F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.01.2018

Toro Rosso zakończyło współpracę z dotychczasowym szefem działu aero

Carlo Santi zostanie nowym inżynierem wyścigowym Kimiego Raikkonena?

Robert Kubica został kierowcą rezerwowym Williamsa

Sirotkin drugim kierowcą Williamsa w sezonie 2018

Todt: F1 nie może koncentrować się wyłącznie na limitach budżetowych

15.01.2018

De Ferran: W USA jest wielu kierowców którzy poradziliby sobie w F1

Isola: Kubica zasługuje na szansę, by pokazać swój potencjał

Bottas: Bolid na sezon 2018 powinien mi bardziej odpowiadać

Marchionne: W Ferrari nie ma już miejsca dla Nikiego Laudy

Vasseur: Sauber może zostać fabrycznym zespołem Alfy Romeo

Zmarł Dan Gurney

12.01.2018

L'Equipe: Williams zaproponował Kubicy rolę kierowcy testowego

Symonds: Szefowie F1 rozważają zmianę ustawienia bolidów na starcie

Vasseur: Sauber przygotował nowy projekt bolidu na sezon 2018

11.01.2018

Pirelli ogłosiło mieszanki ogumienia na GP Azerbejdżanu

F1 wprowadzi duże zmiany w sposobie realizacji transmisji telewizyjnych

Renault zaostrza procedury kontroli nowych części

Obowiązki Kwiata w Ferrari ograniczą się do pracy w symulatorze

Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku

10.01.2018

Daniił Kwiat został kierowcą rozwojowym Ferrari

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Epstein: Formuła 1 powinna być właścicielem kilku torów

Zdaniem szefa COTA idea ta odpowiednio wpisywałaby się w długoterminową strategię Liberty.
Nataniel Piórkowski, 2 kwietnia 2017, wyświetlenia: 1346<< | lista | T- | T+ | >>


Promotor wyścigu o Grand Prix Stanów Zjednoczonych – Bobby Epstein, uważa, że w długoterminowej strategii Liberty Media powinno znaleźć się przejęcie kilku konkretnych torów wyścigowych.

W rozmowie z agencją Reuters Amerykanin zaznacza, że jest to tylko i wyłącznie jego propozycja i nie rozmawiał o niej z nowymi władzami królowej sportów motorowych.

„Myślę, że posiadanie przez nich niektórych torów miałoby olbrzymi sens. Plan ten mógłby wpisywać się w ich długoterminową strategię. Dostrzegałbym w takim posunięciu sporą logikę i konkretne powody biznesowe” – przekonywał Epstein, jeden z pomysłodawców powrotu F1 do USA.

W obecnym systemie tory płacą FOM wysokie opłaty za możliwość goszczenia wyścigów F1, a ich jednym źródłem dochodów z imprezy stają się wpływy ze sprzedaży biletów. W trudnej sytuacji znajduje się tor Silverstone, którego władze nadal wahają się nad dalszą organizacją GP Wielkiej Brytanii.

„Wydaje mi się, że wszystkie tory mają problemy z funkcjonowaniem w obecnych realiach. Jeśli Liberty uda się to zmienić, jeśli pomogą przetrwać niektórym obiektom, to czy nie lepiej by było, gdyby posiadali tory, a nie czerpali dochody z koncesji? Czy czasem w obecnym modelu nie notują strat? Jeśli tory będą generować dobre pieniądze z wyścigów F1, to F1 mogłaby sama zgarniać te zyski” – wyjaśniał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2018  Carey: Kopenhaga może otrzymać organizację wyścigu F1 od 2020 roku
10.01.2018  Sander: Magnussen nie jest kluczowy dla planów organizacji GP Danii
09.01.2018  Warwick: Wielka Brytania nie może być pewna obecności w kalendarzu F1
03.01.2018  Kopenhaga oraz Nurburgring dołączą wkrótce do kalendarza F1?
11.12.2017  Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas
Tagi:
Kalendarz GP
Austin
Liberty Media

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
slipstream, 02.04.2017 12:18[!]
Ale zaraz, czy chłop w ogóle wie co mówi? "Jeśli tory będą generować dobre pieniądze z wyścigów F1, to F1 mogłaby sama zgarniać te zyski". Od dłuższego czasu każdy mówi że tory notują straty bo nie generują zysków na tyle by mieć choćby zwrot za opłaty licencyjne. Jeśli Liberty zostanie właścicielem torów, to nie dostanie kasy z licencji (sami sobie będą płacić?) a na biletach w takim układzie zarobią mniej niż za tę licencję.

Sam pomysł posiadania kilku torów tak aby GP na kilku klasycznych obiektach miało zapewniony byt nawet bym poparł, ale w obecnym układzie posiadanie toru nie da żadnych zysków, tylko większe straty. Chyba że LIberty w długofalowym planie zgodzi się obniżyć opłaty dla torów.
Masio, 02.04.2017 13:19[!]
Przede wszystkim właściciele torów płacili bardzo wysokie pieniądze, za możliwość goszczenia wyścigów Formuły 1, bo Ecclestone był bardzo pazerny i chciał jak najwięcej dla siebie... Dobrze, że już nie rządzi. Mam nadzieję, że Liberty wprowadzi dobre zmiany i skończy z tą chorą sytuacją.
bartoszcze, 02.04.2017 13:41[!]
To jest wypowiedź "tor wyścigowy sprzedam".
marios76, 02.04.2017 21:05[!]
@slipstream Czyli do "kasy F1" trafia opłataza llicencję, gdyby tor był ich- trafiała by kasa za bilety, piwo i kiełbaski ;)
Jestem za, gdyby to miało sens :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca