodów z imprezy stają się wpływy ze sprzedaży biletów. W trudnej sytuacji znajduje się tor Silverstone, którego władze nadal wahają się nad dalszą organizacją GP Wielkiej Brytanii.

„Wydaje mi się, że wszystkie tory mają problemy z funkcjonowaniem w obecnych realiach. Jeśli Liberty uda się to zmienić, jeśli pomogą przetrwać niektórym obiektom, to czy nie lepiej by było, gdyby posiadali tory, a nie czerpali dochody z koncesji? Czy czasem w obecnym modelu nie notują strat? Jeśli tory będą generować dobre pieniądze z wyścigów F1, to F1 mogłaby sama zgarniać te zyski” – wyjaśniał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.07.2018  Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami
11.07.2018  Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone
06.07.2018  Trzy wyścigi z rzędu mało prawdopodobne w 2019 roku
05.07.2018  Ricciardo: Brands Hatch byłoby najlepszą alternatywą dla Silverstone
05.07.2018  Whiting: Assen odpowiadałoby F1 bardziej niż Zandvoort
Tagi:
Kalendarz GP
Austin
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slipstream, 02.04.2017 12:18[!]
Ale zaraz, czy chłop w ogóle wie co mówi? "Jeśli tory będą generować dobre pieniądze z wyścigów F1, to F1 mogłaby sama zgarniać te zyski". Od dłuższego czasu każdy mówi że tory notują straty bo nie generują zysków na tyle by mieć choćby zwrot za opłaty licencyjne. Jeśli Liberty zostanie właścicielem torów, to nie dostanie kasy z licencji (sami sobie będą płacić?) a na biletach w takim układzie zarobią mniej niż za tę licencję.

Sam pomysł posiadania kilku torów tak aby GP na kilku klasycznych obiektach miało zapewniony byt nawet bym poparł, ale w obecnym układzie posiadanie toru nie da żadnych zysków, tylko większe straty. Chyba że LIberty w długofalowym planie zgodzi się obniżyć opłaty dla torów.
Masio, 02.04.2017 13:19[!]
Przede wszystkim właściciele torów płacili bardzo wysokie pieniądze, za możliwość goszczenia wyścigów Formuły 1, bo Ecclestone był bardzo pazerny i chciał jak najwięcej dla siebie... Dobrze, że już nie rządzi. Mam nadzieję, że Liberty wprowadzi dobre zmiany i skończy z tą chorą sytuacją.
bartoszcze, 02.04.2017 13:41[!]
To jest wypowiedź "tor wyścigowy sprzedam".
marios76, 02.04.2017 21:05[!]
@slipstream Czyli do "kasy F1" trafia opłataza llicencję, gdyby tor był ich- trafiała by kasa za bilety, piwo i kiełbaski ;)
Jestem za, gdyby to miało sens :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca